Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

Hallo,

Voor mijn Z1000-A1 zoek ik diverse JIS bouten.
Weet iemand misschien een leverancier waar je deze bouten per stuk kan kopen?

greetZ, Rob
 
Het beste voor 2017!!!
full
 
Volgens mij niet heel veel meerwaarde van volgens mij zitten jullie allemaal ook al in één of meerdere ander Z topics, maar de datum voor het Z-Event bij Premium Motors in Apeldoorn waar de 40 jaar Z1000 meeting onderdeel van zal zijn is bekend: zaterdag 8 april. Meer info in het 40 jaar Z1000 meeting topic.
 
Dit is mijn topic dat ik ooit in 2005 ben begonnen

Dat is alweer een tijdje geleden.. :o toen volgde ik het topic ook al, en droomde ik nog van een z1000.

Toch even een vraagje: Ik zag dat je RS40 carbs gebruikt bij jouw drag-zed.
Maar bij de specificaties staat:
-geflowde cilinderkop van een Z1100 (Roelofs Racing Service), inlaatkanaal 33mm en uitlaatkanaal 26mm
-RVS kleppen: inlaat 40 mm, fabrikaat Roelofs Racing Service uitlaat 34 mm, fabrikaat Roelofs Racing Service

33mm inlaat kanaal, maar 40mm RS carbs + 40mm kleppen? Is dat een type-foutje of is er iets speciaals (flinke vernauwing) mee gedaan? :)

Origineel hebben die z1000j koppen ongeveer een 33mm kanaal over de volle lengte en 37mm inlaat kleppen... en kun je de kanalen
ongeveer tot 37-38mm vergroten bij de aansluiting vd carburateur rubbers.. daarboven heb je geen vlees meer over.

Ik ben een kop aan het bouwen met twee bougies, opgelaste squish vlakken en heb nog een set RS40 carbs op de plank.... dus ik ben wel zeer benieuwd hoe dat bij jou is uitgevoerd?.. :-)
Als je er wat over kwijt wilt tenminste...
 
Laatst bewerkt:
Dat is alweer een tijdje geleden.. :o toen volgde ik het topic ook al, en droomde ik nog van een z1000.

Toch even een vraagje: Ik zag dat je RS40 carbs gebruikt bij jouw drag-zed.
Maar bij de specificaties staat:
-geflowde cilinderkop van een Z1100 (Roelofs Racing Service), inlaatkanaal 33mm en uitlaatkanaal 26mm
-RVS kleppen: inlaat 40 mm, fabrikaat Roelofs Racing Service uitlaat 34 mm, fabrikaat Roelofs Racing Service

33mm inlaat kanaal, maar 40mm RS carbs + 40mm kleppen? Is dat een type-foutje of is er iets speciaals (flinke vernauwing) mee gedaan? :)

Origineel hebben die z1000j koppen ongeveer een 33mm kanaal over de volle lengte en 37mm inlaat kleppen... en kun je de kanalen
ongeveer tot 37-38mm vergroten bij de aansluiting vd carburateur rubbers.. daarboven heb je geen vlees meer over.

Ik ben een kop aan het bouwen met twee bougies, opgelaste squish vlakken en heb nog een set RS40 carbs op de plank.... dus ik ben wel zeer benieuwd hoe dat bij jou is uitgevoerd?.. :-)
Als je er wat over kwijt wilt tenminste...

Dat moet ik even opzoeken. Ga er maar vanuit dat alles maximal is vergroot bij mijn cilinderkop.
 
Dat moet ik even opzoeken. Ga er maar vanuit dat alles maximal is vergroot bij mijn cilinderkop.

Haha, daar twijfel ik niet aan... vandaar dat ik die waardes (33 en 26) twijfelachtig vond..leek me meer de standaard maat!

Als het goed is moet er ook een verloop stuk of iets dergelijks gemaakt zijn tussen inlaatkanaal en RS40 carbs... ik heb de inlaat kanalen 37.5 a 38mm gemaakt en rondom 1.5mm vlees over als pasvlak waar het rubber tegenaan geschroefd wordt. :o

Ben benieuwd of je nog wat kunt achterhalen! :}
 
Laatst bewerkt:
Haha, daar twijfel ik niet aan... vandaar dat ik die waardes (33 en 26) twijfelachtig vond..leek me meer de standaard maat!

Als het goed is moet er ook een verloop stuk of iets dergelijks gemaakt zijn tussen inlaatkanaal en RS40 carbs... ik heb de inlaat kanalen 37.5 a 38mm gemaakt en rondom 1.5mm vlees over als pasvlak waar het rubber tegenaan geschroefd wordt. :o

Ben benieuwd of je nog wat kunt achterhalen! :}

Sorry, ik kan niet meer vinden over waarden van de cilinderkop. Het is een Z1100LTD cilinderkop die eerst door Jan Roelofs is geflowd, maar later door Paul Ritzen is verbeterd. De beginopening van de inlaat is in ieder geval gelijk aan het inlaatrubber.
 
Omdat mijn bericht bij een ander topic een beetje ondergesneeuwd was, hier nog maar eens.
Tijdens de Classic Sprint in Eeklo op zondag 1 september heb ik voor de 3de k33r de 1ste plaats behaald in de klasse +800cc. De Classic Sprint is een dragrace/sprint over 1/8 mijl voor motorfietsen uit de jaren 70.

Eeklo 2019 chd4boz8uaxpm.jpg
 
Mijn grootste concurrent: Jonas Raeymaekers met een werkelijk prachtige verbouwde Z1 1428cc. Eigenlijk een betere motor dan die van mij. Langer en lager. Wel met dezelfde achterband dan ik ook gebruik, een Shinko Hook-up Drag Radial. Een motor gebouwd door zijn vader en hemzelf. Zijn vader, Luc Raeymaekers, dragracet met een Kawasaki Funny Bike. En ik vroeger ook tegen Luc geracet, nu dus tegen zijn zoon.

48660838627_d849c43761_o.jpg
 
Hier nog een foto van de mooi Belgische Z1 1428 cc van Jonas Raeymaekers. Jonas heeft vroeger in de Junior Dragbike klasse gereden in Nederlandse competitie en vanaf 2010 in de Street Bike klasse (index 10,5 sec. op de kwart mijl). Afgelopen augustus heeft hij nog in Hockenheim geracet in de ET Bike klasse.

156754892421069300_resized.jpg
 
Allebei hadden we last van de slechte grip. Burn-outs en verlagen van de spanning van de achterband naar 0,8 bar bracht niet het gewenste resultaat. Ik kon mijn tijden van vorig jaar niet verbeteren. Beste tijd 6,958 sec. Hoogste eindsnelheid 175,73 km/u en de beste reactie was 0,027 sec.

48660839557_0bdd8bb67b_1600.JPG
 
Geweldig om te lezen hoe je met deze fiets al een hele tijd meedoet.
Volgens mij heb ik jou zien rijden op de Larserdijk/weg bij Lelystad. ( of was het Drachten?? ) volgens mijn gevoel toch zeker 20 jaar geleden :?
 
Lelystad was op de Larserringweg. Daar heb ik wel een paar keer meegedaan in de jaren 90 en ook op Drachten t/m 2004.
 
Grote teleurstelling voor mij. Gisteravond waren de resultaten van de Classic Sprint in Eeklo beschikbaar (na 9 dagen). Daaruit blijkt dat ik niet 1ste maar 2de ben geworden.
🙁
Mijn snelste run was ongeldig en de daarna snelste run was 0,05 sec. langzamer dan die van een concurrent. Op de racedag werd er omgeroepen dat ik de snelste was en ik ben ook nog gefeliciteerd door de organisatie. Wat een sof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan