YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de 2015, 2016 en 2017 modellen zit geen handvatverwarming, wel als optie mogelijk. Als ik me niet vergis is dit vanaf 2018 standaard
Je vergist je. Alleen de GT heeft handvatverwarming. (Bediening via menu) De gewone uitvoering niet. Alleen als optie.
 
Lees net dat het stuur van een '17 smaller is dan die van de eerdere modellen.
Hoeveel scheelt dit?
Vindt die van de 16namelijk best 'breed'.
Ben zelf niet zo erg 'breed' onder de nek.
En heb het gevoel dat de armen 'gedramatiseerd' naar buiten staan.

Tevens zie ik ook voorbij komen dat er een kap om/op het koppelings huis zit.
En in zwart uitgevoerd.

Dus dan zou ik dus voor een zwarte '17 moeten gaan..

Ben nog erg zoekende wat de volgende fiets gaat worden, en mijn maat heeft er pas een aangeschaft.
Hier dus al effe snel aan mogen snuffelen.
1ste indruk is goed iig.

De gedachte was om voor een 7 te gaan.
Echter prijs technisch doen ze niets onder voor elkaar.
Dus dan is een 9 toch wel een wat logischer keuze.
Lijkt mij.
 
Heeft er iemand op zijn tracer een stuurdemper geplaatst ? Indien wel, welke juist en heb je er resultaat mee behaald? Ik vraag het liever hier dan eerst een grote som er tegen te gooien om dan te merken dat het niets teweeg brengt....
 
Net een flink stuk gereden nu de vork verplaatst is en de handkappen er af. De motor is echt OK nu. Kan rustig 160 rijden zonder pendelen. Zelfs als ik helemaal tegen de tank aangeschoven zit. Succes!! Zoals mijn Tracer nu staat is het mijn ideale motor!

Dank aan iedereen voor de bemoedigende commentaren op mijn review. Graag gedaan.
Heb je de handkappen nog en wil je ze evt verkopen?
 
Net een flink stuk gereden nu de vork verplaatst is en de handkappen er af. De motor is echt OK nu. Kan rustig 160 rijden zonder pendelen. Zelfs als ik helemaal tegen de tank aangeschoven zit. Succes!! Zoals mijn Tracer nu staat is het mijn ideale motor!

Dank aan iedereen voor de bemoedigende commentaren op mijn review. Graag gedaan.
Hoe staan je voorvork poten nu tov je kroonplaat? Is het verschil echt goed merkbaar?
 
Hoe staan je voorvork poten nu tov je kroonplaat? Is het verschil echt goed merkbaar?
Het blijft een enigma...
Ik heb de juist de vork max hoog staan (dus niet doorgestoken + max preload voor beste naloop), en het ding is stabiel tot 225kmh. Harder wil hij niet (ik ook niet)
Met handkappen, soms grote, soms kleine ruit, geen stuurdemper, pillion bag, tanktas. RP5 banden
 
Lees net dat het stuur van een '17 smaller is dan die van de eerdere modellen.
Hoeveel scheelt dit?
Vindt die van de 16namelijk best 'breed'.
Ben zelf niet zo erg 'breed' onder de nek.
En heb het gevoel dat de armen 'gedramatiseerd' naar buiten staan.

Tevens zie ik ook voorbij komen dat er een kap om/op het koppelings huis zit.
En in zwart uitgevoerd.

Dus dan zou ik dus voor een zwarte '17 moeten gaan..

Ben nog erg zoekende wat de volgende fiets gaat worden, en mijn maat heeft er pas een aangeschaft.
Hier dus al effe snel aan mogen snuffelen.
1ste indruk is goed iig.

De gedachte was om voor een 7 te gaan.
Echter prijs technisch doen ze niets onder voor elkaar.
Dus dan is een 9 toch wel een wat logischer keuze.
Lijkt mij.

Stuur is smaller vanaf 2018, niet vanaf 2017!
 
Heeft er iemand op zijn tracer een stuurdemper geplaatst ? Indien wel, welke juist en heb je er resultaat mee behaald? Ik vraag het liever hier dan eerst een grote som er tegen te gooien om dan te merken dat het niets teweeg brengt....

Je wilt dit tegen het pendelen?

Weet niet wat je geprobeerd hebt, maar hier zijn wat dingen waarin ik verandering merkte;

- Andere banden (sowieso geen D222)

- Ander windscherm. Zelf heb ik een Vstream ruit, daarmee merkte ik echt veel verschil

- Vering strakker(harder) zetten. Die van mij staat voorop bijna op het hardste (geen ringen meer zichtbaar), achter op 1 na hardste stand.


Met deze dingen gedaan te hebben, kan ik 180kmh rijden zonder pendelen. heel af en toe als je echt hard doortrekt met hardere wind dat hij wilt gaan.
 
Hoe staan je voorvork poten nu tov je kroonplaat? Is het verschil echt goed merkbaar?

Het is eenvoudig. De voorvork kan niet verder omlaag geschoven worden door de kroonplaat. De maximale stand. Als je de vering niet wil/kan upgraden zou ik dit proberen:
  • Vork maximaal omlaag door de kroonplaat
  • De standaard vering laten afstellen door een dealer. Vertel de man/vrouw over je stabiliteitsprobleem
  • Lager windscherm
  • Verwijder de handkappen
  • Eventueel een stabiele hypersportband opleggen
Veel succes!
 
Heeft er iemand op zijn tracer een stuurdemper geplaatst ? Indien wel, welke juist en heb je er resultaat mee behaald? Ik vraag het liever hier dan eerst een grote som er tegen te gooien om dan te merken dat het niets teweeg brengt....
De stuurdemper gaat het probleem niet oplossen. Stuurdempers dienen om motoren die van nature erg snel sturen stabiel te houden bij verstoringen en oneffenheden. Een veiligheidsmaatregel. Het pendelen van de oudere Tracer heeft te maken met motorgeometrie en aerodynamica en is laagfrequent. Een frequentiebereik waar de stuurdemper niet mag dempen. Die kan alleen snelle bewegingen dempen.

De motor staat standaard erg op zijn neus, de swingarm is kort en de kuip/handkappen veroorzaken lift. Althans dat heb ik me laten vertellen. Ik heb alle problemen kunnen oplossen. In de bovenstaande post vertelde ik al over de voorvork herpositioneren zodat de motor hoger komt vooraan. Daarnaast heb ik andere vering, andere banden, ander windscherm en de handkappen verwijderd.
 
Heeft er iemand op zijn tracer een stuurdemper geplaatst ? Indien wel, welke juist en heb je er resultaat mee behaald? Ik vraag het liever hier dan eerst een grote som er tegen te gooien om dan te merken dat het niets teweeg brengt....
Heb er 1 van ohlins... motor is gelijk minder nerveus
 
Heeft er iemand op zijn tracer een stuurdemper geplaatst ? Indien wel, welke juist en heb je er resultaat mee behaald? Ik vraag het liever hier dan eerst een grote som er tegen te gooien om dan te merken dat het niets teweeg brengt....
Ik heb ook geen stuurdemper, wel Pirelli Angel GT en Hyperpro streetbox. Tot inderdaad 225km (op de garmin) geen probleem. Ik kwam twee weken geleden uit Duitsland en kan dan 180km rijden zolang het verkeer het toelaat zonder probleem, heb het originele scherm er nog op zitten, en ben toch met 190cm aan de lange kant.
 
Ik heb ook geen stuurdemper, wel Pirelli Angel GT en Hyperpro streetbox. Tot inderdaad 225km (op de garmin) geen probleem. Ik kwam twee weken geleden uit Duitsland en kan dan 180km rijden zolang het verkeer het toelaat zonder probleem, heb het originele scherm er nog op zitten, en ben toch met 190cm aan de lange kant.
heb voor en achter ohlins zitten, maar toch nog het deinen vooraan. En nee, alles is geplaatst door een ervaren iemand.
 
Hoe zijn de onderhoudsintervallen van de Tracer 900?

Heb een fiets gezien die tegen de 20 dznd km aan zit te hikken. Komt er dan een onderhoudsbeurt aan?
 
Best aardig wat tweedehands-prijzen zijn best wel verneukeratief.

Zie je wat staan voor een mooie prijs, komt er nog een zgn 'garantiepakket' bij..... Wat een bullshit. Mogen het geen afleverkosten meer noemen dus noemen we het maar 'garantiepakket'....
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Zo, eindelijk tijd gehad om het Yamaha logo te voorzien van een extra knipperlicht. Voor de fun en de veiligheid. Samen met de leverancier, zijn eerste Yamaha Tracer 2018 onderhanden genomen, is een appeltje eitje, hij doet normaal BMW's maar de Tracer is een verademing om het te installeren.
 

Bijlagen

  • Knipper aan.jpg
    Knipper aan.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 35
  • Knipper uit.jpg
    Knipper uit.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 37
Iemand die toevallig nog een tip heeft?

Yamaha led plus knippers met rij en rem verlichting moeten aangesloten worden op de achterlicht bedradingen.

Nu heb ik voor de knipperlicht functie originele stekkertjes die ik aan de knipperlichten maak, zodat je ze zo kan aanklikken ipv de originele,
Dat zou ik voor de licht en rem functie ook graag willen zodat ik de originele bekabeling aan de motor niet hoef aan te passen of solderen, maar helaas is er geen mannetje en vrouwtje aansluiting van het achterlicht te vinden blijkbaar.

Ik dacht door een man vrouw aansluiting een extra stukje kabel tussen plaatsen waardoor ik de kabel kon afsplitsen naar de knipperlichten en zodoende als de knippers eraf moeten, je alles zonder t verlengstukken weer in originele staat hebt

Iemand ideeën of ervaringen hoe hun het aangesloten hebben?
 
Ik ben overgeschakeld van euro95 naar euro98, op aanraden van de dealer. Draaide wel goed maar kreeg startproblemen bij warme motor.

Dat moeilijk warme start heb ik sinds een tijdje ook .
zal ik ook eens gaan proberen. Gaf eerst de kevmod module de schuld, maar kan niet kwaad om eens alleen een tijdje 98 te tanken.
 
Heb r nu 1 die tegen de 40 dznd aan zit, grote beurt zie ik op het gedownloade handboek.

Wat moet ik ongeveer rekenen voor zo'n beurt?
 
Zo, eindelijk tijd gehad om het Yamaha logo te voorzien van een extra knipperlicht. Voor de fun en de veiligheid. Samen met de leverancier, zijn eerste Yamaha Tracer 2018 onderhanden genomen, is een appeltje eitje, hij doet normaal BMW's maar de Tracer is een verademing om het te installeren.
Zou je eens wat meer info willen geven waar je dit hebt laten doen? Dit ziet er super uit!
 
Dat moeilijk warme start heb ik sinds een tijdje ook .
zal ik ook eens gaan proberen. Gaf eerst de kevmod module de schuld, maar kan niet kwaad om eens alleen een tijdje 98 te tanken.

Is wel binnen geweest om te reinigen (met Forte denk ik), probleem heeft zich daarna niet meer gesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan