Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

dames en heren, vanochtend geconstateerd dat mijn 675R met kenteken 13-MD-VG uit 2014 gestolen is
Shiiiit, inmiddels al terug gevonden?

Erg stil in dit topic, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag. Ik heb de TOR uitlaat onder m'n Daytona zitten. Mag ik hiermee het circuit op? Is die niet te luid? En mag ik er Duitsland mee in?
 
Shiiiit, inmiddels al terug gevonden?

Erg stil in dit topic, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag. Ik heb de TOR uitlaat onder m'n Daytona zitten. Mag ik hiermee het circuit op? Is die niet te luid? En mag ik er Duitsland mee in?

Nope, nooit meer teruggezien. Hij is gewoon de lift ingereden en daarna spoorloos. Inmiddels wel een vervangende 2012 staan, maar is toch niet hetzelfde ;(.

Idd, errrrruuuuuuuugggggggggg stil hier
 
Shiiiit, inmiddels al terug gevonden?

Erg stil in dit topic, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag. Ik heb de TOR uitlaat onder m'n Daytona zitten. Mag ik hiermee het circuit op? Is die niet te luid? En mag ik er Duitsland mee in?

De meeste niet,is uiteindelijk een open pijp:)
In duitsland zullen ze er ook niet vrolijk van worden
 
Nope, nooit meer teruggezien. Hij is gewoon de lift ingereden en daarna spoorloos. Inmiddels wel een vervangende 2012 staan, maar is toch niet hetzelfde ;(.

Idd, errrrruuuuuuuugggggggggg stil hier
Ugh, hoe brutaal! Erg balen dat je er niets meer van hebt vernomen. Fijn dat je dan nog een nieuwe hebt kunnen halen, maar dan nog :(
De meeste niet,is uiteindelijk een open pijp:)
In duitsland zullen ze er ook niet vrolijk van worden
Dat dacht ik dus ook, en volgensmij kan hij ook wel boven de 94.4 dB geluidsnorm uitkomen? Aantal mensen zeggen dat ik me niet zo'n zorgen hoef te maken, maar het is toch flink balen als ik er af word gehaald of een bon krijg in 't buitenland.

Dus maar een originele einddemper besteld, dan moet ik wel veilig zitten. :')
 
Heb hier een piepende 675. Na wat onderzoek komt het van de voorste aanzuigbuis in de voorkuip. Heb wel wat gelezen over flappermod, maar ik wil die klep eigenlijk smeren zodat het piepen stopt. Of is er een andere oplossing om het piepen te stoppen? Alles demonteren en die servo uitschakelen via tuneEcu is het laatste redmiddel wat ik wil toepassen.
 
Van het zomer weer een trip gemaakt met de daytona, dit jaar hebben we zoal Albanië en Montenegro aangedaan. Wat een betrouwbare motor teller staat nu op 96.000km op naar de ton!
IMG_20190705_120708.jpg
 
Sinds kort eigenaar van een Triumph Daytona 675R (nog geen foto's, komen eraan). Ik wil mijn hendels t.z.t. wisselen. Tips welke hendels het beste zijn?

Deze vond ik

EP Triumph Daytona 675R Short Clutch and Brake Lever set 2011 - 2017

Bekijk bijlage 1428908
ligt eraan wat je zoekt (let op, je heb een R dus de Brembo hendel is anders dan de normale versie geloof ik), heb sinds een week deze erop zitten:
IMG_8888_1024x1024.jpg

UK racesupport, daytona 675R hendels
Gisteren paar rondjes zandvoort gedaan en bevallen prima
 
Nice, mooi ding!

ik heb zelf korte hendels van Pazzo op de mijne zitten en die bevallen heel goed. Mijn Daytona 675 is alleen wel van de eerste generatie (2007).
 
Vraagje, voor de vriendin zijn we op zoek naar een modernere motor. Recent wat testritjes gedaan voor motoren rond de 5 a 6000 (z400/rc390/cbr600rr '09/zx6r '10/daytona 675 '08). Van die fietsen was de daytona de leukste en de zx6r de beste.

Qua kwalen/kinderziekten zag ik een exup klep langs komen, maar verder niet echt veel, zijn er nog andere kwaaltjes bekend?

Verder hebben we nu dus een '08 getest die qua koppel, looks en geluid helemaal goed is, maar die vond ik qua vering, versnellingsbak en remmen duidelijk minder dan de zx6r. Is het de moeite om wat meer uit te geven voor een modernere (of een 675R als we die kunnen vinden natuurlijk) of beter aftermarket spul erop?
 
Laatst bewerkt:
ik rij nu 9jaar op een daytona uit 2008 teller staat nu op 97.000km exup klep inderdaad al uit geprogrammeerd. verder enige grote reparatie in al die jaren was bij 70.000km een nieuwe dynamo.
 
Bedankt. Ik heb een beetje rond zitten kijken en ze lijken inderdaad redelijk degelijk mits je er niet hard mee rijd. Gezien mijn vriendin niet hard en/of vaak rijd (denk 2 tot 3000 per jaar) verwacht ik geen al te grote problemen op dat vlak.
 
Vraagje, voor de vriendin zijn we op zoek naar een modernere motor. Recent wat testritjes gedaan voor motoren rond de 5 a 6000 (z400/rc390/cbr600rr '09/zx6r '10/daytona 675 '08). Van die fietsen was de daytona de leukste en de zx6r de beste.

Qua kwalen/kinderziekten zag ik een exup klep langs komen, maar verder niet echt veel, zijn er nog andere kwaaltjes bekend?

Verder hebben we nu dus een '08 getest die qua koppel, looks en geluid helemaal goed is, maar die vond ik qua vering, versnellingsbak en remmen duidelijk minder dan de zx6r. Is het de moeite om wat meer uit te geven voor een modernere (of een 675R als we die kunnen vinden natuurlijk) of beter aftermarket spul erop?
Vraagje, voor de vriendin zijn we op zoek naar een modernere motor. Recent wat testritjes gedaan voor motoren rond de 5 a 6000 (z400/rc390/cbr600rr '09/zx6r '10/daytona 675 '08). Van die fietsen was de daytona de leukste en de zx6r de beste.

Qua kwalen/kinderziekten zag ik een exup klep langs komen, maar verder niet echt veel, zijn er nog andere kwaaltjes bekend?

Verder hebben we nu dus een '08 getest die qua koppel, looks en geluid helemaal goed is, maar die vond ik qua vering, versnellingsbak en remmen duidelijk minder dan de zx6r. Is het de moeite om wat meer uit te geven voor een modernere (of een 675R als we die kunnen vinden natuurlijk) of beter aftermarket spul erop?
 
Er ging dus iets mis.

Maar ik heb een mooie Daytona 675R te koop. BJ 2014, 22000Km
 

Bijlagen

  • 015.jpg
    015.jpg
    289,8 KB · Weergaven: 19
Er ging dus iets mis.

Maar ik heb een mooie Daytona 675R te koop. BJ 2014, 22000Km
Zoals ik al zei, mooie fiets(oprecht). Maar de vriendin is inmiddels voorzien van een Daytona SE, anders waren we wel even komen kijken. Blijft lastig om in de winter een motor te verkopen, maar met vraagprijs en locatie heb je in ieder geval een kans dat iemand reageert ;). Succes met de verkoop!
 
Voor de kenners,

De vrouw haar 675 uit 2008 heeft een piepje voorin de cockpit . Veelal bij 5k rpm is het hoorbaar. Klepje in de ram air inlaat (thv de voorkuip tussen de koplampen) werkt prima zonder gepiep. Heb het vd zekerheid gesmeerd en de boel weer dichtgeschroefd. Zijn er nog andere zaken waarna ik zou kunnen kijken?
 
Nog trippelaars die hun Daytona iets willen opleuken?

Heb nog een hoogwaardige vinyl stickerset liggen van het moto2 prototype.

Deze dus:

triumph-moto2-prototype-chassis.jpg


Graag PM bij interesse.


Edit: Al verkocht
 
Laatst bewerkt:
Hallo hallo,

Klein voorstel momentje: Ik ben Foegol, woon in Leeuwarden en na de 1050 Speed en de 675 Street R te hebben gereden wordt het nu tijd voor de Daytona *O*
Komende week ga ik bij eentje uit 2006 kijken en ik vraag mij af of er nog dingen zijn, los van de gebruikelijke zaken waar ik moet/kan letten. En waar kan ik dat beter vragen dan hier bij de eigenaren en liefhebbers.

Ik heb afgelopen week even proef gezeten op een 2010 bij Barbier en dat zat en reed goddelijk, wat een machine:}

Voor de kenners,

De vrouw haar 675 uit 2008 heeft een piepje voorin de cockpit . Veelal bij 5k rpm is het hoorbaar. Klepje in de ram air inlaat (thv de voorkuip tussen de koplampen) werkt prima zonder gepiep. Heb het vd zekerheid gesmeerd en de boel weer dichtgeschroefd. Zijn er nog andere zaken waarna ik zou kunnen kijken?

Dit had de Daytona die ik bij Barbier proef reed ook! Ik kon het ook niet echt plaatsen maar het viel op dat het alleen bij gas open in de lagere toeren was. Eenmalig een kort piepje, elke keer weer als ik onderin de toeren het gas opende. Ik vond het onschuldig klinken, een klepje oid die wat smering nodig heeft.
 
Hallo hallo,

Klein voorstel momentje: Ik ben Foegol, woon in Leeuwarden en na de 1050 Speed en de 675 Street R te hebben gereden wordt het nu tijd voor de Daytona *O*
Komende week ga ik bij eentje uit 2006 kijken en ik vraag mij af of er nog dingen zijn, los van de gebruikelijke zaken waar ik moet/kan letten. En waar kan ik dat beter vragen dan hier bij de eigenaren en liefhebbers.

Ik heb afgelopen week even proef gezeten op een 2010 bij Barbier en dat zat en reed goddelijk, wat een machine:}



Dit had de Daytona die ik bij Barbier proef reed ook! Ik kon het ook niet echt plaatsen maar het viel op dat het alleen bij gas open in de lagere toeren was. Eenmalig een kort piepje, elke keer weer als ik onderin de toeren het gas opende. Ik vond het onschuldig klinken, een klepje oid die wat smering nodig heeft.

De gen 1 zoals ze genoemd worden (2006-2009) hebben nogal last gehad van kapotte spanningsregelaars. Even vragen of dat is opgelost. Ik verwacht het wel hoor want het heeft zich snel gemanifesteert (binnen 5000 kilometer over het algemeen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan