Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Quickshifter deskundige vraagje.
Ik rijd het teruggetunede Rotax blok( in mijn Caponord ETV 1000 uit 2004)welke ook in de rsv mille wordt toegepast.
Om minder in de koppeling te hoeven knijpen(wat de reden ook mogen zijn) vraag ik mezelf af of een quickshifter ideaal is of krijgt het schakelmechanisme e.d. te veel op zijn donder? Easyshift lijkt me makkelijk te monteren en in te regelen, deze onderbreekt een x aantal in te stellen miliseconden de ontsteking.
Nou scheurneuzen laat maar horen🏍💨💨
 
Quickshifter deskundige vraagje.
Ik rijd het teruggetunede Rotax blok( in mijn Caponord ETV 1000 uit 2004)welke ook in de rsv mille wordt toegepast.
Om minder in de koppeling te hoeven knijpen(wat de reden ook mogen zijn) vraag ik mezelf af of een quickshifter ideaal is of krijgt het schakelmechanisme e.d. te veel op zijn donder? Easyshift lijkt me makkelijk te monteren en in te regelen, deze onderbreekt een x aantal in te stellen miliseconden de ontsteking.
Nou scheurneuzen laat maar horen🏍💨💨
Quickshifter deskundige vraagje.
Ik rijd het teruggetunede Rotax blok( in mijn Caponord ETV 1000 uit 2004)welke ook in de rsv mille wordt toegepast.
Om minder in de koppeling te hoeven knijpen(wat de reden ook mogen zijn) vraag ik mezelf af of een quickshifter ideaal is of krijgt het schakelmechanisme e.d. te veel op zijn donder? Easyshift lijkt me makkelijk te monteren en in te regelen, deze onderbreekt een x aantal in te stellen miliseconden de ontsteking.
Nou scheurneuzen laat maar horen🏍💨💨
healtec quickshifter easy bedoel ik ipv easy shift
 
Hallo allemaal,

Ik ben Wouter, 37, uit Almere. Ik lees al een tijdje met dit forum mee. Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een RSV, bj 2000. Wat een geweldige machine, elke rit opnieuw genieten!

Het is m'n eerste motor en met een beetje verstand en respect is het goed te doen! Meeste (basis)onderhoud doe ik zelf, mede dankzij de tips van dit forum! Nu blijkt de balhoofdlager versleten, is dit zelf te doen?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

Bijlagen

  • 20190913_200554.jpg
    20190913_200554.jpg
    182,4 KB · Weergaven: 12
Hallo allemaal,

Ik ben Wouter, 37, uit Almere. Ik lees al een tijdje met dit forum mee. Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een RSV, bj 2000. Wat een geweldige machine, elke rit opnieuw genieten!

Het is m'n eerste motor en met een beetje verstand en respect is het goed te doen! Meeste (basis)onderhoud doe ik zelf, mede dankzij de tips van dit forum! Nu blijkt de balhoofdlager versleten, is dit zelf te doen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Die heeft een tijdje op Marktplaats gestaan toch? Met die prachtige SP demper. Daar komt zo'n geweldige sound uit. Heel gaaf!
 
Die heeft een tijdje op Marktplaats gestaan toch? Met die prachtige SP demper. Daar komt zo'n geweldige sound uit. Heel gaaf!
Ik heb de motor in mei gekocht van een particulier op marktplaats. Rustig de tijd genomen om allerlei klusjes te doen (lees achterstallig onderhoud) en het rijbewijs te halen. Nu sinds enkele weken lekker aan het rijden en aan het genieten van het waanzinnige geluid, wat echt verslavend is!
 

Een quickshifter werkt, zeker bij oudere motoren, vooral goed als je hoog in toeren schakelt en volgas geeft/houdt. Dus als je het wilt gebruiken vanuit luiheid om te koppelen zou ik het niet aanraden, want daar is het niet echt voor gemaakt. Als je de koppeling te zwaar vind miss een andere slave?
 
Hoi Ducatilex,
dank voor je aanvulling. Ik heb dat ook van een leverancier zojuist begrepen. Terug schakelen met gas los zou niet echt de bedoeling zijn van het systeem. Mijn blok is in feite ook laag toerig.
 
Ik heb de motor in mei gekocht van een particulier op marktplaats. Rustig de tijd genomen om allerlei klusjes te doen (lees achterstallig onderhoud) en het rijbewijs te halen. Nu sinds enkele weken lekker aan het rijden en aan het genieten van het waanzinnige geluid, wat echt verslavend is!
Wat tof 🙂 Het is niet de meest voor de hand liggende keuze als eerst motor, maar het kan prima. Heb ik destijds zelf ook gedaan 😊 Heel veel veilige kilometers ermee!
 
Hoi Ducatilex,
dank voor je aanvulling. Ik heb dat ook van een leverancier zojuist begrepen. Terug schakelen met gas los zou niet echt de bedoeling zijn van het systeem. Mijn blok is in feite ook laag toerig.

Nee down shift met quickshifter werkt alleen bij moderne motoren die ride-by-wire hebben. Dan zorgt de software namelijk voor tussengas tijdens het terugschakelen. Ookwel autoblip genoemd.
 
Goedemorgen,

Misschien hier nog mensen met interesse, of wellicht in de kenniskring. Prijs aan de hoge kant, dit is incl. de OZ wheels en Wave Schijven enz.

Verkoop zonder is ook mogelijk. dan zakt de prijs aanzienlijk. Losse verkoop van de wielen dus ook een mogelijk


Wel een prachtige fiets en mooie combi met die blauwe OZ's. Prijs is vrij stevig dat wel. Al plannen voor wat nieuws?
 
Iemand die toevallig een stator in de aanbieding heeft? Goedkoopste die ik online kan vinden is 85,- met verzenden.

Heb ik liggen (van een Falco, maar is het zelfde), zit nog in de afdekkap. Is schijnbaar aan te raden om te laten zitten omdat de stator met locktite in de afdekkap zit. Vast is vast zeg maar. Stuur maar een PB bij interesse :t

Moet je niet ook de rotor hebben trouwens? Die heb ik ook (heb een heel onderblok met bak voor onderdelen).
 
inmiddels een eind verder met de mille, ze wil eindelijk goed rond en heeft een paar seconden gelopen. helaas kan ik haar niet meer starten omdat de startmotor 2 keer rondgaat en dan hard rateld. iemand een idee of dit de startmotor zelf zal zijn of de start koppeling?

Denk toch de startkoppeling heb nog een sprag clutch liggen nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan