KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Hoe kan je kromme remschijven controleren.
Zet je motor op de middenbok pak een platteschfoevendraaier houd deze op een vaste positie met het uiteinde bijna tegen de schijf en geef het voorwiel een ronddraaiende beweging of laat een derde de laatste handeling uitvoeren. Als er kromme schijf op zit komt de schijf tegen je schroevendraaier aan......
 
Zet je motor op de middenbok pak een platteschfoevendraaier houd deze op een vaste positie met het uiteinde bijna tegen de schijf en geef het voorwiel een ronddraaiende beweging of laat een derde de laatste handeling uitvoeren. Als er kromme schijf op zit komt de schijf tegen je schroevendraaier aan......
ik ben even bij de dealer geweest voor het controleren van me remschijven. De remschijven hebben een slingerring van 0,11mm en 0,15 mm binnen de tolerantie . Alleen was mijn voorband gecupt en ze denken dat dit het probleem is geweest. De voorband is nu vernieuwd . Even aanzien of ze gelijk hebben en nog bedankt voor jullie info.
 
ik ben even bij de dealer geweest voor het controleren van me remschijven. De remschijven hebben een slingerring van 0,11mm en 0,15 mm binnen de tolerantie . Alleen was mijn voorband gecupt en ze denken dat dit het probleem is geweest. De voorband is nu vernieuwd . Even aanzien of ze gelijk hebben en nog bedankt voor jullie info.
Zou het ? Haal het voorwiel met as uit de motor. Plak de magneet voet van de klok op de vooras. Meet dan op de plek waar de remschijf aanligt op de velg. Als je daar hoogte verschil meet dan is het oplegvlak van de schijf niet haaks tov de hart lijn va het wiel. Je schijven zullen dan altijd ongelijkmatig slijten. En dus op termijn (weer) gaan trillen
 
Zou het ? Haal het voorwiel met as uit de motor. Plak de magneet voet van de klok op de vooras. Meet dan op de plek waar de remschijf aanligt op de velg. Als je daar hoogte verschil meet dan is het oplegvlak van de schijf niet haaks tov de hart lijn va het wiel. Je schijven zullen dan altijd ongelijkmatig slijten. En dus op termijn (weer) gaan trillen
Bedankt voor de info
 
De slingering van 0.11 tot 0.15 verbaasd me dat dit binnen de tolerantie valt.
Als wij klachten hebben met kromme schijven is de slingering meer dan 0.07 mm dus de helft van wat jij beschrijft.
Dit geld dan wel bij auto remschijven.
Iemand die de slingering van motoren met de tolerantie precies weet . die dit kan bevestigingen
 
als je de tolerantie groter maakt hoef je minde ronder garantie te vervangen

simple :+

het ali opzetruitje getest vanochtend, duidelijke verbetering!
 
DSC_0840.JPG

ik heb de motor pas 6 weken, maar na 5000km kan ik wel zeggen, wat een fijne fiets!
Hiervoor een xt1200 gehad, en daarvoor verschillende GS-en, maar met deze motor heb ik toch echt wel de meeste lol gehad.

(De vele km-ers komen door 3 weken motorvakantie door: Duitsland, Oostenrijk, Slowakije, Slovenië, Italië en Zwitserland)

Wel een groot minpunt dat ik onderweg heb ervaren is de enorme hitte bij de katalysator, ik denk dat die er maar uit moet :Y
 
Ziet er mooi uit, de aankleding op de KTM.
Mooie trip door de bergen.
Heb je een roltasje aan de valbeugel hangen?
 
ik vind het toch niet meer van deze tijd om die dingen te verwijderen je kan er wrappen of een hitteschild monteren misschien een idee.
 
Beste rijders,

Ik ben aan het kijken naar een 1190. Maar twijfel tussen een S of een R. Ik wil graag offroad rijden, maar dat komt er maar niet van en ben meer een woon werk verkeer rijder. Dus ik heb een testrid gemaakt op een 1190 S. En vind het stuur wat smal (rij zelf op een xt660z) en voorwiel te klein. De R heeft wel een breder stuur en 21 inch voorwiel. Maar dan weer niet de elektrische verstelbare vering wat ik ook weer een fijne luxe accessoire vind.

Ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen. Een breder stuur en 21 inch voorwiel monteren op een S moet geen probleem zijn toch? Zijn de kabels bijvoorbeeld lang genoeg om het stuur aan te passen?
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Een 19'' voorwiel te klein ?
Dan moet je al echt serjeus willen off roaden... en dan lijkt een 1190 mij sowieso erg groot en zwaar voor dit doel... als je budget het toelaat, ga dan voor een 790 Adventure, die is dan meer geschikt voor offroad én je kan er W/W mee doen...
 
Misschien is het de gewenning van een 21 inch voorwiel. Maar het stuur vond ik iig wat te klein en te ver naar voren.

Heb een budget van 8.000 dus zit al aardig krap om een 1190 te kopen :)
 
Stuur van een S en R zijn exact gelijk.

Dat het wat smal is kan ik me in vinden, tzt eens kijken voor iets anders. Contour en Renthal hebben mooi spul.
 
Oww, ik had ergens gelezen dat hij anders is. Goed dat je het zegt!

Iemand ervaring met het monteren van zo'n stuur? Zal wel moeten kunnen. Zie er wel genoeg met zo'n soort stuur in filmpjes etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan