Kawasaki ZX6R uit 2005 wordt niet warm?

Quadrantz

MF'er
27 mei 2007
161
4
Zoetermeer
Mede-motorrrijders,

Vanochtend reed ik voor het eerst met de Ninja naar het werk, heb hem 2mnd (dit is pas het 3e ritje). Nu was het niet heel warm buiten maar de motor werd niet warmer dan 74gr en zakte zelfs terug soms naar 67gr. Toen ik een tijdje 130 - 150 reed in de 6 bleef hij ook zo rond de 69/70gr.

Dit lijkt me niet goed toch? Moet dit ook 90gr zijn net als bij een auto? Is dan de thermostaat stuk?

Thanks!

Gr. Joost
 
voel eens aan de radiator, als deze warm is dan is er niks aan de hand. Bij mij GSXR is de temperatuur op de snelweg ook zo rond de 74 graden. Pas als ik daarna langzaam ga rijden (bebouwde kom, loopt de temperatuur pas op)
 
Mede-motorrrijders,

Vanochtend reed ik voor het eerst met de Ninja naar het werk, heb hem 2mnd (dit is pas het 3e ritje). Nu was het niet heel warm buiten maar de motor werd niet warmer dan 74gr en zakte zelfs terug soms naar 67gr. Toen ik een tijdje 130 - 150 reed in de 6 bleef hij ook zo rond de 69/70gr.

Dit lijkt me niet goed toch? Moet dit ook 90gr zijn net als bij een auto? Is dan de thermostaat stuk?

Thanks!

Gr. Joost
Het is geen auto, maar een motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Thanks voor je reactie!

Ik zal de radiator eens voelen als ik vanavond weer naar huis rij, ik meen me te herinneren dat hij idd warmer wordt in de bebouwde kom. Had niet verwacht dat de bedrijfstemp. op de snelweg (ok wel 7gr vanochtend) maar rond de 70 blijft.
 
Thanks voor je reactie!

Ik zal de radiator eens voelen als ik vanavond weer naar huis rij, ik meen me te herinneren dat hij idd warmer wordt in de bebouwde kom. Had niet verwacht dat de bedrijfstemp. op de snelweg (ok wel 7gr vanochtend) maar rond de 70 blijft.
Dat is wss de temperatuur van kvs, op een x punt gemeten. Niet temp van het blok.
 
Mede-motorrrijders,

Vanochtend reed ik voor het eerst met de Ninja naar het werk, heb hem 2mnd (dit is pas het 3e ritje). Nu was het niet heel warm buiten maar de motor werd niet warmer dan 74gr en zakte zelfs terug soms naar 67gr. Toen ik een tijdje 130 - 150 reed in de 6 bleef hij ook zo rond de 69/70gr.

Dit lijkt me niet goed toch? Moet dit ook 90gr zijn net als bij een auto? Is dan de thermostaat stuk?

Thanks!

Gr. Joost
Auto's komen altijd mooi in het midden van de temperatuur, bij motoren heb ik het nog niet gezien. Mijn huidige motor komt pas van uit het "minimum blokje" als ie al helemaal op temperatuur is. Wordt alleen warm bij langzaam rijden (echt langzaam) of 40 graden.
 
Het zou zelfs kunnen dat je motor geen thermostaat heeft ;) Goed te testen door goed vermogen te vragen, loopt de temperatuur dan een stuk hoger op en zakt die weer in zodra je rustig rijdt, zou het kunnen dat hij er niet in zit, of kapot is. Sowieso zou het zonder of met een kapotte lang moeten duren voor er überhaupt warmte in je systeem komt.

In principe zorgt de thermostaat voor een constante temperatuur, door meer of minder water uit de radiateur mee te laten circuleren. Zoals Martell aangaf, weet je niet waar die temperatuur gemeten is. Het is eigenlijk minder interessant hoe warm het water in je blok is, dat circuit is zo klein dat het binnen no-time warm is. Als die grote bak water in de radiateur mee begint te doen draait het systeem prima. In de zomer zal dat na een paar honderd meter al vol open kunnen zijn, in de winter blijft ie misschien wel voor 90% dicht vanwege de rijwind die je blok mee afkoelt.
 
Auto's komen altijd mooi in het midden van de temperatuur, bij motoren heb ik het nog niet gezien.
Dat is alleen om de gebruikers gerust te stellen. Er staan ook meestal geen getallen bij, want daar komen klachten van.
"Mijn" auto heeft, afgezien van een lampje voor te hoge temperatuur, helemaal geen temperatuurindicatie, Dat is nog beter.
 
Dat is alleen om de gebruikers gerust te stellen. Er staan ook meestal geen getallen bij, want daar komen klachten van.
"Mijn" auto heeft, afgezien van een lampje voor te hoge temperatuur, helemaal geen temperatuurindicatie, Dat is nog beter.
Mijn autootje heeft wel zo'n metertje, maar die staat altijd binnen de 1e kilometer perfect in het midden. En daar blijft ie. Ook met de 40 graden van laatst waarbij wel de koelfan continu aan het blazen is.
 
Heb met m'n 530D ook een temp probleem gehad vandaar dat ik er nu extra op let :).

Daar zag iemand het toen ik een foto postte, aan de streepjes naast de km teller kun je zien of hij op temp is. Via een geheim menu kun je exact het aantal gr opvragen. Hij werd toen niet warmer dan 70gr ook....na het vervangen van beiden thermostaten was het opgelost. Lijkt me toch niet heel goed om daar lang mee door te rijden ;).

Goed om te horen dat het bij de motor anders is....hij wordt normaal wel warmer dacht ik maar heb hem nog niet boven de 90gr gehad. Ik ga er op letten.

Thanks!
 
Vanochtend reed ik voor het eerst met de Ninja naar het werk, heb hem 2mnd (dit is pas het 3e ritje). Nu was het niet heel warm buiten maar de motor werd niet warmer dan 74gr en zakte zelfs terug soms naar 67gr. Toen ik een tijdje 130 - 150 reed in de 6 bleef hij ook zo rond de 69/70gr.
Dit lijkt me niet goed toch? Moet dit ook 90gr zijn net als bij een auto? Is dan de thermostaat stuk?
Ik heb een ZX-6R uit 2009 een herfst/winter als pekelbrik gebruikt en dat ding kwam inderdaad ook nooit boven de 70 graden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan