Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Bij de grote beurt horen ook nieuwe remleidingen aangezien die rubberen inmiddels 20 jaar oud zijn.
Voor de SP zijn 2 soorten verkrijgbaar, of 2 slangen vanaf de remcilinder, of 1 slang en dan eentje van klauw R>L.
Is de 1 handiger dan de ander en is er wel voldoende ruimte om 2 koppelingen op de cilinder te monteren?
 
Bij de grote beurt horen ook nieuwe remleidingen aangezien die rubberen inmiddels 20 jaar oud zijn.
Voor de SP zijn 2 soorten verkrijgbaar, of 2 slangen vanaf de remcilinder, of 1 slang en dan eentje van klauw R>L.
Is de 1 handiger dan de ander en is er wel voldoende ruimte om 2 koppelingen op de cilinder te monteren?
2 leidingen van pomp naar klauwen is makkelijker te ontluchten. En past gewoon.
De andere opzet met leiding van klauw naar klauw vind ik behalve lastiger ontluchten ook minder fraai.
 
Ik heb de versie 1 van de pomp en dan van klauw naar klauw. Ik weet niet hoe de aansluiting zit van de originele rempomp, heb die nl nooit gehad (gekocht met radiale rempomp). Bij de Brembo pomp zit volgens mij de aansluiting aan de onderzijde.
Ik heb de duo op de rechter remklauw zitten, vind het idd ook minder fraai, maar goed...
DSC_0493.JPG
 
2 leidingen van pomp naar klauwen is makkelijker te ontluchten. En past gewoon.
De andere opzet met leiding van klauw naar klauw vind ik behalve lastiger ontluchten ook minder fraai.

2 leidingen was voor circuitgebruik in de UK ooit (nog?) verplicht. 1 naar 2 mocht niet. Mijn VFR had 1 naar 2 af fabriek
 
Ik heb de versie 1 van de pomp en dan van klauw naar klauw. Ik weet niet hoe de aansluiting zit van de originele rempomp, heb die nl nooit gehad (gekocht met radiale rempomp). Bij de Brembo pomp zit volgens mij de aansluiting aan de onderzijde.
Ik heb de duo op de rechter remklauw zitten, vind het idd ook minder fraai, maar goed...
Bekijk bijlage 1429117
Heb je toch weer iets om te veranderen
 
theoretisch gezien...hoe minder leiding...hoe minder olie je onder druk hoeft te zetten en te verplaatsen en dus beter...maar ik denk dat wij dat verschil echt niet voelen. laat staan invloed heeft.
 
De sp1 eindelijk opgehaald! Nou zitten er van die ronde achterlichtjes in wat meteen ook je knipperlicht is nou is het rechter lampje kapot. Kan ik die nog ergens los krijgen?
 

Bijlagen

  • 8C1AD89D-EFB7-4E0E-BD94-37D1360F689D.jpeg
    8C1AD89D-EFB7-4E0E-BD94-37D1360F689D.jpeg
    78,1 KB · Weergaven: 10
De sp1 eindelijk opgehaald! Nou zitten er van die ronde achterlichtjes in wat meteen ook je knipperlicht is nou is het rechter lampje kapot. Kan ik die nog ergens los krijgen?
Er zijn upgrades voor, die zijn ook beter dan de standaard Hotbodies. Zijn deze:

https://www.customled.com/products/universal-round-led-clusters

Edit: Ik had eerst ook een Hotbodies undertail en wilde bovenstaande upgrade ook down, maar ben overgemaakt naar een DHC undertail met het oem style legoblok achterlicht. Foto ervan staat een paar posts hierboven...
 
Laatst bewerkt:
Laat ik nou op FB deze rakkers tegenkomen, originele 60mm inlets voor de Sato dempers.
_20190923_210526.JPG


Aangezien ik niet echt kapot ben van de alu inlets die er nu op zitten, gaan deze naar mij toekomen en gaan de alu inlets de verkoop. *O*

Zal wel een feest worden om de dempers van de bochtenset af te krijgen, zitten muurvast... :/ Maar dat gaat een klus voor in het winterseizoen worden. :)
 
Passen de oem knippers icm de high mounted Two Brothers dempers? Ik heb naar foto's gezocht maar vind het zo snel niet, blijkbaar sloopt iedereen die er af (wellicht is dat meteen het antwoord).
 
Heb 2,5 maanden geleden nieuwe binnenpoten besteld, maar nog niks gehoord. Stonden al die tijd in backorder, morgen maar eens informeren...

Mijn voorvork specialist is goed herstellende van zijn crash en inmiddels weer wat wezen motorrijden (aan 1 kant knie aan de grond ging weer goed, andere kant moet nog volgen, alles op zijn tijd).
Dus, hij kan binnenkort met de voorvork aan de bak :)

Zou via mijn monteur voor een setje rond de €250,- kwijt zijn, vind ze op het internet rond de €300,-. Maar weet iemand een adresje voor een setje binnenpoten voor de sp1?
 
Heb 2,5 maanden geleden nieuwe binnenpoten besteld, maar nog niks gehoord. Stonden al die tijd in backorder, morgen maar eens informeren...

Mijn voorvork specialist is goed herstellende van zijn crash en inmiddels weer wat wezen motorrijden (aan 1 kant knie aan de grond ging weer goed, andere kant moet nog volgen, alles op zijn tijd).
Dus, hij kan binnenkort met de voorvork aan de bak :)

Zou via mijn monteur voor een setje rond de €250,- kwijt zijn, vind ze op het internet rond de €300,-. Maar weet iemand een adresje voor een setje binnenpoten voor de sp1?

HK-suspension in Tiel levert nieuwe binnenpoten met keuze uit diverse coatings
Laat je die dan gelijk op je nieuwe (geanodiseerde) asopnemers plaatsen?
 
HK-suspension in Tiel levert nieuwe binnenpoten met keuze uit diverse coatings
Laat je die dan gelijk op je nieuwe (geanodiseerde) asopnemers plaatsen?
Klopt, die gaan er dan gelijk op :Y Buitenpoten worden dan ook nog zwart geanodiseerd. Heb mijn monteur gebeld, hij krijgt nog een mail met de status over hoe of wat. Dingen zijn een maand of 3 geleden al besteld, gaat iets niet helemaal goed, gaan ze nu dus achteraan.
Moet nog even afwachten en dan kan ik de afspraak maken met de veringspecialist. Hij zal ook gelijk nieuwe balhoofdlagers en de bobine upgrade monteren.
 
Nou even voorstellen maar, Dré aka Ulleke en ik ga de komende tijd een collega ondersteunen met het opknappen van een VTR SP1.

Foto volgt het betreft een paarse SP1 met SB stuur.

Ik heb al wel een vraag, iemand met een Hot bodies undertray die wil delen hoe de kentekenplaat bevestigd zit? De huidige is pas afgebroken en zat wat knullig aan de onderplaat vast

Grtzz Dré

Heb gewoon mijn wachtwoord onthouden al die jaren.... Ben super blij met je hulp Dré. Ben benieuwd of de sp net zo brult als mijn vuurstorm
 
Terug
Bovenaan Onderaan