Zundapp DB200 1939

Ik ben - nog steeds- bezig met de opbouw van een jawa met een dergelijke kit; je moet de spie weglaten bij dit ding voor de correcte timing, raar maar waar..
 
Ik ben - nog steeds- bezig met de opbouw van een jawa met een dergelijke kit; je moet de spie weglaten bij dit ding voor de correcte timing, raar maar waar..
Verklaar, want ik leer graag bij.
 
Helaas kon ik niet verder ivm regen . (hok is niet waterdicht helaas)
Maar RDW keuring afspraak staat , 7 oktober ! .
 
Vandaag de kabelboom zo goed als afgerond . Vind ik persoonlijk altijd het leukste werk .
049B6516-4C49-40B8-B302-B8C43A2382B5.jpeg
8EABAF55-E5E4-414F-BEF4-329F655138DB.jpeg
E2ECCDA2-7301-438A-A799-C8A0ECBAC822.jpeg
C399391A-6F90-4333-B7EF-B2F0AC1F94F5.jpeg
5081E98F-3EF3-4B99-B8A2-E7E0A2797C0E.jpeg
0B89F946-D395-4A90-A562-DBCFD3C899D3.jpeg
89E6A5F2-61C7-4072-B481-C02F930F4974.jpeg

Claxon is een originele Noris . Ben benieuwd als dat goed gaat ivm 12,volt . Wellicht een weerstand ertussen ?
 
Mooi die moderne elektra. Heb je zulke dikke draden of is de isolatie zo dik?
Waarom heb je een vlotter tussen de cilinder en de toeter?
 
Heb alles 2,5mm omdat ik daar rollen van het liggen . en die vlotter balanceert even op de carburateur inderdaad , zit er alweer in .
 
025D036E-A5AC-4708-BB80-99D8C0D25864.jpeg



Tank / gashandel / voorrem kompleet gemaakt
Tank is wel bijna een pasfitting zo strak zit hij om het frame . Hoop dat de kabels heel blijven van de elektronica .
 
Mooi man; met 6v wil je graag wat dikkere kabels.
6A door 1,5mm vind ik altijd eng, ook al is het origineel...heeft mijn Lib ook.
6Volts claxon gaat overigens prima op een 12volts systeem
 
58A0D17B-F359-4826-A088-506C11916309.jpeg
53DE6860-1A35-46A0-8CD1-479EF329FF96.jpeg
30D2B705-166F-4A0B-A279-D39A45338128.jpeg

E8094436-FABF-40F1-A938-FD5ACD74F26E.jpeg


Lang geen update maar ik ga langzaam door .
Koplamp en a licht gemonteert en nieuwe ketting erop .
Nu bezig met uitlaten , gister de dempers gespoten met hammerite zwarte hittebestendig spuitbus maar dat is volledig mislukt, was ook geen goedkope verf maar het bladerdt eraf als sneeuw voor de zon , wel ontvet met hammerite metaal ontvetter maar heeft niet geholen , motip maar weer proberen vanavond .
 
Mooi project en netjes afgewerkt!

Zelf helaas nog nooit afbladderende sneeuw gezien, ik zal komende winter maar weer eens goed opletten.
 
Ziet er weer mooi uit, moet er nog veel gebeuren voor de eerste testrit? En een brutale vraag, wat kost je project nu een beetje?
 

Is goed geschuurd en ontvet met hamerite metaal ontvetter ( 2 spuitenbussen a 16 euro p/st weg gegooid geld )



Edit , Eerste proefrit was vandaag gepland maar door de uitlaat verf moet ik het uitstellen .
Prijs , tja ik zeg dat liever in een pb . Onderdelen zijn erg duur of niet te krijgen .
 
Laatst bewerkt:
71649E92-FCE8-44EA-A01E-60C2166CF436.jpeg

33B6CF7F-13F5-4693-90BC-291B5C32DA65.jpeg


Opnieuw gespoten met Motip hittebestendig verf

Uitlaten gemonteerd . Vanavond eerste proefritje .
 
Als je 'm op de pin van de krukas zet is de timing echt ver weg . Je moet de rotor dus zonder pin er opzetten, staat in de handleiding van MZ-b meen ik ook.
Tijdstip controleer je met stroboscoop..
 
bij powerdynamo :


Take a look at the new rotor. You will find on its circumference a small pressed-in line, an ignition marking too. Both aligns at the point of ignition.
Remove the spark plugs. Place the rotor loosely onto the crank and check that it may move freely above the statorbase. Bring the piston into ignition position (2-2.5mm BTDC). Use the new rotor for turning the shaft.


Again, note that your Bella turns anticlockwise, so from TDC turn clockwise to the advance position.
 
Heb er nu 1:20 gesmeert met castrol
silo-MIN_157543_EAA_large.jpg






Maar na de inrij periode wellicht Tiburon of gewoon normale olie . wat raad je aan >?
 
Terug
Bovenaan Onderaan