Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Waarschijnlijk bedoel @Reesert de weg op voor AVD .
Vandaag veel AVD lessers hier in de buurt gezien.
Geen enkele zwaait nog maar de instructeurs wel :W :t

Heb nu eerste echte AVD les gehad afgelopen dinsdag, daarvoor enkele naar oefenterrein gereden (max 3 kilometer) en van Terneuzen naar Goes ivm examen AVB. Tot 70 durf ik wel al een hand op te steken, maar daarboven zeker als er wat wind zit niet echt.
 
Gefeliciteerd!! Heb je al iets op t oog?
Ik zit nu te denken aan een middelzware allroad (b.v. Honda Transalp, Suzuki V Strom 650, Kawasaki Versys 650, Yamaha XT660, BMW F650) of iets met soort tour kuip(je) (b.v. Yamaha Fazer S, Diversion F, Honda Deauville, Honda CBF 600 S, Suzuki GSF 650), allemaal tussen de 600 en 700 cc.

Om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe nog weinig anders gereden dan de Honda CB 650F van motor rijschool Fernando uit Rotterdam, dus ik denk erover om eerst een paar verschillende typen te proberen te huren voordat ik een keuze maak..

Weet iemand of je na het (net) behalen van je motor rijbewijs zonder al te veel moeite een motor kunt huren via b.v. motorshare?
 
Ik zit nu te denken aan een middelzware allroad (b.v. Honda Transalp, Suzuki V Strom 650, Kawasaki Versys 650, Yamaha XT660, BMW F650) of iets met soort tour kuip(je) (b.v. Yamaha Fazer S, Diversion F, Honda Deauville, Honda CBF 600 S, Suzuki GSF 650), allemaal tussen de 600 en 700 cc.

Om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe nog weinig anders gereden dan de Honda CB 650F van motor rijschool Fernando uit Rotterdam, dus ik denk erover om eerst een paar verschillende typen te proberen te huren voordat ik een keuze maak..

Weet iemand of je na het (net) behalen van je motor rijbewijs zonder al te veel moeite een motor kunt huren via b.v. motorshare?

Ik heb vorige week maandag mijn AVD gehaald, met spoed rijbewijs opgehaald ie ik woensdag binnen had en toen voor afgelopen weekend een Tracer 900 GT gehuurd. Allemaal zonder problemen en zonder een enkele vraag omtrent mn rijbewijs.
 
Ik zit nu te denken aan een middelzware allroad (b.v. Honda Transalp, Suzuki V Strom 650, Kawasaki Versys 650, Yamaha XT660, BMW F650) of iets met soort tour kuip(je) (b.v. Yamaha Fazer S, Diversion F, Honda Deauville, Honda CBF 600 S, Suzuki GSF 650), allemaal tussen de 600 en 700 cc.

Om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe nog weinig anders gereden dan de Honda CB 650F van motor rijschool Fernando uit Rotterdam, dus ik denk erover om eerst een paar verschillende typen te proberen te huren voordat ik een keuze maak..

Weet iemand of je na het (net) behalen van je motor rijbewijs zonder al te veel moeite een motor kunt huren via b.v. motorshare?

17 juli 2018 mijn rijbewijs gehaald, 19 juli opgehaald, 20 juli zat ik op een gehuurde Dragstar. Sommige verhuurbedrijven hebben voor bepaalde zwaardere motoren de eis dat je minstens 2 jaar je rijbewijs moet hebben, maar de meeste doen er niet heel moeilijk over. Immers, je hebt een eigen risico en verzekering zit erbij in. Ik zou inderdaad Motoshare aanbevelen, is in de regel wat goedkoper. Het enige nadeel is dat je niet àlle motoren kunt vinden om te huren, dus als je specifiek naar een bepaalde motor kijkt die nergens te huur is heb je er in de regel minder aan. Ben je je aan het oriënteren, dan is het de perfecte oplossing!
 
Motoport Uithoorn en die regelen dat via Motoshare.
17 juli 2018 mijn rijbewijs gehaald, 19 juli opgehaald, 20 juli zat ik op een gehuurde Dragstar. Sommige verhuurbedrijven hebben voor bepaalde zwaardere motoren de eis dat je minstens 2 jaar je rijbewijs moet hebben, maar de meeste doen er niet heel moeilijk over. Immers, je hebt een eigen risico en verzekering zit erbij in. Ik zou inderdaad Motoshare aanbevelen, is in de regel wat goedkoper. Het enige nadeel is dat je niet àlle motoren kunt vinden om te huren, dus als je specifiek naar een bepaalde motor kijkt die nergens te huur is heb je er in de regel minder aan. Ben je je aan het oriënteren, dan is het de perfecte oplossing!
Fijn dat er via Motoshare en andere verhuurders blijkbaar niet heel erg moeilijk gedaan wordt over de huur aan motorrijders die nog niet zo lang hun rijbewijs hebben.
Vandaag heb ik mijn rijbewijs opgehaald en ik ben er nog steeds heel erg blij mee!
Nu nog eens proberen te bedenken wat ik echt zoek in een motor (bijvoorbeeld een beetje windbescherming en een min of meer 'recht op' zitpositie)..
 
Gisteren onverwachts een uurtje AVD les gehad ipv AVB. Er reed ook iemand mee die vandaag examen moet doen, werd dus gelijk een examen rondje. O Danks dat ik erg bezig was met de bediening van de motor en hem 3xcheb af laten slaan ben ik niet on tevreden.

Ik vond het heerlijk om te doen, veel leuker dan de AVB oefeningen.
 
Fijn dat er via Motoshare en andere verhuurders blijkbaar niet heel erg moeilijk gedaan wordt over de huur aan motorrijders die nog niet zo lang hun rijbewijs hebben.
Vandaag heb ik mijn rijbewijs opgehaald en ik ben er nog steeds heel erg blij mee!
Nu nog eens proberen te bedenken wat ik echt zoek in een motor (bijvoorbeeld een beetje windbescherming en een min of meer 'recht op' zitpositie)..

Het antwoord op die vraag volgt eigenlijk na de vraag 'wat ga je ermee doen?'. Voorbeeld; ik ging er geen woon-werk mee rijden (leasebak, dus dat zou me een dief van mijn eigen portemonnee maken, en ik ben nog steeds geen fan van slecht weer en hele lage temperaturen zonder dakje boven mijn hoofd). Dus vooral voor de plezierritten, weinig tot geen snelweg, lekker comfortabel. En aangezien ik al ongeveer sinds ik nog onder het stuur door kon lopen een fan ben van cruisers voerde ik mijn budget eens in op MP, et voilá, er rolde een Dragstar uit. Daar plop ik nu inmiddels ruim een jaar op rond, maar komend voorjaar als de prijzen weer wat gaan stijgen gaat ze terug op MP, en ga ik toch wisselen naar iets waar ik makkelijker mee de snelweg op ga, waar ik een lekkere bocht mee kan pakken, en waar ik wat langere tochten/reizen op kan ga rijden. Geen fan van de echte all-/offroads en dergelijke, dus op de shortlist staan nu een CBF1000SA, een GSF1250SA, of eventueel een DL1000 of FJR1300. Wat sportiever, maar nog steeds comfortabel en met een grote cilinderinhoud zodat ik het koppel niet al te veel ga missen. Afijn, tot zover mijn denkpatroon. Moraal van het verhaal is in ieder geval gewoon eens te gaan bedenken wat je ermee wilt doen, dat combineren met wat je er mooi uit vindt zien en lekker vindt zitten.

Trouwens, als je het Reizen en Toeren-subforum eens bekijkt zie je mensen ook dingen doen op motoren die daar niet echt voor bedoeld zijn, waar je alleen maar respect voor kunt hebben. Maar een CB500 naar Griekenland rijden staat dan weer niet heel hoog op mijn lijstje. :+
 
Het antwoord op die vraag volgt eigenlijk na de vraag 'wat ga je ermee doen?'. Voorbeeld; ik ging er geen woon-werk mee rijden (leasebak, dus dat zou me een dief van mijn eigen portemonnee maken, en ik ben nog steeds geen fan van slecht weer en hele lage temperaturen zonder dakje boven mijn hoofd). Dus vooral voor de plezierritten, weinig tot geen snelweg, lekker comfortabel. En aangezien ik al ongeveer sinds ik nog onder het stuur door kon lopen een fan ben van cruisers voerde ik mijn budget eens in op MP, et voilá, er rolde een Dragstar uit. Daar plop ik nu inmiddels ruim een jaar op rond, maar komend voorjaar als de prijzen weer wat gaan stijgen gaat ze terug op MP, en ga ik toch wisselen naar iets waar ik makkelijker mee de snelweg op ga, waar ik een lekkere bocht mee kan pakken, en waar ik wat langere tochten/reizen op kan ga rijden. Geen fan van de echte all-/offroads en dergelijke, dus op de shortlist staan nu een CBF1000SA, een GSF1250SA, of eventueel een DL1000 of FJR1300. Wat sportiever, maar nog steeds comfortabel en met een grote cilinderinhoud zodat ik het koppel niet al te veel ga missen. Afijn, tot zover mijn denkpatroon. Moraal van het verhaal is in ieder geval gewoon eens te gaan bedenken wat je ermee wilt doen, dat combineren met wat je er mooi uit vindt zien en lekker vindt zitten.

Trouwens, als je het Reizen en Toeren-subforum eens bekijkt zie je mensen ook dingen doen op motoren die daar niet echt voor bedoeld zijn, waar je alleen maar respect voor kunt hebben. Maar een CB500 naar Griekenland rijden staat dan weer niet heel hoog op mijn lijstje. :+
Geen ervaring met cruisers, maar waar zijn die dan voor bedoeld?
 
Geen ervaring met cruisers, maar waar zijn die dan voor bedoeld?

Op de stoep voor een bar zetten!:+

Cruisers hebben meestal een comfortabele zit, maar sturen niet zo heel fijn door de voetplank/lage uitlaten etc.. Prima voor langere toertochten over (snel)wegen, niet zo heel geweldig op kleine bochtige wegen.
 
Geen ervaring met cruisers, maar waar zijn die dan voor bedoeld?

In mijn geval voor een stuk 'toeristisch' rondrijden, dus maximaal de B-wegen en het liefst de kleine achterafweggetjes. Ook een stuk comfort, al is dit voor iedereen anders; de zitpositie kan problemen voor de onderrug opleveren, al is het voordeel van de gemiddelde cruiser dat er ongeveer 1000 manieren bestaan om de positie van je handen, voeten en achterwerk aan te passen. Ik heb er in ieder geval geen last van. Ik rij er af en toe snelwegen mee, waaronder de 80km enkele reis over vrijwel alleen de snelweg naar mijn vorige opdrachtgever, maar het is niet het meest comfortabele snelwegvervoer. Je zit redelijk onderuit en met je benen naar voren, waardoor je je niet echt schrap kunt zetten en behoorlijk wat wind vangt. Daarnaast wil een gemiddelde V-twin, in ieder geval de wat oudere, behoorlijk wat trilling produceren op snelwegsnelheden; boven de 100 is het nogal vermoeiend rijden voor lange perioden, omdat ik geen 6e versnelling heb, al vanaf 60-70 in z'n 5 rij, en toeren maken niet is waar de motor voor bedoeld is. Je rijdt meer op koppel dan op toeren, wat op lage snelheden erg relaxed is, op hoge wat minder. En wat langzamer door de bochten heen, aangezien je anders steeds minder stepje overhoudt, en de weg een mooie metallic streep krijgt. Voor mij is het vooral rustig en relaxed door de polder cruisen, en niet te gek doen. Hard rijden doe ik ingeblikt wel. :+

Of, als je de gemiddelde consensus buiten het choppers, cruisers en customs-gedeelte van dit forum volgt; posen, naar kijken en niet 'echt motorrijden'. Maar zolang ik een roze pasje met een A erop heb, en er nog naar me gezwaaid wordt (zelfs door een GS afgelopen weekend!) vind ik het allemaal wel best. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan