VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Ja dat blijft een probleem met welk zuur je ook gebruikt,een alternatief is trommelen zoals ook hierboven al
is geschreven.
Ik laat het voor nu wat het is, van de winter laat ik 'm dan professioneel coaten dan ben ik overal vanaf. Een betere tank als deze ga ik toch niet kunnen vinden.
 
Ik ben nu nog aan het k#tten met die oude VF400F tank. Waar de vorige eigenaar een " poging tot coaten" gedaan heeft. Dan is professioneel laten coaten toch wel aan te raden _O-

Heb ik net een lekje gedicht, dient zich een andere aan. Vandaag nog EEN poging.... :X
 
Nou, als er iemand een VF400F tank (past ook op VF500F) will voor 25 euro....


The Good
P9192010.JPG


P9192015.JPG





P9192019.JPG


The Bad

P9192011.JPG


P9192018.JPG



The Ugly

P9192013.JPG



P9192016.JPG
 
Heej herkenbaar.. heb ik ook gehad met xj750 tank. Dat werd dus een nieuwe tank met korting van/door Dhr Yuan die ook vond dat dit niet mocht gebeuren.
 

Gisteravond een klein proefritje kunnen maken.
Nog wel wat kleine puntjes gevonden, maar de VF rijdt vrij goed. Banden en vering geven behoorlijk vertrouwen, hoewel ik het idee heb dat de achtervering wat aan de zachte kant is. Even kijken hoe ik dit af ga (laten) stellen.

Verder moeten denk ik de carbs gesynchroniseerd worden.
De spiegels moeten iets worden versteld, zodat ik makkelijker bij de remhandel kan.
Ook de voorrem mag van mij nog iets harder / krachtiger.
 
Gisteravond een klein proefritje kunnen maken.
Nog wel wat kleine puntjes gevonden, maar de VF rijdt vrij goed. Banden en vering geven behoorlijk vertrouwen, hoewel ik het idee heb dat de achtervering wat aan de zachte kant is. Even kijken hoe ik dit af ga (laten) stellen.
Gewoon zwarte knop onderaan twee klikjes rechtsom draaien (van onderaf gezien) en dan een stukje gaan rijden. Als het beter is geworden geef je 'm nog 1 of 2 klikjes meer demping. Als ie op een bepaald moment $#! stug geworden is draai je de knop weer een paar klikjes linksom. Dat is het mooie van een instelbare schokdemper, je kunt er gerust mee experimenteren en als het niet bevalt ga je gewoon weer terug naar een vorige instelling.
 
Heeft iemand het WPHandboek voor de VF500F in electronische vorm? Kan mijn papieren versie niet meer vinden..... :N
 
Gewoon zwarte knop onderaan twee klikjes rechtsom draaien (van onderaf gezien) en dan een stukje gaan rijden. Als het beter is geworden geef je 'm nog 1 of 2 klikjes meer demping. Als ie op een bepaald moment $#! stug geworden is draai je de knop weer een paar klikjes linksom. Dat is het mooie van een instelbare schokdemper, je kunt er gerust mee experimenteren en als het niet bevalt ga je gewoon weer terug naar een vorige instelling.

Ja, hiermee ben ik al een beetje aan het experimenteren geweest (vorig jaar), tot ik niet meer verder kon. Volgens mij stel je hiermee ook alleen de rebound in. Ik heb het idee dat ik misschien iets meer veer voorspanning nodig heb. Probleem is alleen dat de schokbreker weer onder de motor vandaan moet om dit te verstellen. Ik heb het geprobeerd met de bijgeleverde tool, echter geen beweging in te krijgen en toen de tool verboog besloot ik even af te haken; ja, het borgboutje had ik eruit gedraaid...

En misschien is de vering zo prima, maar het voelt te zacht. Ik weeg nog geen 65kg, maar als ik ga zitten veert de achterkant al behoorlijk in. Echt bochtenwerk heb ik nog niet kunnen testen gisteren, maar de bochten die ik wat sneller nam gaven wel vertrouwen, met de lichte neiging wijd te gaan. Ik wijt dit nu nog even aan mijn weinige ervaring met de VF.

Een andere optie is dat ik misschien een keer bij Hyperpro langs ga. Volgens mij stellen ze de motor gratis / voor weinig af als je vering van hun hebt. Laat ik dat net in de voorvork geschoven hebben :+. Alphen a/d Rijn is ook maar 20 minuten rijden, dus kan daar best eens langs.
 
Laatst bewerkt:
Ja, hiermee ben ik al een beetje aan het experimenteren geweest (vorig jaar), tot ik niet meer verder kon. Volgens mij stel je hiermee ook alleen de rebound in. Ik heb het idee dat ik misschien iets meer veer voorspanning nodig heb.
Even in de gaten houden dan want als je de demping helemaal dicht zou draaien moet ie knetterhard staan. Zeker met slechts 65 kg zonder duo achterop. De knop is inderdaad voor de uitgaande demping, maar dat neem ingaand ook voor een deel mee. Veervoorspanning zet de motor hoger (er steekt meer schokdemper boven de veer uit), maar met diezelfde 65 kg moet ie niet te hoog staan want negatieve veerweg is ook nodig (vuistregel: met rijder en eventuele duo moet de motor ca 1/3 van de beschikbare veerweg inveren). Het klopt wel dat de veer om de VF 750 F schokdemper een behoorlijk stugge is, die geef je niet makkelijk wat extra voorspanning.

Wijd gaan in bochten kan ook andere oorzaak hebben, mijn FZ 750 deed het b.v. als de voorband niet goed genoeg op druk stond. En een VF stuurt ook wat anders dan een moderne motor, dus gewenning zal ook een rol spelen.

En mocht er toch iets met de demper zelf aan de hand zijn, er zit uiteraard gewoon garantie op ;)
 
Op het veld heb ik je denk ik misgelopen. Toch leuk dat we elkaar onderweg tegenkwamen. Die VF1000FF is die van Jimmy?
 
Ik denk dat de beste weg voor die tank de vuilniscontainer is,of als wanddecoratie. ;)

Iemand dacht dat zijn schoonzoon 'm wel kon lassen... ik ben benieuwd. Ik ben er van af; wilde er niks voor hebben. Andere losse spullen zijn ook weg, schuur weer wat leger :Y
 
Mijn vf rijdt weer *O*. Vorige poging stond ik na 45km stil maar nu ruim 50 gereden en het benzine filter is ook nog helemaal schoon. Nu aan de slag met het uiterlijk en wat kleine verbeteringen. En met m'n cb650c want die heeft al een tijd geen aandacht gekregen door de vf
 
Op het veld heb ik je denk ik misgelopen. Toch leuk dat we elkaar onderweg tegenkwamen. Die VF1000FF is die van Jimmy?
Ik heb momenteel geen VF's meer. beiden verkocht en een 2006 Aprilia Tuono gekocht. Ze zijn goed terecht gekomen. de rode bij een liefhebber die er al 1 had en van twee 1 hele mooie wilde maken en de andere rijdend als reserve. en de omgebouwde is naar een custum lieshebber gegaan die hem helemaal opnieuw gaat opbouwen en spuiten voor een soort verzameling. Als ik foto's krijg zet ik ze hierop. sluit niet uit dat ik er geen vf's meer komen. grt. JImmy
 
Goedemorgen allemaal. Hoe gaan jullie om met het e10 verhaal? Mijn vfk liet ik lopen op 102, maar is in mijn omgeving niet meer te krijgen 😣 Die e10 ga ik zéker niet tanken
 
Terug
Bovenaan Onderaan