Problemen met remmen

zantzakkie

Blue boy
6 mei 2019
1.659
1.589
Ik heb even jullie advies nodig..

Ik heb denk ik een probleem met de voorrem van mijn Honda cb-600 FA.
Het is mijn eerste motor, dus heb niet veel referentiemateriaal.
Alleen de lesmotor, maar daarmee ga je maximaal 50km/u noodstoppen maken.
Ik heb regelmatig geoefend met mijn motor, en kwam het probleem van doorslaande vering tegen, wat vaak leidde tot een stuiterend voorwiel.
Nadat ik de vering heb laten vervangen km ik erachter dat ik weer opnieuw moet leren remmen, de achterkant is veel lichter sindsdien.

Het probleem is als volgt, Ik krijg het voorwiel niet geblokkeerd bij hoge snelheid bij normaal opbouwend remmen.
Als ik (zachtjes) op gras of gravel rijd krijg je het normale snelle pulsen van het abs.
Maar als ik op asfalt opbouwend rem vanaf zo'n 180km/u krijg ik maar ongeveer 1 puls per seconde te horen, en voelt de handle hard aan.

Voor mijn gevoel moet het veel harder kunnen, de achterkant is erg licht, maar komt niet de lucht in als ik extra naar voren leun.
As je bijna stilstaat wel natuurlijk, maar dat hoeft niet zo van mij.
Ik weet dat er vaak een begrenzing zit in het abs om stoppies te voorkomen, maar daar zijn we nog lang niet.
Moet ik het zoeken in de remblokken, of is de beschreven situatie normaal?
De motor is wel voorzien van combined-abs, en ik gebruik voor de meeste remacties de gecombineerde achterrem.
Er liggen MPR5 en 4 onder A/V
Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Ik heb het eerste bericht en laatste berichten meerdere keren gelezen en ik snap niet welk probleem je probeert te benoemen? Wat probeer je te bewerkstelligen, wat is je verwachting en wat gaat er precies mis?

Als je hard remt met 100 of 180 km/h, dan blokkeert je voorwiel niet of grijpt het abs niet in, maar je maakt ook geen stoppie? Als dat "het probleem" is, dan moet je gewoon harder knijpen, toch?
 
Ik heb het eerste bericht en laatste berichten meerdere keren gelezen en ik snap niet welk probleem je probeert te benoemen? Wat probeer je te bewerkstelligen, wat is je verwachting en wat gaat er precies mis?

Als je hard remt met 100 of 180 km/h, dan blokkeert je voorwiel niet of grijpt het abs niet in, maar je maakt ook geen stoppie? Als dat "het probleem" is, dan moet je gewoon harder knijpen, toch?
Dat zou je denken, maar ik knijp al behoorlijk hard.
Dus ik ga maar eens kijken of andere remblokken meer remkracht geven.
 
Dat zou je denken, maar ik knijp al behoorlijk hard.
Dus ik ga maar eens kijken of andere remblokken meer remkracht geven.
Zand uit je vagina halen en handkracht gaan trainen.

39249_image2.jpg
 
Je zou ook bij jezelf kunnen denken dat die man helemaal niet verwachte dat je met zo,n snelheid aan zou komen rijden,al had hij inderdaad beter op moeten letten,maar bedenk ook bij jezelf dat als je veel langzamer had gereden je veel meer tijd heb om te reageren,nu is het goed afgelopen ,maar wees
gewaarschuwd dat je ondanks dat je hard mag rijden in Duitsland je dat geheel voor eigen verantwoording doet,gebeurd er wat met bijvoorbeeld ernstig
lichamelijk letsel je flink zuur ben want komt de schuld bij jou te liggen kan je met een beetje pech de rest van je leven daar voor betalen.
Verzekeringen zien hard rijden als onverantwoord en zullen dat risico dan ook niet op zich nemen,kortom de rekening komt bij jou in de bus.

Dat noemen ze toch anticiperen ;)

In DL geldt een adviessnelheid van 130. Overigens mag je niet op iedere autobahn onbeperkt, veel hebben een max snelheid van 130.
raak je op een autobahn waar geen beperking geldt betrokken bij een ongeval waarbij je sneller reed dan 130 ben je zowieso voor 50 % aansprakelijk.
 
Je zou ook bij jezelf kunnen denken dat die man helemaal niet verwachte dat je met zo,n snelheid aan zou komen rijden,al had hij inderdaad beter op moeten letten,maar bedenk ook bij jezelf dat als je veel langzamer had gereden je veel meer tijd heb om te reageren,nu is het goed afgelopen ,maar wees
gewaarschuwd dat je ondanks dat je hard mag rijden in Duitsland je dat geheel voor eigen verantwoording doet,gebeurd er wat met bijvoorbeeld ernstig
lichamelijk letsel je flink zuur ben want komt de schuld bij jou te liggen kan je met een beetje pech de rest van je leven daar voor betalen.
Verzekeringen zien hard rijden als onverantwoord en zullen dat risico dan ook niet op zich nemen,kortom de rekening komt bij jou in de bus.
En als iedereen nu gewoon 15 km per uur rijdt want de mens is niet gemaakt om sneller te rijden en er zal nauwelijks meer een dodelijk ongeval zijn.
Dan kunnen we ook al die veiligheids systemen uit de wagen halen en zuiniger/beter voor het milieu rijden.
En als kers op de taart al het gemotoriseerd voertuig van de straat halen en bestuurders verbieden want die zijn bijna altijd de oorzaak van een verkeersongeval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan