Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt. Mijn nieuwe van bj 2000, 12000 km heeft lekkende carburateurs. Het laatste ritje ging met ongeveer 1:8. 60 km op meer dan een halve tank super benzine. E5 dus 😫
1:20 voor het rijden, de rest voor het lekken. Deze winter even lekker schoonmaken en van nieuwe pakkingen voorzien.
 
Een Sv, ongeacht bouwjaar; Zit er olie in? Ja? Onverwoestbaar! :t Nee? Lekker laten staan.

Verder moet je afvragen waarom er zo weinig kilometers op staan in ruim 12 jaar en welk onderhoud er wel niet allemaal gepleegd moet worden. Denk bijvoorbeeld aan letterlijk alle vloeistoffen en slijtagedelen. Naja in jouw geval dus exclusief banden.

Vaak zijn pakkingen uitgedroogd als een motor zo lang niks heeft gedaan. Kan heel goed voorkomen dat hij dan na even rijden lekke kleppendeksel pakking of schakelas kering heeft. Niks bijzonders, maar heb het zelf wel meegemaakt.
Idd dat bedoel ik ook een beetje.
Een motor gaat vaak kapot van stilstaan en niet van rijden.

Verder geen bijzonderheden bij een SV.
 
Nou het zit zo....

Jaartje geleden kreeg ik de kans om een zwarte sv 650 van 2010 met 4000km te kunnen overkopen van de eerste eigenaar.
Wel waren nog de banden origineel enzo dus daar moest wel even 250 euro tegen aan gegooid worden maar hij moest maar 3400 euro kosten wat ik een erg goeie deal vond...

Maar pietlut moest weer zo nodig twijfelen en zij de koop af, 2 dagen later stond hij bij een handelaar voor 4000 euro 😭

Maargoed, deze sv is van de 2e eigenaar(eigenaar sinds 2017)

Km stand geloof ik wel want de ketting en tandwielen etc zijn nog de originele( had ik even opgezocht welk merk etc..)

Wel heeft de motor denk ik wat buiten gestaan want rond de boutjes etc is wel wat corrosie te zien(mininaal) het blok etc ziet er wel fris uit.
Oliepeil staat op max(wel zwarte olie) dus kan wel een beurtje gebruiken denk ik.
Kappen en tank etc is compleet schade vrij, en met schade vrij bedoel ik letterlijk geen een krasje.
De motor heeft ook de mee gespoten kuip en monoseatcover, boekjes en reserve sleutel.

Motor was koud bij aankomst en motor liep meteen en geen gekke geluiden.

Dus kort samengevat:
Origineel nederlandse sv650 van 2006 met 6000km
Nieuwe voor en achterband(michelin pilotstreet 2ct)
Boekjes en reserve sleutel aanwezig
Kuip en monoseatcover als optie.
Na wat onderhandelen mag ik hem overnemen voor € 2250,- euro

Ik hoor graag wat jullie vinden! 👍
 
Zeker. Twee vergelijking: mijn nieuwe SV met nog net geen 12 dkm op de klok uit 2000 was 1900 euri's. Bij de prijs inbegrepen waren olielekkage langs koppelingsdeksel, lekkende carburateurs en hij stond nog op de originele banden. Alles op de uitlaat na was nog origineel aan dat ding! Wel duidelijk dan dat de km-stand juist is. Met alle extra kosten zit ik ook zo op jouw bedrag.
Het is in mijn geval wel een curvy. Dat dan weer wel, en hij rijdt als een nieuwe met verse banden en progressieve veren in de voorvork. Vooral schakelen is een verademing tov mijn oude. Als het spreekwoordelijke mes door de warme boter of zo 👍🏻
De carbs moeten nog. Winterklusje.

Snel ophalen en overschrijven die motor voor de verkoper zich weer bedenkt, of meeleest in dit topic 😁
 
Laatst bewerkt:
...

Motor was koud bij aankomst en motor liep meteen en geen gekke geluiden.

Dus kort samengevat:
Origineel nederlandse sv650 van 2006 met 6000km
Nieuwe voor en achterband(michelin pilotstreet 2ct)
Boekjes en reserve sleutel aanwezig
Kuip en monoseatcover als optie.
Na wat onderhandelen mag ik hem overnemen voor € 2250,- euro

Ik hoor graag wat jullie vinden! 👍
Waarom vraag je dit nog *O*, als je nee zegt mag je mijn nummer geven :9
 
Ik denk dat de volgende post van Ivo-R zal zijn voorzien van een foto van zijn prachtige nieuwe SV. Ik heb de carbs maar even uit de nieuwe SV getrokken. Revisiesetjes ook al gekocht, dus zo eens kijken of het los wilt allemaal.
 
Alle schroefjes waren gangbaar. Dat viel me niet tegen. Zover ik het nu gedemonteerd heb ging op intuïtie, maar ik denk dat het nu toch tijd gaat worden de rtfm handleiding te raadplegen. De boel vakkundig slopen is niet mijn doel. Het ziet er allemaal redelijk vies en aangekoekt uit, dus alles reinigen kan geen kwaad.
Weet iemand wat het buisje is dat naast de stationairsproeier en de hoofdsproeier in de vlotterbak steekt?
IMG_9038.JPG
IMG_9040.JPG
IMG_9041.JPG
IMG_9043.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de grote ring uit de vorige post nog nergens kunnen vinden. Wie weet die te plaatsen?
Hij wordt niet genoemd in de manual en ook niet in onderstaand youtube filmpje.
Hoort die überhaupt wel in de carb?
Naamloos.png


Filmpje
 
Laatst bewerkt:
Daar zat ik dus ook aan te denken, ik ben ze ook niet tegen gekomen toen ik mijn carburateurs deed.
Misschien zit deze ring om de plug in de vlotterbak om sneller sproeiers te wisselen op een ander type.
 
Daar zat ik dus ook aan te denken, ik ben ze ook niet tegen gekomen toen ik mijn carburateurs deed.
Misschien zit deze ring om de plug in de vlotterbak om sneller sproeiers te wisselen op een ander type.
Dat zou inderdaad kunnen. Een extra 'zie maar waar je ermee doet' ring dus.
Ik heb nog een vlotterbapakking nodig voor de Puch. Mooi dat die er in de SV-kit bijzit dan. Scheelt me weer een ritje naar Wageningen 😜
 
Dank voor het aanbod, maar is niet nodig. Ik heb nog meer dingetjes nodig voor de café racer, dus haal alles wel in één keer. De SV carburateurs zijn gedemonteerd voor zover dat nodig is en de onderdelen staan momenteel in de week. Een ander middel dan ik tot nu toe heb gebruikt, dus ik zal over twee dagen zien of het net zo goed werkt MotoPower I, dat ik voorheen gebruikte om de zooi schoon te vreten.
 
De carburateurreiniger die ik nu gebruik is bagger!
Kan ik iedereen afraden te kopen. Een motorzaak die mij anders zo goed adviseert had geen MotoPower I en heeft me deze zooi aangesmeerd.
Ik had er niet moeten intrappen. bocht!
Ik zal 'm dat nog wel even laten weten.
Volgende week ergens anders een flesje MotoPower I scoren en de carburateurs daar wèl schoon in laten vreten.
IMG_9081.PNG

Luchtschroeven horen volgens WPHB 2 1/2 slag open, maar die van mij stonden 2 3/4 slag open.
Komt dat doordat mijn O-ringen plat waren, waardoor ik ze verder heb kunnen indraaien?
Is het voor de leek op een of andere manier te bepalen hoever ze optimaal open moeten, of gewoon 2 3/4 slag vanaf volledig in aanhouden?
 
Laatst bewerkt:
De carburateurreiniger die ik nu gebruik is bagger!
Kan ik iedereen afraden te kopen. Een motorzaak die mij anders zo goed adviseert had geen MotoPower I en heeft me deze zooi aangesmeerd.
Ik had er niet moeten intrappen. bocht!
Ik zal 'm dat nog wel even laten weten.
Volgende week ergens anders een flesje MotoPower I scoren en de carburateurs daar wèl schoon in laten vreten.
Bekijk bijlage 1432337
Luchtschroeven horen volgens WPHB 2 1/2 slag open, maar die van mij stonden 2 3/4 slag open.
Komt dat doordat mijn O-ringen plat waren, waardoor ik ze verder heb kunnen indraaien?
Is het voor de leek op een of andere manier te bepalen hoever ze optimaal open moeten, of gewoon 2 3/4 slag vanaf volledig in aanhouden?
Ik heb het wphb aangehouden
 
Ok. dan doe ik hetzelfde. Vanaf het moment waarop je weerstand bij het indraaien begint te voelen 2 1/2 slag terug.
Ik draai altijd de schroef helemaal in tot hij aan zit dan zet ik hem "recht" horizontaal of verticaal net wat het dichtste bij zit en dan de vereiste aantal slagen uit.
 
Ik draai altijd de schroef helemaal in tot hij aan zit dan zet ik hem "recht" horizontaal of verticaal net wat het dichtste bij zit en dan de vereiste aantal slagen uit.
Idd zo doe ik het ook.
Je kan het ook wat op het gehoor doen, als die op zijn hoogst gaat piek toeren, dus zijn hoogst toerental gaat draaien met de mengschroef zit je goed.
Afstellen met een warme motor en de stationeer toerental iets hoger afstellen.
Doe dit wel met een 1 cyl, een bonkende twin zal iets lastiger zijn.
 
Dank beiden. Gaat wel lukken. Eerst nog MotoPower 1 scoren en de boel schoonmaken. Motorzaken maandag gesloten, dus dinsdag is weer een dag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan