Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gekocht 👍😃
 

Bijlagen

  • 20190921_194941.jpg
    20190921_194941.jpg
    232,8 KB · Weergaven: 14
Kleine update van mijn kant m.b.t. de SV die de 140km pu (of 8.5K toeren in de vierde versnelling) niet voorbij wou; die gaat weer als de brandweer! Carburateurs laten reinigen en nu is alles helemaal in orde. Wat een verschil zeg! Ook qua gasreactie (had geen vergelijkingsmateriaal). Beetje ruk dat het tot maart blijft regenen oid..
 
OEM sv650 loopt het best op 2,5 slag uit. Zie ook de internationale Sv fora hiervoor. :Y

Schroeven niet verder doordraaien als je weerstand voelt. Zo gaan er namelijk dingen kapot. Zelden dat de CO schroeven gelijk staan aan elkaar.
 
Vandaag de Duo Seat Cover van AliExpress binnen. Hij was best goedkoop dus het proberen waard dacht ik.

Uiteindelijk allemaal best wel 'mwah' :P Een beetje zoals de prijs al deed vermoeden. Pasvorm is 'mwah' kwaliteit is 'mwah' kleur is 'mwah'. Opzich niet dramatisch slecht ofzo, maar ik twijfel nog wel of ik hem er op laat zitten.

Even een 'mwah' foto omdat het veel te slecht weer is om buiten te gaan staan.

IMG_20190930_110319.jpg
 
Vandaag de Duo Seat Cover van AliExpress binnen. Hij was best goedkoop dus het proberen waard dacht ik.

Uiteindelijk allemaal best wel 'mwah' :P Een beetje zoals de prijs al deed vermoeden. Pasvorm is 'mwah' kwaliteit is 'mwah' kleur is 'mwah'. Opzich niet dramatisch slecht ofzo, maar ik twijfel nog wel of ik hem er op laat zitten.

Even een 'mwah' foto omdat het veel te slecht weer is om buiten te gaan staan.

Bekijk bijlage 1432567
ziet er niet verkeerd uit, maar de seatcover maakt de kont net iets te dik vind ik persoonlijk
maar wel en dikke fiets!
 
Deze heeft de clipons wel heel erg laag.
Zo te zien zijn het de standaard clipons van de SV650S, en die krijg je inderdaad niet anders gemonteerd dan halverwege het gedeelte binnenpoot tussen onderste en bovenste kroonplaat, of vrij hoog boven de kroonplaat 't Zal best lekker rijden zo laag. Met een setje schetsplaten van de S nog beter.

 
Nav allerlei topics over ethanol en vragen in oa het gsx600f topic. Kunnen onze brommers tegen E10?
Ik heb er wel eens op gereden 2 tanks in Duitsland en het liep prima. Als je een carb revisisetje koopt anno 2019 is dat dan gegarandeerd E10 bestendig?
Dus voor wie geen winterstalling doet die dingen en brandstofslangen doen en gaan met de banaan?
Volgens mij oxideert het alu in de carbs zelf ook en gaan die dingen intern lekken.
Grtjuhhh, 20.000 km voor het kapot is vond ik niet gelijk aan 'kan ertegen'. 😂
 
Nav allerlei topics over ethanol en vragen in oa het gsx600f topic. Kunnen onze brommers tegen E10?
Ik heb er wel eens op gereden 2 tanks in Duitsland en het liep prima. Als je een carb revisisetje koopt anno 2019 is dat dan gegarandeerd E10 bestendig?
Dus voor wie geen winterstalling doet die dingen en brandstofslangen doen en gaan met de banaan?
Volgens mij oxideert het alu in de carbs zelf ook en gaan die dingen intern lekken.
Grtjuhhh, 20.000 km voor het kapot is vond ik niet gelijk aan 'kan ertegen'. 😂
In principe vinden de carbs het niet leuk, vooral de rubbers. Maar doorrijden en aftanken met 98 zal verder geen probleem zijn hoop ik!
 
Tot nu toe zijn alleen bp ultimate (👍🏻 DisasterMaster) en shell v power nog ethanolvrij. Het is de vraag hoelang ze dat (mogen) blijven doen natuurlijk. Daarna zit iedereen min of meer vast aan E5 of E10. Er is een ander topic over E10, dus dat hoeft niet hier herhaald. Ik vroeg mij hier alleen af of iemand weet of het in principe E10 ready is met vervangen van rubberdelen in brandstofsysteem. Het brandstofpompje is ook van rubber. Corrosie door ethanol (en water) hou je niet tegen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel heel verleidelijk Roger..Alleen is ie niet van 2001, aangezien er geen verstelknoppen op de vorkpoten zitten, had mijn 2002 namelijk wel.
Die ik trouwens nog steeds mis.
 
Ik denk dat er los van de banden nog veel mee rubber delen vervangen zullen moeten worden.. want die heeft echt láng stil gestaan
 
Ik denk dat er los van de banden nog veel mee rubber delen vervangen zullen moeten worden.. want die heeft echt láng stil gestaan
Daar kom je achter na de eerste rit.. brr.

Plaatje dat wel, maar prijs... jeetje gaat voor de cultstatus van de SV, terwijl mijn idee achter de SV nogal ging over het veel voor weinig principe, niets vermoedend dat er ook een actieve community bij gepaard ging ;)
 
Erg aan de prijs inderdaad.
Van de andere kant wel iets dat je bijno nooit tegen zult komen in deze staat.
Een SV is een leuke, praktische motor, die niet al te duur is en waar weinig aan kapot gaat, en ondanks dat dit modelletje best wat fans en liefhebbers heeft lijkt het mij niet waarschijnlijk dat het ooit een klassieke cult-bike gaat worden.
 
Ff een vraag aan de mensen hier.

De bandit 650 heeft dezelfde tandwielen, maar andere tandwiel verhouding.
Je kunt dus een set kopen voor de bandit 650, en dan krijg je 15/48 ipv 15/44 verhouding.

Zijn er mensen met ervaring met de tandwiel achter 4 groter?
Ik weet dat ik samen met Ivo bij hem een bandit 650 set omgelegd heb.

Maar meer mensen die dit gedaan hebben?
De ketting is extra lang, dus dat is goed, en het past allemaal.

Bij 140 per uur in de 6 gaat toeren van 6000 naar 6550.
(gearing commander)

Maar hoeveel meer koppel ga je vernemen, en is het verbruik hoger?

Snelweg rijdt ik bijna niet, het is allemaal binnendoor :)
 
Ik rijd met 15/49, dus op beide tandwielen een oneven aantal ivm levensduur. 130 km per uur (echte 130 op gps) is 7000 rpm op de toerenteller. Of die accuraat is weet ik niet. Nooit gekalibreerd.
Dit rijd erg lekker. Veel bruikbaarder en levendiger motor. De versnellingen zijn nog steeds lang genoeg, en hoef je niet elke twee seconden te schakelen. 14/49 heb ik uit nieuwsgierigheid wel eens geprobeerd, maar dat werd duidelijk te kort. Leuk voor hill climb of de wegraceklasse nij de zwarte cross, maar niet voor op de weg. Uit mij hoofd heb ik 112 schakels in de ketting, maar voor de S heb je een kortere nodig ivm een kortere achtervork.
 
Laatst bewerkt:
Ff een vraag aan de mensen hier.

De bandit 650 heeft dezelfde tandwielen, maar andere tandwiel verhouding.
Je kunt dus een set kopen voor de bandit 650, en dan krijg je 15/48 ipv 15/44 verhouding.

Zijn er mensen met ervaring met de tandwiel achter 4 groter?
Ik weet dat ik samen met Ivo bij hem een bandit 650 set omgelegd heb.

Maar meer mensen die dit gedaan hebben?
De ketting is extra lang, dus dat is goed, en het past allemaal.

Bij 140 per uur in de 6 gaat toeren van 6000 naar 6550.
(gearing commander)

Maar hoeveel meer koppel ga je vernemen, en is het verbruik hoger?

Snelweg rijdt ik bijna niet, het is allemaal binnendoor :)

Als je bij Jos Smit een ketting/tandwiel set bestelt kun je zelf je tandwiel verhouding bepalen, opgeven in het vakje "opmerkingen" tijdens de bestelprocedure. Kost niks extra.
 
Wat bedoel je met:
dus op beide tandwielen een oneven aantal ivm levensduur.

En zouden jullie een andere verhouding kiezen voor op het circuit?

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je in de hoogste versnelling iets onder het maximale toerental moet zitten, zodat je nog net een slipstream kan gebruiken.
 
Wat bedoel je met:


En zouden jullie een andere verhouding kiezen voor op het circuit?

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je in de hoogste versnelling iets onder het maximale toerental moet zitten, zodat je nog net een slipstream kan gebruiken.

Slipstream gebruiken is meestal niet zo aan de orde als je een SV650 hebt ;). Bovendien zou ik, als het je straatmotor is, de kettingwielverhouding NIET kiezen voor circuitgebruik, en het hangt ook weer af van welk circuit. Dus gewoon kiezen wat je op straat fijn vindt rijden :t

Later,

Loek
 
15/49 zal voor circuit groter dan een kartbaan veel te kort zijn. Oneven tandwiel slijt langzamer doordat de brede schakels niet continu op dezelfde plek voorbij komt. Tandwiel blijft langer op de originele breedte, dus slijt (iets) langzamer.
 
OEM verhouding van de SV650S komt heerlijk overeen met GPS snelheden in de 6e versnelling. Dus 100 op GPS is 5k toeren en 140 op GPS is 7k in de 6. :t

Daarnaast rijd mijn Sv fantastisch onder de 5k toeren, dus dat komt goed uit. :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan