GS500E Startproblemen

KSD95

Rookie
25 jun 2019
12
1
Hallo allemaal,

Vanwege een operatie heb ik de afgelopen 3 weken niet kunnen rijden. Nu wilde ik vandaag de motor starten, maar die weigert dienst.
De spanning over de accu is 12.2V . Echter, als ik de motor probeer te starten zakt deze erg diep in tot ongeveer 5V.
De startmotor probeert helemaal niks. Als ik de motor start hoor ik alleen het startrelais ratelen (teken dat de startspanning te laag is?)
De spanningsregelaar lijkt in orde, in ieder geval niks gesmolten o.i.d.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!
KSD95
 
Zelfde gehad. Goede spanning op accu, druppellader gaf aan dat accu goed was maar volledig opladen en daarna meer dan 2 keer starten zat er niet meer in.

Accu vervangen is volgens mij de enige oplossing
 
Zelfde gehad. Goede spanning op accu, druppellader gaf aan dat accu goed was maar volledig opladen en daarna meer dan 2 keer starten zat er niet meer in.

Accu vervangen is volgens mij de enige oplossing
Had BTW gelezen dat met een ouwerwetse accu het nog te proberen valt om demi water niveau te controleren en eventueel bij de vullen. Ik had een gel accu dus was niet mogelijk
 
Ik zal de accu nu bij mijn vader aan een Optimate 4 druppellader gooien. Misschien dat er nog iets van te maken is.
Als de accu inderdaad het probleem is koop ik een nieuwe en koop ik gelijk een goede druppellader erbij.
Wat ik gek vond is dat de startmotor helemaal niks deed... ook geen luttele poging. Is dat normaal als de accuspanning te laag is?

Vriendelijke groet,
KSD95
 
Had BTW gelezen dat met een ouwerwetse accu het nog te proberen valt om demi water niveau te controleren en eventueel bij de vullen. Ik had een gel accu dus was niet mogelijk
Het lijkt er het meeste op dat je accu dood is. Veel te laag spanningsniveau.
Voor nood kan je nog proberen de motor aan te duwen.
Bijvoorbeeld op de heenrit naar de winkel voor een nieuwe accu.
 
Ik heb de accu aan de Optimate 4 gehad. De lader gaf aan dat de accu "gezond" was en de accu gaf ook weer 12.6V aan. De accu onder de motor geschroefd en de multimeter er weer op. Zodra ik de sleutel in het contact draaide zag je de spanning in enkele seconden afzakken naar ongeveer 10.5V. Bij het starten wederom zakken tot 5V. Het gekke is dat de accu maar een paar maanden oud is. Hoe is deze accu spontaan kapot kunnen gaan?
 
Het zal wel lastig worden om het op garantie te gooien. Dan moet ik al kunnen aantonen dat ik niet verkeerd met de accu om ben gegaan.
Hoe dan ook heb ik een nieuwe nodig, helaas.
Na de accu doe ik hier weer een update!
 
Als je binnen een jaar bent moet de leverancier aantonen dat jij hem stuk hebt gemaakt, niet andersom. Als jouw leverancier de bewijslast om probeert te draaien moet je daar nooit meer een accu of wat dan ook kopen.
 
Sorry voor de late update. De accu was niet op voorraad en daarna ben ik zelf nog enkele dagen van huis geweest. De accu heeft inderdaad het probleem opgelost :) @halflive bedankt voor de info! Dat is nuttige kennis. Ik zal een poging doen om het geld terug te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan