Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

De rubber doppies bovenop je blok even lostrekken, daaronder mag geen water staan.
Zijn dat deze (plaatje)? Heb ze alle 4 ff losgetrokken en zijn mooi droog.

Als hij koud en 'm start, voelen aan de uitlaatbochten vlak bij je blok. als een of meerdere kouder zijn dan andere lopen die koudere dus niet mee..
Heb ik toevallig net even gedaan, want had al zo'n vermoeden. Hoe lang moet ik m laten draaien? Ik heb hem na een halve minuut weer uitgezet ivm mijn buren :$
 

Bijlagen

  • 20190926_203247.jpg
    20190926_203247.jpg
    124,1 KB · Weergaven: 9
als het goed is voel in die halve minuut al dat degene die het wel doen al warmer worden dan die het niet doen.. met een paar minuten meer voel je het verschil duidelijker
 
Zijn dat deze (plaatje)? Heb ze alle 4 ff losgetrokken en zijn mooi droog.


Heb ik toevallig net even gedaan, want had al zo'n vermoeden. Hoe lang moet ik m laten draaien? Ik heb hem na een halve minuut weer uitgezet ivm mijn buren :$
Die op het plaatje zijn de juiste.

Voel een paar seconden na het starten even aan de uitlaatbochten. Ze worden nagenoeg direct warm en als je langer wacht brand je je poten.
Als je langer wacht kunnen de warm wordende bochten ook de koude gaan opwarmen. Dan krijg je een soort false-positive... Das niet handig.
 
Zijn dat deze (plaatje)? Heb ze alle 4 ff losgetrokken en zijn mooi droog.


Heb ik toevallig net even gedaan, want had al zo'n vermoeden. Hoe lang moet ik m laten draaien? Ik heb hem na een halve minuut weer uitgezet ivm mijn buren :$
En.... wat voelde je.... en liep hij goed; had je de choke aan?
 
Alle cilinders worden warm, dus dat lijkt me ook wel in orde.

Ik heb hem vanmorgen 1a2 minuten stationair op 3k toeren laten draaien (met choke). Choke dichtgedraaid en kon zonder problemen wegrijden. Ook tijdens het rijden geen rare dingen meer, voor het stoplicht mooi 1k toeren. Oftewel: vandaag helemaal niks aan de hand, rijdt als een zonnetje.

Kan het toch zijn dat er gisteren opspattend water terecht is gekomen op plekken waar het niet hoort te komen? Heb echter wel vaker in de regen gereden en voorheen nooit problemen.
 
Nog een plaatje van de nattigheid trouwens. Ben niet door de regen gereden vandaag, dus zal opspattend water zijn.
 

Bijlagen

  • 20190927_164839.jpg
    20190927_164839.jpg
    119,9 KB · Weergaven: 19
Alle cilinders worden warm, dus dat lijkt me ook wel in orde.

Ik heb hem vanmorgen 1a2 minuten stationair op 3k toeren laten draaien (met choke). Choke dichtgedraaid en kon zonder problemen wegrijden. Ook tijdens het rijden geen rare dingen meer, voor het stoplicht mooi 1k toeren. Oftewel: vandaag helemaal niks aan de hand, rijdt als een zonnetje.

Kan het toch zijn dat er gisteren opspattend water terecht is gekomen op plekken waar het niet hoort te komen? Heb echter wel vaker in de regen gereden en voorheen nooit problemen.
Dus dan zijn de kabels/doppen nu waarschijnlijk kapot?
 
Indien je taartschep weg is, kan het zijn dat er daardoor misschien wat makkelijker water naar binnen kan komen..
Heb ik inderdaad (deels) weggehaald. Geeft verder geen problemen dan?

Dus dan zijn de kabels/doppen nu waarschijnlijk kapot?
Geen idee, kan ik dat zelf goed zien? Nogmaals, heb er geen verstand van. Geen idee hoe onbeschadigde doppen/kabels eruit horen te zien of waar ik ze kan vinden (de doppen weet ik nu dan wel te vinden). Dan zal ik morgen proberen te kijken hoe het eruit ziet.

Maar zoals ik al zei, vandaag helemaal nergens last van. Starten en gaan, ook geen eng laag toerental als ik voor het stoplicht stil kom te staan. Ook toen ik vanavond terug reed van werk geen problemen nadat hij kort in een licht buitje geparkeerd heeft gestaan.
 
Ik denk niet dat het door het verwijderen van je taartschep komt hoor. Ja dat water in het bakje onder je seat wel, maar de kuren van de motor niet. Er zijn je namelijk 36 delen Bandit-topics aan Bandit eigenaren voorgegaan die dezelfde ingreep hebben gedaan.

Het probleem wat jij omschrijft bij regen heb ik ook. Bij regen waarbij het wegdek erg nat is en dus veel opspattend water doen de problemen zich voor. Gewoon in een regenbuitje rijden boeit niet, motor wassen en starten geeft ook geen probleem. Ik verdenk bij mezelf een defect in de keten bobines-bougiekabels-bougiedoppen. Ik ben alleen te lame geweest tot nu toe om het aan te pakken...

Komt ook omdat ik er maar 1 x in de 3 maanden echt last van heb. Misschien van de winter maar eens het e.e.a. vervangen... O-)
 
Wil niet meer stationair lopen, is dat nadat je eraan gewerkt hebt of is dat de reden dat je eraan bent gaan werken? Is het erin geslopen op was het plotseling zo?

3.5 slag is meer dan je nodig zou moeten hebben. Toevallig luchtfiltertje gewisseld oid?

niet aan gewerkt, lang stilgestaan.
Probleem is opgelost maar nu een nieuw probleem

zie : Bandit 1200 2001 loopt niet meer stationair
 
Ik denk niet dat het door het verwijderen van je taartschep komt hoor. Ja dat water in het bakje onder je seat wel, maar de kuren van de motor niet. Er zijn je namelijk 36 delen Bandit-topics aan Bandit eigenaren voorgegaan die dezelfde ingreep hebben gedaan.
Dat over die taartschep ging alleen over het water onder het zadel :P

Problemen blijven ook vandaag weer weg. Ook nadat ie een gigantische bui over zich heen kreeg was het gewoon weer starten en gaan.
Ik ga hem binnenkort onder de hoes op een mooi droog plekje wegzetten tot het voorjaar. Breng ik hem volgend jaar mooi even naar de garage voor een beurt. Mocht er dan toch wat aan de hand zijn, zullen ze er dan wel achter komen. Of is het toch verstandig er dit jaar nog naar te laten kijken?
 
Hallo ik wil misschien een full systeem uitlaat kopen. De betaalbare opties zijn delkevic of blackwidow. Delkevic hoor ik opzich prima verhalen over maar over black Widow maar weinig. Zie wel diverse bandits ermee rijden. Jullie ervaringen met dit merk?
 
Ik had de delkevic onder een van de vorige motoren, pasvorm was ok maar vereiste wel wat overtuigingskracht om het zo maar te noemen. De black widow vind ik echt top, sowieso zijn ze wat dikker wat gewoon beter smoelt. Geluid ervan is ook mooier dan de originele. Mijn bandit staat te koop, hoef je zelf niet te klooien ;-)
 
Dat over die taartschep ging alleen over het water onder het zadel :P

Problemen blijven ook vandaag weer weg. Ook nadat ie een gigantische bui over zich heen kreeg was het gewoon weer starten en gaan.
Ik ga hem binnenkort onder de hoes op een mooi droog plekje wegzetten tot het voorjaar. Breng ik hem volgend jaar mooi even naar de garage voor een beurt. Mocht er dan toch wat aan de hand zijn, zullen ze er dan wel achter komen. Of is het toch verstandig er dit jaar nog naar te laten kijken?
Het lijkt vooralsnog op dat het idd een probleem is met de bobines/kabels/doppen is. Dan kun je hem prima wegzetten en er later naar kijken.
Doe uiteraard wel even de voorbereiding op winterstalling. Misschien met die E10 benzine wel handig even op te letten/zekere voor het onzekere te nemen.

Hallo ik wil misschien een full systeem uitlaat kopen. De betaalbare opties zijn delkevic of blackwidow. Delkevic hoor ik opzich prima verhalen over maar over black Widow maar weinig. Zie wel diverse bandits ermee rijden. Jullie ervaringen met dit merk?
Black widow heb ik geen ervaring mee. Had wel de Delkevic uitlaatbochten op mijn B600. Dat was inderdaad wat geweld gebruiken om de demper erop te krijgen. Kan er ook aan liggen dat het een standaard demper was.
 
O ja heb nog een hele doos met zooi liggen zoals de voorkap windscherm koplamp enzzzzzzzz.... rechterzijkap is tutii kaputiiiii.. ik gooi ze weg dus als ik iemand er blij mee kan maken ???

Ps ik vind ze niet in goede staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan