Het Vulcan S topic

Nou gisteravond is het dan eindelijk gelukt, ik heb nu gave bar-end mirrors op mijn Vulcan S zitten! Ze zijn van het merk Highsider (type Victory Evo CNC) en lijken op de bar-end spiegels van KTM. Ik had wel een kleine fuckup gemaakt, namelijk het boutje waarmee je de spiegel laat klemmen te ver doorgedraaid waardoor die afbrak... Kon mezelf wel voor mijn kop slaan 8)7Maar gelukkig is mijn schoonvader een handige knutselaar en hebben we het boutje afgeslepen en een nieuw gat geboord. Monteren heb ik niet gedaan op het stuur, maar op bar-ends die ik nog had liggen van een goedkoop setje barend spiegels uit China. Beetje isolatietape erom voor de grip en tadaa, ik heb nu stoere bar-end spiegels op de motor. Ben erg tevreden over hoe het er uit ziet, nu nog rijden zodra het weer het toelaat.

Die twee grijze spiegel adapters moet ik nog vervangen door twee kleine zwarte plugjes. Maar dat komt nog wel.

IMG_20191002_080057.jpg
IMG_20191002_080109.jpg
 
Nou ik kan mij vanaf nu ook hier melden! Sinds gisteren in het bezit van een zwarte Vulcan S uit 2016 met net over 4000km op de klok! Heeft al een zwik aan accesoires zoals een schermpie, handvatverwarming, bobbins en een set koffers van klicbag. Er zit ook een OEM LED lightbar op van Kawasaki, maar die ga ik er afhalen. Is mij iets teveel van het goeie. Als iemand interesse heeft, stuur maar een DM!

Zal zsm een foto doen van mijn motor.
Gaaf! Veel rijplezier. Nu nog hopen op een wat droger najaar!
 
Leuk topic!
Nog een paar nachtjes slapen en dan wordt mijn nieuwe Vulcan S afgeleverd.

In totaal 2 proefritten en een dagje huur gedaan.
Ik ben voor de kaki kleurstelling gegaan, gekozen voor het kleine café-ruitje en de kleine tassen set.

Nu al zin in het weekend :)
Mooie kleur, heb ik ook gekozen. Alleen die matte lak netjes houden vraagt wel om een product zonder shine.(geld overigens ook voor mat zwart) Ik heb zelf producten van chemical guys besteld. Werkt goed. Als je tijd hebt zou je dan eens een foto van je motor met tassen kunnen plaatsen?
 
Nou gisteravond is het dan eindelijk gelukt, ik heb nu gave bar-end mirrors op mijn Vulcan S zitten! Ze zijn van het merk Highsider (type Victory Evo CNC) en lijken op de bar-end spiegels van KTM. Ik had wel een kleine fuckup gemaakt, namelijk het boutje waarmee je de spiegel laat klemmen te ver doorgedraaid waardoor die afbrak... Kon mezelf wel voor mijn kop slaan 8)7Maar gelukkig is mijn schoonvader een handige knutselaar en hebben we het boutje afgeslepen en een nieuw gat geboord. Monteren heb ik niet gedaan op het stuur, maar op bar-ends die ik nog had liggen van een goedkoop setje barend spiegels uit China. Beetje isolatietape erom voor de grip en tadaa, ik heb nu stoere bar-end spiegels op de motor. Ben erg tevreden over hoe het er uit ziet, nu nog rijden zodra het weer het toelaat.

Die twee grijze spiegel adapters moet ik nog vervangen door twee kleine zwarte plugjes. Maar dat komt nog wel.
Nu breng je me toch aan het twijfelen. Dit ziet er wel erg vet uit. Stof om over na te denken :)

Waar ik wel een beetje van baal. Op jou foto's zie ik dat gelukkig niet. Maar ik heb de standaard veiligheidstickers verwijderd van de tank. (die onder de tankdop worden geplaatst)

Daar zie je in de lak een afdruk van. Na behandelen van de lak is het wel bijna weg. Maar bij bepaald lichtinval zie je ze nog. Aan de dealer gevraagd hoe dit komt en of ze dit niet kunnen voorkomen. Maar kennelijk worden die stickers in de fabriek geplakt als de lak nog niet is uitgehard. Als je pech hebt zie je het dan bij verwijderen helaas. Hopelijk als de motor wat meer UV heeft gevangen trekt het steeds meer bij. Anders als het me blijft storen maar een mooie streep aan laten brengen in het midden van de tank d.m.v. wrap of iets 8)7
 
Nu breng je me toch aan het twijfelen. Dit ziet er wel erg vet uit. Stof om over na te denken :)

Waar ik wel een beetje van baal. Op jou foto's zie ik dat gelukkig niet. Maar ik heb de standaard veiligheidstickers verwijderd van de tank. (die onder de tankdop worden geplaatst)

Daar zie je in de lak een afdruk van. Na behandelen van de lak is het wel bijna weg. Maar bij bepaald lichtinval zie je ze nog. Aan de dealer gevraagd hoe dit komt en of ze dit niet kunnen voorkomen. Maar kennelijk worden die stickers in de fabriek geplakt als de lak nog niet is uitgehard. Als je pech hebt zie je het dan bij verwijderen helaas. Hopelijk als de motor wat meer UV heeft gevangen trekt het steeds meer bij. Anders als het me blijft storen maar een mooie streep aan laten brengen in het midden van de tank d.m.v. wrap of iets 8)7

Spiegels waren niet goedkoop helaas (€59 per stuk), en houd er rekening mee dat je van die bar ends nodig hebt om ze te monteren. Maar als je de keuze zou maken kan ik je wel helpen met de juiste spullen verzamelen en tips voor monteren :)

Nou nu je het zegt, bij mij zit die sticker er niet inderdaad! Is denk ik door de vorige eigenaar al weggehaald. Zal straks eens kijken of ik nog kan zien waar hij zat, dan heb jij een soort van indicatie dat het in ieder geval te verhelpen is :)
 
Ik zit nog niet zo lang op het forum dus weet niet of dit oké is. Volgende is absoluut niet als reclame bedoeld (heb er verder ook geen baat bij) voor mezelf maar ik heb een leuke eerste video van de Vulcan S op mijn YouTube kanaal geplaatst. Eventueel ook interessant voor de mensen die willen horen hoe de arrow uitlaat klinkt van het Kawasaki pakket. Daar zit namelijk ook een clip van ingevoegd. Mocht het niet de bedoeling zijn dit soort links te posten dan merk ik het vanzelf door een mod of delete :)

Je kan de video hier bekijken:
 
Goedenavond, Vanavond voor het eerst dit topic gevonden op Motorforum. MIjn vrouw heeft een VulcanS met 35kW restrictie. Rijdt in principe voor haar al best lekker, maar ze heeft die niet nodig. Weet iemand misschien hoe de 35kW aanpassing is uitgevoerd bij een Vulcan S ? Ik besef dat ik hem er ook voor naar de dealer kan brengen, maar ben gewoon even nieuwsgierig of dit een mechanisch dingetje is of een ECU programmering.



Edit: Even erachter komen dat derestrict de juiste engelse benaming is en stukken wijzer geworden op Youtube. Die van mijn vrouw is van 2015 dus mechanisch begrensd icm een plugje dat ook electronisch wat doet.

 
Laatst bewerkt:
Goedenavond, Vanavond voor het eerst dit topic gevonden op Motorforum. MIjn vrouw heeft een VulcanS met 35kW restrictie. Rijdt in principe voor haar al best lekker, maar ze heeft die niet nodig. Weet iemand misschien hoe de 35kW aanpassing is uitgevoerd bij een Vulcan S ? Ik besef dat ik hem er ook voor naar de dealer kan brengen, maar ben gewoon even nieuwsgierig of dit een mechanisch dingetje is of een ECU programmering.
Ik weet niet of het bij de Nederlandse ook zo begrenst is maar dit stond op You tube,
 
Ik denk dat we zo'n beetje gelijktijdig waren, Ik met mijn edit en jij met je reactie. Maar goed, het is voor eventueel volgende zoekenden weer wat makkelijker te vinden :) Dankjewel voor het meedenken:t
 
ook ik ben sinds kort de trotse eigenaar van deze geweldige fiets...
een en al genieten op het moment :]
 

Bijlagen

  • IMG_3997.jpg
    IMG_3997.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 53
  • IMG_3998.jpg
    IMG_3998.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 53
  • c4a3cc96-9bb1-4853-b8ce-41e2e26ef83c.JPG
    c4a3cc96-9bb1-4853-b8ce-41e2e26ef83c.JPG
    82,3 KB · Weergaven: 52
ook ik ben sinds kort de trotse eigenaar van deze geweldige fiets...
een en al genieten op het moment :]

Gave kleurstelling! Ruitje heb ik zelf ook incl bar end mirrors. Vind het echt ideaal zo. Bevalt de uitlaat qua geluid? Ik hoop die ook ooit te kunnen vervangen, maar vraag mij af die het geld waard gaat zijn.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

ps. Als je trouwens geen roest ofzo in de oude spiegelmontage gaten wilt moet je ff bij ome Aliexpress van die 10mm zwarte bouten kopen. Kosten niets en maakt je stuur net wat meer afgewerkt lijken.
 
Mijn zus heeft haar 2017 vulcan ingeruild op een 2020 vulcan, de hooglans zwarte met groene accenten op de tank. Ze had een mat grijze.

Punt van iritatie en het maar niet kunnen/weten op te lossen door de dealer was de voorrem waar ze echt vanaf het begin dat ze dat ding had ellende mee had. Begon vrij direct toen hij nieuw was; hard moeten knijpen om voldoende te vertragen. De uitgeoefende druk op de remhendel vertaalde zich niet voldoende in vertraging van wat je dan zou verwachten. Er zijn toen sinter blokken op gegaan, toen viel bij montage op dat er een braam op de schijf zat in het loopvlak. Naar mijn idee een nobrainer om als dealer een nieuwe schijf te claimen bij de importeur ivm pruductiefout. Maar nee; ze gingen hem met een dremel wegveilen. Met de sinterblokken was de remprestatie goed. Maar bij zo‘n 5000 km waren de schijf en blokken compleet opgevreten. Er is toen een nieuwe set op gegaan a 400 euro. Het voorwiel zou naar hun zeggen niet aanlopen. Naar mijn idee wel maar zij vonden dus van niet. Alles was origineel; schijf en blokken van Kawasaki, ook de remhendel origineel (zat eerst een Ebay hendel op, dat zou de boosdoener zijn zeiden ze). De organische blokken remde wel minder dan de sinters die erop zaten. Maar okee, als dat de overmatige slijtage zou verhelpen dan moest dat naar zo. Goed; bij 11000 wederom de schijfrem compleet weg. Op dunste punt nog slechts 4,1mm. 4,5 is minimum. Een nieuwe schijf is 5,2mm en is volgens het service boek versleten bij 4,8mm waar 4,5mm de service limiet is. Blokken ook compleet weg, nog net geen staal op staal. Zat geen garantie op, ook niet via importeur. Zou wederom 400 euro moeten gaan kosten. Ze wilden het wel gratis monteren.. dat was wat ze konden bieden..

Ze was het gezeik ermee helemaal beu. Dealer wist het ook niet te verhelpen. Ze rijd niet met haar handen op de rem, ook remt ze niet heel lichtjes en al 400 meter van te voren.. dus ja? Zeg het maar?

Dan het tweede punt van kritiek was roestvorming. Nou heeft dat ding altijd buiten gestaan, onder een ademende hoes, en in de winter (november - februari) ging hij in de stalling. Maar op het stuur rechts bij het stuurgewicht allemaal roest. Schilfers lak kon je er met je nagel zo vanaf halen. Op de tank meerdere putjes in de lak met roestvorming, tussendoor al zelfs eens laten bij tippen. Op het frame daar waar bedrading of leidingen op het frame liggen ook roestvorming. Ik sta er een beetje van te kijken voor een 3 jaar oude motorfiets.

Zo ook op het accessoire rekje ter vervanging van het achter zitje. Nu hebben we alle accessoires (rekje, café ruitje, baracuda spiegels) eraf gehaald want die komen op de nieuwe vulcan, die komt volgende week als het goed is.

Dat rekje ga ik samen met de montagebeugel laten stralen en poedercoaten in hoogglans zwart zodat het spul matched bij de nieuwe vulcan.. maar ik stoor me er gewoon aan dat een accessoire van ruim 150 euro er na 3 jaar zo uit ziet. En dan woont ze niet eens aan zee ofzo..

Er moest 2700 euro bij voor de nieuwe vulcan. Hoop dat alles met de tweede tot het verleden behoort.
 

Bijlagen

  • 383DA230-54E1-460A-A164-E032BBE07447.jpeg
    383DA230-54E1-460A-A164-E032BBE07447.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 16
  • 5E550D02-A5CB-4DE2-A1B4-907F0EE9EC13.jpeg
    5E550D02-A5CB-4DE2-A1B4-907F0EE9EC13.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 22
  • ED0A818E-6988-4595-9DAA-9A9DD48D3CBF.jpeg
    ED0A818E-6988-4595-9DAA-9A9DD48D3CBF.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 17
  • 1B36A086-E1E3-4F91-8F08-F12882DA9719.jpeg
    1B36A086-E1E3-4F91-8F08-F12882DA9719.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Gave kleurstelling! Ruitje heb ik zelf ook incl bar end mirrors. Vind het echt ideaal zo. Bevalt de uitlaat qua geluid? Ik hoop die ook ooit te kunnen vervangen, maar vraag mij af die het geld waard gaat zijn.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

ps. Als je trouwens geen roest ofzo in de oude spiegelmontage gaten wilt moet je ff bij ome Aliexpress van die 10mm zwarte bouten kopen. Kosten niets en maakt je stuur net wat meer afgewerkt lijken.

ja geluid is super zo, duidelijk verschil dan de originele.
Had inderdaad al gekeken naar dopjes of bouten. binnenkort even erop zetten. heb nu ook nog de gas/rem hendels in het zwart besteld, maakt hem wel af.
 
Waarom bouten bestellen bij ome Ali, moet nou echt álles uit China komen? Steun je lokale ondernemers en koop in je eigen regio.
 
Zou eerder naar een vestiging van Fabory gaan of online bestellen bij bijvoorbeeld het RVS palijs want moet je wel de juiste spoed hebben die spiegels zijn namelijk m10x1.25 dacht ik en m10 bouten is veelal 1.50.

2 boutjes van 80 cent per stuk uit China vandaan lijkt me ook wat overdreven ja. En dan zeker ook nog 4 weken erop willen wachten?
 
Hallo, ik ben Ayper uit Eindhoven en ik geniet al 1 jaar van mijn Kawasaki Vulcan S. Helaas heb ik tot nu toe geen andere Vulcan S gezien in mijn regio. Je kan mij volgen op Instagram @ayperacik
 

Bijlagen

  • 94253029_219547882825526_426694029259435011_n(1).jpg
    94253029_219547882825526_426694029259435011_n(1).jpg
    149,2 KB · Weergaven: 30
Hallo, ik ben Ayper uit Eindhoven en ik geniet al 1 jaar van mijn Kawasaki Vulcan S. Helaas heb ik tot nu toe geen andere Vulcan S gezien in mijn regio. Je kan mij volgen op Instagram @ayperacik

Gave Vulcan heb je! Hij glimt nog heel mooi. Heb je daar tips voor misschien? Ik krijg het niet goed voor elkaar om vooral de metalen tank en de spatborden mooi mat-glimmend te krijgen..
 
Hij zit erop. Pasvorm 99%.
de ring rondom de tankdop komt nét niet helemaal uit,, daardoor soms wat moeten rekken, hoop dat dat goed blijft.
het was minimaal, maar anders kwam hij onderop niet uit.

persoonlijk had ik de tankpad wat hoger geplakt bij de tankdop, maar zuslief wilde hem lager hebben.,
dus dat moest dan maar heh?

detail wat opviel; de tankdop zit niet kaarsrecht in de tank, zit een heeel klein slagje gedraaid.. dat viel op nadat de stickers er recht op zaten... dat die gasten bij kawa dat nou niet even juist in het midden hebben uitgemeten |(
 

Bijlagen

  • 8C96529B-E67D-4CDA-BE58-0B789AA25B71.jpeg
    8C96529B-E67D-4CDA-BE58-0B789AA25B71.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 24
  • 8DDD09A6-A0FD-430F-ADE6-5B595CDD37A4.jpeg
    8DDD09A6-A0FD-430F-ADE6-5B595CDD37A4.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 26
  • FB085D67-EEEE-4EF9-8C3D-921F5BC0D861.jpeg
    FB085D67-EEEE-4EF9-8C3D-921F5BC0D861.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 23
Hoi, ik ben vandaag naar een Vulcan S 2017 gaan kijken, proefrit gemaakt en moet zeggen dat ik er erg gecharmeerd van ben.
ik rijd nu op Honda CBF600, wat ook een fijne fiets is maar zelfs met zadel op de laagste stand kom ik niet met m’n volle voet op de grond. (1.62 mtr) Het vervelendst vind ik dat ik haar zelf niet kan parkeren zonder af te stappen. En toen ze een keer was gevallen 🤭 kreeg ik haar niet alleen weer recht. Vrijdag as terug naar de garage en dan zou hij de Vulcan op mijn lengte hebben afgesteld, weer ff ritje en hopelijk is het dan rond en ben ik de nieuwe eigenaar 🤩.
Nog tips waar ik nog meer op moet letten ( roest ga ik nu checken) ?! Alvast bedankt!
 
Hoi, ik ben vandaag naar een Vulcan S 2017 gaan kijken, proefrit gemaakt en moet zeggen dat ik er erg gecharmeerd van ben.
ik rijd nu op Honda CBF600, wat ook een fijne fiets is maar zelfs met zadel op de laagste stand kom ik niet met m’n volle voet op de grond. (1.62 mtr) Het vervelendst vind ik dat ik haar zelf niet kan parkeren zonder af te stappen. En toen ze een keer was gevallen 🤭 kreeg ik haar niet alleen weer recht. Vrijdag as terug naar de garage en dan zou hij de Vulcan op mijn lengte hebben afgesteld, weer ff ritje en hopelijk is het dan rond en ben ik de nieuwe eigenaar 🤩.
Nog tips waar ik nog meer op moet letten ( roest ga ik nu checken) ?! Alvast bedankt!

Hi Paula,
Leuk dat je aan het kijken bent voor een Vulcan S! Het is een echt ondergewaardeerde motor tegenwoordig vanwege zijn aparte cruiser uiterlijk. Want hij rijdt als een naked bike. Wat betreft aandachtspunten om naar de kijken weet ik zo gauw niet. Gewoon de standaard dingen goed controleren (boekjes, verlichting, schade/krassen etc). Ook iets wat je kunt checken is of de banden van hetzelfde merk/type zijn. Ik kwam er na aanschaf pas achter dat mijn achterband een Bridgestone is en voorband een Dunlop. Geen ramp, maar ideaal is het niet bij nat wegdek..
 
Die D220’s zijn überhaupt niet ideaal. Is ook niet voor niks dat mn zus ze voor de tweede keer (dus op haar 2017 en 2020 Vulcan) eraf heb laten halen.
 
Wel grappig, het verschil in de “beleving” van banden. Mrs ramp heeft al dik 17 duizend km met haar Vulcan s gereden óp de originele Dunlopjes. En ik kan jullie verzekeren, het kan verschrikkelijk regenen in Italië , Kroatië, de Harz enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan