Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Omdat het ze geen reet scheelt dat oudere voertuigen er niet tegen kunnen. Koop maar een nieuwe. Past beter in de huidige wegwerpeconomie
 
mooie tijd om een electrische motor te kopen.

en al die toevoegingen die je los kan kopen die kunnen niet werken, fuel fighter en E10 killer is natuurlijk veel te soft he.
"Ethanol E10 Ultra kill addition deluxe vintage led-add liquid wonder" zou het toch minimaal genoemd moeten worden eer het echt merkbaar verschil kan geven.

Liefst in kleurtjes van yamaha,honda e.a , en oranje met een goud randje voor HD wat 1,5 keer meer kost vanwege het verhoogde aantal Vintage moleculen
omdat HD zoveel koppel hebben.
En natuurlijk zeurtiefijd sup lier voor Honba logo erop...
 
Die genoemde stoffen zijn (zwaar) carcinogeen en mogen daarom eigenlijk niet meer toegepast worden tenzij in gesloten systemen of in minimale hoeveelheden
 
Dat worden ze ook: premium brandstoffen
Maar dan wel met ethanol??
Da's onzin. Dan voeg je eerst iets 'goeds' voor het milieu toe dat je direct weer ruimschoots ongedaan maakt. Dan is het slimmer om gewoon geen ethanol toe te voegen aan de premium, of mis ik nou iets? Dit topic heeft dan geen bestaansrecht meer en oudere voertuigen blijven ook heel.
LepensZeur. Ik stop als een van de laatsten met het rijden op een motor met verbrandingsmotor. Een e-motor leeft niet.
 
Maar dan wel met ethanol??
Da's onzin. Dan voeg je eerst iets 'goeds' voor het milieu toe dat je direct weer ruimschoots ongedaan maakt. Dan is het slimmer om gewoon geen ethanol toe te voegen aan de premium, of mis ik nou iets? Dit topic heeft dan geen bestaansrecht meer en oudere voertuigen blijven ook heel.
LepensZeur. Ik stop als een van de laatsten met het rijden op een motor met verbrandingsmotor. Een e-motor leeft niet.
Nee ik heb het over andere additieven zoals additieven tegen klepaanslag enzo
 
Ok, die zitten er bij topmerken al in. Ook in de 95 octaan. E5 of E10, laat ik dan in het midden.
 
Maar dan wel met ethanol??
Da's onzin. Dan voeg je eerst iets 'goeds' voor het milieu toe dat je direct weer ruimschoots ongedaan maakt. Dan is het slimmer om gewoon geen ethanol toe te voegen aan de premium, of mis ik nou iets? Dit topic heeft dan geen bestaansrecht meer en oudere voertuigen blijven ook heel.
LepensZeur. Ik stop als een van de laatsten met het rijden op een motor met verbrandingsmotor. Een e-motor leeft niet.


Ik moet de eerste verbrandingsmotor nog tegenkomen die leeft, wat een onzin.
Ik vind het wel jammer dat jouw testrit op een elektrische motor niet is bevallen.
Ik stapte er best sceptisch op, maar na een stevige rit was ik aardig verkocht, heeft meer voordelen dan nadelen.
Oke met een Energica heb je maar 200nm koppel over het gehele toeren bereik dus blijft behelpen, en de actieradius is nog wat beperkter, en de laadtijd is veel te lang, thuis van helemaal leeg naar 100% in 3 uur en bij de snellader 15 tot 20 minuten.
Maar gezien je toch gaat stoppen met motorrijden zal ik je er niet over lastigvallen.
Ik ga ervan uit dat je ook geen elektrische auto wenst??
Je weet dat de scootmobiel geen ice is??????
Waarom zo,n weerstand tegen de toekomstige dingen?????
 
Ik moet de eerste verbrandingsmotor nog tegenkomen die leeft, wat een onzin.
Ik vind het wel jammer dat jouw testrit op een elektrische motor niet is bevallen.
Ik stapte er best sceptisch op, maar na een stevige rit was ik aardig verkocht, heeft meer voordelen dan nadelen.
Oke met een Energica heb je maar 200nm koppel over het gehele toeren bereik dus blijft behelpen, en de actieradius is nog wat beperkter, en de laadtijd is veel te lang, thuis van helemaal leeg naar 100% in 3 uur en bij de snellader 15 tot 20 minuten.
Maar gezien je toch gaat stoppen met motorrijden zal ik je er niet over lastigvallen.
Ik ga ervan uit dat je ook geen elektrische auto wenst??
Je weet dat de scootmobiel geen ice is??????
Waarom zo,n weerstand tegen de toekomstige dingen?????
Omdat dit een topic over E10 brandstof is, omdat die brandstof alleen in oudere voertuigen schadelijk is. Je hebt het hier niet tegen early adapters/ that,s why.
 
Ik moet de eerste verbrandingsmotor nog tegenkomen die leeft, wat een onzin.
Ik vind het wel jammer dat jouw testrit op een elektrische motor niet is bevallen.
Ik stapte er best sceptisch op, maar na een stevige rit was ik aardig verkocht, heeft meer voordelen dan nadelen.
Oke met een Energica heb je maar 200nm koppel over het gehele toeren bereik dus blijft behelpen, en de actieradius is nog wat beperkter, en de laadtijd is veel te lang, thuis van helemaal leeg naar 100% in 3 uur en bij de snellader 15 tot 20 minuten.
Maar gezien je toch gaat stoppen met motorrijden zal ik je er niet over lastigvallen.
Ik ga ervan uit dat je ook geen elektrische auto wenst??
Je weet dat de scootmobiel geen ice is??????
Waarom zo,n weerstand tegen de toekomstige dingen?????

vrij simpel hoor , ik heb vaker bij mijn Italiaan dat er opeens een nieuw geluidje bij/uit komt :+
 
Klopt. Een verbrandingsmotor 'leeft'.
Er gebeurt iets in, het heeft gevoel en karakter. Een oud voertuig is daarnaast redelijk logisch te volgen en zelf aan te sleutelen itt rijdende computers. Elektrische auto wil ik ook niet. Los van het feit dat het veel te duur is voor mijn 2-5 dkm per jaar. Wel een beetje off topic, maar omdat er veel meer mensen zijn die van echte motoren houden hebben we nu een uitdaging, dus dit topic om elkaar een beetje op weg te helpen (en hopelijk te houden).
 
Het is gedaan met de plofbrommer
Steenkool en stookolie is ook passé
Leve de vooruitgang *O*
 
Daar Kun je als particulier toch niet aankomen? Xyleen is nog wel zo te koop. Één methylgroep meer dan tolueen. Ik heb geen idee hoeveel kwaad dit kan. Tolueen ruikt iets lekkerder dan xyleen. 😳
 
Dan gooi je er gewoon Tolueen bij gaat het octaangehalte weer omhoog.

Ik denk niet dat ik met Tolueen ga lopen klooien. 😅

ADR: TOLUEEN, 3, II, (D/E)
Opslag: In een afgesloten fles, verwijderd houden van warmte en ontstekingsbronnen.

H225 - Licht ontvlambare vloeistof en damp
H304 - Dodelijk bij contact met de huid
H315 - Veroorzaak huid irritatie
H336 - Kan slaperigheid of duizeligheid veroorzaken
H361 - Kan mogelijks de vruchtbaarheid of het ongeboren kind schaden
H373 - Kan schade aan organen veroorzaken bij herhaalde of langdurige blootstelling
 
Daar Kun je als particulier toch niet aankomen? Xyleen is nog wel zo te koop. Één methylgroep meer dan tolueen. Ik heb geen idee hoeveel kwaad dit kan. Tolueen ruikt iets lekkerder dan xyleen. 😳
 
Ik heb nu een paar keer de tank leeg gereden met E10 en merk vooralsnog geen verschil in het lopen van de motor (CB500 1996) en het verbruik is ook nog hetzelfde.

Nu kan jouw CB 500 1996 ook tegen e10.

De checklist zegt:

Alle voor de Europese markt gebouwde Honda motorfietsen, brommer/scooters vanaf 1993 zijn geschikt voor het gebruik van benzine met maximaal 10% bio-component (E10). Bij motoren voorzien van een carburateur kan E10 onder koude weersomstandigheden zorgen voor minder goede prestaties of rijeigenschappen.

Ik heb zelf ook een Honda, uit 1994, maar uit voorzorg tank ik liever wel de premium. Ik rij geen tienduizenden km per jaar, dus het prijsverschil is geen aanslag op mijn portemonnee.
 
Maar dan wel met ethanol??
Da's onzin. Dan voeg je eerst iets 'goeds' voor het milieu toe dat je direct weer ruimschoots ongedaan maakt. Dan is het slimmer om gewoon geen ethanol toe te voegen aan de premium, of mis ik nou iets? Dit topic heeft dan geen bestaansrecht meer en oudere voertuigen blijven ook heel.
LepensZeur. Ik stop als een van de laatsten met het rijden op een motor met verbrandingsmotor. Een e-motor leeft niet.
BP Ultimate 98 is ethanolvrij. Ook al is het formeel E5 benzine. E5 is een specificatie die aangeeft dat er MAXIMAAL 5% bio-ethanol inzit.
0% past ook in die categorie :+
 
FB_IMG_1570792317655.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan