BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Voorschotje op de E-RT (spreek uit: Erwt) discussies straks:

“Mannen, ik heb nu een paar keer de accu geladen met zonnestroom en kom dan niet verder dan 182 km. Wat is jullie ervaring?”

“Gas centrale stroom: 195 km”.

“Ik was laatst in Frankrijk en heb het Erwtje lekkere lading kern energie gegeven: 255 km!”
En met wind-in-de-rug stroom?
 
“Naar Frankrijk met de Erwt? Zit je meer bij de laadpalen dan op de motoRT(e)”.

“Mwah. Ons 5G abbo is zo snel dat we allebei op onze iPad op NPO Start series kunnen Binge watchen. Gewoon met twee iPad’s via een hotspot op 1 abbo.”

“Nou, ik neem de benzine fiets als ik op buitenlandtrip ga”.

“Hartstikke slecht voor het milieu man! En ReTe duur! €3,- voor een liteRTje E20!”

“Waar zit het oliepeil glaasje op de Erwt?”

“Gaat geen olie in”.

“Ik heb bij Wunderlich een E-RT greaser gekocht. Past net onder de buddy. Kijk glaasje pruts je ongeveer op dezelfde plek als waar die vroeger zat. En gewoon kettingzaag olie er in”.
 
3F5652D7-2274-4E9C-BE4F-B61858C87793.jpeg

Met Karin op de RT (was het een ERwT geweest, dan was het pardoes bijna een Sprookje: De Prinses op de Erwt!) naar open dag van het NIOO geweest waar dochterlief hyper intelligente dingen doet (bacteriën genetisch verhatsaflatsen zodat ze zinnige dingen doen zoals bijv methaangas omzetten in plantenvoeding).
Het is daar vergeven van de briljante geesten. Het komt wel goed met de planeet.
 
Om 150 ton te trekken op een vlakke ondergrond hoeft de pin natuurlijk geen 150 ton te kunnen opvangen. Het zal slechts een paar % zijn.

Dan zoek je nog een platform wat iets afloopt en 10-15 knopen rugwind en voila.

Of 1 motor draait stationair. Reclamejongens flessen de boel wel vaker.
 
Wel om de boel in beweging te krijgen.

Nee.

De B747 die ik vlieg heeft max startgewicht van 412800 kg.

Max thrust per motor is 62000 pond, geeft totaal 4 x 62000 x 0,454 = 112.600 kg.

Dat zou volgens jouw theorie betekenen dat hij niet van zijn plek komt. Ik kan je verzekeren van wel, we kunnen in 3300m van 0 naar 300km en weer naar 0.
 
janc'borg ziet meer mogelijkheden voor Knutselen Met DNA en zei:
Kunnen ze daar niet ff een bacterie in elkaar hatseflatsen die Ammoniak omzet in stikstof en Waterstof.
Of direct de koeienzeik aanpakt en er knalgas van bakt.
Alle problemen opgelost en de boeren blij.

Ze zijn met van allerlei grappige varianten bezig. Dicht bij het voltooien van een bacterie die asbest omzet in onschuldig spul. En, dochterlief kreeg daarbij een kleuRTje want kennelijk sooRT van beetje geheim (dus niet verder vertellen hè!!!) een variant die CO2 uit de atmosfeer pakt en een soort van alcohol brandbaar achtig goedje uitpoept (of is het dan "uitpiest"?).

In dezelfde week dat bekent werd hoe belangrijk flossen is omdat een verkeerd soort bacterie in de mond bij tandvlees ontsteking Alzheimer zou kunnen triggeren of kanker, hoorde ik dus over genetic engineering opties met bacteriën die veel hoop bieden voor de toekomst. Vooral voor de toekomstige tripjes naar Andreasberg. Vast dat er een boxer motoRT te knutselen is die prima loopt op bacterie pies (of poep). Dus nix niet om de 2 uur 8 uur aan de ladeRT.
 
Na de open dag bij NIOO met de RT naar Schiphol om een feessie ter ere van 100 jaar KLM bij te wonen. Ik maakte me stiekem dan toch wel een heeeel klein beetje zorgen nav de opmerkzame waarneming van broeder ...Ron... dat er op mijn geliefde parkeerplek (die echter ook nog ff dichter bij het BMC (bemanningencentrum) gekopieerd zou mogen worden) nogal wat sporen van lekkerij te vinden zijn. Dus voor vertrek naar Schiphol maar ff het kijkglaasje bekeken. Na 4.300 km sinds de 1.000 km beurt gereden te hebben nog geen waarneembare afname. Ietsjes een kleurtje gekregen, dat wel. Was het frituur olie (patat bestaat deze week trouwens 150 jaar), dan zou ik het wel gaan verversen. Volgens de BC kan dit vloeistofje nog wel 4.700 km mee. Wat ook grappig om te zien was dat de rit Schiphol - Lage Vuursche slechts 31 schakelingen behoefde en slechts 1 keer voorrem (achterrem is werkloos gebleven kennelijk). Geen enkel rood stoplicht gehad, wel een oranje waar de rechterpols net voldoende pit in de RT wist te vinden om juist voor het rood worden er voorbij te zijn geflitst. Heerlijk zo'n blok waarbij gas los al voldoende motor remkracht opleveRT zodat je de remblokjes (en dan volgens mij energie technisch gezien toch ook ergens op een vreemde manier een beetje de planeet) spaart.

E10 sap getapt. Ik heb de indruk dat het waar is wat er wordt gezegd: net een ietsiepietsie minder energetische waarde, dus net wat minder kilometertjes per liter. Die dopes toevoegen lijkt mij niet persé nodig. Af en toe paar tankjes BP Ultimate achter elkaar geeft denk ik hetzelfde effect: door reiniging van verstuivers en bougies een betere verbranding en daardoor een lager verbruik. V.w.b. zuurtegraad denk ik dat mijn hypermoderne RT uit componenten bestaat die bestand moeten zijn tegen de 10% bio ethanol in de peut.
 
Dochterlief is nogal van de ambitieuze en ziet de kroeg zelden van binnen. Kippie gaat 21 oktober naar Oxford, ze aast op een PhD plekkie daar. Met kroegtijgeren kan ze zo'n plekkie op heur buikje laten tatoeëren....
 
Terug
Bovenaan Onderaan