Triumph Street Triple topic deel 24

Ik zet hem net in de garage na nog een middag lekker sturen hoor...:]

Af en toe heb ik het gevoel nog wel ietsje meer koppel en vermogen te willen. Maar juist omdat het wat kleiner, lichter en minder heftig is heb ik het idee er mee te kunnen doen wat ik wil en hem beter onder controle te hebben dan mijn oude motor. Vanmiddag bij een motorzaak nog weer eens op wat andere motoren gezeten en vooral die 1000 cc motoren voelen allemaal als een grote dikke vette lompe papzakmotor t.o.v. de street.🤣 O-) En dat is iets wat me vanaf het begin tot op de dag van echt gigantisch veel rijplezier geeft. Ik rij veel gemakkelijker hard dan op mijn oude tuono, met ook veel meer vertrouwen. Ik ben ook echt sneller en waar ik op de tuono nog wel eens het gevoel had niet mee te kunnen (vooral ook durven) met anderen rijders heb ik dat met de street helemaal niet meer. Ik zou bijna zeggen het tegenovergestelde, hoewel zij daar vast anders over denken haha...😂 Wat me ook steeds vaker opvalt, waar anderen remmen voor een bocht schakel ik terug, laat hem op de motor afremmen en gooi hem zonder te remmen de bocht in, met regelmatig ook een hogere snelheid.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Exi
Gewoon tank vol met 98 daar zit die kutzooi ook niet door heen. Ik zet hem ook aan de druppellader en helemaal gepoetst weg met de wielen van de grond. Dun laken er over heen en klaar.
Ik heb de luxe van een verwarmde garage. :)

kijk uit met wat je zegt, er zijn 98's met 5% ethanol en 98's zonder ethanol!
 
Ik zet hem net in de garage na nog een middag lekker sturen hoor...:]

Af en toe heb ik het gevoel nog wel ietsje meer koppel en vermogen te willen. Maar juist omdat het wat kleiner, lichter en minder heftig is heb ik het idee er mee te kunnen doen wat ik wil en hem beter onder controle te hebben dan mijn oude motor. Vanmiddag bij een motorzaak nog weer eens op wat andere motoren gezeten en vooral die 1000 cc motoren voelen allemaal als een grote dikke vette lompe papzakmotor t.o.v. de street.🤣 O-) En dat is iets wat me vanaf het begin tot op de dag van echt gigantisch veel rijplezier geeft. Ik rij veel gemakkelijker hard dan op mijn oude tuono, met ook veel meer vertrouwen. Ik ben ook echt sneller en waar ik op de tuono nog wel eens het gevoel had niet mee te kunnen (vooral ook durven) met anderen rijders heb ik dat met de street helemaal niet meer. Ik zou bijna zeggen het tegenovergestelde, hoewel zij daar vast anders over denken haha...😂 Wat me ook steeds vaker opvalt, waar anderen remmen voor een bocht schakel ik terug, laat hem op de motor afremmen en gooi hem zonder te remmen de bocht in, met regelmatig ook een hogere snelheid.

Je kan ook nog en groter achter tandwiel monteren voor meer vermogen gevoel. Topsnelheid wordt dan iets lager, maar je rijd waarschijnlijk toch niet vaak 200+ voor lange stukken. Dat heeft royal club ook gedaan bij zijn street triple die sinds dit jaar in mijn bezit is.
 
Zoiets heb ik ook wel in gedachten. Ik zat dan nog eerder aan een kleiner voortandwiel te denken. Da's nog goedkoper denk ik;) Ik neem aan dat dat kan zonder problemen te krijgen met de ketting?
 
Zoiets heb ik ook wel in gedachten. Ik zat dan nog eerder aan een kleiner voortandwiel te denken. Da's nog goedkoper denk ik;) Ik neem aan dat dat kan zonder problemen te krijgen met de ketting?

Ja dat kan maar het slijt allemaal wel stukje harder. Voor tandje kleiner is hetzelfde als achter 2 groter.

Kijk ook eens op gearingcommander.com
 
Gebruik gearing commander om de ideale rati te vinden, want je wil bijvoorbeeld geen 15/45 vanwege slijtage en je wil ook je kettinglengte ongeveer gelijk houden. Ik vind persoonlijk dat Triumph de neiging heeft de motoren met te lange gearing uit de fabriek te laten rollen en op de street triple, past prima een kleiner voorste tandwiel in combinatie met een groter achtertandwiel.
 
Hallo...

Ik wil me ook even melden, heb net ook een 2015 triple aangeschaft, mijn tweede triumph na een Sprint 1050.
Na wat betrouwbaarheidsproblemen met mijn sprint een tijd honda gereden, maar nu dus toch weer terug op een 3 cylinder.

Foto's volgen:)

P.S. De link naar het WPHB werkt niet meer, wil iemand die opnieuw uploaden (2013 model).


Groetjes,
TheNico
 
Foto's van de (ver)nieuw(e)(de) Street Triple RS

1570454007631.png
1570453975839.png
1570453990890.png
1570453962414.png
1570453945060.png
1570453930583.png
 
De grijze lijkt nu hoogglans te zijn.
Wat ik toch vaak hoor is dat dubbele koplampen van Triumph niet bij iedereen in de smaak vallen.
De nieuwe oogjes staan hem heel goed.:Y
 
Nieuwe uitlaat is mooi en de nieuwe quickshifter is nu up-and-down. Leuke optie, hoop dat deze ook los te krijgen is voor een redelijke prijs.
 
 
Nieuwe RS 123Pk / 121.36 BHP (90.5kW) @11750tpm, 79Nm@ 9350tpm

Oude RS 123 PS / 121.2 bhp (90.4 kW) bij 11.750 t/min, 77 Nm bij 11.000 t/min

Nog niet echt verbluffende verbeteringen, behalve dat het toerental van het maximum koppel 1650tpm lager ligt.

Het is idd, wat ik al eerder zei, geen nieuwe motor maar een face lift naar mijn mening. Vind hem wel erg mooi, nieuwe snoet staat hem goed en de kleurstelling is top (maar ik ben dan ook bevooroordeeld)
 
Hallo...

Ik wil me ook even melden, heb net ook een 2015 triple aangeschaft, mijn tweede triumph na een Sprint 1050.
Na wat betrouwbaarheidsproblemen met mijn sprint een tijd honda gereden, maar nu dus toch weer terug op een 3 cylinder.

Foto's volgen:)

P.S. De link naar het WPHB werkt niet meer, wil iemand die opnieuw uploaden (2013 model).


Groetjes,
TheNico
Welkom en fijne :]:t*O**O**O*:W
 
Hoi, ik ben nieuw in dit gedeelte van MF, na vele jaren Honda:X te hebben gereden, ben ik van plan om zaterdag mogelijk een street triple van 2008 aan te schaffen, hij heeft maar heel weinig gelopen (6800km), nog iets speciaals waar ik op moet letten? Ik heb iets gelezen over een terug roep voor de spannings regelaar?
 
Ik vind de nieuwe ook wel mooi, hoor! De cijfers vind ik niet ontgoochelend, deze moet trouwens voldoen aan de nieuwe euro5-norm (ik had eerder een lichte daling in specificaties verwacht), maar nu is hij iets sterker in het middengebied. Mooie update/face lift van Triumph.
 
De nieuwe is inderdaad wel fraai. Ik vind de koplamppartij echt heel sexy. 😊 Meer koppel is ook mooi maar met meer gewicht is de vraag in hoeverre dat echt opvalt. Finetunen van de rijmodi en tft boeit me niet. De bluetooth functionaliteit wordt voor de huidige ook beschikbaar, voor beide moet je de module aanschaffen dus daar zie ik geen verschil. De belangrijkste vraag die over blijft. Wat gaat dat kosten? Ik denk nog niet dat ik direct ga omruilen.
 
De nieuwe is inderdaad wel mooi. Ik vind de koplamppartij echt heel fraai. Meer koppel is ook mooi maar met meer gewicht is de vraag in hoeverre dat echt opvalt. Finetunen van de rijmodi en tft boeit me niet. De belangrijkste vraag die over blijft. Wat gaat dat kosten? Ik denk nog niet dat ik direct ga omruilen..
Het gewicht is volgens de Belgische site gelijk gebleven...
Ik zal ook niet direct omruilen (ik heb deze RS pas sinds april). Ik had wel niet verwacht dat Triumph al met een nieuw model (wel motorische aanpassing conform euro5) ging komen aandraven. Dit model is pas 2 jaar en de vorige versie hield het 4 jaar vol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan