Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Volgens mij ging ie er zelfs vanaf 1996 wel standaard op. Maar bij het uitkomen in 1995 was het nog een accessoire :)

IMG_20191013_124014.jpg


Voor 169 gulden had je er één :P
Dit is trouwens nog de originele folder op basis waarvan mijn Bandit ooit gekocht is, hoe cool!
 
Goeiedag, kan iemand mij de standaard rijhoogte achter vertellen van een 1200 uit ‘98? 😇 ik heb er een langere GSX-R achterveer inzitten en ga deze week dogbones maken.
 
Goed, ik heb er de ballen verstand van. Dit zie ik door het kijkglaasje. Zit er nou helemaal niets meer in of juist wel? Het glaasje is een beetje gelig, geen idee of dat de kleur van het glas is, of dat dat juist de olie is.

Als ik de motor wat heen en weer schommel zie ik niets meebewegen.

Mocht hij nou dus leeg zijn: welke olie moet er in en waar? :$ :+
 

Bijlagen

  • 20191014_112809.jpg
    20191014_112809.jpg
    146,8 KB · Weergaven: 11
Je hebt de motor rechtop, dus balancerend overeind? Zo ja, dan moet er toch wel wat bij ja. Net zo lang tot hij in dat glaasje richting de F gaat. Bijvullen doe je 20cm hoger. 10w40 semi-synthetisch. Merken beginnen we maar niet over, doe wat leuks. Wel belangrijk; moet JASO-MA op staan. Of 2. Maar zoiets. Heeft te maken met je natte koppeling.
 
En je mag wel iets vaker peilen, als dit is wat je ziet als je hem rechtop hebt, ben je wel wat te laat ;)
Als je de motor schuin naar links laat hangen dan verschijnt er als het goed is wel olie, het verschil is dan wel heel duidelijk zichtbaar, nu zie je alleen lucht achter het glaasje.

Als je het niet zeker weet qua olie kunnen ze het bij de motor/auto onderdelen zaak meestal zo voor je opzoeken. Maar als het goed is kom je dan thuis met wat Unruled beschrijft :)
 
Oei, straks maar even achter olie aan dan. Foto is inderdaad balancerend overeind genomen.


Toen ik hem kocht was volgens de garage het oliefilter vervangen en olie bijgevuld. Dat is nu 3 maanden geleden. Lijkt me niet dat hij zoveel zou gebruiken, tenzij er wat mis is.

Olielampje is nog niet gaan branden, dus heb hopelijk de boel niet al helemaal kapot gereden.
 
Ik zou me niet enorm zorgen maken, als hij zo drastisch olie zou verbruiken ruik en zie je de blauwe wolken. Als je dat inderdaad hebt, moet je het vaker in de gaten gaan houden maar waarschijnlijker is dat er niet genoeg in heeft gezeten.

Verder hebben ze een aardige reserve, het komt allemaal niet heel snel heel nauw bij deze dingen. Wel bijvullen.
 
En olie lekken? Kan dat het ook geweest zijn of zou ik dat dan eerder al hebben gemerkt?
Kan natuurlijk ook gewoon dat ze 'm bij de garage gewoon niet vol hebben gegooid. Nooit last gehad van rook of stank in elk geval.

Zit inmiddels een hele fles olie in en kan nog wat bij, dus was idd gewoon leeg. Zal het even wat vaker gaan checken dan.
 
Als je niet weet hoeveel er in zat kun je ook niet bepalen of hij wat kwijt is geraakt. Gewoon ff vullen tot hij ongeveer bij F zit (olie zet nog heel iets uit als het warm wordt) en dan een beetje in de gaten houden.

Stel hij gebruikt wat olie... Gewoon lekker door rijden en bijvullen wanneer nodig ;)
 
Als je niet weet hoeveel er in zat kun je ook niet bepalen of hij wat kwijt is geraakt.
Dat klopt natuurlijk.
Ging er alleen vanuit dat hij ook gelijk netjes was gevuld toen het filter werd vervangen. Maar goed, maakt niet uit, ik hou het gewoon even in de gaten de komende tijd :t
 
En het volgende probleem dient zich aan! :o
Eigenlijk al een tijdje, maar ik denk dat ik het simpelweg niet meer merkte. Afgelopen week dus wel weer.

Bij lage snelheid, zeg 20 tot 40 km/h, hoor ik een tikkend/bonkend geluid met telkens een interval van ongeveer 1 seconde. Recht onder de zitting/ in de buurt van het achterwiel. Als ik wegrijd hoor ik het niet, pas vanaf een bepaalde snelheid en als ik harder ga dan +/- 40 is het weg. Ook als ik terugschakel hoor ik het (volgens mij) niet, maar daar zal ik morgen nog eens goed op letten.

Ik had al even wat gezocht en las iets over ofwel een versleten ketting of een te lage spanning. Kan dat kloppen?
Klinkt naar mijn idee best logisch met wat ik hoor, maar ik heb zo'n minimale kennis dat ik het daar niet gelijk op durf te gooien.
 
Ah oké. Is het zaak om dat zsm te fixen als ik er nog 2a3 weken op rij dit jaar, of kan dat tot de beurt volgend jaar wachten?
 
Vraagje aan de kenners hier:
Ik heb op Marktplaats 2000 euro geboden op een Bandit 650 die eigenlijk 3000 euro moest opleveren. De 2000 was een tegenbod op iemand die 1650 bood, dus ik had eigenlijk een “strijd” verwacht maar de aanbieder is tegen mijn verwachtingen in al akkoord met mijn bod. Hoe betrouwbaar is dat? Moet zo’n motor niet veel meer opleveren? Ervaringen hier?
 
Lekker in te schatten vanaf hier :+

Het kan zomaar iemand zijn die het fijner vindt er snel vanaf te zijn dan een paar euro meer op de rekening te hebben staan. 't Ding kan ook niet deugen.
 
Is dit 'm? (ik zie vraagprijs van 3 en bod van 2 vandaar)

Ik vind hem er op de foto's erg netjes uit zien. Bochten lijken mooi, kettingset nog in orde. Kan je gerust bij gaan kijken denk ik. Als ik het zo zie staan lijkt me dat deze gewoon weg moet omdat moeder de vrouw heeft gezegd: "Je zorgt maar dat dat ding voor de winter weg is, want in de schuur hebben we geen plek!" :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Gewoon lekker gaan kijken! In de koudere maanden en de aanloop daar naartoe is de vraag minder en zakken de prijzen vaak ook wel een klein beetje. Als je er snel van af wil gaan ze dan voor wat minder weg.

Als je er onzeker over bent neem dan iemand mee of laat hem keuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Terug
Bovenaan Onderaan