Is een verplichte auto/motorloze zondag goed plan?

Is een Verplichte auto/motorloze zondag een goed plan ?

  • Ja

  • Nee

  • Weet ik niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Beste argument is al gegeven:

We leven in een 24/7 maatschappij, of in ieder geval die 7 dagen per week open. Dit is economisch niet te doen om ze een fiets/OV of iets anders op te dringen en een voucher op je raam zodat je wel op zondag mag rijden lijkt me nog ver te zoeken, maar je weet het niet.
 
Een betere oplossing zou zijn om cijfers op kenteken uit te sluiten.
Dus bijv op de 15e vd maand alle auto's/ motoren met een '5' niet toestaan. Dat dan binnen 1 maand rouleren.
Dat is dan 10% minder voertuigen op de weg. Dat betekent dan gelijk weer minder files! Dan zijn 2 vliegen in 1 klap!
Zoiets doen ze ook in Frankrijk bij smog met even en oneven.

Mijn 1e motor is met 6 en de 2e met 9. Mijn auto is met 4.
Maw dan ga ik er weinig last van hebben. Alleen effe opletten welke aan de beurt is.
 
Waarom niet een soort numerus fixus.

Iedereen opnieuw af laten rijden en dan met een cijfer beoordelen. Iedereen die een 8 of hoger scoort mag sowieso de weg op, alles wat lager is wordt middels een soort loting per cijferklasse ingeloot om de weg op te mogen op bepaalde dagen/tijden.

Zo blijft het een stuk rustiger en veiliger op de weg en kunnen de idioten het afkijken van de beteren.

Aangezien het gros niet boven een 6 scoort hebben we het milieuprobleem (qua uitstoot auto's) gelijk opgelost.

Dezelfde methode zou ik graag zien voor het stemmen bij verkiezingen :)
 
Iedereen opnieuw af laten rijden en dan met een cijfer beoordelen. Iedereen die een 8 of hoger scoort mag sowieso de weg op, alles wat lager is wordt middels een soort loting per cijferklasse ingeloot om de weg op te mogen op bepaalde dagen/tijden.

🙂🙂🙂
LOL - Het is al een puinhoop bij het CBR, als dit erbij zou komen loopt het systeem vast en krijgt niemand meer een rijbewijs.
 
Volledig stoppen met de immigratie van kanslozen scheelt 120.000 uitstoters per jaar. Dat is 1,2 miljoen per 10 jaar
Bij Scheveningen de grens overtrappen van de definitief afgewezen asielzoekers scheelt 80.000 uitstoters per jaar. Dat is 800.000 per 10 jaar.
Samen 2 fokkin miljoen uitstoters.

Plotseling heb je als regering al je klimaatdoelen gehaald en hou je nog over.

Het is zo simpel als je maar wil .... en de mensen die de belasting betalen eens fatsoenlijk behandeld

Ja maar zo werkt het natuurlijk niet hè.

Immigratie van kanslozen is de indirecte hoofdveroorzaker van heel veel problemen in Nederland.

Maar dat mag uiteraard niet benoemd worden, en de problemen moeten via omwegen en de belastingbetaler "aangepakt" worden.

Probleem bij de bron aanpakken.
 
Probleem bij de bron aanpakken.
doen ze niet... helaas :N

zoals jij al aangaf gooien ze het liever via de fiscus op ONS bordje.

numerus fixus idee heb ik wel oren naar, omdat er velen (helaas zitten daar ook bij die een motor erbij hebben) rijden alsof ze nooit een rijschool vanbinnen gezien hebben.
en als dan tijdens dat examen naast voertuigbeheersing en verkeersinzicht ook nog eens op de mentaliteit o.i.d. van personen gemonitord word, hou je daarmee misschien ook meer de gevaarlijke personen uit t verkeer.
in het verkeer ben je van elkaar afhankelijk, en moet je nu eenmaal rekening houden met anderen.
helaas rijden er teveel met de ´anderen moeten opzij voor mij´ mentaliteit -O-
 
autoloos.... en dan een uitzondering waarvoor betaald moet worden zeker? mag ik gaan betalen omdat ik in 5 ploegendienst werk zeker...
of geld dit dan alleen voor de bedrijven welke niet bereikbaar zijn per OV. maar wat is niet bereikbaar?
in het gunstigste geval doe ik er 1:47 over per OV incl 28 minuten lopen... of het duurt meer dan 2,5 uur. is dit dan onbereikbaar?
 
Een autoloze zondag vind ik prima! Kunnen we lekker op de motor toeren zonder al die koekblikken?
 
Volledig stoppen met de immigratie van kanslozen scheelt 120.000 uitstoters per jaar. Dat is 1,2 miljoen per 10 jaar
Bij Scheveningen de grens overtrappen van de definitief afgewezen asielzoekers scheelt 80.000 uitstoters per jaar. Dat is 800.000 per 10 jaar.
Samen 2 fokkin miljoen uitstoters.

Plotseling heb je als regering al je klimaatdoelen gehaald en hou je nog over.

Het is zo simpel als je maar wil .... en de mensen die de belasting betalen eens fatsoenlijk behandeld

Tja ik ben in grote lijnen volkomen met je eens. Maar het gaat voorlopig nog niet gebeuren dat er iemand behalve Wilders en fvd dit zo gaan benoemen. Itt we moeten eerst van de meehuilers zoals Klaver af....
 
Tja ik ben in grote lijnen volkomen met je eens. Maar het gaat voorlopig nog niet gebeuren dat er iemand behalve Wilders en fvd dit zo gaan benoemen. Itt we moeten eerst van de meehuilers zoals Klaver af....

Politici als Klaver en Jetten hebben letterlijk alleen maar ellende gebracht in Nederland. Die kunnen totaal niet logisch en realistisch nadenken.
 
Ook al is het 100 meter, als zij met de auto wilt gaan, moet ze dat lekker doen.

Je betaald de aanschaf, incl belasting, je betaald de brandstof, incl belasting, je betaald de verzekering en je betaald wegenbelasting. Je word dus helemaal kaal geplukt.

En dan alsnog iemand willen verbieden om de auto te pakken...

Ik ga ook met de fiets na het werk, het is maar 1 km fietsen, maar als het met bakken uit de hemel komt pak ik ook de auto, laat mij de kop niet nat regenen.

En niemand gaat mij dat verbieden.
Ik fiets 3 km ,maar als het regent pak ik ook de auto.
Dus verbieden is onzin
Maar dat is heel wat anders als altijd maar de auto pakken voor de paar honderd meter.
Ik kom ze vaak genoeg tegen , en dan nog ben ik sneller thuis.
Maar het gaat om de onzin van die hele korte ritjes waar de auto het meest vervuilend is.
 
Ik fiets 3 km ,maar als het regent pak ik ook de auto.
Dus verbieden is onzin
Maar dat is heel wat anders als altijd maar de auto pakken voor de paar honderd meter.
Ik kom ze vaak genoeg tegen , en dan nog ben ik sneller thuis.
Maar het gaat om de onzin van die hele korte ritjes waar de auto het meest vervuilend is.


Zoals ik al zei; ze betalen er ook dik voor, door verschillende belastingen te betalen, dus van mij mogen ze.

Dat het "slecht voor het milieu" is, zal mij aan mijn derrière oxideren.
 
Zoals ik al zei; ze betalen er ook dik voor, door verschillende belastingen te betalen, dus van mij mogen ze.

Dat het "slecht voor het milieu" is, zal mij aan mijn derrière oxideren.
het hypocriete erin is het klagen over de slechte conditie...
en het is meer dan alleen slecht voor het milieu, ook het voertuig heeft geen baat bij die extreem korte stukjes. je moet dan eigenlijk de olie eerder verversen maar ik geloof niet dat iemand dit doet. tenzij de auto zelf aangeeft a.d.h.v. het gebruik wanneer er een beurt is en er dus geen vaste interval is.
 
het hypocriete erin is het klagen over de slechte conditie...
en het is meer dan alleen slecht voor het milieu, ook het voertuig heeft geen baat bij die extreem korte stukjes. je moet dan eigenlijk de olie eerder verversen maar ik geloof niet dat iemand dit doet. tenzij de auto zelf aangeeft a.d.h.v. het gebruik wanneer er een beurt is en er dus geen vaste interval is.

Heb ik ook geen problemen mee, is weer extra werk voor mij _O- :+
 
Kan me niet voorstellen dat dit nog kan werken in de huidige 24/7 economie.

Ben daarnaast verknocht aan mijn auto en motor, heb al jaren geen fiets meer. Gebruik de auto overal voor. *D
 
iedere zondag happy hour (geen accijns) en btw door heel nederland tussen 1100 en 1900.

Beter voor de kroegeigenaren, het mileu en het volk.

Wel voldoende alcoholcontroles houden uiteraard. })
 
Ik zag afgelopen week op TV dat de kist voor deze 2 al in gereedheid is................ :9
(natuurlijk niet letterlijk, maar politiek gezien mogen deze 2 van mij wel naar het kerkhof)

Van mij ook letterlijk! En al het volk wat er op gestemd heeft, zijn in 1 klap de stikstof problemen gereduceerd.....
Een beter milieu begint bij jezelf meneer Klager...
 
Terug
Bovenaan Onderaan