Keerringen voorvork

Dizzy

MF'er
8 jun 2003
131
0
Kerkrade
Vandaag afspraak gemaakt bij de garage om de keerringen van de voorvork te vervangen van mijn ZXR750 (H2). Krijg ik te horen:
"Welk model? oh dan blijf je bezig!"
Op de vraag hoe lang deze ringen dan meegaan:
"Misschien een maand, misschien een jaar, wie zal het zeggen" :?

Is het zo dat bij dit model die ringen idd een blijven probleem zijn, of ligt die kerel wat te zwammen??
 
Vandaag afspraak gemaakt bij de garage om de keerringen van de voorvork te vervangen van mijn ZXR750 (H2). Krijg ik te horen:
"Welk model? oh dan blijf je bezig!"
Op de vraag hoe lang deze ringen dan meegaan:
"Misschien een maand, misschien een jaar, wie zal het zeggen" :?

Is het zo dat bij dit model die ringen idd een blijven probleem zijn, of ligt die kerel wat te zwammen??

Hij zwamt betreffende het eerste deel volledig uit z'n nek :+ het is namenlijk géén fiets waar de keerringen per definitie altijd stuk gaan.
Betreffende de levensduur zéker niet, het kan 5 jaar goed gaan, maar het kan ook binnen 1 uur weer stuk zijn.......
Als er hardnekkig vuil, of een beschadiging op de poot komt, en de keerring veert eroverheen, dan issie gewoon weer stuk.

Paul.
 
ik heb de mijne ook vervangen, is wel een zxr750m1 van 93, ene totaal droog nu! je moet ze gewoon goed monteren, beetje grafietvet aan doen.
ni op de dichting kloppen, maar met de oude de nieuwe erin tikken etc!
als er natuurlijk beschadigingen op de binnenpoot zijn....
 
ik heb laatst de poot eronder weg gehaald en naar motoport gebracht. Was 53 euro kwijt. in tegenstelling tot het volledig door hun laten doen, dan was ik ongeveer 140 euro kwijtgeweest. dan heb ik het dus over 1 poot.

Het is mij reuze meegevallen om de poot eronder weg te halen. Dus als je een beetje handig bent dan wist ik het wel :-)

En ja ik weet dat ik ze het beste allebei tegelijk had kunnen doen, maar de ander gaat er binnenkort aan geloven. Je moet toch wat te doen houden he
 
Yep, keb t ook zelf gedaan bij mn zx9 van 2000. Was eigenlijk ook erste reparatie die ik zelf deed. Is reuze meegevallen. Je moet wel ff juiste gereedschap hebben, mogelijkheid om m op te krikken zonder dat ie voorover dondert en werkplaatshandboek is ook wel handig. Die had ik dus nog niet! Kwam weekie later binnen, maarja, ff langs dealer, aanhaalmomenten en hoeveelheid olie overpennen en dan is t zo gepiept! Dussss....
Mzzl, Kawa

p.s.: nou heb ik de smaak te pakken, dat ding hoeft voorlopig niet meer naar de garage... kdoe t zelf wel ;-)
 
wat zijn ongeveer de kosten bij een garage voor het vervangen van de keerringen
?
er is bij mij nu een veerpoot (heet dit zo?) lek
vervang je dan de andere ook ?

Het beste is idd om ze beide te vervangen ( de ander zal waarschijnlijk niet lang meer duren)
Ik betaal bij de garage 60 euro als ik de voorvork breng en 120 euro als ik de hele motor breng. Voor die 60 euro ga ik geen dag sleutelen.
 
Het beste is idd om ze beide te vervangen ( de ander zal waarschijnlijk niet lang meer duren)
Ik betaal bij de garage 60 euro als ik de voorvork breng en 120 euro als ik de hele motor breng. Voor die 60 euro ga ik geen dag sleutelen.

Is dit 60 per voorvork of voor alle 2? Als ik kijk dat ik 3 uur bezig ben geweest om alle 2 de keerringen te vervangen incl nieuwe olie en glijbussen dan kom ik ff snel gerekend uit op een uurloon van (60x2)/3= (120/3)=40 pleuro per uur. Nou, da vind ik wel de moeite waard om hem niet weg te brengen. Dan moet ik wel bekennen dat ik de kosten van de keerringen en de olie niet heb meegenomen.

PS dit is niet bedoeld om je af te zeiken Dizzy, maar gewoon algemeen dat je met zelf doen toch aardig wat geld kan besparen.
 
Bij een garage krijg je natuurlijk wel garantie. Dus als je het zelf in 1 keer goed doet loont het zich zeker de moeite.. Maar ik doe er waarschijnlijk wel langer over om de vork helemaal uit te bouwen. Plus het risico dat ze toch nog lekken.

Maar eh....uitgebouwde voorvork wegbrengen kosten beide ringen vervangen idd 60 euro (voor alles dus)
 
Oh ok, 60 euro voor alle 2. Das niet veel aangezien een keerring al 9 pleuro kost en nog de olie (15 pleuro dacht ik). Dan kan je misschien beter geen risico lopen en ze gewoon weg te brengen. Maar aan de andere kant, ik zie de uren sleutelen als hobby en als je maar een beetje technisch bent dan lukt het allemaal wel (moet natuurlijk wel werkplaatshandboek hebben). Het leek moeilijker dan dat het is, vond ik.
 
Jaa dat begreep ik inmiddels wel..maar zou een rede voor kunnen zijn..en misschien kreeg hij melding van mijn vraag🤷‍♂️.
Wat ik heel graag wil weten is hoeveel er van gemaakt zijn(dacht zelf 500st), hoeveel er destijds van in Nederland zijn geleverd, hoeveel er nu nog van over zijn, en hoeveel M modellen hier totaal in Nederland zijn(dus incl. import motoren).
Kawasaki benelux en diverse clubs kunnen mij niet verder helpen met enige info..Heb inmiddels wel wat info op internet kunnen vinden, maar heb dus nog wel paar vragen.
 
Volgens mij was er een minimale verplichte productie van 1000 stuks nodig om mee te mogen doen in het WSBK. Dus minimaal 1000 stuks van de M1, en (volgens mij) ook 1000 stuks van de M2.
 
Er is een site waar je alle kentekens per merk/type op kan terugvinden.
Zo kan je zien hoeveel motoren van een bepaald type er nog op kenteken in Nederland zwerven.
Heb daar ooit een linkje van gehad maar die ben ik kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan