Triumph Street Triple topic deel 24

Gisteren 1e 100km gereden met de nieuwe aanwinst.
Pluspunten zijn zeker het aanzuig geluid van het blok, geweldig gewoon heb ik nog bij geen andere motor mee gemaakt( en ik heb heel wat motoren gereden😊).
Heerlijk licht sturen zonder nerveus te zijn, remt goed , vering vindt ik achter wat aan de zachte kant, en ik weeg maar 80kg, misschien de veer wat strakker zetten....
Min punten vind ik de aan-uit gasreactie bij lage toerentallen , en vind het schakelen nogal zwaar gaan, je moet duidelijk wat kracht op het pedaal zetten voordat hij in de volgende versnelling wilt.
Bandje tot op de rand durf ik met deze banden van 2008 niet aan😊 eerst nieuw rubber erop (suggesties?)
En modificatie spanningsregelaar kan ik gewoon nog bij de dealer laten doen, heb ik vandaag te horen gekregen.👍
Wat voor type banden denk je aan? Waar ga je ze voor gebruiken? Lange toerritten, sportief op straat, zo nu en dan een cursus of circuitdag?
 
Wat voor type banden denk je aan? Waar ga je ze voor gebruiken? Lange toerritten, sportief op straat, zo nu en dan een cursus of circuitdag?
Sportieve ritten van +/- 300 km, levensduur vind ik minder belangrijk dan grip.
Ik zat zelf te denken aan Conti sport attack 3 ik had nu de 2 versie op mijn cbr600 en die bevielen prima ( incl circuit dagje).
 
S22, sowieso!

Op een paar stukjes zelfs de hele breedte van de voorband gebruikt!
 
Laatst bewerkt:
Sportieve ritten van +/- 300 km, levensduur vind ik minder belangrijk dan grip.
Ik zat zelf te denken aan Conti sport attack 3 ik had nu de 2 versie op mijn cbr600 en die bevielen prima ( incl circuit dagje).
Hoor ook idd alleen maar goede verhalen over de s22, dus lijkt me prima!
Heb zelf voor 2020 een setje dunlop TT's, maar rijdt 50/50 straat en circuit.
 
Sportieve ritten van +/- 300 km, levensduur vind ik minder belangrijk dan grip.
Ik zat zelf te denken aan Conti sport attack 3 ik had nu de 2 versie op mijn cbr600 en die bevielen prima ( incl circuit dagje).

Ik pak altijd de bt-016 pro, prijs/kwaliteit technisch een hele goede. De conti is ook zeker een goede band en als die jou goed bevalt, never change a winning team;).
 
Iemand een idee aan wat voor kosten ik moet denken voor een kleine beurt bij een 765R uitgevoerd door een triumph dealer of bv motoport? Staat 6K op de teller, maar vorige beurt is nu meer dan een jaar geleden.
 

Iemand een idee aan wat voor kosten ik moet denken voor een kleine beurt bij een 765R uitgevoerd door een triumph dealer of bv motoport? Staat 6K op de teller, maar vorige beurt is nu meer dan een jaar geleden.



Ik loop er ook tegenaan (7k, hoeft pas bij 12500 weer beurtje) en idd, je krijgt een jaar na de laatste service weer een melding. Ik denk dat ik die melding er straks ( januari 2020) uit laat halen want ik vind het vette onzin en geldtrekkerij om na 5000 gereden km's alweer een onderhoudsbeurt te laten doen.

Ik ga in januari 4 en een halve maand naar het buitenland dus dan wordt er alleen door mijn vrouw sporadisch mee gereden en als ik thuis kom is de kans groot dat ik hem verkoop of inruil. Als ik hem dan ook nog moet wegbrengen voor een beurt die niet nodig is dan is dat verloren geld.
 
Voorgaande berichtjes maken me nieuwsgierig naar het aantal km’ers per jaar dat er gereden wordt door de mede RS rijders en hun ervaringen met de RS na veel km’ers gebruik. Zelf heb ik 31000 km gereden in 2 jaar en 1 maand en ben van plan om mijn RS volgend jaar in te ruilen voor een nieuwe.
 
Iemand een idee aan wat voor kosten ik moet denken voor een kleine beurt bij een 765R uitgevoerd door een triumph dealer of bv motoport? Staat 6K op de teller, maar vorige beurt is nu meer dan een jaar geleden.
€ 175 ,- ex. remvloeistof.(Triumph Groningen).
Als de remvloeistof ook vervangen moet worden mag je er nog iets van 40 euro bij op tellen.
 
Voorgaande berichtjes maken me nieuwsgierig naar het aantal km’ers per jaar dat er gereden wordt door de mede RS rijders en hun ervaringen met de RS na veel km’ers gebruik. Zelf heb ik 31000 km gereden in 2 jaar en 1 maand en ben van plan om mijn RS volgend jaar in te ruilen voor een nieuwe.

Ik rij 2000-5000km per jaar, enkel fun kilometers.

Druk leven, nog drukkere baan en in mijn spaarzame vrije tijd heb ik naast motorrijden nog andere tijdrovende hobby's.
 
Ik rij 2000-5000km per jaar, enkel fun kilometers.

Druk leven, nog drukkere baan en in mijn spaarzame vrije tijd heb ik naast motorrijden nog andere tijdrovende hobby's.
Idem voor mij, hoewel de drukke baan niet drukker is dan van iemand anders. In juni begonnen op de RS. Nu een kleine 3000 km gereden. Maar dit jaar ook nog zo'n 2000 op m'n oude tuono gereden. De RS nodigt me wel veel meer dan de tuono uit om een ritje te maken.
 
Idem voor mij, hoewel de drukke baan niet drukker is dan van iemand anders. In juni begonnen op de RS. Nu een kleine 3000 km gereden. Maar dit jaar ook nog zo'n 2000 op m'n oude tuono gereden. De RS nodigt me wel veel meer dan de tuono uit om een ritje te maken.

Ik ben veel van huis dus moet mijn tijd verdelen. Des te meer geniet ik van de ritjes die ik wel kan maken!
 
Voorgaande berichtjes maken me nieuwsgierig naar het aantal km’ers per jaar dat er gereden wordt door de mede RS rijders en hun ervaringen met de RS na veel km’ers gebruik. Zelf heb ik 31000 km gereden in 2 jaar en 1 maand en ben van plan om mijn RS volgend jaar in te ruilen voor een nieuwe.
5000-7000km, allemaal fun. Helaas wat weinig maar door de weeks werken, dus alleen weekenden om te rijden en die zijn niet altijd droog in dit land, vooral niet dit jaar mer z’n natte zomer😭
 
Voorgaande berichtjes maken me nieuwsgierig naar het aantal km’ers per jaar dat er gereden wordt door de mede RS rijders en hun ervaringen met de RS na veel km’ers gebruik. Zelf heb ik 31000 km gereden in 2 jaar en 1 maand en ben van plan om mijn RS volgend jaar in te ruilen voor een nieuwe.
4000 km zit er gemiddeld per jaar wel in. Vorig jaar vakantie in Groot-Brittannië alleen al 4600 km.
Helaas dit jaar 1000-1500 km omdat mijn vrouw ziek is geworden.
 
Voorgaande berichtjes maken me nieuwsgierig naar het aantal km’ers per jaar dat er gereden wordt door de mede RS rijders en hun ervaringen met de RS na veel km’ers gebruik. Zelf heb ik 31000 km gereden in 2 jaar en 1 maand en ben van plan om mijn RS volgend jaar in te ruilen voor een nieuwe.

Grr, da's meer dan ik :/ :+

Alleen plezier of ook nuttige ritten?





Blipper is dus niet retrofit-baar... @4:20 (hihi, 4:20...)
 
Laatst bewerkt:
Grr, da's meer dan ik :/ :+

Alleen plezier of ook nuttige ritten?





Blipper is dus niet retrofit-baar... @4:20 (hihi, 4:20...)
8000 plezierkm op de Rx :]
Grr, da's meer dan ik :/ :+

Alleen plezier of ook nuttige ritten?





Blipper is dus niet retrofit-baar... @4:20 (hihi, 4:20...)
Alleen
Grr, da's meer dan ik :/ :+

Alleen plezier of ook nuttige ritte





Blipper is dus niet retrofit-baar... @4:20 (hihi, 4:20...)
Grr, da's meer dan ik :/ :+

Alleen plezier of ook nuttige ritten?





Blipper is dus niet retrofit-baar... @4:20 (hihi, 4:20...)
Super filmpje!
Jammer dat (voor mij) het nieuwe motorseizoen nog ver weg is.
(Ik rij alleen voor de fun, kampeerweekendjes en vakanties)
 
Grr, da's meer dan ik :/ :+

Alleen plezier of ook nuttige ritten?





Blipper is dus niet retrofit-baar... @4:20 (hihi, 4:20...)

Weer nette review van Fagan.. Supermooi ding de 2020, ben benieuwd of je dat dikkere middengebied echt voelt en wat er van over blijft als je uitlaatbochten zonder die balanspijp zou plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Weer nette review van Fagan.. Supermooi ding de 2020, ben benieuwd of je dat dikkere middengebied echt voelt en wat er van over blijft als je uitlaatbochten zonder diw balanspijp zou plaatsen.

Ik snap het belang van die uitlaaterij niet echt icm viertakten, dus wat er zou gebeuren? Geeen idee :D
 
Ik snap het belang van die uitlaaterij niet echt icm viertakten, dus wat er zou gebeuren? Geeen idee :D

Door die balanspijp die dwars op de voorbochten is gelast creëer je meer vermogen onderin en in het middengebied. Wanneer je het volle potentieel van een euro4 of euro5 motor wilt benutten moet je het gehele uitlaatsysteem vervangen en de meeste vervangende uitlaatsystemen hebben geen balanspijp.

In de tuning van 4 takten speelt het uitlaattraject ook een belangrijke rol. Anders als met 2 takten, maar toch.

Ik won met een vol uitlaatsysteem en luchtfilter op mijn vorige motor 13 pk en 8nm koppel na afstellen.
 
Gisteren nog lekker stukje wezen touren maar mijn tocht door de Veluwe werd wat vroegtijdig afgebroken. De koelvloeistof kwam eruit zetten. Nog net thuis gekomen (iets meer rijwind maar temptatuur was nog houdbaar). Vandaag maar weggebracht. krijgt ie ook nieuwe bandjes... (achterband was al aardig op na 5000km) ...
Ben benieuwd naar de diagnose. Zat nog garantie op maar als het steenslag is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan