Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat kan ik me haast niet voorstellen, jij wel?
Remmen, stilstaan en denken 'oh ik sta stil, klaar'. Alles los, oeps...
 
rug zal je wel gewoon even verrekt hebben door de adrenaline, maar laat 't voor de zekerheid even checken! Als je rug over 2 maanden niet hersteld is dan hoef je niet meer aan te kloppen bij de bestuurder van de bus...
Juist als je lichamelijk wat hebt is het wellicht beter om de pliesie er bij te halen en officieel af te handelen. Als Diver2000 over een maand door een botsplinter die verdwaald is in een rolstoel zit hoef je na een onder de tafel afhandeling niet meer op verzekeringen te rekenen.
 
Dat kan ik me haast niet voorstellen, jij wel?
Nee, natuurlijk niet, maar het is een overtreffende trap van jouw stelling... Daar was ik het eigenlijk niet mee eens... Die gozer heeft echt niet gedacht van "Laat maar los"
 
Klinkt als een situatie waar jij weinig aan hebt kunnen doen. Hoop voor je dat alles netjes geregeld wordt.
Je rug zal je wel gewoon even verrekt hebben door de adrenaline, maar laat 't voor de zekerheid even checken! Als je rug over 2 maanden niet hersteld is dan hoef je niet meer aan te kloppen bij de bestuurder van de bus...
Zal van de week ff langs de Fysio of huisarts gaan.
 
Ja ik breng hem van de week ff naar de motorzaak, daarna heb ik nog contact met de het bedrijf waar de bus van is of het via de verzekering gaat of buiten de verzekering om.

Rug is gewoon stijf nu, je hangt natuurlijk iets naar voren en verwacht dan niet dat de motor onder je uit wordt gedrukt. Verwacht niet dat de rugpijn langdurig zal zijn.
Toch ook nog wel het schadeformulier ingevuld ?

Dat bedrijf wil er met een schijntje vanaf komen.

Zou niet teveel waarde hechten aan de“oplossing” van dat bedrijf zodat je alsnog het schadeformulier kan indienen, verbaas je niets als ze niets meer van zich laten horen.

Ook gelijk naar de huisarts voor controle van je rug mocht het toch wel wat zijn, dan ook de tegenpartij aansprakelijk stellen voor je rugletsel.

Zoals ook al aangegeven, gelijk doen, als je een afwachtende houding aanneemt zou je later geen aanspraak op vergoeding meer kunnen doen of wordt het je heel lastig gemaakt.
 
Valt 't volgend ook onder "verkeer"?

Loop je over straat, helemaal alleen en verder niemand om je heen. Nader je een vrouwspersoon met een smartphone aan het oor die een hond uitlaat en aan de kant van het looppad stilhoudt. De hond doet zijn/haar behoefte en is klaar. Gaat het mens lopen op het moment dat je ernaast bent. En loopt zo exact met dezelfde snelheid gelijk op, schouder aan schouder naast je op het smalle pad. Geen zin om te versnellen of te vertragen, maar ze blijft dan lange tijd precies naast je lopen.

Ga uit mijn aura!
 
Ik werk in de regio Amsterdam. Hier lopen de voetgangers met grote koptelefoons op hun oren, en een telefoon in de hand. Hun ogen zijn strak gericht op het scherm. Zij bewegen zich - naar mijn idee- volgens een willekeurige route over de weg. Ik kom ze tegen op de doorgaande weg, fietspaden en zelfs parkeervakken. Zij hebben geen idee wat in hun omgeving gebeurd. En als hun omgeving - ik dus, de lawaaierige, noodstop makende en toeterende motorrijder - inbreuk maakt, dan is de omgeving schuldig ...

Maar echt bizar voor mij is het stoppen midden op de weg om een telefoontje aan te nemen, en dan daar te blijven staan |(|(|(|(|(
 
Valt 't volgend ook onder "verkeer"?

Loop je over straat, helemaal alleen en verder niemand om je heen. Nader je een vrouwspersoon met een smartphone aan het oor die een hond uitlaat en aan de kant van het looppad stilhoudt. De hond doet zijn/haar behoefte en is klaar. Gaat het mens lopen op het moment dat je ernaast bent. En loopt zo exact met dezelfde snelheid gelijk op, schouder aan schouder naast je op het smalle pad. Geen zin om te versnellen of te vertragen, maar ze blijft dan lange tijd precies naast je lopen.

Ga uit mijn aura!
Dat zal zij ook gedacht hebben })
 
Valt 't volgend ook onder "verkeer"?

Loop je over straat, helemaal alleen en verder niemand om je heen. Nader je een vrouwspersoon met een smartphone aan het oor die een hond uitlaat en aan de kant van het looppad stilhoudt. De hond doet zijn/haar behoefte en is klaar. Gaat het mens lopen op het moment dat je ernaast bent. En loopt zo exact met dezelfde snelheid gelijk op, schouder aan schouder naast je op het smalle pad. Geen zin om te versnellen of te vertragen, maar ze blijft dan lange tijd precies naast je lopen.

Ga uit mijn aura!
portemonnee nog?
 
Valt 't volgend ook onder "verkeer"?

Loop je over straat, helemaal alleen en verder niemand om je heen. Nader je een vrouwspersoon met een smartphone aan het oor die een hond uitlaat en aan de kant van het looppad stilhoudt. De hond doet zijn/haar behoefte en is klaar. Gaat het mens lopen op het moment dat je ernaast bent. En loopt zo exact met dezelfde snelheid gelijk op, schouder aan schouder naast je op het smalle pad. Geen zin om te versnellen of te vertragen, maar ze blijft dan lange tijd precies naast je lopen.

Ga uit mijn aura!

Allereerst is je Aura een heel ander ding als je Persoonlijke Ruimte
Ten tweede: Zo heb ik mijn huidige Vriendin ontmoet
En ik ken die situtatie, als het Orakel van Den Haag ga ik dan ook meteen de conversatie aan, dingen als "Vind u het goed als ik een stukje met u meeloop" of "We gaan niet hand in hand lopen hoor". Ijsbrekende dingen, vaak een glimlach, praatje, tot gevolg hebbend en helemaal geen frustrerend effect..
 
Valt 't volgend ook onder "verkeer"?

Loop je over straat, helemaal alleen en verder niemand om je heen. Nader je een vrouwspersoon met een smartphone aan het oor die een hond uitlaat en aan de kant van het looppad stilhoudt. De hond doet zijn/haar behoefte en is klaar. Gaat het mens lopen op het moment dat je ernaast bent. En loopt zo exact met dezelfde snelheid gelijk op, schouder aan schouder naast je op het smalle pad. Geen zin om te versnellen of te vertragen, maar ze blijft dan lange tijd precies naast je lopen.

Ga uit mijn aura!
Klinkt meer alsof 't onder "verkering" valt _O-
 
Precies ,en dat is bij de meeste t geval.
Nou, echt "dombo's" zijn zulke mensen nu ook weer niet. Het probleem ligt namelijk bij de moderne auto's. Sleutel in contact, sleutel omdraaien en dan branden alle lampen behalve..... precies. Behalve dimlicht en dan vooral achterlicht!
 
Nou, echt "dombo's" zijn zulke mensen nu ook weer niet. Het probleem ligt namelijk bij de moderne auto's. Sleutel in contact, sleutel omdraaien en dan branden alle lampen behalve..... precies. Behalve dimlicht en dan vooral achterlicht!
Dus dombo s ,te moeilijk om ff zelf na te denken?
 
Gisterenochtend was het in de Randstad slecht weer. Met de slagregens en hele donkere lucht was het zicht slecht. Gelukkig had 99% van de automobilisten deze keer zijn lichten aan. Als motorrijder deed ik voor de veiligheid maar rustig aan. Toen ik bij Burgerveen de A4 opreed en bij mezelf dacht: "hier is het gelukkig beter te doen", schakelde Rijkswaterstaat de daglichtstand van de lantarenpalen in (lees: alles uit en direct een heel stuk donkerder).

Nu weet ik niet of Rijkswaterstaat een tijdklokje van de Gamma gebruikt, maar zou het nou zoveel duurder zijn geweest om er ook een lichtsensor bij te kopen?
 
Dus dombo s ,te moeilijk om ff zelf na te denken?
Geloof niet dat het een kwestie is van nadenken. Je wordt o het verkeerde been gezet doordat alle verlichting in de auto al aangaan op het moment dat je sleutel in contact steekt en daarnaast dimlicht. Als je gewend bent dat de verlichting van je dashboard aangaat op het moment dat je ouderwets met de schakelaar jouw verlichting aan doet. Kan me voorstellen dat mensen zich dan vergissen en het is ook de meest gehoorde "excuus" als men aangehouden wordt: alle lampen branden toch?
 
Nou, echt "dombo's" zijn zulke mensen nu ook weer niet. Het probleem ligt namelijk bij de moderne auto's. Sleutel in contact, sleutel omdraaien en dan branden alle lampen behalve..... precies. Behalve dimlicht en dan vooral achterlicht!

In dat opzicht vind ik het nog steeds vreemd dat verlichting voeren niet gewoon verplicht wordt gesteld. In grote delen van Zuid- en Oost-Europa en de Scandinavische landen is het inmiddels verplicht om ook overdag je verlichting aan te hebben. Allemaal leuk en aardig die dagrijverlichting, maar schakel hem dan meteen door naar de achterkant, of nog beter, doe zoals een motor; contact aan is verlichting aan. Mijn koekblik heeft ook automatische verlichting, maar het eerste dat ik gedaan heb toen ik hem kreeg is de schakelaar op 'aan' zetten, zodat ze altijd branden. Gaat weer uit en aan met het contact, en die twee piepjes die ik krijg als ik het contact uitzet zijn weg als ik hem weer op slot doe. In oudere auto's moet je er dan misschien nog op letten dat je ze handmatig aan en uit moet doen, maar jezelf dat even aanleren is ook de moeite niet. Ik kreeg het met mijn autorijlessen in 2009 al; stap in, gordel om, auto starten, VERLICHTING AAN, in de versnelling in wegrijden. En zelfs oudere auto's geven je gewoon een paar paniekpiepjes als je de lichten nog aan hebt staan op het moment dat je de auto uit wil. Zo moeilijk is het allemaal niet.
 
of nog beter, doe zoals een motor; contact aan is verlichting aan
Bij m'n V-Strom kan 't uit... dat doe ik zelf nooit want 't is toch via 't contact geschakeld. Maar als 'ie dan eens bij een garage is geweest dan rijd ik meestal een tijdje zonder verlichting voordat ik door heb dat 't licht uitstaat (overdag dan he, in 't donker valt 't wel op :P)

Maar eens. Bij onze huidige auto gaat 't licht ook netjes via het contact. Ideaal, kun je 't licht gewoon aan laten staan . :t
 
Geloof niet dat het een kwestie is van nadenken. Je wordt o het verkeerde been gezet doordat alle verlichting in de auto al aangaan op het moment dat je sleutel in contact steekt en daarnaast dimlicht. Als je gewend bent dat de verlichting van je dashboard aangaat op het moment dat je ouderwets met de schakelaar jouw verlichting aan doet. Kan me voorstellen dat mensen zich dan vergissen en het is ook de meest gehoorde "excuus" als men aangehouden wordt: alle lampen branden toch?

Tja ,nou ik vind t maar dom,zo moeilijk is t idd niet,meer gemakzucht
 
In dat opzicht vind ik het nog steeds vreemd dat verlichting voeren niet gewoon verplicht wordt gesteld. In grote delen van Zuid- en Oost-Europa en de Scandinavische landen is het inmiddels verplicht om ook overdag je verlichting aan te hebben. Allemaal leuk en aardig die dagrijverlichting, maar schakel hem dan meteen door naar de achterkant, of nog beter, doe zoals een motor; contact aan is verlichting aan. Mijn koekblik heeft ook automatische verlichting, maar het eerste dat ik gedaan heb toen ik hem kreeg is de schakelaar op 'aan' zetten, zodat ze altijd branden. Gaat weer uit en aan met het contact, en die twee piepjes die ik krijg als ik het contact uitzet zijn weg als ik hem weer op slot doe. In oudere auto's moet je er dan misschien nog op letten dat je ze handmatig aan en uit moet doen, maar jezelf dat even aanleren is ook de moeite niet. Ik kreeg het met mijn autorijlessen in 2009 al; stap in, gordel om, auto starten, VERLICHTING AAN, in de versnelling in wegrijden. En zelfs oudere auto's geven je gewoon een paar paniekpiepjes als je de lichten nog aan hebt staan op het moment dat je de auto uit wil. Zo moeilijk is het allemaal niet.
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan