[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Is echt een troepding. Bespaar je de moeite en de kosten om dat op maat te maken voor je motor. Zoals @grrtjuhh al zegt heb ik 2 van dezelfde Ali tellers als dat jij nu hebt gekocht erdoorheen gejaagd. Dat alles binnen een maand en binnen 2 regenbuien.

Zoals we in Groningen zeggen. Sneu geld:N

Dan maar er voor zorgen dat alles los kan (makkelijk). Zien we het daarna wel weer 8)7.
Acewell kan ook wel, vond het alleen een beetje duur om aan te schaffen voor alleen mooi weer rijden.
Ik zal even kijken of ik hem nog wat waterdichter kan krijgen, maar ga er niet mn best voor doen.
 
Gelul, heb ze er bij mij inzitten en geven meer licht dan eerst. Het moeten overigens geen verstralers zijn
IMG_20191019_155126.jpg

Rechts is het ledje van Ali. Ik dacht, misschien doordat er nu twee verschillende lampjes in zitten? Dus toen heb ik links ook een ledje gedaan, werd naar mijn idee wel iets beter (maar misschien alleen omdat er nu geen 10x zo fel lampje naast zat), maar kwam niet in de buurt met wat ik er eerst in had zitten.
 
Heb degene gekocht van het linkje van jou en dan 4 COB in het wit.


Dan komt het door de witte kleur. Dit artikel beschrijft waarom. Achter een rode lens moet een rode led, achter een oranje lens een oranje led
 

Dan komt het door de witte kleur. Dit artikel beschrijft waarom. Achter een rode lens moet een rode led, achter een oranje lens een oranje led
Oh vreemd effect, had ik niet verwacht. Maarja, dan heb je vervolgens weer rode kentekenverlichting en dat hoef ik ook niet. Ik houd het bij de oude lampjes.
 

Dan komt het door de witte kleur. Dit artikel beschrijft waarom. Achter een rode lens moet een rode led, achter een oranje lens een oranje led
Vreemd, ik heb toch echt witte led vervangingslampjes in m'n achterlicht gehad en die waren zeer zeker feller dan de gloeilampjes....
Ik heb niet getest met andere rode led, maar ik vond de witte led fel genoeg. Mijn enige punt is dat ik het verschil tussen gewoon en rem licht
te klein vond zodat niet echt goed duidelijk werd dat je remt.....
 
Rood mag er natuurlijk niet in. Anders waren de originele gloeilampen ook wel rood geweest :9

En verder is led zeker wel feller. Moet je gewoon de goeie bestellen_O-

€ 7,61 35%OFF | 2 stks P21W Led Lamp 1156 BA15S Leds 21 3030SMD Auto Gloeilampen Reverse Lamp Wit Geel Amber Rode R5W 12 v Auto Richtingaanwijzer
 
Goedenavond GS rijders,

Ik ben sinds enkele dagen trotse eigenaar van een GS 500E uit 1992.
De tank is nu bijna leeg en vraag me af welke type benzine jullie tanken en waarom?

Hello friend! Welkom in dit fantastische topic. Ideale timing, gezien ik net een stappenplan aan het opzetten ben voor een vers aangeschafte GS500 (voor m'n vriendin) en wat je allemaal moet checken en (vrijwel) standaard kunt vervangen.

Als je (zoals ik) de pakkingen en o-ringen in de carburateur hebt vernieuwd en de benzineslangen hebt vernieuwd, maakt het geen drol uit wat je tankt. E10 loopt de motor ook wel op. Let wel! ga je je motor weg zetten of langere tijd niet gebruiken tank dan 98/v-power of andere premium brandstof. Anders start je motor na een maand niet meer. ;)
 
Meer spam van mij! :W:YY

Waar was ik ook alweer gebleven. Het rijklaar maken van een gs500 uit 1994.
Stap 1: Nieuwe olie + filter
Stap 2: Balhoofdlager vervangen
Stap 3: Remsysteem schoonmaken

Nu bij stap 4. Wat iedere GS500 standaard wel kan gebruiken. Carburateurs schoonmaken en reviseren. Niet alleen om alle rubbers te vervangen om lekkages te voorkomen, maar ook om alle opgebouwde roest te verwijderen. (Geen foto's sorry, maar er zijn genoeg geweldige guides hiervoor.)

Stap 5: de Grrtjuhh Benzinekraan mod (even eigen ego strelen). Aangezien de GS uitvalt op snelweg snelheid, benzinekraan schoonmaken (... heel veel roest) en een spoel van het veertje afknippen. :Y Link naar de instructies staat in de OP onder 'mini how-to'.

Stap 6: Kleppen stellen! Was nodig ook. Kost weinig moeite, zelfs voor de beginner. @kapiteinkoek heeft een geweldige how-to' gemaakt. Deze pak ik er altijd bij! Alle kleppen van onze GS waren zwaar te krap. Koop ondertussen ook maar vast nieuwe bougies, kan ook geen kwaad. :P
IMG_20191023_171434209.jpg


Stap 7: Linkage en achter schokbreker. Een van de meest vergeten onderhoudsaspecten van een motor (welke motor dan ook) Het heeft gigantisch veel impact op je wegligging en sturen. Ik heb het over het schoonmaken en opnieuw invetten van onderstaande kreng, dat de achterveer verbind met het frame.
IMG_20191025_182013838.jpg


Stap 8, 9, 10 en 11 bestaan uit respectievelijk. Banden, voorvork olie, kettingkit en rijden :+ Dan heb je een goed aangepakte en veilige fiets om op te leren sturen (of te raggen natuurlijk). *O*
 
Goedenavond GS rijders,

Ik ben sinds enkele dagen trotse eigenaar van een GS 500E uit 1992.
De tank is nu bijna leeg en vraag me af welke type benzine jullie tanken en waarom?
Euro 98, meer power, betere brandstof. Die euro95 met 10% ethanol sloopt je carburateur. Ook is m'n benzine kraan een niet aangepaste pre 2001 kraan en heb ik nooit problemen met uitval.
 
Laatst bewerkt:
Euro 98, meer power, betere brandstof. Die euro95 met 10% ethanol sloopt je carburateur
_O- _O- al zou je 10% meer power krijgen merk je er niks van:+

Power verhaal is natuurlijk onzin. Voor de rest klopt je verhaal redelijk. Goed voor de carburateur gaat het niet zijn, maar slopen is een heel groot woord. Als je van plan bent tonnetjes te draaien, ja dan wel. Anders lekker E10 tanken. :t
 
Hello friend! Welkom in dit fantastische topic. Ideale timing, gezien ik net een stappenplan aan het opzetten ben voor een vers aangeschafte GS500 (voor m'n vriendin) en wat je allemaal moet checken en (vrijwel) standaard kunt vervangen.

Als je (zoals ik) de pakkingen en o-ringen in de carburateur hebt vernieuwd en de benzineslangen hebt vernieuwd, maakt het geen drol uit wat je tankt. E10 loopt de motor ook wel op. Let wel! ga je je motor weg zetten of langere tijd niet gebruiken tank dan 98/v-power of andere premium brandstof. Anders start je motor na een maand niet meer. ;)
E10 schijnt ook dingen aan te tasen zoals de vlotters. E5 tanken dus.

Daarnaast is zon checklist leuk, maar ga alsjeblieft niet dingen standaard vervangen. If it aint broke, dont fix it zegmaar.
 
_O-_O-_O-

Probleem met de GS is dat het altijd kapot is bij aankoop. Niemand doet het, zegmaar. ;) Zoals je het zegt; it is broken, so fix it! :t
 
Afhankelijk van of de fiets pekel gezien heeft ook een hoeveelheid kruipolie/slagmoersleutel voor de voorste bout van de blokophanging.
Die zat bij mij echt gruwelijk vast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan