Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hoewel ik zelf geen GSA fan ben moet ik toegeven dat één van mijn motorvrienden zich voor geen meter uit de wielen laat rijden op zijn GSA 12 lc,
Zal misschien wel aan zijn uitgebreidere ervaring liggen, maar hij drukt die kolos net zo vrolijk de bocht in als was het een supermoto.
Voor de grotere tank moeten de meesten het niet doen, + 300 km lijkt mij een mooie actieradius.
De looks? Ja dat is persoonlijk.
 
de Adv is voor mij net wat te grof, daarom is de keuze bij mij op de GS lc gevallen, deze rijdt al net 400km op een tank dus dat is lang genoeg :)
 
Vanaf 2004 heb ik een Pan European en 2 GSA's gehad, naast wat andere motoren erbij. Met die Pan en GSA's maakte ik de grote (vakantie)ritten en die actieradius van makkelijk 500km is gewoon verslavend. Een dagje toeren is 400+km. Dan vind ik het fijn als ik met volle tank kan vertrekken en me onderweg niet druk hoef te maken om een tankstation te zoeken. Als je doorgaande wegen vermijdt, kom je ook in Nederland maar weinig tankstations tegen. Goed, je hoeft hier zelden meer dan 10km om te rijden om er weer eentje te vinden, maar het is wel iets dat me van de lol van het rijden weerhoudt.

En natuurlijk 400km rij je niet zonder stoppen, maar ik stop liever bij een bankje in het groen om even koffie te drinken dan bij een tankstation.
Zoiets bijvoorbeeld.
1575194059545.png
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik zelf geen GSA fan ben moet ik toegeven dat één van mijn motorvrienden zich voor geen meter uit de wielen laat rijden op zijn GSA 12 lc,
Zal misschien wel aan zijn uitgebreidere ervaring liggen, maar hij drukt die kolos net zo vrolijk de bocht in als was het een supermoto.
Voor de grotere tank moeten de meesten het niet doen, + 300 km lijkt mij een mooie actieradius.
De looks? Ja dat is persoonlijk.


Ik ben zeker geen held, maar ik rijd mijn voetsteuntjes ook vlot tot tegen de grond.
Mijn GS doet een goeie 300km aan radius, maar bij mijn laatste reis tot in Spanje merk je wel dat dat weinig is. Zeker in Spanje waar tankstations vaak ver uit elkaar liggen, moet je snel weer tanken.
Ik vond 300 ook een mooie radius, maar ik heb mijn mening tijdens die reis toch herzien. Om hier lokaal te rijden en eens een ritje te doen of eens Gent-Antwerpen pendelen, volstaat dat vlot.
 
Hoewel ik zelf geen GSA fan ben moet ik toegeven dat één van mijn motorvrienden zich voor geen meter uit de wielen laat rijden op zijn GSA 12 lc,
Zal misschien wel aan zijn uitgebreidere ervaring liggen, maar hij drukt die kolos net zo vrolijk de bocht in als was het een supermoto.
Voor de grotere tank moeten de meesten het niet doen, + 300 km lijkt mij een mooie actieradius.
De looks? Ja dat is persoonlijk.


Mijn maat rijd ook GSA, maar als er andere motoren mee rijden dan heb je idd weinig voordeel van een grotere branstof tank.
Het is gewoon de hele bouw van de motor die me zo aanspreekt.
 
+1 voor de Adv.
Zelfs met mijn 173cm verkies ik deze versie boven de gewone GS. Als je ze beide na mekaar rijdt is de gewone maar een smal ding.
Het extra gewicht verdwijnt eens de wielen in beweging komen, dus da's geen minpunt voor mij.

Actieradius van +400km is alleen maar een heel groot pluspunt.
 
Ik ben ook aan mijn vijfde 1200 begonnen.
De eerste twee waren gewone GSsen an de laatste twee en de huidige een GSA.
Ik kan niet zeggen dat ik verschil merk in het rijden,ben zelf 1.95
 
Daarom...
'T is een zeer persoonlijke kwestie.

Maar vergis ik me als ik bemerk dat de GSA al vanaf basic rijker is uitgerust dan de GS?
 
Valbeugels, spaakwielen, groter scherm. .... alles behalve die grote tank kun je ook op de gewone 1200 krijgen...toch? Of mis ik iets...?
500km rijden op een motor zonder stop red ik toch niet...
 
Valbeugels, spaakwielen, groter scherm. .... alles behalve die grote tank kun je ook op de gewone 1200 krijgen...toch?

Alles is mogelijk.

Een ADV kost 1560€ meer dan een gewone versie... spaakwielen kosten al bijna 500€ extra, rest nog 1000€ voor dat grotere scherm en valbeugels... veel zal het niet meer schelen...
 
Laatst bewerkt:
Welkom Nick299,

Mooie kleurstelling met zwarte koffers !

Was het maar lente....... zucht...
 
Ik ben 2 meter lang, heb een GSA, en heb de veer voorspanning hoog staan (2 helmpjes) en nog met beide voeten aan de grond.
Prima fiets, ik moet alleen wennen aan dat zachte zadel, (vorige was een boxercup met hard zadel)
 
origineel zadel is ruk,ik heb op dit moment een toeratech zadel maar wil het liefst weer een corbin,die had ik ook op de eerste twee
 
Ook ik ben in de gelukkige positie dat ik mij sinds gisteren een GS rijder mag noemen:) Ik kom van een tiger800 xc uit 2011 af, waar ik echt ontzettend veel plezier en mooie momenten mee heb beleefd. Maar, de droom was toch altijd om ooit een GS te gaan rijden. En nu is het zover! wat rijd het heerlijk, en wat een beleving geeft deze motor me mee. Ik hoop hier jaren plezier van te krijgen, maar dat gaat vast lukken!
Welkom en proficiat.
Herinnert me terug aan de tijd met mijn blauwe.
 
Thx

Ik ben 1,82m en heb een verlaagde versie. Was eerst wat sceptisch, maar het zit en rijd perfect.

Ik en waarschijnlijk een van de kleinere GSA rijders hier en met mijn 1m67 heb ik de versie met normale vering. De grondspeling in bochten met de lagere versie is een probleem.

…. en een grotere tank. 8-)






Vreemde keuze. Ik ben 10cm kleiner en voel me goed op originele hoogte. 🧐

Reus...

Valbeugels, spaakwielen, groter scherm. .... alles behalve die grote tank kun je ook op de gewone 1200 krijgen...toch? Of mis ik iets...?
500km rijden op een motor zonder stop red ik toch niet...
500km zonder pauze: check. Van Brussel naar Kopenhagen toch éénmaal moeten stoppen om te tanken (en plassen).
 
Denk niet dat ik hem direct nog ga uithalen. Dacht er snel even mee langs mijn werk te gaan en een hapje te eten met mijn ma en broer onder de baan. Mega veel zout op de baan. Afgespoten en binnen.

Zoals je ziet staat hij in een loods, uit de wind en regen, maar 't is er nu ook niet direct warm. Van mijn auto is de batterij eruit en staat ze wel warm binnen aan een druppellader.
De motor heeft zo'n bijkomende pool om de lader op aan te sluiten. Is dat voldoende, of ook best batterij eruit en in binnen in de warmte?

59698418560__FB566E32-8A65-49D3-B09C-40696FA67053.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan