Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Schakelaar bij koppelingshandel controleren? Heb je wel een vonk als je het via de startmotor probeert?
Hey allen!
Sinds het weer nogal koud is geworden heeft het beestje (bj 1991) moeite met starten. Startmotor doet het zoals gewoonlijk maar hij wil niet aanslaan. Als ik hem push-start met choke vol open dan start hij gelijk en blijft ie echter prima lopen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ligt het aan de accu? (Toevallig heeft de vorige eigenaar de datum op de accu geschreven dat die in gebruik is genomen en dat is juni 2017). Na een nachtje druppellader bij de schoonouders in de garage start hij opzich wel prima.
Sinds 1 maand heb ik er handvatverwarming van oxford gemonteerd die ik af en toe maximaal gebruik. Hierdoor denk ik wellicht dat als ik rij met de verwaming op standje max de accu niet persee meer voldoende bijlaad doordaat die teveel verbruikt?
Hebben anderen toevallig hetzelfde of ideeen waar ik mee zou kunnen beginnen? Helaas heb ik geen multimeter (staat op het lijstje om binnenkort aan te schaffen) om de accu met motor uit&aan door te meten.
Thnks
Ziet er strak uit hoor, hoe klinkt ie? En welke is het? Heb je een linkje ofzo?Afgelopen week hebben @Electrric94 en ik een kleine oepsie gehad met een repercussiezaag en de GS500 van mijn vriendin.
Bekijk bijlage 1447783
De orginele demper klinkt net als een gemeente grasmaaier. Daarnaast is de orginele demper enorm begrenzend. Dusss... Dat lelijke kanon eronder weg en een strak dempertje ervoor weer.
Bekijk bijlage 1447784
Het verschil is gelijk merkbaar met een fantastische powerband van 4k tot 7k. Hoger hoef je niet meer te komen. Nu eerst nog een carburateur issue oplossen. De motor blijft hangen op 4k toeren. Dat issue zit vermoedelijk in de naaldbuizen.
Bekijk bijlage 1447785
Bekijk bijlage 1447786
Voor de zekerheid en om valse lucht uit te sluiten hebben we ook de pakkingen bij de chokepallen vervangen. Al met al vanmiddag maar weer de motor opbouwen.
Volgende stap is natuurlijk de dyno.
Als je de teller echt op een andere stand wil dan is dat wel mogelijk door de teller open te maken,je zou eens contact met
de man van de onderstaande link kunnen opnemen.
Zelf is het ook wel te doen ,maar het is maar net hoe handig je ben,je moet namelijk de rand van de teller afhalen door de felsrand terug te buigen
en dat wil nog wel eens misgaan als je het nooit eerder heb gedaan.
Alleen als het een behuizing uit metaal is krijg je metaal slijpsel,dan moet je zien te voorkomen dat het in het tellerwerk terecht komtIk zal het nog maar eens herhalen: De behuizing halverwege rondom doormidden zagen vind ik een mooiere manier. Stevige tape eromheen om hem weer dicht te maken. De metalen ring blijft onbeschadigd en je kan hem zo vaak open en dicht maken als je wil. Als je de felsrand ombuigt heb je al snel zichtbare schade.
Alleen als het een behuizing uit metaal is krijg je metaal slijpsel,dan moet je zien te voorkomen dat het in het tellerwerk terecht komt
anders gaat het niet lang goed.
Mijn gs 500 uit 1992 komt met een lopende motor eigenlijk niet in de vrij.
Of nu van de 1 naar de 2 ga of andersom hij schiet niet in de vrij.
Als ik de motor uit doe maar wel op contact, kan ik hem er zo in krijgen.
Het is opzich niet storend alleen als je even stilstand ( met draaiende motor) moet ik de koppeling maar inhouden.
Iemand idee wat het kan zijn?
Mijn gs 500 uit 1992 komt met een lopende motor eigenlijk niet in de vrij.
Of nu van de 1 naar de 2 ga of andersom hij schiet niet in de vrij.
Als ik de motor uit doe maar wel op contact, kan ik hem er zo in krijgen.
Het is opzich niet storend alleen als je even stilstand ( met draaiende motor) moet ik de koppeling maar inhouden.
Iemand idee wat het kan zijn?
Heeft @Gixxer Bassie niet nog een as en tandwiel liggen uit een sloopblok? Dat het bigend lager gaar is hoeft niet te betekenen dat de bak ook gaar is.Tandwiel losgehaald met poelietrekker. Ziet er niet best uit, maar dit was natuurlijk te verwachten. Ik zat te denken aan een spie erin zetten. Nadeel is misschien wel dat dit niet goed is voor de as en het tandwiel. Wat is jullie mening hierover? Heeft iemand nog andere ideeën?
Bekijk bijlage 1450716
Denk inderdaad dat een tweedehands as de beste oplossing is. Ik kan wel lopen beunen maar dat is kansloos.Heeft @Gixxer Bassie niet nog een as en tandwiel liggen uit een sloopblok? Dat het bigend lager gaar is hoeft niet te betekenen dat de bak ook gaar is.
Tandwiel losgehaald met poelietrekker. Ziet er niet best uit, maar dit was natuurlijk te verwachten. Ik zat te denken aan een spie erin zetten. Nadeel is misschien wel dat dit niet goed is voor de as en het tandwiel. Wat is jullie mening hierover? Heeft iemand nog andere ideeën?
Bekijk bijlage 1450716
Of heeft iemand nog een kapot blok liggen ofzo? Iemand die deze as verkoopt? En ja ik heb bassie gemaild
Bassie heeft niks liggen