Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Hallo iedereen!
Zojuist dit account aangemaakt, ben sinds vorige week vrijdag trotse eigenaar van mijn eerste motor, een Honda NX650 Dominator uit 1992.
Aankomende vrijdag ga ik samen met een vriend de motor inspecteren op dingetjes die vervangen moeten worden of er aan zitten te komen.

Nu heb ik nog een vraagje...:
Ik ben 208cm en ben benieuwd welke opties ik heb om wellicht het zadel te verhogen.
Kan ik de vering hoger instellen of stugger maken, zodat hij minder inzakt als ik er op zit?

Alvast bedankt!
 
Nu heb ik nog een vraagje...:
Ik ben 208cm en ben benieuwd welke opties ik heb om wellicht het zadel te verhogen.
Kan ik de vering hoger instellen of stugger maken, zodat hij minder inzakt als ik er op zit?

Hyperpro schokbreker met de streetkit op de mijne.
Geen gezwalp maar strak in de bochten.


20170423_132611.jpg
 
Bedankt voor je reactie! Ik ga eerst kijken naar andere mogelijkheden voordat ik een geheel nieuwe demper aanschaf. Ben nog student en heb niet bijster veel te spenderen..

Check de nx650 groep op Facebook even.
Wat vaak wordt gedaan is een aangepaste schokbreker uit een xr250 of een schokbreker uit een Suzuki v-strom 650. In combinatie met cartridge emulators schijnt dit goed dit werken.
 
Hi! Ik ben zo groen als gras, dus vandaar dat ik een beroep zou willen doen op de expertise hier...
Morgen ga ik kijken naar / een proefrit maken op een Dominator uit 1989 en ik ben eigenlijk op basis van de foto's al helemaal verliefd...

Om toch nog een stukje objectiviteit mee te kunnen nemen naar de dealer, vroeg ik me af of jullie nog tips hebben m.b.t. waar ik op zou moeten letten? Zijn er bekende problemen, dingen waar je in het algemeen voor uit moet kijken tijdens een proefit, etc.?

(De reden dat ik het hier post in plaats van een algemener 'ik ga een motor kopen' forum is omdat een Dominator van 30 jaar oud misschien om een nèt iets andere aanpak vraagt.)
 
een vraag voor de expert onder ons.
past de voor remklauw van een dominator rd02 op een rd08.
ik heb een rd08 waar de remzuigers kapot zijn dat is een bremo klauw.
die zuigers zijn niet te vinden.
 
een vraag voor de expert onder ons.
past de voor remklauw van een dominator rd02 op een rd08.
ik heb een rd08 waar de remzuigers kapot zijn dat is een bremo klauw.
die zuigers zijn niet te vinden.

Ik heb volgens mij nog een klauw liggen van een RD02, heb de mijne vervangen door een remklauw van een SLR650, inclusief een andere schijf... Heb je wel gelijk betere remmen!
 
probleem remklauw is opgelost heb een brembo remklauw gevonden op marktplaats.
deze kwam van een ducatie af alleen de beugel was anders maar die kon ik overzetten van mijn dominator.
de klauw zelf was de zelfde als die van de dominator.:)
 
Hi, ik ben jaap en heb een RD02 uit 88/89. Amerikaans model met trommelrem achter.
Na het monteren van stuur risers staat de rubberen remleiding strak tussen de remcilinder en de stalen remleiding.

Is hier een langere versie voor verkrijgbaar? Ik kom op het internet geen exemplaren tegen met dezelfde koppelingen.
 
Dat ziet er trouwens heel goed uit :0
Heb je meer foto's van de Domi en wat heb je er allemaal aan gedaan?

Honda Dominator 1992

Custom made subframe with build in rear LED light and indicators
Custom made wheels with satin black rims with original hubs
Frame and fork legs powder coated in black wrinkle coating

Honda CG125 tank made to fit
adjustable mx variable link
JE big bore HC pistonkit 102mm 11.25.1
HotCams stage 1 camshaft
Keihin FCR MX 43MM + acceleration pump
Lightend flywheel for better acceleration and torque
Ports worked for better flow

Hyperpro streetbox kit with progressive front springs and complete shock absorber
Bigger 320mm brake disc and adapter

GPR header pipes
Tyga Performance Maggot double silencers
Custom pipe work

Shido lithium accu
Motogadget M-Blaze led turn signal pin
Forkprotectors
fast throttle handle
RENTHAL fatbar
Handlebar risers
Aluminium front fender

Tachometer 60mm
front light 5inch LED

Rear tire Trail Master 705 130/80 H 17
Front tire Pirelli MT60RS 110/80 R18
Custom steel enforced brakelines
short clutch and brake levers

Motogadget M-Switch 3 button
Aluminum cnc control button
Stainless steel complete bolt set

Engine painted in satin black
Plate holder Highway Hawk
Handlebar risers
Honda-NX670-Scrambler-20-768x481.jpg
Honda-NX670-Scrambler-10.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Vraagje:
Is de stator van een dominator ( 31120-MW-2781) ook te gebruiken voor een Slr650 (31120-MAK-004)?
Nummers zijn inderdaad verschillend, maar zijn ze echt verschillend?
De Dominator is van 1992 (RD02) en de SLR650 van 1997 (RD09)
 
vraagje mijn motor dominator 650 lekt benzine als hij geparkeerd staat.
iemand een idee wat dat kan zijn?
 
Vraagje:
Is de stator van een dominator ( 31120-MW-2781) ook te gebruiken voor een Slr650 (31120-MAK-004)?
Nummers zijn inderdaad verschillend, maar zijn ze echt verschillend?
De Dominator is van 1992 (RD02) en de SLR650 van 1997 (RD09)
kan je verschil in vliegwielen terugvinden? Misschien dat die anders opgebouwd zijn vanwege verschillen in startmotoren? Beetje gokwerk natuurlijk '(
vraagje mijn motor dominator 650 lekt benzine als hij geparkeerd staat.
iemand een idee wat dat kan zijn?

Ja, er is iets niet goed in het benzine traject, maar dat is door een beeldscherm moeilijk te diagnosticeren. Zoek eerst eens uit waar de motor precies vandaan lekt.
 
dank je voor de snelle reactie daar zijn we mee bezig.
vermoedelijk uit de overloop denken richting de vlotter[afsluiting/naald.
maar daar zijn we nog niet uit.
ik dacht vraag het hier misschien is het een bekende kwaal.
 
Ik ben mijn dominator (KX650-RD08 uit 1995) aan het opknappen, en heb een lekkende carburateur. De lekkage is rondom behuizing vlotternaald, dus waarschijnlijk een scheur. Kan ik dit repareren of betekent dit vervangen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan