steffex
Die hard MF'er
Ik heb het ook, went vanzelf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geluid bij vrijloop schijnt ook te komen omdat één van de tandwieloverbrengingen met recht gesneden tandwielen gebeurt, waar schuin gesneden tandwielen minder geluid maken
Bedankt voor je reactie!
Ik twijfel dan toch of het die rubbers zijn of dat het geluid bij de tandheugel vandaan komt.
Lastig te bepalen ook, want ik heb nog nooit een andere tracer stationair horen lopen van dichtbij.
Die gasreactie is inderdaad vrij abrupt soms, maar daar heeft bijna iedereen het over en daar kan ik nog wel aan wennen/ mee omgaan.
Heb jij nummer 16 vervangen, en maaktte dat een groot verschil?
Bekijk bijlage 1459523
Hoe zit dat met de koplamp van een UK bike... ?Afgelopen november heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en twee weken geleden heb ik na een flinke zoektocht mijn eerste motor gekocht (Tracer 900 uit 2015).
De juiste motor vinden was een behoorlijke uitdaging als je 1,99m bent, en een nakedbike wilt. Helaas kwam ik tot het besef, na op dertig verschillende nakedbikes te hebben gezeten dat ik toch echt te groot ben en naar het segment Tracer, Versys, Bmw GS etc etc moet gaan kijken.
Uiteindelijk een Tracer 900 gevonden met pas 15.000km uit de UK die volledig uitgerust is en geen schades of roest had.
Na afgelopen twee weken er bijna 1000km mee gereden te hebben mis ik de diepe grom in de uitlaat en wil ik een andere uitlaat monteren.
Ik lees dat de Akra erg goed is, maar ik vind deze erg prijzig. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de SC-project full system of Leovince Evo One full system.
Wat zijn jullie ervaringen of wat zouden jullie aanraden? Helaas ken ik niemand in de regio Venray/Den Bosch waar ik deze uitlaten kan horen.
Help! Wat zou een juiste keuze zijn?
Hoe zit dat met de koplamp van een UK bike... ?
Lichtbeeld zal sowieso andersom zijn, dus aanpassing nodig.
Maar zit de dimverlichting dan ook rechts? Want dat zou nog wel een oplossing kunnen zijn om groot licht te offeren voor dubbele (brandende) koplampen
In Ravenstein (vlakbij Oss) zit MDI. Daar kun je proefrijden met de ruitjes die zij daar hebben liggen. Ze hebben er van alles, je moet het er alleen wel zelf op en af schroeven.Beste,
Ik weet dit wordt een eeuwige discussie tussendoor, maar na lange zoektocht zit ik tussen een aantal windschermen te twijfelen.
Voor Tracer-09 uit 2016
Ermax Touring - maar zitten 2 sleuven in onderkant , komt er dan niet bakken water op je console?
Zero gravity - maar dan de Dubble Bubble of Touring (1ste is net zo groot lijkt het maar dus de bubbel voor wind , 2de is niet echt leverbaar te vinden)
Givi D2122S - Lijkt mij niet veel voordeel hebben gezien het bijna kopie is van standaard.
Gezien ik er niet 3 wil bestellen, ben ik benieuwd hoe en wat jullie denken. Ookal heeft ieder een andere mening. En heb ik al weet ik het hoe vaak terug gezocht en onderzoek gedaan op sites en reviews. Kom ik dus op deze 3 nu .
Hoor graag!
gr.
Dat was dus mijn idee, als het UK dimlicht rechts zou zitten... Een EU en een UK dimlicht links en rechts..Goede vraag waar ik niet bij stilgestaan heb! Hij is gekocht bij een motorzaak dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dit conform wetgeving is.
Mijn dimlicht zit links (vanuit rijder gezien). Is het eenvoudig om grootlicht op te offeren voor twee brandende dimlichten? (Ziet er wel beter uit namelijk)
Halve kracht is niet zozeer het probleem, het is waar de bundel (straal) van het licht naartoe gaat.Met LED is het niet mogelijk om het grootlicht op halve kracht aan te zetten, dacht ik
Ik heb zelf Dunlop Roadsmart 3's eronder laten leggen. Nog niet heel veel ervaring mee aangezien ik de mijne nog aan het inrijden ben (slechts 100 km gereden vanaf 0...) Maar heb er goeie dingen over gelezen! O.a. bij het blad motoplus kwamen ze als winnaar uit de test m.b.t. sport/tour banden.Hallo,
Ik ben opzoek naar de perfecte banden om wat sportiever op te rijden voor de Yamaha tracer 900.
als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!Bekijk bijlage 1459845
De Roadsmart is een (goede) toerband. De ts wil juist een sportievere band.Ik heb zelf Dunlop Roadsmart 3's eronder laten leggen. Nog niet heel veel ervaring mee aangezien ik de mijne nog aan het inrijden ben (slechts 100 km gereden vanaf 0...) Maar heb er goeie dingen over gelezen! O.a. bij het blad motoplus kwamen ze als winnaar uit de test m.b.t. sport/tour banden.
Oeps.. overheen gelezen.De Roadsmart is een (goede) toerband. De ts wil juist een sportievere band.
De Roadsmart is een (goede) toerband. De ts wil juist een sportievere band.
Hallo,
Ik ben opzoek naar de perfecte banden om wat sportiever op te rijden voor de Yamaha tracer 900.
als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!Bekijk bijlage 1459845
ken de Pilot power zelf niet, dus misschien heb je wel gelijk, maar waarschijnlijk ook alleen bij hoogzomer dan?Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik heb op mijn Tracer bij aflevering meteen deze Road 5 erop laten leggen. Als je echter in de zomer echt wil boenderen dan is de Pilot Power volgens mij toch fijner.
Hallo,
Ik ben opzoek naar de perfecte banden om wat sportiever op te rijden voor de Yamaha tracer 900.
als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!Bekijk bijlage 1459845
6800 km ? Dan wordt rijden ineens een kostbare hobby.Momenteel heb ik de Dunlop Mk3 op mij BMW S1000XR liggen, zeer goede band onder alle omstandigheden, stuurt vrij snel, massa's grip, snelle opwarmtijd (iets minder snel dan de road5 ) hij gaat volgens mij ook niet zolang mee dan de road 5 daar kan ik me echter nog niet met 100% zekerheid over uitspreken aangezien de band nog niet versleten is.
hieronder kun je mijn verslag lezen van de Michelin pilot road 5
Eindconclusie van de Pilot Road 5
Hij is nu eigenlijk wel aan vervanging toe.
31200km staan er op de XR dat wil zeggen dat de pilot het 6800km heeft uitgehouden meer dan ik durfde hopen.
ik heb de band op autostrades gereden op kronkelwegen in bergen en dalen droge en natte omstandigheden, met en zonder duo en bij temperaturen tussen de pakweg 12 en 40gr.
Ik heb hem van rustig tot zeer sportief gereden waarbij ik hem toch een aantal keer stevig gepusht heb.
Meestal heb ik de voorband tussen de 2,3en2,5 bar gereden, de achterband tussen 2,7en2,9
Wat mij vooral opvalt is de brede inzetbaarheid van deze SPORTtoerband, dat de band naarmate hij verslijt zijn capaciteiten blijft behouden. Dwz hij blijft veel grip houden en zich zeer goed gedragen bij natte omstandigheden, ook de levensduur (had ik niet verwacht) heeft mij aangenaam verrast.
De band stuurt zeer neutraal (eigenlijk best snel voor een toerband) en geeft je goede feedback van hetgeen onder je gebeurt, bij remmen op hellingshoek geeft hij weinig oprichtende reactie (ze is er wel uiteraard) maar niet meer of minder dan bij echte sportbanden.
Hard remmen rechtdoor wordt door de voorband probleemloos verteerd en geeft geen noemenswaardige instabiliteit.
Stevig op het gas bij het uitkomen van de bocht kan perfect, de tractiecontrole heeft zeer weinig werk gehad ook in de dynamic pro stand waarbij de elektronica tot een minimum word beperkt is de band niet uitgebroken.
De banden blijven naarmate ze verslijten opmerkelijk veel grip houden (ik heb het met andere banden anders geweten) nu ze eigenlijk versleten zijn merk ik wel dat ze aan vervanging toe zijn, bij hard pushen voel ik de tractie controle ingrijpen, ik heb hier echter nog geen 1000km last van.
Waar ik van versteld sta is dat de banden reeds bij een temperatuur van 10gr (30a35gr banden temperatuur) enorm veel grip bieden, en dat ze bij een temperatuur van om en bij de 40gr (50a60gr bandentemperatuur) deze grip ook nog bieden.
Dat geeft deze band een zeer brede inzetbaarheid zonder dat je je zorgen moet maken of beter gezegd geeft je veel vertrouwen wat ik persoonlijk 1 van de belangrijkste elementen aan banden vind, vertrouwen, veilig gevoel, feedback..
dus voor diegene die een band zoeken die je onder eender welke omstandigheid kan gebruiken, kan ik de Michelin Pilot Road 5 hard aanbevelen.