YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geluid bij vrijloop schijnt ook te komen omdat één van de tandwieloverbrengingen met recht gesneden tandwielen gebeurt, waar schuin gesneden tandwielen minder geluid maken

Dat eerste klopt, maar dat geluid is meer als gieren te omschrijven. Auto's hebben dat ook in de achteruit (= rechte vertanding).
In de Tracer zitten alleen maar tandwielen met rechte vertanding, in elk geval de primaire overbrenging en de bak.
 
Bedankt voor je reactie!
Ik twijfel dan toch of het die rubbers zijn of dat het geluid bij de tandheugel vandaan komt.
Lastig te bepalen ook, want ik heb nog nooit een andere tracer stationair horen lopen van dichtbij.

Die gasreactie is inderdaad vrij abrupt soms, maar daar heeft bijna iedereen het over en daar kan ik nog wel aan wennen/ mee omgaan.
Heb jij nummer 16 vervangen, en maaktte dat een groot verschil?

Bekijk bijlage 1459523

Ik heb de rubbers in de koppelingskorf (nr. 1) vervangen. Deze zijn eigenlijk niet vervangbaar volgens Yamaha, want de korf is geklonken. Echter, door ze uit te boren kun je ze toch vervangen (Hinson rubbers voor een WR450F). Een Oekraïner ging mij voor, ik heb de korf opnieuw laten klinken, sommigen tappen draad in het aluminium (ik vond daarvoor te weinig vlees aanwezig).

 
Ik wil andere voetsteunen plaatsen, maar zie nu dat om een of andere vage reden Yamaha alleen aan de rechterkant een splitpen heeft geplaatst. Links lijkt een popnagel of zo.

Iemand een oplossing? -O-
 
Uitboren (vanaf onderzijde) en een asje met borging van de andere zijde bestellen? Wel ff de diameter checken..
 
Afgelopen november heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en twee weken geleden heb ik na een flinke zoektocht mijn eerste motor gekocht (Tracer 900 uit 2015).
De juiste motor vinden was een behoorlijke uitdaging als je 1,99m bent, en een nakedbike wilt. Helaas kwam ik tot het besef, na op dertig verschillende nakedbikes te hebben gezeten dat ik toch echt te groot ben en naar het segment Tracer, Versys, Bmw GS etc etc moet gaan kijken.
Uiteindelijk een Tracer 900 gevonden met pas 15.000km uit de UK die volledig uitgerust is en geen schades of roest had.

Na afgelopen twee weken er bijna 1000km mee gereden te hebben mis ik de diepe grom in de uitlaat en wil ik een andere uitlaat monteren.
Ik lees dat de Akra erg goed is, maar ik vind deze erg prijzig. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de SC-project full system of Leovince Evo One full system.
Wat zijn jullie ervaringen of wat zouden jullie aanraden? Helaas ken ik niemand in de regio Venray/Den Bosch waar ik deze uitlaten kan horen.

Help! Wat zou een juiste keuze zijn?
 
Beste,
Ik weet dit wordt een eeuwige discussie tussendoor, maar na lange zoektocht zit ik tussen een aantal windschermen te twijfelen.
Voor Tracer-09 uit 2016

Ermax Touring - maar zitten 2 sleuven in onderkant , komt er dan niet bakken water op je console?
Zero gravity - maar dan de Dubble Bubble of Touring (1ste is net zo groot lijkt het maar dus de bubbel voor wind , 2de is niet echt leverbaar te vinden)
Givi D2122S - Lijkt mij niet veel voordeel hebben gezien het bijna kopie is van standaard.

Gezien ik er niet 3 wil bestellen, ben ik benieuwd hoe en wat jullie denken. Ookal heeft ieder een andere mening. En heb ik al weet ik het hoe vaak terug gezocht en onderzoek gedaan op sites en reviews. Kom ik dus op deze 3 nu .

Hoor graag!
gr.
 
Afgelopen november heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en twee weken geleden heb ik na een flinke zoektocht mijn eerste motor gekocht (Tracer 900 uit 2015).
De juiste motor vinden was een behoorlijke uitdaging als je 1,99m bent, en een nakedbike wilt. Helaas kwam ik tot het besef, na op dertig verschillende nakedbikes te hebben gezeten dat ik toch echt te groot ben en naar het segment Tracer, Versys, Bmw GS etc etc moet gaan kijken.
Uiteindelijk een Tracer 900 gevonden met pas 15.000km uit de UK die volledig uitgerust is en geen schades of roest had.

Na afgelopen twee weken er bijna 1000km mee gereden te hebben mis ik de diepe grom in de uitlaat en wil ik een andere uitlaat monteren.
Ik lees dat de Akra erg goed is, maar ik vind deze erg prijzig. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de SC-project full system of Leovince Evo One full system.
Wat zijn jullie ervaringen of wat zouden jullie aanraden? Helaas ken ik niemand in de regio Venray/Den Bosch waar ik deze uitlaten kan horen.

Help! Wat zou een juiste keuze zijn?
Hoe zit dat met de koplamp van een UK bike... ?
Lichtbeeld zal sowieso andersom zijn, dus aanpassing nodig.
Maar zit de dimverlichting dan ook rechts? Want dat zou nog wel een oplossing kunnen zijn om groot licht te offeren voor dubbele (brandende) koplampen
 
Hoe zit dat met de koplamp van een UK bike... ?
Lichtbeeld zal sowieso andersom zijn, dus aanpassing nodig.
Maar zit de dimverlichting dan ook rechts? Want dat zou nog wel een oplossing kunnen zijn om groot licht te offeren voor dubbele (brandende) koplampen

Goede vraag waar ik niet bij stilgestaan heb! Hij is gekocht bij een motorzaak dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dit conform wetgeving is.
Mijn dimlicht zit links (vanuit rijder gezien). Is het eenvoudig om grootlicht op te offeren voor twee brandende dimlichten? (Ziet er wel beter uit namelijk)
 
Beste,
Ik weet dit wordt een eeuwige discussie tussendoor, maar na lange zoektocht zit ik tussen een aantal windschermen te twijfelen.
Voor Tracer-09 uit 2016

Ermax Touring - maar zitten 2 sleuven in onderkant , komt er dan niet bakken water op je console?
Zero gravity - maar dan de Dubble Bubble of Touring (1ste is net zo groot lijkt het maar dus de bubbel voor wind , 2de is niet echt leverbaar te vinden)
Givi D2122S - Lijkt mij niet veel voordeel hebben gezien het bijna kopie is van standaard.

Gezien ik er niet 3 wil bestellen, ben ik benieuwd hoe en wat jullie denken. Ookal heeft ieder een andere mening. En heb ik al weet ik het hoe vaak terug gezocht en onderzoek gedaan op sites en reviews. Kom ik dus op deze 3 nu .

Hoor graag!
gr.
In Ravenstein (vlakbij Oss) zit MDI. Daar kun je proefrijden met de ruitjes die zij daar hebben liggen. Ze hebben er van alles, je moet het er alleen wel zelf op en af schroeven. 😉
 
Goede vraag waar ik niet bij stilgestaan heb! Hij is gekocht bij een motorzaak dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dit conform wetgeving is.
Mijn dimlicht zit links (vanuit rijder gezien). Is het eenvoudig om grootlicht op te offeren voor twee brandende dimlichten? (Ziet er wel beter uit namelijk)
Dat was dus mijn idee, als het UK dimlicht rechts zou zitten... Een EU en een UK dimlicht links en rechts..

Met LED is het niet mogelijk om het grootlicht op halve kracht aan te zetten, dacht ik
 
Met LED is het niet mogelijk om het grootlicht op halve kracht aan te zetten, dacht ik
Halve kracht is niet zozeer het probleem, het is waar de bundel (straal) van het licht naartoe gaat.
Bij een dimlicht is het recht voor je altijd lager dan de koplamp, rechts mag het (niet-UK) hoger zijn, in de UK links.

De engelse term voor dimlicht is lowbeam en voor grootlicht highbeam. Dat zegt 't wel een beetje.

Zie onderstaand schema, is tbv auto, maar geldt ook voor ons.

3112201174810.png


Er zullen dus geen lamp-reflector-combinaties te koop zijn voor dimlicht op je rechter koplamp.

Maar voor een 2e brandende lamp vóór kan je de bundel van het grootlicht flink lager zetten. Ik denk dat dat kan. En het is bij de Tracer gelukkig makkelijk te doen zonder gedoe.
Nadeel: het zal nog steeds een 'scheel' beeld opleveren.
ander nadeel: je kunt niet naar grootlicht schakelen als je dat wilt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik ben opzoek naar de perfecte banden om wat sportiever op te rijden voor de Yamaha tracer 900.
als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!
IMG_4429.JPG
 
Hallo,
Ik ben opzoek naar de perfecte banden om wat sportiever op te rijden voor de Yamaha tracer 900.
als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!Bekijk bijlage 1459845
Ik heb zelf Dunlop Roadsmart 3's eronder laten leggen. Nog niet heel veel ervaring mee aangezien ik de mijne nog aan het inrijden ben (slechts 100 km gereden vanaf 0...) Maar heb er goeie dingen over gelezen! O.a. bij het blad motoplus kwamen ze als winnaar uit de test m.b.t. sport/tour banden.
 
Ik heb zelf Dunlop Roadsmart 3's eronder laten leggen. Nog niet heel veel ervaring mee aangezien ik de mijne nog aan het inrijden ben (slechts 100 km gereden vanaf 0...) Maar heb er goeie dingen over gelezen! O.a. bij het blad motoplus kwamen ze als winnaar uit de test m.b.t. sport/tour banden.
De Roadsmart is een (goede) toerband. De ts wil juist een sportievere band.
 
Hallo,
Ik ben opzoek naar de perfecte banden om wat sportiever op te rijden voor de Yamaha tracer 900.
als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!Bekijk bijlage 1459845

Tja, definieer sportief rijden. Ik rijd zelf ook sportief, KD en alles, maar voor mij geen andere banden meer dan sporttour. Mijn punt is namelijk dat je een volbloed sportband op straat maar moeilijk op temperatuur gaat krijgen. En zo'n band gaat pas presteren als je de temperatuur erin krijgt en kan houden! Tenzij je elke bocht volgas onder hellingshoek uit wilt vlammen, dan zou ik pas naar een sportband gaan kijken.

Ik rij dan ook woonwerk, maar ook weektouren waarbij je regelmatig stopt en ook al wat vroeger in de ochtend vertrekt (lees: kouder, moeilijk temperatuur in de band te krijgen). Heb zelf een paar setjes RoadSmart III versleten, en deze gaan er (mits er geen opvolger is), na de 'verplichte' D222's onder. Ik deed op de MT-09 12.000 km met een achterband, en 20.000 met een voorband. Wellicht is de Angel GT 2 nog wat voor je, aangezien Pirelli altijd een sportieve inslag hanteert.

Leuke stickers trouwens op je motor, heb je een plaatje van de gehele motor (van de zijkant)?
 
Momenteel heb ik de Dunlop Mk3 op mij BMW S1000XR liggen, zeer goede band onder alle omstandigheden, stuurt vrij snel, massa's grip, snelle opwarmtijd (iets minder snel dan de road5 ) hij gaat volgens mij ook niet zolang mee dan de road 5 daar kan ik me echter nog niet met 100% zekerheid over uitspreken aangezien de band nog niet versleten is.

hieronder kun je mijn verslag lezen van de Michelin pilot road 5

Eindconclusie van de Pilot Road 5

Hij is nu eigenlijk wel aan vervanging toe.
31200km staan er op de XR dat wil zeggen dat de pilot het 6800km heeft uitgehouden meer dan ik durfde hopen.

ik heb de band op autostrades gereden op kronkelwegen in bergen en dalen droge en natte omstandigheden, met en zonder duo en bij temperaturen tussen de pakweg 12 en 40gr.
Ik heb hem van rustig tot zeer sportief gereden waarbij ik hem toch een aantal keer stevig gepusht heb.

Meestal heb ik de voorband tussen de 2,3en2,5 bar gereden, de achterband tussen 2,7en2,9

Wat mij vooral opvalt is de brede inzetbaarheid van deze SPORTtoerband, dat de band naarmate hij verslijt zijn capaciteiten blijft behouden. Dwz hij blijft veel grip houden en zich zeer goed gedragen bij natte omstandigheden, ook de levensduur (had ik niet verwacht) heeft mij aangenaam verrast.

De band stuurt zeer neutraal (eigenlijk best snel voor een toerband) en geeft je goede feedback van hetgeen onder je gebeurt, bij remmen op hellingshoek geeft hij weinig oprichtende reactie (ze is er wel uiteraard) maar niet meer of minder dan bij echte sportbanden.
Hard remmen rechtdoor wordt door de voorband probleemloos verteerd en geeft geen noemenswaardige instabiliteit.

Stevig op het gas bij het uitkomen van de bocht kan perfect, de tractiecontrole heeft zeer weinig werk gehad ook in de dynamic pro stand waarbij de elektronica tot een minimum word beperkt is de band niet uitgebroken.
De banden blijven naarmate ze verslijten opmerkelijk veel grip houden (ik heb het met andere banden anders geweten) nu ze eigenlijk versleten zijn merk ik wel dat ze aan vervanging toe zijn, bij hard pushen voel ik de tractie controle ingrijpen, ik heb hier echter nog geen 1000km last van.

Waar ik van versteld sta is dat de banden reeds bij een temperatuur van 10gr (30a35gr banden temperatuur) enorm veel grip bieden, en dat ze bij een temperatuur van om en bij de 40gr (50a60gr bandentemperatuur) deze grip ook nog bieden.
Dat geeft deze band een zeer brede inzetbaarheid zonder dat je je zorgen moet maken of beter gezegd geeft je veel vertrouwen wat ik persoonlijk 1 van de belangrijkste elementen aan banden vind, vertrouwen, veilig gevoel, feedback..

dus voor diegene die een band zoeken die je onder eender welke omstandigheid kan gebruiken, kan ik de Michelin Pilot Road 5 hard aanbevelen.
 
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik heb op mijn Tracer bij aflevering meteen deze Road 5 erop laten leggen. Als je echter in de zomer echt wil boenderen dan is de Pilot Power volgens mij toch fijner.
 
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik heb op mijn Tracer bij aflevering meteen deze Road 5 erop laten leggen. Als je echter in de zomer echt wil boenderen dan is de Pilot Power volgens mij toch fijner.
ken de Pilot power zelf niet, dus misschien heb je wel gelijk, maar waarschijnlijk ook alleen bij hoogzomer dan?
Ik had er voldoende grip mee, toch meermaals de kantjes eraf gereden (lees extreem sportief) zonder noemenswaardige uitbrekers van het achterwiel, ook niet met de tractiecontrole op de laagste stand..
Oké hij verzet zich wel eens, maar niet onoverkomelijk of in die mate dat het gevaarlijk wordt.
 
“dus voor diegene die een band zoeken die je onder eender welke omstandigheid kan gebruiken, kan ik de Michelin Pilot Road 5 hard aanbevelen.”
Hier ben ik het helemaal mee eens. En de Pilot Power voor zomer en circuit.😁
 
Momenteel heb ik de Dunlop Mk3 op mij BMW S1000XR liggen, zeer goede band onder alle omstandigheden, stuurt vrij snel, massa's grip, snelle opwarmtijd (iets minder snel dan de road5 ) hij gaat volgens mij ook niet zolang mee dan de road 5 daar kan ik me echter nog niet met 100% zekerheid over uitspreken aangezien de band nog niet versleten is.

hieronder kun je mijn verslag lezen van de Michelin pilot road 5

Eindconclusie van de Pilot Road 5

Hij is nu eigenlijk wel aan vervanging toe.
31200km staan er op de XR dat wil zeggen dat de pilot het 6800km heeft uitgehouden meer dan ik durfde hopen.

ik heb de band op autostrades gereden op kronkelwegen in bergen en dalen droge en natte omstandigheden, met en zonder duo en bij temperaturen tussen de pakweg 12 en 40gr.
Ik heb hem van rustig tot zeer sportief gereden waarbij ik hem toch een aantal keer stevig gepusht heb.

Meestal heb ik de voorband tussen de 2,3en2,5 bar gereden, de achterband tussen 2,7en2,9

Wat mij vooral opvalt is de brede inzetbaarheid van deze SPORTtoerband, dat de band naarmate hij verslijt zijn capaciteiten blijft behouden. Dwz hij blijft veel grip houden en zich zeer goed gedragen bij natte omstandigheden, ook de levensduur (had ik niet verwacht) heeft mij aangenaam verrast.

De band stuurt zeer neutraal (eigenlijk best snel voor een toerband) en geeft je goede feedback van hetgeen onder je gebeurt, bij remmen op hellingshoek geeft hij weinig oprichtende reactie (ze is er wel uiteraard) maar niet meer of minder dan bij echte sportbanden.
Hard remmen rechtdoor wordt door de voorband probleemloos verteerd en geeft geen noemenswaardige instabiliteit.

Stevig op het gas bij het uitkomen van de bocht kan perfect, de tractiecontrole heeft zeer weinig werk gehad ook in de dynamic pro stand waarbij de elektronica tot een minimum word beperkt is de band niet uitgebroken.
De banden blijven naarmate ze verslijten opmerkelijk veel grip houden (ik heb het met andere banden anders geweten) nu ze eigenlijk versleten zijn merk ik wel dat ze aan vervanging toe zijn, bij hard pushen voel ik de tractie controle ingrijpen, ik heb hier echter nog geen 1000km last van.

Waar ik van versteld sta is dat de banden reeds bij een temperatuur van 10gr (30a35gr banden temperatuur) enorm veel grip bieden, en dat ze bij een temperatuur van om en bij de 40gr (50a60gr bandentemperatuur) deze grip ook nog bieden.
Dat geeft deze band een zeer brede inzetbaarheid zonder dat je je zorgen moet maken of beter gezegd geeft je veel vertrouwen wat ik persoonlijk 1 van de belangrijkste elementen aan banden vind, vertrouwen, veilig gevoel, feedback..

dus voor diegene die een band zoeken die je onder eender welke omstandigheid kan gebruiken, kan ik de Michelin Pilot Road 5 hard aanbevelen.
6800 km ? Dan wordt rijden ineens een kostbare hobby.
Heb ze nu zelf ook, na op deze en de vorige fiets 4 sets pilot road 3 versleten te hebben.
Met de 3 reed ik altijd 20k+ (woonwerk- niet gummen op de autostrade) en de 5 is eigenlijk na 14/15k wel op... dus levensduur is voor mij een beetje onder de maat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan