Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat was destijds een van de snelste motoren in het sprintje van 0 tot 100: in 2,9 sec, gemeten door "Motorrad". Sneller dan de R1.
Een Tesla rijder heeft dan nog niet eens door dat het licht al op groen staat.:+
Dan ben je idd snel weg maar rij je dus wel met 60 km/u tegen de laatste door-rood-rijder op die jouw weg kruist '(
 
Dan ben je idd snel weg maar rij je dus wel met 60 km/u tegen de laatste door-rood-rijder op die jouw weg kruist '(

En dan zeggen ze van ambtenaren dat ze problemen bij oplossingen bedenken O-) :P

Als je toch als motorrijder vooraan gaat staan, kun je ook wel gewoon eerst 3 seconden stil blijven staan om daarna binnen 2,9 seconden op de 100 te zitten.
 
Ha ha ha ha, vat me niet verkeerd op hoor.
Maar ik ben toch echt niet het type motorrijder wat persé altijd als eerste weg wil zijn zodra het op groen springt.
Ik ben zo geduldig als peperkoek en rijd doorgaans als een ouwe zak van 80 rond.
Ook het vooraan kruipen met de motorfiets doe ik zelden.
Maar het ging er even om dat een aantal anderen en ik ook rondrijden op 125cc gebakjes.
Als we dan met zo’n licht en underpowered fietsje voor het verkeerslicht staan dan denkt menig koekblikbestuurder sneller weg te zijn zodra het groen wordt.
Dat is vaak wel typerend.
 
Jij zult helemaal gelijk hebben.
Alleen in die periode reden er volgens mij nog geen of weinig Tesla’s rond.
Tegenwoordig kom ik ze dagelijks tegen. Ha ha ha ha
Ik nooit. Mijn favoriete stoplichtsprintje is op de N11, bij Alphen. Ik rijd altijd al 100 als de auto's zich in beweging zetten. Heel veel later komen ze me dan met 200 voorbijrijden, hopelijk langs de camera's.
 
Ik hou wel van vlot optrekken maar kijk toch eerst altijd even links en rechts.
Als je dat -zoals in die geweldige lessen- nog moet gaan doen als het licht op groen is gegaan ben je verkeerd bezig. Je moet continue-overzicht hebben. Dan weet je de situatie al op het moment dat het licht groen wordt, en je weet ook wat er zich achter je afspeelt.
 
Als je dat -zoals in die geweldige lessen- nog moet gaan doen als het licht op groen is gegaan ben je verkeerd bezig. Je moet continue-overzicht hebben. Dan weet je de situatie al op het moment dat het licht groen wordt, en je weet ook wat er zich achter je afspeelt.

Tot er gebeurt wat ik afgelopen zaterdag voor mijn neus zag gebeuren: iemand die dacht dat het groen ging worden en stevig optrok, door rood. Hij was alleen net te laat geweest om zijn licht voor deze ronde te activeren en zat bijna tegen iemand anders aan die op dat moment wel net groen kreeg.
Maar ben het met je eens dat je ook tijdens het wachten gewoon op het overige verkeer moet blijven letten.
 
Klereding wilde niet starten. Na 5 pogingen leek het mij een goed idee om dat rennen in versnelling + koppeling op laten komen eens te testen. Helaas met de wind en een schuin aflopende stoep ging dat niet goed, en leg ik hem zo op de grond. GVD :( Gelukkig de goede (uitlaat-loze) kant & de valbeugels hebben vrijwel alles opgevangen, maar ik baal er wel van.
Het ergste, toen hij weer overeind stond (voorbijganger kwam vriendelijk helpen) druk ik nog een keer de startknop in, en met veel moeite gaat de motor rond en start het kreng alsnog. :(
 
Dat benne geen leuke dingen en wellicht heb jij ook een best zware motorfiets.
Dan is dat aanrennen best wel linke soep lijkt me.
Succes met het herstellen van het normale startproces want telkens zo’n machine moeten aanduwen lijkt me een kwelling.
 
Dat benne geen leuke dingen en wellicht heb jij ook een best zware motorfiets.
Dan is dat aanrennen best wel linke soep lijkt me.
Succes met het herstellen van het normale startproces want telkens zo’n machine moeten aanduwen lijkt me een kwelling.

250kg. Het was een goede les, doe het niet snel nog eens. Gelukkig is de motor er goed vanaf gekomen. Ben erg blij dat ik er valbeugels op heb gezet vorig jaar. Alleen wat lakschade aan de valbeugels wat makkelijk met een blik hammerite op te piepen is, een heel klein plekje onderaan de luchtinlaat wat ook makkelijk te herstellen is, en een bekraste bar-end, nieuwe is tientjeswerk dus ook dat is het probleem niet.
 
250kg. Het was een goede les, doe het niet snel nog eens. Gelukkig is de motor er goed vanaf gekomen. Ben erg blij dat ik er valbeugels op heb gezet vorig jaar. Alleen wat lakschade aan de valbeugels wat makkelijk met een blik hammerite op te piepen is, een heel klein plekje onderaan de luchtinlaat wat ook makkelijk te herstellen is, en een bekraste bar-end, nieuwe is tientjeswerk dus ook dat is het probleem niet.
Vroeger heel vaak moeten doen met een honda 350. Iedere ochtent. Daarna de rest van de dag geen last meer. Waarom is nooit duidelijk geworden. Was een bedrijfs motor. Maar ik werd er wel behendig in. Moet zeggen was nog maar 20 jaar. Ren je nog makkelek met zn ding. De enige keer dat het met mn guz overkwam lukte het ook niet aandrukken. Het was te koud. Olie te dik........
 
Vanavond even iemand, ingeblikt, weggebracht. Sta je te wachten voordat je vanuit een uitrit, de weg op kan rijden, auto's blijven maar komen, van links en van rechts. Op de motor was je al minuten eerder weggeweest. Maar ingeblikt kan dat best nog wel lang duren. En als je netjes blijft wachten, sta je er ook het langst.

De meeste ingeblikten douwen dan vanuit een uitrit ook gewoon door en gaan op de rijbaan de boel staan te blokkeren, vooral als jij dan net op je motor aan komt rijden.

Maar op een gegeven moment zag ik toch ook een mogelijkheid om door te rijden, tussen de stroom auto's door, rechts was vrij en vanaf links kwam er één langzaam aan, waar ik nog makkelijk voor kon.

Maar de beste man nam toch zijn moment om zijn frustratie op mij bot te kunnen vieren, door ineens vol gas te geven, groot licht aan te zetten en luid claxonerend, haast tegen ons aan te rijden.

Hij zal regelmatig zelf, zoals vele ingeblikten, z'n auto vanuit een uitrit de weg oprijden en de boel staan te blokkeren, en daarbij behandeld worden, zoals hij nu dus bij mij deed.

Kon die dat eindelijk ook eens bij een ander doen, wellicht doet die dat wel vaker.

Is goed jongen, dacht ik, gooi je frustratie er maar uit. Lucht op hé, om dat bij een andere verkeersdeelnemer te kunnen doen.

Nou, de volgende keer dan weer even je gezonde verstand gebruiken, door het geven en nemen principe toe te passen, en wat je zelf doet, dat ook een ander te gunnen.
 
Ik ken de situatie... soms los ik het op door maar rechts af te gasn en dan een rotonde of straatje links om keren. Hoef je maar met 1 kant rekening te houden
 
Dat lichten :r Vrachtwagen voor me 150 mtr afstand. Groot gat op de linkerbaan, trek gelijk die bus naar de 150, 160 door, maar duits verveeltje in zijn volvo moest op 400 meter toch 10, 12 keer zijn led-kut-grootlicht-koplampen laten zien. Terwijl ik al net xo hard ree als de auto voor me. Meeste zijn echt frusty. Doet me lekker niks. 10 vrachtwagens ingehaald en toen het kon naar rechts gegaan . Op de afrit stond ik naast m
 
Ik ken de situatie... soms los ik het op door maar rechts af te gasn en dan een rotonde of straatje links om keren. Hoef je maar met 1 kant rekening te houden
Goede oplossing. Zelf vind ik dat ik er zo iemand wel even tussendoor kan laten als er in het tegemoetkomende verkeer een gaatje valt. Zoals @Relaxed Rider ook al zei: een beetje geven en nemen. Dat houdt de wereld leefbaar, dat geldt in het verkeer ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan