- 12 mei 2008
- 38.729
- 7.754
rustaaaaag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
rustaaaaag
Ssstttt. Niet vertellenDie van gerwin zijn van titanium..
makkelijker dan op dieetSsstttt. Niet vertellen
Je hebt gelijk hoor. Mijn uitlaatklep was defect waardoor ik leuke deal kon maken
Mooi Ootje....Dit waren de troepentransportvliegtuigen in WWII en zijn bvb door NL gebruikt om verbinding te houden met Indonesië.
Ik vind het wel stoer hoor zo'n DC3 vliegen met een BMW Motorrad Navigator VI.@Jeroen: gaat dit ook met een Boeing 747 ?
Wil de motorzaak je Navigator niet onder garantie omruilen?Patsfoto, was trouwens nog lastig met die spookvinger
Bekijk bijlage 1472430
Dat weet Jeroen niet want hij vliegt B737.
zijn ze mee bezig.Wil de motorzaak je Navigator niet onder garantie omruilen?
Even nog de aantek vh weekend,
hopelijk meer cijferdetails + metingen later als ik meer tijd+datapunten heb...
Zit inmiddels bijna op 4000km.
Kort, vragen:
- kan er (veel? ) meer in de tank op de bok ? ik tank comfortabeler op de jiffy, maar elke extra liter is 20km...
- verbruikservaringen alhier ?
- hoe (onder) houden jullie het scherm schoon ?
Ja duh.Langer versie..
Power: altijd Ruim Voldoende.
Sturen: Altijd Heerlijk, dit is o.a. een lekkere rotonde-zwiepeRT.
Ik zie uit naar de alpen en andere draaiomgevingen.
Verbruik: nog steeds aan de hoge kant, maar op 80km wegen wel richting de 5L/100km.
Daar onder komen is lastig (voor mij). En 5.9/100 is momenteel normaal voor mijn rijden (veel snelweg)
Windscherm laag = lawaaiig maar zuiniger.
Scherm hoog = extra verbruik. vooral meetbaar bij 120+ km/h.
bij 120 km/h ongeveer 0.4L/100 extra en bij 150, 175 en 180 gaat dat >1L/100 extra voor hoog scherm.
Bij 175 en 180 zit je snel op en boven een verbruik van 1:10. Expensive op lange ritten.
Rij je vaak 's nachts in Duitsland??Verbruik o.a. gemeten op traject Almere-Groningen op rustige vroege ochtend, met flinke meewind.
Meting met de CC en dan minuut constant houden. Wel met topcase, geen zijkoffers.
Bij drukker verkeer merk je snel dat turbulentie (vortexes?) van voorliggende en baan-wisselende autos snel impact hebben, verbruikt springt alle kanten op zelfs met cc. Je voelt het amper aan de wind, maar je verbruik gaat varieren met afstand en bewegingen van je voorgangers.
Topsnelheid ligt Lekker hoog, maar bij 200+ merk je toch dat er een topcase opzit, af en toe lichte wobble gevoeld.
de GPS die de "max speed" bijhoud wil niet boven de 220 registreren, waarschijnlijk om. patsen te ontmoedigen, maar ik meen daar wel paar keer 20+sec flink boven gezeten te hebben. Straks even patsfoto toevoegen.
Gelukkig heb (had) ik niet de ambitie om veel sneller dan 180 te gaan, ook op lange reizen door D. Ik wil wel heel aankomen.
Mijn scherm staat meestal op dezelfde hoogte, heel soms als het in de vroege ochtend beslaat zet ik hem wat lager.Scherm: Ik ben onder de indruk van het Scherm: dat trilt vrijwel nooit.
En het kan de flinke druk bij hoge snelheden blijkbaar goed aan.
Heeft iemand wel eens barstjes in scherm gehad (ik meen iets gelezen te hebben)
Ik ga dat scherm trouwens wel vaak gewoon lekker op 80% hoogte houden, net overheenkijkend: zit heerlijk.
In stad dan weer helemaal neer voor beter zichtgevoel.
Tip voor BMW: automatisch op+neer brengen met de snelheid ?
Ik rem sinds mijn eerste RT bijna alleen met het rechter remhandle, die doseert de achterrem er vanzelf bij.Remmerij: Prima. Veel Stopping Power, en goed te doseren.
Hoewel je vaak merkt dat de voorrem ook het achterrem(pedaal voelt) meeneemt. is wennen.
En ik gebruik de HSC absurd vaak, vooral om bij rukwinden met 2 voeten aan de grond te staan.
De vloeistof koelers verbruiken nagenoeg geen olie als het goed is, ik vergeet tegenwoordig te peilen.Olie, op de midden bok: geen verlaging oliepeil te zien. Goed teken.
De schakelasstente moet je leren kennen.Shifter: ben nog niet overtuigd.
Bij lage snelheden en lage toerentallen (onder de 4000rpm) voel ik een duidelijke, flinke Schok: dat kan ik soepeler zelf (?)
Bij hoge toeren/snelheden werkt het beter, nauwelijks merkbaar...
maar het koppelen zit bij mij zo in het spiergeheugen dat ik voorlopig maar zelf lekker blijf doen. Is deel van de "beleving"
Ik zit ook nog vast in mn oude gewoontes: bij oprijden van een tragere voorligger schakel ik automatisch terug.
En soms betrap ik mezelf op 150 in 4e of 5e (vergeten op te schakelen, want je hoort amper...). Moet groeien denk ik.
tot zover de aantekeningen.
oja: binnenkort Vmax 100, overal... ai....
Even nog de aantek vh weekend,
hopelijk meer cijferdetails + metingen later als ik meer tijd+datapunten heb...
Zit inmiddels bijna op 4000km.
Kort, vragen:
- kan er (veel? ) meer in de tank op de bok ? ik tank comfortabeler op de jiffy, maar elke extra liter is 20km...
- verbruikservaringen alhier ?
- hoe (onder) houden jullie het scherm schoon ?
Langer versie..
Power: altijd Ruim Voldoende.
Sturen: Altijd Heerlijk, dit is o.a. een lekkere rotonde-zwiepeRT.
Ik zie uit naar de alpen en andere draaiomgevingen.
Verbruik: nog steeds aan de hoge kant, maar op 80km wegen wel richting de 5L/100km.
Daar onder komen is lastig (voor mij). En 5.9/100 is momenteel normaal voor mijn rijden (veel snelweg)
Windscherm laag = lawaaiig maar zuiniger.
Scherm hoog = extra verbruik. vooral meetbaar bij 120+ km/h.
bij 120 km/h ongeveer 0.4L/100 extra en bij 150, 175 en 180 gaat dat >1L/100 extra voor hoog scherm.
Bij 175 en 180 zit je snel op en boven een verbruik van 1:10. Expensive op lange ritten.
Verbruik o.a. gemeten op traject Almere-Groningen op rustige vroege ochtend, met flinke meewind.
Meting met de CC en dan minuut constant houden. Wel met topcase, geen zijkoffers.
Bij drukker verkeer merk je snel dat turbulentie (vortexes?) van voorliggende en baan-wisselende autos snel impact hebben, verbruikt springt alle kanten op zelfs met cc. Je voelt het amper aan de wind, maar je verbruik gaat varieren met afstand en bewegingen van je voorgangers.
Topsnelheid ligt Lekker hoog, maar bij 200+ merk je toch dat er een topcase opzit, af en toe lichte wobble gevoeld.
de GPS die de "max speed" bijhoud wil niet boven de 220 registreren, waarschijnlijk om. patsen te ontmoedigen, maar ik meen daar wel paar keer 20+sec flink boven gezeten te hebben. Straks even patsfoto toevoegen.
Gelukkig heb (had) ik niet de ambitie om veel sneller dan 180 te gaan, ook op lange reizen door D. Ik wil wel heel aankomen.
Scherm: Ik ben onder de indruk van het Scherm: dat trilt vrijwel nooit.
En het kan de flinke druk bij hoge snelheden blijkbaar goed aan.
Heeft iemand wel eens barstjes in scherm gehad (ik meen iets gelezen te hebben)
Ik ga dat scherm trouwens wel vaak gewoon lekker op 80% hoogte houden, net overheenkijkend: zit heerlijk.
In stad dan weer helemaal neer voor beter zichtgevoel.
Tip voor BMW: automatisch op+neer brengen met de snelheid ?
Remmerij: Prima. Veel Stopping Power, en goed te doseren.
Hoewel je vaak merkt dat de voorrem ook het achterrem(pedaal voelt) meeneemt. is wennen.
En ik gebruik de HSC absurd vaak, vooral om bij rukwinden met 2 voeten aan de grond te staan.
Olie, op de midden bok: geen verlaging oliepeil te zien. Goed teken.
Shifter: ben nog niet overtuigd.
Bij lage snelheden en lage toerentallen (onder de 4000rpm) voel ik een duidelijke, flinke Schok: dat kan ik soepeler zelf (?)
Bij hoge toeren/snelheden werkt het beter, nauwelijks merkbaar...
maar het koppelen zit bij mij zo in het spiergeheugen dat ik voorlopig maar zelf lekker blijf doen. Is deel van de "beleving"
Ik zit ook nog vast in mn oude gewoontes: bij oprijden van een tragere voorligger schakel ik automatisch terug.
En soms betrap ik mezelf op 150 in 4e of 5e (vergeten op te schakelen, want je hoort amper...). Moet groeien denk ik.
tot zover de aantekeningen.
oja: binnenkort Vmax 100, overal... ai....
Mooi Ootje....Dit waren de troepentransportvliegtuigen in WWII en zijn bvb door NL gebruikt om verbinding te houden met Indonesië.
In 1984 mocht ik in Canada eentje opstarten, taxieen en Take-off en wat manoeuvres maken. Heel apart maar wel prettig vliegtuig. Ze hadden toen nog geen GPS navigatie natuurlijk. Een bijzonder instrument was om de propellors te synchroniseren. Daarmee werden resonanties voorkomen en kon je redelijk stil en comfortabel vliegen....iets van 135 knopen cruise als ik me dat goed herinner.
- kan er (veel? ) meer in de tank op de bok ? ik tank comfortabeler op de jiffy, maar elke extra liter is 20km...
Scherm: Ik ben onder de indruk van het Scherm: dat trilt vrijwel nooit.
En het kan de flinke druk bij hoge snelheden blijkbaar goed aan.
Heeft iemand wel eens barstjes in scherm gehad (ik meen iets gelezen te hebben)
Ik ga dat scherm trouwens wel vaak gewoon lekker op 80% hoogte houden, net overheenkijkend: zit heerlijk.
In stad dan weer helemaal neer voor beter zichtgevoel.
Tip voor BMW: automatisch op+neer brengen met de snelheid ?
oja: binnenkort Vmax 100, overal... ai....
Ik rij al langere tijd met extra rubbertjes onder de voorste lippen / haken van de groote topkoffer, daar zat ook wat speling....
Kleine aanvulling op iets wat bij jouw met je vele kilometers door weer en wind wel gaan uitmaken, denk ik, maak ook de kofferdrager en de montagezijde van de top/zij-koffers goed schoon. Hoe meer zand daar tussen blijft steken hoe meer de verbindingen gaan slijten en dan zit je straks met rammelpassingen...
Ik rij al langere tijd met extra rubbertjes onder de voorste lippen / haken van de groote topkoffer, daar zat ook wat speling.
Er blijft trouwens verwarring over de maximale belasting van die topkoffer: de sticker in mijn oude groote koffer zegt 10 kg.
De huidige boekjes zeggen 5 kg, wat voor die koffer omvang overeenkomt met een paar donzen kussens of zo, niet de vakantie uitrusting.
Wat zegt de sticker in de nieuwe topkoffer met tapijt, gasdemper en centrale vergrendeling?
Ik rij al langere tijd met extra rubbertjes onder de voorste lippen / haken van de groote topkoffer, daar zat ook wat speling.
Er blijft trouwens verwarring over de maximale belasting van die topkoffer: de sticker in mijn oude groote koffer zegt 10 kg.
De huidige boekjes zeggen 5 kg, wat voor die koffer omvang overeenkomt met een paar donzen kussens of zo, niet de vakantie uitrusting.
Wat zegt de sticker in de nieuwe topkoffer met tapijt, gasdemper en centrale vergrendeling?
@pdv_moto: volgens het handboekje zorgt de QuickShift er voor dat in ongeveer 60% van de schakelingen de koppeling niet gebruikt hoeft te worden. Ik denk dat hier sprake is van “verwachtingsmanagement” van BMW, want ik kom zelf ruim boven de 80%, als je op het stoplicht afrolt kan je gewoon tot en met de 1 terugtikken zonder gedoetjes.
Vraagje over het gaatje in de vulopening: kan ik die zelf er gewoon inboren zonder dat ding te demonteren? Er gaat dan nl wel wat plastic boorsel voor de eeuwigheid de tank in....
ben aan het overwegen om het op mijn RT1200 lc ook te laten zetten , maar ik veronderstel dat het aardig wat centjes kost ?Aangaande de schakel assistent pro op de R modellen van BMW. Het is een assistent en geen quick shifter. Op de twee 1200RT LC's heb ik de assistent gehad. Op de 1200GS LC Adv. ook. En nu op de 1250GS zit de assistent er ook op. Ben er blij mee en op de toekomstige R1250... komt de assistent er ook weer op.
Enige tijd terug kreeg ik een S1000XR als leenmotor mee en daar zit wel een quick shifter op. Deze schakelt wel op alle toerentallen vrijwel zonder schokken. Er is een duidelijk verschil tussen de schakelassistent op de R modellen en de quick shifter op de S1000..
ben aan het overwegen om het op mijn RT1200 lc ook te laten zetten , maar ik veronderstel dat het aardig wat centjes kost ?
heb de 3 packs maar niet de assistent ....
Oeps lolAls ik moet gokken: rond de €600 tot €800.