steffex
Die hard MF'er
Met de voordelen die het biedt en de motorbeurs korting vond ik het te doen, anders was het mij ook te duur.Dat is wel een hele mooie (dure) oplossing voor een schijfremslot.
Is mij net iets te veel geld eigenlijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Met de voordelen die het biedt en de motorbeurs korting vond ik het te doen, anders was het mij ook te duur.Dat is wel een hele mooie (dure) oplossing voor een schijfremslot.
Is mij net iets te veel geld eigenlijk.
Bekijk bijlage 1472023
Vrijdagmiddag m'n nieuwe slot gemonteerd. Het is een Roadlok, die blijft permanent op je motor zitten en zet je remschijf vast. Werkt super mooi al zeg ik het zelf.
Moest wel het beschermkapje van de ABS sensor aanpassen, anders past het niet.
Ook de sw motech valbeugels geïnstalleerd, maar daar heb ik even geen foto van.
Met motorbeurs korting kwam hij onder de 200 uit. KTM heeft dit slot ook als officiële accessoire, maar zonder ART4 en dan kost ie 400+
Voor wie interesse heeft, de kortingscode is:MOTORBEURS
Voor de Tracer was er alleen een rechter model. Het kapje is echt extreem groot voor de functie, daar kon makkelijk een stukje vanaf. Sinds het 2018 model is volgens mij de positie van de abs-sensor gelijk getrokken met die van de MT-09, waardoor deze niet meer in de weg zit.
Gisteren de eerste rit van 2020 gemaakt, top weertje ervoor!!
Alleen de veer vervangen voor een sterkere had volgens de monteur weinig nut omdat de schokbreker zelf eigenlijk de originele veer al niet aan kon, laat staan een zwaardere. De oplossing zou zijn omdat dan ook gelijk een andere schokbreker (emulsie) te laten monteren.
O en die quickshifter... VERSLAVEND!
De opmerking van de monteur vind ik erg vreemd. Mijn GT is van sept 2019 en daar heb ik juist op hen advies alleen de veer vervangen. Hiermee vind ik de GT zowel met duo alsook alleen veel fijner rijden. Hij deint ook niet meer.
Het verhaal is dat de dichtingen in de demper gaan lekken als ze ouder worden, waarbij de olie in de cilinder langs de zuiger lekt. Hierdoor werkt de schokdemper niet lekker bij kleine correcties, en zal het een deinend gevoel geven bij lange bochten.
Bij een nieuwe motor is een andere veer genoeg omdat de demper nog prima functioneert. Bij een wat oudere motor is het een kwestie van wachten totdat de demper problemen gaat geven dus kun je beter gelijk de hele samenstelling vervangen.
De standaard schokdemper is trouwens in elkaar geperst en kan daarom dus ook niet gereviseerd worden. Uit elkaar halen is nogal een permanente actie
De hyperpro vering daarintegen valt wel te reviseren...
De opmerking van de monteur vind ik erg vreemd. Mijn GT is van sept 2019 en daar heb ik juist op hen advies alleen de veer vervangen. Hiermee vind ik de GT zowel met duo alsook alleen veel fijner rijden. Hij deint ook niet meer.
daar heb ik ook last van zonder DB-Killer word je doof en met DB-killer klinkt hij bijna het zelfde rij daarom met DB-killer er inNee dat valt vies tegen. Toen hij bij mij er onder was gelegd, moest ik nog even kijken of hij er wel echt onder zat.
De brom is iets dieper. Ik heb de killer er uit laten halen en een andere killer laten maken. Helemaal zonder killer vond ik teveel van het goede.
ik gaf aan bij de dealer bij het plaatsen van de uitlaat dat ze er een katalysator in moesten zetten maar hij zij dat dat niet hoefde dus die zit er niet in.Nou db killer is ook iets maar het E keurings- nr moet er in staan.Ik heb vorig jaar 90 euro moeten betalen. En toen met goed keuring van oom agent mocht ik nog naar een motor zaak rijden om andere dempers te kopen en die er onder te laten zetten. dat was bij cochem. Toen weer terug om de papieren weer op te halen bij politie bureau in Cochem
heb je een geluidsbestand om te luister hoe het klinkt ik heb mijn _DB-killer er in zitten zonder is veel te hard
Ik ben zo'n persoon die een motor koopt en er dan gelijk een hele lijst aan opties op wil zetten, maar er vervolgens achter komt dat het allemaal niet persé nodig is en het toch allemaal best wat kost.
Uitlaat, kentekenplaat houder, quickshifter, handvatverwarming, vering, knipperlichten, zadel, o2 controller, titanium boutjes enz.
Nu kwam ik gisteren dus iets nieuws tegen wat wellicht interessant is voor sommigen hier...
Yamaha led embleem knipperlicht 50 mm (set) Alleen oranje knipperlicht functie ! - HPoskam engineering
De set bestaat uit: 2 led embleem knipperlichten. (voor de linker en rechter kant) Aansluit set incl. alle aansluitmaterialen. Duidelijke handleiding. Let op: de set is exclusief de Yamaha emblemen deze moeten worden hergebruikt van de motorfiets. Yamaha led embleem knipperlichten met een...hposkam.nl
Bekijk bijlage 1472484
De monteur bedoelde inderdaad dat het dan beter was om gelijk de hele samenstelling te vervangen omdat de std demper simpelweg van mindere kwaliteit is. Het effect van enkel een betere veer zou dan teniet worden gedaan door de slechtere schokdemper. Uiteraard merk je dit pas na verloop van tijd als de demper slijt.
De mijne is ook van 2019, verder zie antwoord hierboven. Heb het wellicht verkeerd neergezet :-)
Zo, eindelijk tijd gehad om het Yamaha logo te voorzien van een extra knipperlicht. Voor de fun en de veiligheid. Samen met de leverancier, zijn eerste Yamaha Tracer 2018 onderhanden genomen, is een appeltje eitje, hij doet normaal BMW's maar de Tracer is een verademing om het te installeren.
Er is iemand hier in dit topic die deze knippers al heeft... sterker nog... het is zijn motor die je op de foto ziet. Ik had deze knippers ook al gezien. Het ziet er mooi uit maar het is voor mij geen 80 euro waard.
Ik had ze op mijn 2016 Tracer en heb ze overgezet op mijn GT en zag toen ook dat probleem.heeft iemand de originele led knipperlichten gemonteerd op een tracer 900GT bij mij passen ze niet in de zij kappen schroef is te lang ,
in mijn MT-09 tracer pasten ze wel in waren de kappen denk ik dikker.
Vriend van me heeft precies hetzelfde voor zijn nieuwe tracer GT. Hij heeft de dealer maar opgezocht, hij wacht nog op de uitkomst. Schroefdraad is inderdaad te lang voor de voorkant.heeft iemand de originele led knipperlichten gemonteerd op een tracer 900GT bij mij passen ze niet in de zij kappen schroef is te lang ,
in mijn MT-09 tracer pasten ze wel in waren de kappen denk ik dikker.Bekijk bijlage 1472485
daar heb ik ook last van zonder DB-Killer word je doof en met DB-killer klinkt hij bijna het zelfde rij daarom met DB-killer er in
wat heb je aangepast zodat hij wel lekker klinkt?
Van de monteur bij Termaat in Nijmegen begreep ik dat Hyperpro zijn GT heeft meegehad om de vering te ontwikkelen voor de Tracers van 2018 e.v. Daarbij had Hyperpro aangegeven dat de standaard schokbreker van de GT van voldoende kwaliteit was om enkel de veer te vervangen. Ikzelf heb een 'normale' Tracer, en heb mijn MT-09 Streetbox om laten bouwen / laten servicen tot een set voor de Tracer (GT). Ik denk dat ik hiermee (voor de achterzijde) een betere setup heb dan dat je een originele GT schokbreker van een Hyperpro veer laat voorzien, maar daar is de prijs ook naar.