YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bekijk bijlage 1472023

Vrijdagmiddag m'n nieuwe slot gemonteerd. Het is een Roadlok, die blijft permanent op je motor zitten en zet je remschijf vast. Werkt super mooi al zeg ik het zelf.

Moest wel het beschermkapje van de ABS sensor aanpassen, anders past het niet. :P

Ook de sw motech valbeugels geïnstalleerd, maar daar heb ik even geen foto van.


Mooie oplossing.. wel duurder dan gehoopt!
Had je hem niet aan de andere zijde kunnen plaatsen waardoor je de abs kap niet hoeft aan te passen?
 
Met motorbeurs korting kwam hij onder de 200 uit. :P KTM heeft dit slot ook als officiële accessoire, maar zonder ART4 en dan kost ie 400+ :?

Voor de Tracer was er alleen een rechter model. Het kapje is echt extreem groot voor de functie, daar kon makkelijk een stukje vanaf. Sinds het 2018 model is volgens mij de positie van de abs-sensor gelijk getrokken met die van de MT-09, waardoor deze niet meer in de weg zit.
 
Met motorbeurs korting kwam hij onder de 200 uit. :P KTM heeft dit slot ook als officiële accessoire, maar zonder ART4 en dan kost ie 400+ :?

Voor wie interesse heeft, de kortingscode is: MOTORBEURS


Voor de Tracer was er alleen een rechter model. Het kapje is echt extreem groot voor de functie, daar kon makkelijk een stukje vanaf. Sinds het 2018 model is volgens mij de positie van de abs-sensor gelijk getrokken met die van de MT-09, waardoor deze niet meer in de weg zit.
 
Gisteren de eerste rit van 2020 gemaakt, top weertje ervoor!! :]

Alleen de veer vervangen voor een sterkere had volgens de monteur weinig nut omdat de schokbreker zelf eigenlijk de originele veer al niet aan kon, laat staan een zwaardere. De oplossing zou zijn omdat dan ook gelijk een andere schokbreker (emulsie) te laten monteren.

O en die quickshifter... VERSLAVEND!:9~

De opmerking van de monteur vind ik erg vreemd. Mijn GT is van sept 2019 en daar heb ik juist op hen advies alleen de veer vervangen. Hiermee vind ik de GT zowel met duo alsook alleen veel fijner rijden. Hij deint ook niet meer.
 
De opmerking van de monteur vind ik erg vreemd. Mijn GT is van sept 2019 en daar heb ik juist op hen advies alleen de veer vervangen. Hiermee vind ik de GT zowel met duo alsook alleen veel fijner rijden. Hij deint ook niet meer.

Kan zijn dat het hier gaat om een Tracer van voor jouw GT, vanaf dat model hebben de Tracers sowieso andere vering :t
 
Het verhaal is dat de dichtingen in de demper gaan lekken als ze ouder worden, waarbij de olie in de cilinder langs de zuiger lekt. Hierdoor werkt de schokdemper niet lekker bij kleine correcties, en zal het een deinend gevoel geven bij lange bochten.

Bij een nieuwe motor is een andere veer genoeg omdat de demper nog prima functioneert. Bij een wat oudere motor is het een kwestie van wachten totdat de demper problemen gaat geven dus kun je beter gelijk de hele samenstelling vervangen.

De standaard schokdemper is trouwens in elkaar geperst en kan daarom dus ook niet gereviseerd worden. Uit elkaar halen is nogal een permanente actie😉
De hyperpro vering daarintegen valt wel te reviseren...
 
Het verhaal is dat de dichtingen in de demper gaan lekken als ze ouder worden, waarbij de olie in de cilinder langs de zuiger lekt. Hierdoor werkt de schokdemper niet lekker bij kleine correcties, en zal het een deinend gevoel geven bij lange bochten.

Bij een nieuwe motor is een andere veer genoeg omdat de demper nog prima functioneert. Bij een wat oudere motor is het een kwestie van wachten totdat de demper problemen gaat geven dus kun je beter gelijk de hele samenstelling vervangen.

De standaard schokdemper is trouwens in elkaar geperst en kan daarom dus ook niet gereviseerd worden. Uit elkaar halen is nogal een permanente actie😉
De hyperpro vering daarintegen valt wel te reviseren...

De monteur bedoelde inderdaad dat het dan beter was om gelijk de hele samenstelling te vervangen omdat de std demper simpelweg van mindere kwaliteit is. Het effect van enkel een betere veer zou dan teniet worden gedaan door de slechtere schokdemper. Uiteraard merk je dit pas na verloop van tijd als de demper slijt.

De opmerking van de monteur vind ik erg vreemd. Mijn GT is van sept 2019 en daar heb ik juist op hen advies alleen de veer vervangen. Hiermee vind ik de GT zowel met duo alsook alleen veel fijner rijden. Hij deint ook niet meer.

De mijne is ook van 2019, verder zie antwoord hierboven. Heb het wellicht verkeerd neergezet :-)
 
Laatst bewerkt:
Nee dat valt vies tegen. Toen hij bij mij er onder was gelegd, moest ik nog even kijken of hij er wel echt onder zat.
De brom is iets dieper. Ik heb de killer er uit laten halen en een andere killer laten maken. Helemaal zonder killer vond ik teveel van het goede.
daar heb ik ook last van zonder DB-Killer word je doof en met DB-killer klinkt hij bijna het zelfde rij daarom met DB-killer er in
wat heb je aangepast zodat hij wel lekker klinkt?
 
Nou db killer is ook iets maar het E keurings- nr moet er in staan.Ik heb vorig jaar 90 euro moeten betalen. En toen met goed keuring van oom agent mocht ik nog naar een motor zaak rijden om andere dempers te kopen en die er onder te laten zetten. dat was bij cochem. Toen weer terug om de papieren weer op te halen bij politie bureau in Cochem
ik gaf aan bij de dealer bij het plaatsen van de uitlaat dat ze er een katalysator in moesten zetten maar hij zij dat dat niet hoefde dus die zit er niet in.
 
Ik ben zo'n persoon die een motor koopt en er dan gelijk een hele lijst aan opties op wil zetten, maar er vervolgens achter komt dat het allemaal niet persé nodig is en het toch allemaal best wat kost.

Uitlaat, kentekenplaat houder, quickshifter, handvatverwarming, vering, knipperlichten, zadel, titanium boutjes enz.

Nu kwam ik gisteren dus iets nieuws tegen wat wellicht interessant is voor sommigen hier...


SmartSelect_20200309-163049_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand de originele led knipperlichten gemonteerd op een tracer 900GT bij mij passen ze niet in de zij kappen schroef is te lang ,
in mijn MT-09 tracer pasten ze wel in waren de kappen denk ik dikker.
YME-H0789-20-10-LED-BLINKER-SET-ARROW-CHROME-Studio-001_Tablet.jpg
 
Ik ben zo'n persoon die een motor koopt en er dan gelijk een hele lijst aan opties op wil zetten, maar er vervolgens achter komt dat het allemaal niet persé nodig is en het toch allemaal best wat kost.

Uitlaat, kentekenplaat houder, quickshifter, handvatverwarming, vering, knipperlichten, zadel, o2 controller, titanium boutjes enz.

Nu kwam ik gisteren dus iets nieuws tegen wat wellicht interessant is voor sommigen hier...


Bekijk bijlage 1472484

Er is iemand hier in dit topic die deze knippers al heeft... sterker nog... het is zijn motor die je op de foto ziet. Ik had deze knippers ook al gezien. Het ziet er mooi uit maar het is voor mij geen 80 euro waard.
 
De monteur bedoelde inderdaad dat het dan beter was om gelijk de hele samenstelling te vervangen omdat de std demper simpelweg van mindere kwaliteit is. Het effect van enkel een betere veer zou dan teniet worden gedaan door de slechtere schokdemper. Uiteraard merk je dit pas na verloop van tijd als de demper slijt.

De mijne is ook van 2019, verder zie antwoord hierboven. Heb het wellicht verkeerd neergezet :-)

Van de monteur bij Termaat in Nijmegen begreep ik dat Hyperpro zijn GT heeft meegehad om de vering te ontwikkelen voor de Tracers van 2018 e.v. Daarbij had Hyperpro aangegeven dat de standaard schokbreker van de GT van voldoende kwaliteit was om enkel de veer te vervangen. Ikzelf heb een 'normale' Tracer, en heb mijn MT-09 Streetbox om laten bouwen / laten servicen tot een set voor de Tracer (GT). Ik denk dat ik hiermee (voor de achterzijde) een betere setup heb dan dat je een originele GT schokbreker van een Hyperpro veer laat voorzien, maar daar is de prijs ook naar.
 
Zo, eindelijk tijd gehad om het Yamaha logo te voorzien van een extra knipperlicht. Voor de fun en de veiligheid. Samen met de leverancier, zijn eerste Yamaha Tracer 2018 onderhanden genomen, is een appeltje eitje, hij doet normaal BMW's maar de Tracer is een verademing om het te installeren.

Deze dus... :)
 
Er is iemand hier in dit topic die deze knippers al heeft... sterker nog... het is zijn motor die je op de foto ziet. Ik had deze knippers ook al gezien. Het ziet er mooi uit maar het is voor mij geen 80 euro waard.

Mijn 80 euro ook niet waard, maar voor het geval dat het bij iemand anders wel zo was dacht ik het even te delen😉
 
heeft iemand de originele led knipperlichten gemonteerd op een tracer 900GT bij mij passen ze niet in de zij kappen schroef is te lang ,
in mijn MT-09 tracer pasten ze wel in waren de kappen denk ik dikker.
Ik had ze op mijn 2016 Tracer en heb ze overgezet op mijn GT en zag toen ook dat probleem.
De oplossing was een stukje van de schroefdraad afzagen,dat moet je natuurlijk heel voorzichtig doen om de bedrading niet te beschadigen.
Ik heb ze bijna doorgezaagd rondom en dan met een tang het stukje er af gebroken,het ringetje dat dan nog rond de bedrading zat doorgeknipt met een kniptang.
 
heeft iemand de originele led knipperlichten gemonteerd op een tracer 900GT bij mij passen ze niet in de zij kappen schroef is te lang ,
in mijn MT-09 tracer pasten ze wel in waren de kappen denk ik dikker.Bekijk bijlage 1472485
Vriend van me heeft precies hetzelfde voor zijn nieuwe tracer GT. Hij heeft de dealer maar opgezocht, hij wacht nog op de uitkomst. Schroefdraad is inderdaad te lang voor de voorkant.
 
daar heb ik ook last van zonder DB-Killer word je doof en met DB-killer klinkt hij bijna het zelfde rij daarom met DB-killer er in
wat heb je aangepast zodat hij wel lekker klinkt?

Bij Pajic in Gendringen hebben ze de originele killer uitgeboord en hier een moertje opgelost zodat deze weer terug geplaatst kan worden en met een inbus boutje vastgezet kan worden. Vervolgens hebben ze zelf een andere killer gemaakt. Echte vakmensen, mooi om te zien hoe het gemaakt wordt. Je kunt er ook met een willekeurige demper naar toe gaan en zeggen waar je hem op de motor wil hebben. Hun maken dan de pijp op maat naar de demper toe.
 
Van de monteur bij Termaat in Nijmegen begreep ik dat Hyperpro zijn GT heeft meegehad om de vering te ontwikkelen voor de Tracers van 2018 e.v. Daarbij had Hyperpro aangegeven dat de standaard schokbreker van de GT van voldoende kwaliteit was om enkel de veer te vervangen. Ikzelf heb een 'normale' Tracer, en heb mijn MT-09 Streetbox om laten bouwen / laten servicen tot een set voor de Tracer (GT). Ik denk dat ik hiermee (voor de achterzijde) een betere setup heb dan dat je een originele GT schokbreker van een Hyperpro veer laat voorzien, maar daar is de prijs ook naar.

Apart dat er 2 verschillende meningen zijn van hetzelfde bedrijf... Maakt het er voor een leek (ik...) niet makkelijker op haha. Ach voorlopig voldoet de standaard schokbreker. Over een aantal jaar kijken we wel een keer verder.
 
Hallo mede Tracer liefhebbers,

Ik zal me hier maar eens voorstellen met mijn nog redelijk nieuwe Tracer. Hij is van juli 2019 en ik heb er het een en ander aan veranderd/opgezet. De zwarte koffers op de foto zijn intussen vervangen door de blauwe exemplaren. Ze waren bij aflevering niet op voorraad en ik had een tripje naar de Eifel gepland, dus dan maar met zwarte koffers :)

De stuurverhogers waren bij aflevering ook nog niet binnen, dus ik heb een paar duizend kilometer moeten rijden zonder, wat resulteerde in flinke pijn in mijn schouders. Toen ze werden gemonteerd (die dure krengen op de Yamaha site) merkte ik direct verschil, dus gelukkig geen weggegooid geld.

Verder zitten er nog wat spulletjes op ter bescherming en natuurlijk de hogere Yamaha ruit. Ik ben 1.72m met lange benen en een kort bovenlijf. De meeste Tracers rijders en rijdsters zullen niet klein zijn, dat ben ik ook niet, maar de lengte zit bij mij in mijn benen. Mijn bovenlichaam is relatief kort, dus ik heb veel baat bij een hogere ruit. De standaard ruit zorgt bij mij voor ontzettend veel gebulder. De hogere ruit is voor mij een stuk fijner.

Begin april krijg ik een nieuw zadel binnen, van Top Sellerie. Omdat er gel in komt, verwacht ik dat ik iets hoger zal komen te zitten, waardoor ik misschien niet meer met mijn voeten plat op de grond kom. Ik heb daarom een verlaagd zadel met gel besteld en ik ben heel benieuwd hoe dat zal bevallen. Iemand van hier ervaring ermee? Ik wilde het originele comfort zadel niet bestellen, omdat ik bang ben dat je daardoor ook anders komt te zitten, waardoor je minder goed met je voeten bij de grond komt. Voor mij is dat erg belangrijk.

In mei ga ik met mijn jongste zoon weer lekker een paar dagen rijden in de buurt van Cochem en de Nurburgring. Zoonlief heeft zijn eigen motor, dus dat wordt weer genieten! :]


2019-07-18 09.17.23.jpg 20190805_145233.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan