Vervelend CV carburateurtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
24 mei 2012
40.733
103.309
Paviljoen 11.
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Kawasaki
  • Type: 250 LTD 1 cilinder met Keihin 32 mm. carburateur.
  • Bouwjaar: 1983.
  • Km stand: +30. 000
  • Probleem: In de toeren draaien/ op hol slaan.
  • Wanneer is het probleem ontstaan: 2 weken geleden.
  • Wat is er al aan gedaan: Diverse keren schoon gemaakt.

Eerst de foto's.

Rechts.
1k0.jpg


Links.
1k0.jpg


Serie of type nummer?
1k0.jpg



Het volgende probleem doet zich voor. Als ik met de Kawa ga rijden wil deze bij stationair draaien telkens ineens in de toeren klimmen naar 6000 toeren.
Met de stationair schroef rechts kan ik dit wel tijdelijk terugdraaien, maar dan valt de motor bij de volgende keer gelijk stil. De carburateur is al enkele malen schoon gemaakt met remmen-reiniger en carburateur-reiniger. De sproeiers en kanaaltjes zijn geflost met een heel fijn stukje staaldraad (waslijn), en dan nogmaals uitgespoeld met reiniger.

Valse lucht kan het niet zijn, dat heb ik al uitgeprobeerd met reiniger, en het membraam is ook in orde.
Wanneer de motor in die 6000 toeren zit, is deze er weer moeilijk naar beneden te brengen. Paar keer de koppeling laten opkomen met de achterrem erop wil wel helpen, maar even zo goed gaat het even later weer fout. OOK ONDER HET RIJDEN!
Ik heb me 't schompus gezocht op 't www, maar kan niets bruikbaars over deze carburateurtjes vinden. Zelfs niet de standaard instelling van de mengselschroef.

Wat zie ik over het hoofd? De motor heeft deze kuren nog niet zo lang, maar ik kom er niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Zo, even bier gehaald boodschappen gedaan.

Check dan gelijk je membraan goed.

Voor ik 'm weer helemaal uit elkaar schroef, eerst even een paar foto's.

Inlaat / choke zijde.
1k0.jpg


Uitgang / cilinderkop zijde.
1k0.jpg


En een vraag, Moet de gasklep / vlinderklep helemaal gesloten zijn? Of mag er nog een streepje licht te zien zijn?
1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in de OP dat je niet weet wat de basis-instellingen zijn voor deze Carburateur. Als ik je beschrijving zo lees zou het goed kunnen zijn dat je je stationairmengsel te (kritisch) arm hebt staan. Probeer hem stationair eens iets rijker te zetten en kijk eens of het dan beter gaat.
 
1585160009855.png


Klopt deze afstand ook? Deze ''gasschuif'' bedoelde ik. Die moet ook soepel stijgen/zakken, schuiven dus _O-

Verder moet je idd terug naar de basis instellingen. Laat maar weten wat hij doet met die mengschroef
 
Niemand die aanslaat op de vernieuwde vlinderklep, waarbij de monteur zijn JIS-gereedschap even niet kon vinden nee?
volgens mij scheelt er iets met de gasklep zelf . los geweest bij het reinigen ?
als ze niet perfect op haar plaats zit kan ze wat tegen wringen voor ze haar "rust-positie" bereikt.

kan je eventueel testen : als er een verschil is tussen gas traag dichtdraaien en gas laten dichtschieten vanuit gas open.
ook nakijken of het asje van de gasklep in de carbu-behuizing niet teveel speling heeft, waardoor het radiaal kan bewegen.
@Buellbloke: lees anders het topic eerst even door
 
Hoi,
Nummer 5 op de tekening kan plakkerig worden door oude benzine, gaat niet zomaar weg soort stroop zeg maar. Je voelt het snel genoeg met de vingers over het buis gedeelte. Hoeft maar een streepje te zijn en hij kan blijven hangen. Of een clipje ofzo van de gasnaald. Gr Rw.
 
Kleppen stellen zou wel eens kunnen helpen.

Zijn gedaan.


Hoi heb bij mijn Ducati 750 ss ook dat probleem gekend, van onbedoeld in toerenstijgen bij stil staan stoplicht.bv
Heb toen de gasklep zo goed kom dicht gezet. Probleem was over.

Gasklep gaat soepel, en sluit op een klein streepje na. Moet ook wel, anders krijgt de motor bij stationair helemaal geen lucht.

Tevens is het zo wie zo goed om alle afstellingen en instelling goed te controleren
Denk aan de
kleppen
Compressie
Carburateur
Ontsteking
Afdichting uitlaat
Lucht filter ?
Bougie s

Ook niet vreemds aan op te merken.

Niemand die aanslaat op de vernieuwde vlinderklep, waarbij de monteur zijn JIS-gereedschap even niet kon vinden nee?

Dit ziet er niet netjes uit nee, dat ben ik met je eens. Maar dit is van voor mijn tijd. Goeie reminder om zelf eens een set in huis te halen.


Hoi,
Nummer 5 op de tekening kan plakkerig worden door oude benzine, gaat niet zomaar weg soort stroop zeg maar. Je voelt het snel genoeg met de vingers over het buis gedeelte. Hoeft maar een streepje te zijn en hij kan blijven hangen. Of een clipje ofzo van de gasnaald. Gr Rw.

Even mijn OP doorlezen aub.


Bekijk bijlage 1477824

Klopt deze afstand ook? Deze ''gasschuif'' bedoelde ik. Die moet ook soepel stijgen/zakken, schuiven dus _O-

Verder moet je idd terug naar de basis instellingen. Laat maar weten wat hij doet met die mengschroef

Bij nader inzien staat toch wel wat hoog ja. Morgen hier eens verder naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
zeker dat de gasklep er weer juist op zit ?
de randen zijn schuin afgewerkt omdat de klep nooit 100% rechtop kan komen te zitten in de behuizing. En volgens mij zie ik een blinkende rand onderaan de klep wat mij doet vermoeden dat ze omgekeerd zit, maw het deel waar je nu naar kijkt moet aan de binnenkant zitten, die schuine kant moet kwasi paralel met de behuizing lopen in gesloten toestand.

1585176968056.png


en de gasschuif staat veel te hoog :

1585160009855-png.1477824
 
Zijn gedaan.




Gasklep gaat soepel, en sluit op een klein streepje na. Moet ook wel, anders krijgt de motor bij stationair helemaal geen lucht.



Ook niet vreemds aan op te merken.



Dit ziet er niet netjes uit nee, dat ben ik met je eens. Maar dit is van voor mijn tijd. Goeie reminder om zelf eens een set in huis te halen.




Even mijn OP doorlezen aub.




Bij nader inzien staat toch wel wat hoog ja. Morgen hier eens verder naar kijken.
Motor krijgt stationair zijn lucht via het luchtgaatje aan de achterkant niet via de gasklep.
Zie werking CV carb,
 
Bij mijn TTR had ik ook zo'n euvel. Op een rollerbank bleek het een veel te arm afgesteld stationairmengsel te zijn. Een stuk verder open draaien van de mengselschroef loste het probleem op. Misschien werkt het bij jouw motortje ook, gewoon even een paar slagen verder open draaien als test.

Succes!
 
To do list; JIS schroevendraaiers halen, vlinderklep omdraaien en de plunjer naar beneden zien te krijgen.

Bij mijn TTR had ik ook zo'n euvel. Op een rollerbank bleek het een veel te arm afgesteld stationairmengsel te zijn. Een stuk verder open draaien van de mengselschroef loste het probleem op. Misschien werkt het bij jouw motortje ook, gewoon even een paar slagen verder open draaien als test.

Succes!

Ook op de lijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan