Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Ik ben niet zo benauwd Scheurschuimpje. ;) Gewoon een bakkie doen kan ook als je wat afstand van mekaar houd.
 
Bij deze wil ik het boek; van hier tot Tokio van Paul van Hooff hier weer aanbieden. Badslipper heeft het bij mij gebracht in Hoogeveen en nu ik het gelezen heb, lijkt het mij een leuk idee om het via dit topic weer door te geven. Dus, wie heeft belang bij dit boek, liefst in een straal van zo’n 50 km rond Hoogeveen. Groeten, Peter
 
Vandaag had ik m'n vrije dag. Ik wilde nog eens proberen of ik nu met of zonder venster wil rijden. Ik meende dat tijdens de laatste rit met venster de turbulentie gewoon heel erg heftig was.
Welnu, dat bleek ook vandaag op de snelweg ook weer.
Nu was ik er klaar mee. Gauw naar huis om er weer af te schroeven. Daarna een toer gemaakt door 't zuiden van Limburg.
Opvallend was dat de stille grensovergangen naar België toch niet meer zo stil waren;
die waren dus afgesloten met pliesie...
Naja, dan maar binnen 's Lands grenzen gebleven.
Opvallend weinig motorrijders, nog minder wielrenners en nog minder wandelaars gezien.
Doordeweeks rijden is toch wel prettig.
180 kilometers erbij getikt. :)
9ADF347A-74C1-41E6-BF70-BA4BE150D392_1_201_a.jpeg

3FFCFB1F-DB58-4BD3-BAE7-2496D829964A_1_201_a.jpeg

3E70F244-AC14-441F-B06A-A4A5A3FB1AC8_1_201_a.jpeg
 
...een toer gemaakt door 't zuiden van Limburg.
Opvallend was dat de stille grensovergangen naar België toch niet meer zo stil waren;
die waren dus afgesloten met pliesie...
Naja, dan maar binnen 's Lands grenzen gebleven.
Opvallend weinig motorrijders, nog minder wielrenners en nog minder wandelaars gezien.
Doordeweeks rijden is toch wel prettig.
180 kilometers erbij getikt. :)

Bekijk bijlage 1483927

Mooie motor, hij glimt goed!
Ja doordeweeks is het prima :]

Daarom heb ik gisteravond ff een rondje over de Posbank gemaakt, dan is het prima te doen.
Komend wekend moet je daar niet komen, eigenlijk alle weekenden niet!!
 
Gisteren heb ik Guus op een uitgebreide spa gestuurd.
Bij Teo Lamers, voor de 50K-beurt.

GUUS.jpg


Weinig spannende dingen aan het licht gekomen.
Een uitgelubberde bout van de zijstandaard moest vervangen worden. Daarvoor moets de linker uitlaatbocht los.
Helaas braken daarbij de twee verroeste boutjes af. Extra werk voor dat te herstellen + een extra pakking.
Wat oude foutcodes (oliedruk sensor) gewist.
Na terugkomst van de proefrit zei de monteur wat voor 'n heerlijk sturende fiets dit toch eigenlijk is.
:Y

Veel geld achter gelaten, maar met de geruststellende gedachte terug naar huis gereden dat het toch nog steeds een heel fijn fietsje is.
 
Gisteren heb ik Guus op een uitgebreide spa gestuurd.
Bij Teo Lamers, voor de 50K-beurt.

Bekijk bijlage 1487268

Weinig spannende dingen aan het licht gekomen.
Een uitgelubberde bout van de zijstandaard moest vervangen worden. Daarvoor moets de linker uitlaatbocht los.
Helaas braken daarbij de twee verroeste boutjes af. Extra werk voor dat te herstellen + een extra pakking.
Wat oude foutcodes (oliedruk sensor) gewist.
Na terugkomst van de proefrit zei de monteur wat voor 'n heerlijk sturende fiets dit toch eigenlijk is.
:Y

Veel geld achter gelaten, maar met de geruststellende gedachte terug naar huis gereden dat het toch nog steeds een heel fijn fietsje is.

Top! Ziet er nog als nieuw uit. De 50k beurt is trouwens toch niet veel anders dan de normale grote 10k beurt?
 
Top! Ziet er nog als nieuw uit. De 50k beurt is trouwens toch niet veel anders dan de normale grote 10k beurt?
Thanks. :)
Ik ben er zuinig op. En als de eerste eigenaar dat niet ook was dan zag Guus er nu niet zo uit.

Neen, de 50k-beurt is ingrijpender dan de 40- en 60k-beurt. In de handleiding zag ik bij de 50 in elk geval veel “vervangen”- vinkjes staan.
 
Ik heb vanwege wat alarmerende berichten her en der bij de 50.000 km speciaal naar het linksysteem laten kijken. Dat viel toen niet mee. En daar kom je pas achter als je de boel los hebt. Dat heeft met het merk niet zoveel te maken, maar bijna geen 1 fabrikant zet het in de fabriek goed vet in elkaar. Bij mij zaten twee van de drie lagergroepen helemaal vast.
 
Vandaag heb ik nog een ommetje van 165 km met de NF gemaakt. Dat was wel genieten, maar zonder het luxe windscherm van de Norge was de wind wel frisjes.
 
Het is het kantel mechanische wat onder de achterschokbreker zit.
Dit mechanisme zit in weer en wind , en werkt met naaldlagers , vanaf fabriek zit er een minimale hoeveelheid vet in.
Niet gek dat dit gaat roesten !
Elke 2 jaar demonteren, goed invetten en weer monteren!
O ja , vooral de motor niet afspuiten met hogedruk !
 
Het is het kantel mechanische wat onder de achterschokbreker zit.
Dit mechanisme zit in weer en wind , en werkt met naaldlagers , vanaf fabriek zit er een minimale hoeveelheid vet in.
Niet gek dat dit gaat roesten !
Elke 2 jaar demonteren, goed invetten en weer monteren!
O ja , vooral de motor niet afspuiten met hogedruk !
motor poetsen is sowiso not don........:+
 
Motor ziet er inderdaad heel netjes uit.
Maar zal niet veel pekelritjes meegemaakt hebben, denk ik. Klopt dat?
Als je doelt op de mijne; deze is in juli 2008 op naam gezet.
De eerste eigenaar (meneer Janssen volgens TLM) lijkt me,
net als ik, een mooi-weer rijder te zijn geweest.
Regen en erger mijd ik als de duvel ‘t wijwater

Na m’n toertjes haal ik altijd een natte en droge doek er overheen. :Y
 
Als je doelt op de mijne; deze is in juli 2008 op naam gezet.
De eerste eigenaar (meneer Janssen volgens TLM) lijkt me,
net als ik, een mooi-weer rijder te zijn geweest.
Regen en erger mijd ik als de duvel ‘t wijwater

Na m’n toertjes haal ik altijd een natte en droge doek er overheen. :Y
Ja die bedoel ik inderdaad.
Als je hem zo vertroetelt blijft hij inderdaad lang mooi!

Zelf zou ik dat wel willen maar gebruik hem voor woon-werk.
En dan is het geen doen om een motor zo vaak te poetsen, ik heb meer te doen...
 
Oude droom werkelijkheid... na een Yamaha XJ 900, een Pan European ST 1300 een Witte Guzzi Stelvio met net 50K op de teller.... Uit 2008 volgens chassienr, op kenteken in Nl 2010 ... komt uit Deutschland.. gegevens, boekjes...mmm nee.. maar daar was de prijs ook na. Na een hikje net na de aanschaf waarbij de verkopende partij goede service biedt is dat probleem van niet meer starten door toch een slechte en later bleek de verkeerde maat accu. Wat gebeurt er als voltage omlaag gaat... gaat de ampère omhoog.... kortom probleem was een zekering... wat je niet verwacht... Heerlijk mee gereden, heeft een KN filter en een soort chiptune gehad waardoor hij onderin beter reageert. Maar ik heb geen vergelijk met een standaard Stelvio.

Vraag?
Wie kan mij info geven en facts natuurlijk over het item Nokkenas modificatie bij Moto Guzzi Stelvio 2008 moet ik dit altijd wel doen? of is het een latere serie die daar problemen mee kreeg omdat de motor was aangepast voor betere prestaties en dus grotere krachten... Ik hoor veel maar weinig echt te vinden op internet wat een onderbouwing geeft.
 
De Nokkenas: Dat bouwjaar heeft de modificatie nodig. Goeie kans dat het al gedaan is, de vorige eigenaar heeft er kennelijk behoorlijk in geïnvesteerd. Maar is het niet via de (duitse) importeur te achterhalen?
Het probleem is niet ontstaan bij latere versies vanwege betere prestaties. Het is gewoon een constructie foutje van het begin af. En ja, als het niet verholpen is, blijf je er waarschijnlijk een keer mee staan....

Wat de accu betreft, hoe groter des te beter. Ik heb zelfs de ruime onder het zadel een beetje laten aanpassen voor een grotere accu, en ik ben de enige niet. Dan gaat het wel om een Norge, maar het is allemaal hetzelfde laken een pak.

De Stelvio is wel super! Ga je veel plezier mee hebben!
 
Terug
Bovenaan Onderaan