BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Goedemorgen.

Berg zand-aarde mix naar achteren kruien.

Vroeger ooit een trampoline voor de kids gekocht.
3 kids, dus een grote.
Maar ja, die was vrij hoog, dus verlagen en ingraven. :)
Kids blij, ouders blij.

Nu, vele jaren later werd ie gaar en heb ik em weggehaald.
Blijft over de kuil.
Gisteren 4 kuub grond laten komen, dus nu de kuil weer vullen en de kids komen niet effe helpen. :/

De moraal van het verhaal: wie een kuil graaft voor een ander, moet em zelf weer dicht gooien. B|
 
Handig! Zelf je eigen eten verbouwen, slim. Wij hebben gisteren de groentekas bezwangerd. Hopelijk bevalt ze eerdaags van een zesling aubergine, drieling paprika, drieling courgette, tweeling komkommer en enigskindje Pomodori...
 
Zo maar......
CE55876F-0D30-49F8-AE56-7EABC18DA5A9.jpeg
 
3B07FAB1-7ADC-4A4D-9D18-F6BE8922FEC5.jpeg

Beetje “zomaar”. Nieuwsgierig of de warme dagen de bloesem dit jaar al eerder uit de knop had weten te duwen. Dus ff tochtje langs de Betuwe.
22C5BEEF-24EA-4679-A16D-F34ADE45DE32.jpeg

Die donkerblauwe ongeveer (voor de rit nog beetje getweakt, via Austerlitz terug).

En waarempel:
CB31AA3B-8986-41BF-92E5-64FC9D57EC79.jpeg
 

Bijlagen

  • CB31AA3B-8986-41BF-92E5-64FC9D57EC79.jpeg
    CB31AA3B-8986-41BF-92E5-64FC9D57EC79.jpeg
    95,1 KB · Weergaven: 4
27 maart. Toch iets met Global Warming. Hoewel. Met de ingang van de Zomertijd laat het staartje van de winter zich nog ff zien. Nachtvorst. Zal wel komen omdat we massaal dankzij Corona minder CO2 aan het uitstoten zijn.
 
Enfin. Motor geeft al een poosje een hint dat ik Van Harten eens moet bellen. Schijnt dat ik er alweer bijna 10k bij gedrukt heb. Zo'n vaaRT zou dat wel niet lopen, dacht ik ff. Wegens de Corona. Dus begin van de week eens ff gebeld. Nou. Dat paste dus 9 april op zijn vroegst. OK. Krijgt de RT zijn 10k bij 11k (en precies 10k na haar inloopbeuRT, dus die olie is ook pas 10k oud dan op 9 april).
De Af Fabriek Z8 bandjes liggen er nog onder. Niet zo beroerd als mijn ervaringen met de Michelin Pilot Road 4 die ik ooit eens om de velgjes had van de R1200RT DeeOoHaaCee die ik tot vorig jaar had. Maar ook niet zo zeer vertrouwenwekkend als de Dunlop Roadsmart 3 waar ik op diezelfde DeeOoHaaCee 2 setjes naar de 16K mee had getoerd.

Eigenlijk neig ik naar een poging wagen te luisteren naar de Motoplus die zowel de RS3 als de Angel GT II als testwinnaar uitriepen. Waarbij de Angel GT het won van de RS3 in de nattigheid. En ik vraag me tevens af of 11k niet best een aardige kilometerstand is om dat rubber eens te vervangen. Tenslotte heeft Spätzi een iets hoger BMI maar ook meer koppel en paardenkrachtjes. En ik vrees dat ik die nog wel eens op de cardan heb gezet. En ik vrees dat dit niet betekend dat een band langer mee gaat.

Wat vindt de neutrale meelezer? 11k redelijke vervang stand voor Z8-jes? Of toch nog maar een duizendje of 3, 4, 5 verder rollen? Wat heeft men hier gemiddeld uit een Z8 weten te persen? Bij het bochtjes draaien op de dijken kreeg ik van mijn mee rij maat te horen dat ik op de R1200RS vlotter door de bochten ging. Ik gaf aan bij de RS3 wat zekerder te zijn van de grip. Hij meende niet veel later ook te kunnen zien dat mijn achterband een beetje zijdelings weghobbelde. Ik meende dat ook wel te voelen.....
 
Enfin. Motor geeft al een poosje een hint dat ik Van Harten eens moet bellen. Schijnt dat ik er alweer bijna 10k bij gedrukt heb. Zo'n vaaRT zou dat wel niet lopen, dacht ik ff. Wegens de Corona. Dus begin van de week eens ff gebeld. Nou. Dat paste dus 9 april op zijn vroegst. OK. Krijgt de RT zijn 10k bij 11k (en precies 10k na haar inloopbeuRT, dus die olie is ook pas 10k oud dan op 9 april).
De Af Fabriek Z8 bandjes liggen er nog onder. Niet zo beroerd als mijn ervaringen met de Michelin Pilot Road 4 die ik ooit eens om de velgjes had van de R1200RT DeeOoHaaCee die ik tot vorig jaar had. Maar ook niet zo zeer vertrouwenwekkend als de Dunlop Roadsmart 3 waar ik op diezelfde DeeOoHaaCee 2 setjes naar de 16K mee had getoerd.

Eigenlijk neig ik naar een poging wagen te luisteren naar de Motoplus die zowel de RS3 als de Angel GT II als testwinnaar uitriepen. Waarbij de Angel GT het won van de RS3 in de nattigheid. En ik vraag me tevens af of 11k niet best een aardige kilometerstand is om dat rubber eens te vervangen. Tenslotte heeft Spätzi een iets hoger BMI maar ook meer koppel en paardenkrachtjes. En ik vrees dat ik die nog wel eens op de cardan heb gezet. En ik vrees dat dit niet betekend dat een band langer mee gaat.

Wat vindt de neutrale meelezer? 11k redelijke vervang stand voor Z8-jes? Of toch nog maar een duizendje of 3, 4, 5 verder rollen? Wat heeft men hier gemiddeld uit een Z8 weten te persen? Bij het bochtjes draaien op de dijken kreeg ik van mijn mee rij maat te horen dat ik op de R1200RS vlotter door de bochten ging. Ik gaf aan bij de RS3 wat zekerder te zijn van de grip. Hij meende niet veel later ook te kunnen zien dat mijn achterband een beetje zijdelings weghobbelde. Ik meende dat ook wel te voelen.....
11k vind ik wat mager voor een motorband en ik meng me maar niet in de banden voorkeur strijd (ik ben nog steeds een aanhanger van de Michelin Pilot Road 4), maar zodra je onzekerheid voelt in den achterband is het tijd deze te vervangen door een type waar jij en de motor zich prettig bij voelen.
 
Enfin. Motor geeft al een poosje een hint dat ik Van Harten eens moet bellen. Schijnt dat ik er alweer bijna 10k bij gedrukt heb. Zo'n vaaRT zou dat wel niet lopen, dacht ik ff. Wegens de Corona. Dus begin van de week eens ff gebeld. Nou. Dat paste dus 9 april op zijn vroegst. OK. Krijgt de RT zijn 10k bij 11k (en precies 10k na haar inloopbeuRT, dus die olie is ook pas 10k oud dan op 9 april).
De Af Fabriek Z8 bandjes liggen er nog onder. Niet zo beroerd als mijn ervaringen met de Michelin Pilot Road 4 die ik ooit eens om de velgjes had van de R1200RT DeeOoHaaCee die ik tot vorig jaar had. Maar ook niet zo zeer vertrouwenwekkend als de Dunlop Roadsmart 3 waar ik op diezelfde DeeOoHaaCee 2 setjes naar de 16K mee had getoerd.

Eigenlijk neig ik naar een poging wagen te luisteren naar de Motoplus die zowel de RS3 als de Angel GT II als testwinnaar uitriepen. Waarbij de Angel GT het won van de RS3 in de nattigheid. En ik vraag me tevens af of 11k niet best een aardige kilometerstand is om dat rubber eens te vervangen. Tenslotte heeft Spätzi een iets hoger BMI maar ook meer koppel en paardenkrachtjes. En ik vrees dat ik die nog wel eens op de cardan heb gezet. En ik vrees dat dit niet betekend dat een band langer mee gaat.

Wat vindt de neutrale meelezer? 11k redelijke vervang stand voor Z8-jes? Of toch nog maar een duizendje of 3, 4, 5 verder rollen? Wat heeft men hier gemiddeld uit een Z8 weten te persen? Bij het bochtjes draaien op de dijken kreeg ik van mijn mee rij maat te horen dat ik op de R1200RS vlotter door de bochten ging. Ik gaf aan bij de RS3 wat zekerder te zijn van de grip. Hij meende niet veel later ook te kunnen zien dat mijn achterband een beetje zijdelings weghobbelde. Ik meende dat ook wel te voelen.....

Vervangen als het vertrouwen er niet is! Ben zelf wel fan van de Conti RoadAttack 3 GT onder mn RT, maar de overige merken zullen vast niet slecht zijn. Laatst had ik een proefrit gemaakt op een R1250RS (geweldig ding trouwens!) en de bandjes daaronder vond ik niet zo veel vertrouwen geven in de bocht: bij een bepaald kantelpunt leken ze extra te vallen, alsof ze niet mooi rond waren. Dat waren Michelin Pilot Road 4 banden, met zo'n 900km erop.
 
Vervangen als het vertrouwen er niet is! Ben zelf wel fan van de Conti RoadAttack 3 GT onder mn RT, maar de overige merken zullen vast niet slecht zijn. Laatst had ik een proefrit gemaakt op een R1250RS (geweldig ding trouwens!) en de bandjes daaronder vond ik niet zo veel vertrouwen geven in de bocht: bij een bepaald kantelpunt leken ze extra te vallen, alsof ze niet mooi rond waren. Dat waren Michelin Pilot Road 4 banden, met zo'n 900km erop.

900km?
 
RoadSmarts bevielen mij ook beter als de MPR4, elke Michelin onder de auto of motor gaan er onder vandaan.
Met 2 verschillende auto's met Michelin achterstevoren gestaan tijdens hevige regenval (aquaplaning), met andere merken nooit geen last van.
Nu met de MPR4 kan ik bochten ook niet echt lekker nemen, wel met Bridgestone of Dunlop.
 
RoadSmarts bevielen mij ook beter als de MPR4, elke Michelin onder de auto of motor gaan er onder vandaan.
Met 2 verschillende auto's met Michelin achterstevoren gestaan tijdens hevige regenval (aquaplaning), met andere merken nooit geen last van.
Nu met de MPR4 kan ik bochten ook niet echt lekker nemen, wel met Bridgestone of Dunlop.

Dat is voor ieder een persoonlijke ervaring dan. Ik vond juist dat mijn R1200 RT waardeloos op de weg lag met de van fabriekswege gemonteerde Bridgestones. Vooral met nat wegdek had ik het idee dat die voor regelmatig een stapje opzij zette. Daarna Michelins eronder gedaan en nooit meer last van gehad. Nu, onder de K1600 GT, had ik eerst ook de Bridgestones en dezelfde ervaring. Toen vervangen door de PR4 GT en nu heb ik de Michelin PR5 GT en het rijdt heerlijk stabiel. Ook en misschien juist met nat weer. Daarnaast zijn ze redelijk slijtvast. Ik rij zo'n 15000 km met een set.
 
Terug
Bovenaan Onderaan