honda cb 500 x

Als die er in Dct zou komen wel ja! Maar dat is er voorlopig nog niet...

Ik heb vorig jaar proefgereden op een Honda X-ADV scooter, met dct bak. Ik ben er best wel van onder de indruk, erg soepel en comfortabel hoor. Alleen de tank is veel te klein, net als bij de andere 750cc modellen van deze serie.
Voor mij zou de Africa Twin dan overblijven, maar ik vind een lichte motor leuker.
Dus nog even geen dct voor mij...
 
Ik heb vorig jaar proefgereden op een Honda X-ADV scooter, met dct bak. Ik ben er best wel van onder de indruk, erg soepel en comfortabel hoor. Alleen de tank is veel te klein, net als bij de andere 750cc modellen van deze serie.
Voor mij zou de Africa Twin dan overblijven, maar ik vind een lichte motor leuker.
Dus nog even geen dct voor mij...

Ik zou met mijn lengte van 1,90m ook naar een crosstourer of africa twin moeten kijken maar ik heb geen behoefte aan zo’n zware motor.
Reden dat ik dct wil rijden is een amputatie van twee halve vingers in de linkerhand.
De cb500x zou echt wel een goeie optie zijn als die dct had!
 
Ik zou met mijn lengte van 1,90m ook naar een crosstourer of africa twin moeten kijken maar ik heb geen behoefte aan zo’n zware motor.
Reden dat ik dct wil rijden is een amputatie van twee halve vingers in de linkerhand.
De cb500x zou echt wel een goeie optie zijn als die dct had!
Ik ben ook 1.90m en de CB500X past me prima.
Pluspunt voor de laatste generatie 500X;
Volgens mij is er geen andere motor te krijgen met een koppeling die zo licht te bedienen is.
Met 1 vinger is het nog prima te doen, en het is gewoon een kabel bediende koppeling. Daar doet meneer (Of mevrouw) Honda zijn klanten een groot plezier mee :Y
Maar het is geen dct....
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Kan ik hier nog iemand blij maken met een Cobrra Nemo kettingsmeer systeem?
Die ligt hier werkeloos in de garage, da's zonde.
Het ding is gebruikt, maar niet door mij. Dus over de werking kan ik weinig zeggen, maar zoeken op internet geeft wel voldoende info denk ik.
Prijs idee 50 euro.
 
Hmm, die nieuwe x is wel een leuk ding. Misschien de opvolger van mijn crossrunner? Binnenkort maar eens een proefrit maken.
 
Mij benieuwen wat je ervan vindt. Ik ben van een 1200 naar de cb500x gedownsized, tot nu toe geen spijt van:)
 
En we hebben allebei een tenere 660 gehad, we weten dus wat 48pk is.
Als ik een proefrit heb gemaakt zal ik hier melden wat ik er van vond.
 
Haha, verrek, je hebt gelijk!
Laat maar weten hoe het is bevallen. Ik kan tot nu toe maar 1 punt vinden waar ie serieus te kort schiet, en dat is de koplamp. Op papier fantastisch, zo'n ledlamp, ziet er ook kek uit, maar in de praktijk zie je er geen f*ck mee in het donker. Dus als je in het donker mee gaat rijden zullen er lampen bij moeten, wat ik dus ook ga doen.
Verder fijne motor, en erg zuinig :}
 
Herkenbaar, ik rij ook regelmatig in het donker en je ziet inderdaad op binnenwegen zonder lantarenpalen vrij weinig
 
Als dat het grootste probleem is moet het wel een hele goeie motor zijn. ;-)
Ik rij zelden in het donker, dus dat zal het probleem niet zijn. Verder heb ik blijkbaar goed nachtzicht, ook op oude motoren nooit behoefte gehad aan meer licht. De lieden die hun (bij voorkeur GS adventure) optuigen als een kerstboom heb ik dan ook nooit begrepen.
 
Hij is ook echt goed. Alleen, het is een 500, dus de meesten willen er niets van weten.
Ik heb ook de pest aan motoren vol lampen, maar in dit geval vind ik het een beetje noodzakelijk. Eens kijken of het een beetje discreet te installeren is.
 
Heeft iemand hier ervaring met valbeugels, of crash bars, of hoe ze ook mogen heten van Givi of SW Motech? Ik zoek wat om oa wat licht op te installeren, dan is zo'n ijzerwinkel wel een handige basis. De prijsverschillen vallen wel mee, maar er lijkt wat verschil in monteren te zijn. Kwaliteit zal van beide toch ok zijn mag ik hopen? 20200330_152137.jpg
 
Na een tijdje meelezen meld ik me nu toch ook maar. Sinds vorig jaar in het bezit van een 500x ‘19, na een paar wat zwaardere motoren zeker geen spijt van de overstap. Ik gebruik hem vooral voor woon-werk verkeer (+/- 80km/dag), maar ook zeker plezierritjes en af en toe een weekendje Duitsland.

De CB is inmiddels voorzien van een topkoffer, middenbok, handkappen en handvat verwarming. Nu ben ik nog op zoek naar valbeugels en een skidplate/carterbescherming, tips zijn welkom!

Iedereen hier schijnt gek te zijn op foto’s, dus bij deze! Net uit de showroom, ik moet snel een recentere maken 😉

B3982FA9-9798-4160-A89C-77F5C3C59901.jpeg
 
Heeft iemand hier ervaring met valbeugels, of crash bars, of hoe ze ook mogen heten van Givi of SW Motech?

Niet met valbeugels van die merken (op de crossrunner zit Hepco en Becker), maar de kwaliteit van Givi is me nog nooit tegengevallen. Met SW-Motech helemaal geen ervaring.
 
Heeft iemand hier ervaring met valbeugels, of crash bars, of hoe ze ook mogen heten van Givi of SW Motech? Ik zoek wat om oa wat licht op te installeren, dan is zo'n ijzerwinkel wel een handige basis. De prijsverschillen vallen wel mee, maar er lijkt wat verschil in monteren te zijn. Kwaliteit zal van beide toch ok zijn mag ik hopen?Bekijk bijlage 1479970

Ik heb ze van hepco en becker, zijn perfect.
Heb berichten gelezen van mensen met een givi beugel die zeggen dat deze extra trilling in het stuur geeft, zelf geen ervaring mee maar ik ben daardoor voor de hepco en becker gegaan.
 
Ik heb eea net eens goed bekeken, de Givi beugels hebben een extra montagepunt bij de motorsteunen naast de radiateur. De Hepco heeft die niet, of ze daarom ook zwakker zijn weet ik niet, maar dat verklaart misschien wel waarom de Givi beugels voor meer trillingen zouden kunnen zorgen. Maar omdat ik ze vooral voor bevestiging voor lampen nodig heb, en de schijnbaar iets vlottere montage, toch voor de Hepco gekozen. Prijsverschillen zijn nihil, ik heb al eea van Givi, nu kan ik mooi vergelijken of er zichtbaar kwaliteit/ afwerking verschil zit tussen beide merken ;)
 
Na een tijdje meelezen meld ik me nu toch ook maar. Sinds vorig jaar in het bezit van een 500x ‘19, na een paar wat zwaardere motoren zeker geen spijt van de overstap. Ik gebruik hem vooral voor woon-werk verkeer (+/- 80km/dag), maar ook zeker plezierritjes en af en toe een weekendje Duitsland.

De CB is inmiddels voorzien van een topkoffer, middenbok, handkappen en handvat verwarming. Nu ben ik nog op zoek naar valbeugels en een skidplate/carterbescherming, tips zijn welkom!

Iedereen hier schijnt gek te zijn op foto’s, dus bij deze! Net uit de showroom, ik moet snel een recentere maken 😉

Bekijk bijlage 1480355
Welkom bij de club *D
 
Na een tijdje meelezen meld ik me nu toch ook maar. Sinds vorig jaar in het bezit van een 500x ‘19, na een paar wat zwaardere motoren zeker geen spijt van de overstap. Ik gebruik hem vooral voor woon-werk verkeer (+/- 80km/dag), maar ook zeker plezierritjes en af en toe een weekendje Duitsland.

De CB is inmiddels voorzien van een topkoffer, middenbok, handkappen en handvat verwarming. Nu ben ik nog op zoek naar valbeugels en een skidplate/carterbescherming, tips zijn welkom!

Iedereen hier schijnt gek te zijn op foto’s, dus bij deze! Net uit de showroom, ik moet snel een recentere maken 😉

Bekijk bijlage 1480355
Welkom, mooi ding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan