Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Op zich hoeft er niks mis mee te zijn.
Echter veelal lage km.std. Waar ook weer niks mis mee hoeft te zijn......
2 weken terug bij opgelicht over motorfietsen import.
Ben me de t....g geschrokken.
Complete kreukelaars waarbij gezworen werd dat het eerlijke motoren waren.
Mn. Engeland en Amerika.

DE zou ik nog wel avonturen vanwege strengere controles.

Maar feit blijft dat het veelal zeer lage (niet te controleren) km.std. zijn..
 
Mijn f800 is ook Engelse import. 2016. 2540km
Kwestie van alle zaken goed controleren.
Boekjes / staat van de motor , en het belangrijkste is nog wel de zaak en persoon met wie je zaken doet.

Deel echter wel de mening dat je op moet letten.

20190822_112107.jpg
 
Op zich hoeft er niks mis mee te zijn.
Echter veelal lage km.std. Waar ook weer niks mis mee hoeft te zijn......
2 weken terug bij opgelicht over motorfietsen import.
Ben me de t....g geschrokken.
Complete kreukelaars waarbij gezworen werd dat het eerlijke motoren waren.
Mn. Engeland en Amerika.

DE zou ik nog wel avonturen vanwege strengere controles.

Maar feit blijft dat het veelal zeer lage (niet te controleren) km.std. zijn..

DE heeft géén strengere controles voor het lot van total loss voertuigen.... reeds dertig jaar geleden werden vanuit dit land gerepareerde autowrakken geïmporteerd , waarvan de lage prijzen werden "verklaard" door een minuscuul mankement (een kapot achterlicht of een gebarsten spiegel of dergelijke meer)
 
Laatst bewerkt:
Naja, ik durfde hem wel zelf te halen uit DE..Komt hier 60km vandaan over de grens, bij BMW dealer en van 1ste eigenaar...
Uiteraard zal er altijd wel “rommel” tussen zitten, maar dat heb je in NL ook...
 
Naja, ik durfde hem wel zelf te halen uit DE..Komt hier 60km vandaan over de grens, bij BMW dealer en van 1ste eigenaar...
Uiteraard zal er altijd wel “rommel” tussen zitten, maar dat heb je in NL ook...
Als dat een motor is geweest van een eigen klant, dan is de jouwe niet verdachter dan wanneer je hem in NL of B zou hebben gekocht.
Ik ben wel voorstander van een "carpass" voor motoren, om dat gesjoemel tegen te gaan.
 
Als dat een motor is geweest van een eigen klant, dan is de jouwe niet verdachter dan wanneer je hem in NL of B zou hebben gekocht.
Ik ben wel voorstander van een "carpass" voor motoren, om dat gesjoemel tegen te gaan.

Ik zeg altijd tegen mijn studentjes dat voor import nog altijd fraude kan optreden. Die machientjes staan zelfs te koop op bol.com voor geen 250 euro.
Met "Jahresmodellen" zal het moeilijker zijn, maar met oudere exemplaren is er geen probleem om er enkele 10dzndn af te draaien.
 
Op zich hoeft er niks mis mee te zijn.
Echter veelal lage km.std. Waar ook weer niks mis mee hoeft te zijn......
2 weken terug bij opgelicht over motorfietsen import.
Ben me de t....g geschrokken.
Complete kreukelaars waarbij gezworen werd dat het eerlijke motoren waren.
Mn. Engeland en Amerika.

DE zou ik nog wel avonturen vanwege strengere controles.

Maar feit blijft dat het veelal zeer lage (niet te controleren) km.std. zijn..
dit is toch ook mooi?
https://home.mobile.de/MOTORRADZENTRUMNIEDERRHEIN#des_296585400en net over de grens.
 
Ik heb hier vorige week mijn pleidooi gehouden en dat werd volledig afgebroken op de financiering...
Als je kijkt naar pure basics heb je voor 17500 (in BE) een nieuwe waar eigelijk gwn de must-haves opzitten. Eerlijk, ESA en QS heb je toch écht niet nodig?
 
Ik heb hier vorige week mijn pleidooi gehouden en dat werd volledig afgebroken op de financiering...
Als je kijkt naar pure basics heb je voor 17500 (in BE) een nieuwe waar eigelijk gwn de must-haves opzitten. Eerlijk, ESA en QS heb je toch écht niet nodig?


bel eens een dealer of andere zaak op wat ze geven voor je boxer met en zonder deze opties als je inruilt
 
heb ff gekeken naar wat een GS DOHC doet daar doet ,, is niet de moeite van zelf import waard .
voor de lage km stand machines nog minder zelfs
 
bel eens een dealer of andere zaak op wat ze geven voor je boxer met en zonder deze opties als je inruilt

En waarom zou ik dat doen? Ik wéét wat een dealer zou geven als ik hem wil overlaten binnen het jaar.
Please tell me more!

Eerste jaar 33% waardeverlies (incluis de btw, vandaar het grote verlies het eerste jaar)
Tweede jaar ongeveer 20% verlies
Vanaf dan 1% per maand, dus 12% per jaar.

Dat bespaarde me weer een telefoon naar de dealer.

EDIT: niet rekeninghoudend met de koffer, uitlaat, zwart gelakte onderdelen, breedtestralers, ander remhendels, goudkleurige ventieltjes, ... Die ben ik gewoon kwijt.
 
En waarom zou ik dat doen? Ik wéét wat een dealer zou geven als ik hem wil overlaten binnen het jaar.
Please tell me more!

Eerste jaar 33% waardeverlies (incluis de btw, vandaar het grote verlies het eerste jaar)
Tweede jaar ongeveer 20% verlies
Vanaf dan 1% per maand, dus 12% per jaar.

Dat bespaarde me weer een telefoon naar de dealer.

EDIT: niet rekeninghoudend met de koffer, uitlaat, zwart gelakte onderdelen, breedtestralers, ander remhendels, goudkleurige ventieltjes, ... Die ben ik gewoon kwijt.


ik weet als je een kale GS wil inruilen je minder terug krijgt dan een aangeklede minus de meerprijs van die opties minus een nominale afschrijving. je krijgt in verhouding minder terug ,,, en veel van die moderne opties kan je niet zo makkelijk achteraf toevoegen vergeet dat niet.

als ik genoeg gespaard heb kijk ik ook alleen naar redelijk aangekleden GS , want hoe groot acht je de kans dat je hem echt op rijd ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan