BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

het loopt nooit zo licht als je gas handel

je zou de verdeler een kunnen bekijken
Nee, ik snap dat het in een positie moet blijven staan, en dat het daarom minder soepel verloopt dan de gashendel.

Ik verwacht ook dat het inde verdeler zit, maar die zit afaik weer onder de tank. En ik heb gewoon garantie, dus ik ga zelf niets doen :P

Maar kan je het zien als je de 'choke' openzet?
 
Nee, ik snap dat het in een positie moet blijven staan, en dat het daarom minder soepel verloopt dan de gashendel.

Ik verwacht ook dat het inde verdeler zit, maar die zit afaik weer onder de tank. En ik heb gewoon garantie, dus ik ga zelf niets doen :P

Maar kan je het zien als je de 'choke' openzet?

zou dan gewoon weg brengen als je toch garantie heb, let op als ie terug kom ie goed loopt want als ze er er flink aan moeten draaien moet ie opnieuw gesynchromiseerd worden , en een goede zaak doet dat of checkt het op z'n minst
 
Nee, ik snap dat het in een positie moet blijven staan, en dat het daarom minder soepel verloopt dan de gashendel.

Ik verwacht ook dat het inde verdeler zit, maar die zit afaik weer onder de tank. En ik heb gewoon garantie, dus ik ga zelf niets doen :P

Maar kan je het zien als je de 'choke' openzet?
Zit het niet in het bedieningshendeltje dat die gewoon zwaar loopt, en als je de choke erop zet kun je de bediening van de gaskleppen waar je gaskabels in zitten zien verdraaien.
 
ik heb iridium bougies besteld een een nieuwe bougie kabel ( dop kapot ) en dan ga ik kleppen stellen .
 
Kan iemand mij vertellen wat een goed functionerend en betaalbaar windscherm voor mijn R1100R van 2000 is?
Graag een plaatje als je dat hebt. Er zat een origineel op maar die is helaas af en vond ik persoonlijk ook niet zo heel geweldig.
Alvast mijn vriendelijke dank!

Heb overigens de zoek functie gebruikt maar heb geen topic gevonden over BMW R850R/R1100R windschermen vandaar mijn vraag...
 
lastig het standaard scherm is ruk, veel turbulentie ,, als je echt goed uit de wind wil zitten en geen herrie wil denk ik toch dat je beter naar een RT of GSA kan kijken, zonder scherm kan je tot 100 km goed rijden ,, wel wat vliegen op je helm maar dat was het dan ook wel...
 
Een RT/GSA zou een mogelijkheid kunnen zijn maar financieel geen optie. ik vind 2 BMW's wel genoeg... ;)
Vroeg me ook af of zo'n klein schermpje wat zou kunnen zijn, boven de 130 km/u rijd ik toch zelden...
Als de wind maar een beetje over je heen gaat, zoals bv. bij mijn K75S, vind ik het al gauw prima.
 
Een RT/GSA zou een mogelijkheid kunnen zijn maar financieel geen optie. ik vind 2 BMW's wel genoeg... ;)
Vroeg me ook af of zo'n klein schermpje wat zou kunnen zijn, boven de 130 km/u rijd ik toch zelden...
Als de wind maar een beetje over je heen gaat zoals bv. bij mijn K75S vind ik het al gauw prima.


ik heb een K75 gehad met een stuurkuipje van een K100 ,, die was perfect ,, maar het is heel lastig je heb wel van die hele kleine die net wat druk eraf halen , maar het standaard kleine scherm is als je 1.87 m bent mega veel turbulentie, je kan grotere kopen maar die zijn maar beperkt beter.

je zal dan een keuze moeten moeten maken wat vind je echt belangrijk minder druk of meer herrie of één van die machines omruilen voor een RT/GSA
 
Het was ff een klusje, remmen,leidingen,wassen en poetsen maar ik ben weer dik tevreden.. :)
Morgen maar ff een stukje rijden en dan olie + filter nog even en ze kan er weer een poosje tegen... ;)

IMG_0464.JPG
IMG_0466.JPG



IMG_0467.JPG
IMG_0468.JPG
 
Netjes. En nog mooie roest vrije bouten. Op mijn r1150r roesten de bouten als een gek. Nooit mee door de pekel gereden enzo. Heb vandaag de 1150 ook grondig schoon gemaakt. Glimt weer mooi
Maar die bouten irriteren me enorm.
 
ja de kwaliteit valt me toch wat tegen,, mijn chrome koplamp en stuur vliegroest,, ik blijf aan het polijsten , wd40
 
De rest van de motor is roest vrij. Alleen al die boutjes. Heb trouwens wel de nodige tweedehands brandstoftanks gezien die aan de onderkant en op de lasnaden erg aan het roesten waren. Ik spuit die van mij dan ook om de paar maand in met wd40 ( de onderkant dan he)
 
ik haal binnen kort de tank los, omdat ik een bougie kabel moet vervangen (dop stuk ) dan zal ik eens kijken
 
Maar wat u zegt, de kwaliteit valt tegen. De bmw is mijn 13e motor geloof ik. De rest allemaal japanners. En geen van alle had last van roest. Zelfs de suzuki's niet en die staan nu niet echt bekent om hun lak en chroom kwaliteit.
 
nou ik heb wel wat honda's yamaha, suzuki gezien met roest als of ze 5 jaar in een sloot gelegen , een forom met eigenaars hadden foto's online gezet en getagd en toen contact opgenomen met de importeur die wilde aanvankelijk niks doen , tot Japan belde , ga het regelen en doen hebben ze alle machines opnieuw gespoten als de foto's maar off line gingen

die paar boutjes als dit alles was zou het nog wel gaan ,, maar een tank ,, dat kan gewoon niet , maar reken maar niet dat ze er nu nog wat aan gaan doen
 
Ik moet het voorlopig met deze motor doen. Maar als de mogelijkheid er een keer is komt er toch echt weer een japanner. Zal ook eerlijk toegeven dat ik beetje haat/liefde ding heb met deze motor. Ene keer vind ik hem geweldig. Andere keer minder.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet het voorlopig met deze motor doen. Maar als de mogelijkheid er een keer is komt er toch echt weer een japanner. Zal ook eerlijk toegeven dat ik beetje haat/liefde ding heb met deze motor. Ene keer vind ik hem geweldig. Andere keer minder.

dat heb ik ook wel , toen ik de 2e bougie kabel ondanks mijn mooie wunderlich tool kapot trok had ik echt zoiets van getvrr...... en dacht ik of ik koop een NC 750 X ,, een betere woon & werk machine ken ik niet, tot ik met een maatje op een cb1000F een stevig tourrit maakte ,, realiseerde ik me dat die NC nooit dat tempo kan bij houden en ook niet zo massief op de weg ligt als de 850 ,, waar ik me wel aan erger ,, het karige dashboard . die DOHC

wil eigenlijk een R 1200 GS met DOHC de laatste lucht/olie ,, een R 1200 R blok was eerst goedkoper maar de GS is gezakt in prijs en aangezien je daar wel behoorlijke afdoende scherm voor kan krijgen waar je het reis gehalte flink op schaal. meer een reis karakter dan een cruise karakter van een R , beide gaan meer dan wel aardig door een bocht

maar voorlopig rij ik nog wel ff door met de R 850 R , ik moet sparen .
 
lastig het standaard scherm is ruk, veel turbulentie ,, als je echt goed uit de wind wil zitten en geen herrie wil denk ik toch dat je beter naar een RT of GSA kan kijken, zonder scherm kan je tot 100 km goed rijden ,, wel wat vliegen op je helm maar dat was het dan ook wel...

Ik heb een r1150, is het ruitje daarvan veel anders dan een 1100? Ik ben er wel tevreden over, totaal geen turbulentie. 100x beter dan mijn k100 rs.
Het zal wel persoonlijk zijn
 
Ik heb een originele grote bmw ruit er op. Ding ziet er niet uit vind ik. Maar hij werkt perfect. Geen turbulentie, geen wind op lichaam. Wel wat wind op de helm. Ik heb ook gereden met een hoge wunderlich ruit die ook nog verstelbaar is.maar dat vond ik helemaal niks. Vanaf 60 km/u stevige turbulentie. In elke stand.
 
dat heb ik ook wel , toen ik de 2e bougie kabel ondanks mijn mooie wunderlich tool kapot trok had ik echt zoiets van getvrr...... en dacht ik of ik koop een NC 750 X ,, een betere woon & werk machine ken ik niet, tot ik met een maatje op een cb1000F een stevig tourrit maakte ,, realiseerde ik me dat die NC nooit dat tempo kan bij houden en ook niet zo massief op de weg ligt als de 850

Ja ik heb ook steeds het idee dat het allemaal kapot gaat. Het rijdt opzich heerlijk, maar heb altijd het idee dat ie nog een keer ermee stopt. (heeft ie nog nooit gedaan). Een NC750X vind ik ook erg interessant. Ik rij altijd alleen en rustig dus ik maak me niet druk of ik iemand bij kan houden.
Zo'n cb1000f heb ik trouwens gehad. Loopt erg mooi, maar is ook een vrij saaie motor. En oerdegelijk.
 
Ja ik heb ook steeds het idee dat het allemaal kapot gaat. Het rijdt opzich heerlijk, maar heb altijd het idee dat ie nog een keer ermee stopt. (heeft ie nog nooit gedaan). Een NC750X vind ik ook erg interessant. Ik rij altijd alleen en rustig dus ik maak me niet druk of ik iemand bij kan houden.
Zo'n cb1000f heb ik trouwens gehad. Loopt erg mooi, maar is ook een vrij saaie motor. En oerdegelijk.


het liefst had ik twee machines, een NC 750 X voor het woonwerk ,, en een gave GS(a) voor het betere tour en lange afstand werk, maar het geld ......

ik ben eigenlijk niet bang dat het blok in de soep loopt,, is zeer robuust uitgevoerd , meer gezeik met de afstellingen en vage klachtjes van het ABS,, heb een nieuwe gereviseerde unit , reed er 2 weken op en toen sprongen eerst de ene en daarna de andere koppeling kapot ...
en toen dat gezeik met de achter schokdemper waar de zaak waar ik hem kocht geen enkel probleem vond maar de vering specialisten wel ....

als ik normaal rij heb ik ook geen haast ,, en zou 54 pk voldoende zijn, maar soms wil ik wel wat sportiever rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan