BMW R 1150 RT

Beste iedereen,

Hebben jullie ervaring met het poedercoaten van de velgen. Ik wil ze graag in een andere kleur, alleen weet niet wat de beste manier is: poeder coaten of laten spuiten?

Als ik ze wil laten poedercoaten, dan zal het wiellager uit het voorwiel eruit gehaald moeten worden.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het moeilijk om deze er onbeschadigt eruit te krijgen?

Aangezien de wielen hetzelfde zijn bij een r1150rt stel ik ook even hier deze vragen. Het gaat over een r1100s

Bedankt voor de reacties alvast!

Groetjes sem.
 
Even omhoogschoppen:

Vorige week heb ik mijn K1100LT geruild voor een R1150RT. Ik heb de K nooit echt leuk gevonden, en had kwam nu een mooi exemplaar tegen.

Nette staat, weinig kilometers (60dkm), complete kofferset (met zowel de originele als de smalle kofferdeksels)
 
Rustig hier...

Inmiddels staat de teller net boven de 70dkm. Afgelopen week de machine groot onderhoud gegeven:

- alle vloeistoffen en filters vervangen
- bougies
- dynamoriem gecontroleerd
- kleppen gesteld
- gasklephuizen gesynchroniseerd
- lampjes in het dashboard vervangen
- gebruikt Fuel Level Damping relais geplaatst

Motor rijdt weer als een nieuwe :]
 
Beste motorfanaten,

Hier een introductie van mijn persoon en motor. afgelopen jaar een langgekoesterde wens in vervulling laten gaan en mijn motorrijbewijs behaald. Plan was om een Harley te kopen, maar na aanschaf van goede en veilige kleding was de portemonnee bijna leeg (voor 2 personen gekocht).
Vandaar de aanschaf van een R1150RT, betrouwbaar volgens velen (alhoewel ik de laatste weken andere verhalen kreeg te horen).
Rijdt heerlijk, met af en toe wat gemopper op de BMW karakteristiek met schakelen (kwestie van gewenning en km's maken met de motor).
Afgelopen jaar vanaf juni zo'n 3000 kilometer gereden, en al met al kan ik rustig zonder stoppen een hele dag in het zadel bivakkeren (tot ongenoegen van partnerlief).
Zal binnenkort een foto plaatsen, al weet iedereen wel hoe zo'n RT eruit ziet toch!?

PS Daarnaast zal ik ook nu en dan op een Honda CBR600F Sport te vinden zijn van vrouwlief (die wil d'r rijbewijs ook halen).
 
zal ik dit topic dan maar weer eens omhoog schoppen? Zo ver ik kan zien, is er geen ander centraal topic over de R1150RT.

Vandaag ga ik mijn 'nieuwe' R1150RT (120k op de teller) op naam zetten. Deze word de vervanger van mijn Honda VFR 800. Dit voornamelijk om de toer eigenschappen van de RT, en de passagiers accommodatie. Op het moment nog even geen geld over voor een R1200RT, dus viel de keuze op een 1150RT.

En om het compleet te maken, nog even een plaatje bij het praatje:
AJFCJaWcywlC4PXAWO1NKv1p6_iHVC93qHBlb0ypuYBTAPyD5nFkXtoN_C8A9MEvDG6SUjLRlkLKjUzPkwfeFIdoFV7RWr6EfCfPdO0L9tKv8DwUvDOZzZV8Y5Fcx2HtjQwvhOfr6qlJPG3bTo_Lcpo0sMSnMA=w1761-h1321-s-no
 
Dat doe je goed @jgpeggeman:] Leuke machine heb je daar, veel fijne en veilige km's toegewenst!
Ik heb vorig jaar februari dezelfde gekocht maar dan in het blauw. De 120 k hoop ik er dit jaar mee aan te tikken, gekocht met 109 nu 117 op de teller.
 
Vraagje over de veerpoot aan de voorzijde: hoe controleer je of die zijn beste tijd heeft gehad?
Je kunt de vering wel een paar cm indrukken, ik gok zo’n 5 tot 7 cm (stuur naar beneden drukken),
Dat gaat wel soepel zowel in als uit.
En door de telelever duikt hij bij remmen niet, dus kun je ook niet controleren of het nadeint bij het stoppen.
Het is wel zo dat hij bij accelereren aan de voorkant flink omhoog komt, hoort dat zo of is dat alleen bij een versleten veerpoot?
 
Laatst bewerkt:
het belangrijkste is volgens mij dat je aan de voorkant de telelever goed op speling controleert.
 
het belangrijkste is volgens mij dat je aan de voorkant de telelever goed op speling controleert.
Daar zit ‘nergens’ speling; het werkt ook allemaal heel soepel. Ben gewoon benieuwd hoe je bij een telelever een versleten voorste veerpoot merkt.
 
Daar zit ‘nergens’ speling; het werkt ook allemaal heel soepel. Ben gewoon benieuwd hoe je bij een telelever een versleten voorste veerpoot merkt.
Je zou kunnen kijken, of de motor 'nadeint' na het inveren. Na inveren mag hij één keer omhoog komen, maar mag hij niet meermaals op en neer gaan.
 
Je zou kunnen kijken, of de motor 'nadeint' na het inveren. Na inveren mag hij één keer omhoog komen, maar mag hij niet meermaals op en neer gaan.
Nadeinen doet hij niet, sterk nog bij remmen duikt hij helemaal niet. Je ziet tijdens het rijden van bovenaf wel het wiel flink op en neer bewegen, maar geen idee of dit teveel is ( wat dan komt door een defecte veerpoot) of normaal. De wegliggging is verder wel erg goed, ook bij bochten op slecht wegdek merk je geen wegdribbelen oid. Dus dan zou je denken dat het allemaal wel meevalt. Maar dan iets meer dan 100kkm..
De achterste veerpoot werkt prima, en dempt ook goed.

Normaal gesproken weet ik wel te controleren of het nog genoeg werkt, maar door de telelever is dit anders.

Dus? Iemand?
 
Nadeinen doet hij niet, sterk nog bij remmen duikt hij helemaal niet. Je ziet tijdens het rijden van bovenaf wel het wiel flink op en neer bewegen, maar geen idee of dit teveel is ( wat dan komt door een defecte veerpoot) of normaal. De wegliggging is verder wel erg goed, ook bij bochten op slecht wegdek merk je geen wegdribbelen oid. Dus dan zou je denken dat het allemaal wel meevalt. Maar dan iets meer dan 100kkm..
De achterste veerpoot werkt prima, en dempt ook goed.

Normaal gesproken weet ik wel te controleren of het nog genoeg werkt, maar door de telelever is dit anders.

Dus? Iemand?
Dat klinkt allemaal best prima! Bij mij zie ik de veerpoot ook veel ‘werken’
 
afgelopen vrijdag was het te mooi weer, om de RT binnen te laten staan. Moest even een boodschapje doen (5 minuten rijden), en de terugweg ruim een uur over gedaan :p

ADCreHcKwNgWNDG9uhELujMCagssBxg67R4p_61OjUKuN2qFBQ51YuiMO4SYkUl2-7Ud3AI6U9_WOMsIwTbN2ei54z44TPRSYRkZOSFw1e392gM4pEwhYDF9GZ9sXhYC8YkKbyWJ8S-uwt9UVzCddj2vpMcsQg=w1265-h949-s-no
 
Prachtige motor hoor, en die heeft dat rembekrachtiging. Werkt het zoals verwacht? Of is dit (al) uitgeschakeld?
Je hoort er verschillende verhalen over, en ik krijg niet heel duidelijk of een bmw met dat rembekrachtigingssysteem (nog steeds, en dan met name daarom) een aanrader is...
 
Prachtige motor hoor, en die heeft dat rembekrachtiging. Werkt het zoals verwacht? Of is dit (al) uitgeschakeld?
Je hoort er verschillende verhalen over, en ik krijg niet heel duidelijk of een bmw met dat rembekrachtigingssysteem (nog steeds, en dan met name daarom) een aanrader is...
De rembekrachtiging/abs zit er op. Met twee vingers rem je voor en achter als een malle. Erg prettig.
Systeem is net weer gespoeld. Dat moet elk jaar gebeuren.
 
Naar aanleiding van mijn rit van afgelopen zaterdag op de RT, heb ik een soort van impuls aankoop gedaan...

Toen ik de BMW begin vorig jaar kocht, was het voor mij een soort een probeersel of ik het echt wat zou vinden... Inmiddels ben ik nu zo'n 5000km verder op de Duitser (ja ik weet het, ik heb afgelopen jaar te weinig gereden helaas), en ik begin het geval steeds meer te waarderen! Vooral als je hem wat meer 'pushed' dan is het een zeer fijne reisgenoot. Ook het comfort, en het rijgemak is werkelijk waar fantastisch. Het rijden met passagiers is ook zeer comfortabel voor de passagier, en gemakkelijk voor de bestuurder.

Maar... er is een klein dingetje, waar ik me in het begin al aan ergerde, en wat met elke rit steeds groter begon te worden. Met als hoogtepunt / dieptepunt afgelopen zaterdag...

Je kent het wel van die schattige kindertjes langs de kant van de weg, die met hun pols een draai beweging maken... En aangezien ik de welwillendheid en vriendelijkheid zelve ben, geef ik gehoor aan de wens van deze lieve kindertjes. Ik knijp dan mijn linkerhendel in, en geef een vrolijke draai aan mijn rechter handvat... Op de VFR (en op de Virago natuurlijk ook) gaf dat die kindertjes een blij gezichtje, en een antwoord mijn kant op in de vorm van een duimpje... Nu probeer ik dat zelfde plezier die kindertjes ook te gunnen vanaf het zadel van de RT, maar tot mijn verbazing komt er geen reactie terug van diezelfde kindertjes. Afgelopen zaterdag was het overduidelijk dat ze geeneens hoorden dat ik mijn rechterpols aan het bewegen was...
Zelf ben ik ik ook verre van gecharmeerd van het geluid wat er uit die blikken kan onder de motor vandaan komt... het is een soort mislukt gezucht, of eerder het geluid van een natte scheet, die ook nog eens gedempt word... Zelfs een sparta-met klinkt nog imposanter dan mijn 1150cc Duitse vriend...

Om een kort verhaal lang te maken, heb ik vandaag maar een heuse Dominator Round uitlaat gekocht voor de BMW. Onderzoek leidde me naar deze uitlaat, welke er nog een beetje van wat weet te maken, zonder dat het een herrie en kabaal word, welke het voorgenoemde verhaal weer een hele andere kant op laat gaan... (wil geen bleke schrikreacties van die voorgenoemde kindertjes als ik wat enthousiast aan mijn rechter handvat begin te draaien)
 
Terug
Bovenaan Onderaan