CineversityTV
Rookie
Ik ben nieuw hier op het forum, en ik heb net een BMW R1100RS gekocht uit '93 met 85k op de teller. Tot 100 km per uur rijdt ie lekker. Boven de plusminus 3000 toeren wordt de linkerspiegel wazig door trillen. Stationair heeft ie een rateltje die bijna overgaat op het moment dat je hem in de versnelling zet. de verkoper zei dat de drukgroep? niet helemaal lekker meer was. Bij 4000 toeren wordt het trillen nog erger.
Ik durf eigenlijk niet harder te gaan dan 120 i.v.m het trillen.
Verder loopt de motor mooi en vrij stil.
Nu heb ik echter een paar vragen;
1) een werkplaatshandboek heeft iemand dat? Kan ik dat eventueel kopieren?
2) Ik dacht eraan om de motor van binnen te cleanen met liquid molly? Is dat een goed idee?
3) moet ik synchroniseren?
4) Ik heb het forum doorgelezen over trilling en rateltje. Moet ik iets aan de motor doen? een vriend van mij is monteur en die wil hem wel repareren zegt hij, hij vraagt 18 euro per uur.
Als er iets is met de motor ben ik er liever op tijd bij, mijn ervaring is dat dat altijd kosten bespaart.
Alvast dank.
Ik durf eigenlijk niet harder te gaan dan 120 i.v.m het trillen.
Verder loopt de motor mooi en vrij stil.
Nu heb ik echter een paar vragen;
1) een werkplaatshandboek heeft iemand dat? Kan ik dat eventueel kopieren?
2) Ik dacht eraan om de motor van binnen te cleanen met liquid molly? Is dat een goed idee?
3) moet ik synchroniseren?
4) Ik heb het forum doorgelezen over trilling en rateltje. Moet ik iets aan de motor doen? een vriend van mij is monteur en die wil hem wel repareren zegt hij, hij vraagt 18 euro per uur.
Als er iets is met de motor ben ik er liever op tijd bij, mijn ervaring is dat dat altijd kosten bespaart.
Alvast dank.