Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Hoi, ik zit erover te denken een z1000sx te kopen, heb momenteel een BMW r1200gs. Ik ben eigenlijk al om maar het enige waar ik aan twijfel.. Hoe zit het met bescherming tegen de elementen zoals kou, regen? Heb een testrit gemaakt met stralend weer dus kan het lastig beoordelen nu. Dank!
 
Hoi, ik zit erover te denken een z1000sx te kopen, heb momenteel een BMW r1200gs. Ik ben eigenlijk al om maar het enige waar ik aan twijfel.. Hoe zit het met bescherming tegen de elementen zoals kou, regen? Heb een testrit gemaakt met stralend weer dus kan het lastig beoordelen nu. Dank!

Vergeleken met een GS zal je iets meer (tegen)wind ervaren en regen heeft meer te maken met je kleding lijkt mij? Op een GS (of een goldwing) word je ook nat voor het stoplicht.
Hagel is wel vervelend maar gelukkig hebben we daar minder snel last van....
Succes alvast straks op je nieuwe fiets! Je zal er geen spijt van krijgen.
 
Vergeleken met een GS zal je iets meer (tegen)wind ervaren en regen heeft meer te maken met je kleding lijkt mij? Op een GS (of een goldwing) word je ook nat voor het stoplicht.
Hagel is wel vervelend maar gelukkig hebben we daar minder snel last van....
Succes alvast straks op je nieuwe fiets! Je zal er geen spijt van krijgen.
Bedankt! Het is een hele stap, 10 jaar allroad gereden, 2 cilinders, maar ik krijg een mooie inruil op een nieuwe 2020 z met alle toeters en bellen incl Akra uitlaat en navigatie 😀
 
Kort vraagje over het display van een 2013 model. Klopt het dat je alleen kunt switchen tussen de ODO, dagteller A & dagteller B? Als mijn tank bijna leeg is, begint het tank-icoontje te knipperen. Bij mijn vorige motor werd er toen een 'derde dagteller' geactiveerd. Deze derde dagteller hield het aantal km's bij op de reserve-stand. Deze functie mis ik ergens wel... Verder bevalt de fiets super en kan ik niet wachten om er een weekend mee weg te gaan.

:] Dennis
 
Ik heb nog een originele service manual van de Z1000SX uit 2014 liggen. Wie heeft interesse?

IMG_9788_1140.JPG
 
Iemand suggesties voor valblokken betreft zx van 2016.. Bij kawa zelf meer dan 150eur.. bende zotten, voor 2 blokskes

Bij deze eindelijk eens een fotootje ;)

20200403_163916.jpg
 
Heb nog nooit bij ali express besteld, doordat die prijzen zo extreem laag zijn vertrouw ik dat toch niet helemaal.. Voor het zelfste geld breekt de blok in 2 als je hem laat vallen.. of heeft iemand ervaring met deze?
 
Iemand suggesties voor valblokken betreft zx van 2016.. Bij kawa zelf meer dan 150eur.. bende zotten, voor 2 blokskes

Bij deze eindelijk eens een fotootje ;)

Bekijk bijlage 1494100
Ik hou doorgaans niet zo van zwarte motoren, maar dit is toch wel een plaatje :9~ Die groene wheel striping maakt in elk geval een hoop goed ;)
Een een Akra ipv die patatzak is natuurlijk gewoon pure noodzaak :P
 
Ik heb ze zelf.

De motor nog niet laten vallen, dus nog geen ervaring.

Maar het voelt zwaar en degelijk aan. Dus als ik de motor 'neerleg' heb ik er wel vertrouwen in dat die dat red.

En mocht ik echt onderuit gaan, dan kan het wel eens een voordeel zijn dat ie losbreekt ipv diepere schade aan te richten.

Het is iig beter dan niks.
 
Hoi, ik zit erover te denken een z1000sx te kopen, heb momenteel een BMW r1200gs. Ik ben eigenlijk al om maar het enige waar ik aan twijfel.. Hoe zit het met bescherming tegen de elementen zoals kou, regen? Heb een testrit gemaakt met stralend weer dus kan het lastig beoordelen nu. Dank!

Sinds kort dus ook een nieuwe pup.
Moet zeggen dat ik weinig verschil merkt tussen de SX en mijn vorige (Thundercat).
Je zit lekker beschermd tegen de elementen (al een redelijke water partij over mij heen gehad).
Oa door het kuipwerk.
(En moet erbij vermelden, mijn pak, das niet echt meer waterdicht 😏)

Wat wel een voordeel is, is het makkelijk kantelen van het ruitje.
Op de snelweg ruitje hoogste stand, in de stad volledig plat.

Verder zeer te vrede mee.
van de week ook de Modi's uit geprobeerd.
om laag vermogen en TC standje 3.
Dan is ze wel ineens een héél braaf beestje.
 
Hoi, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Chris en heb sinds een week een Ninja 1000SX model 2020. Hiervoor heb ik 6 jaar een Yamaha FJR 1300 As gereden maar wilde wat sportievers.

Heb er ondertussen zelf een Shad rek opgezet zodat ik naast de originele Kawa koffers ook de Kawa topkoffer kwijt kan. De koffer moet helaas nog binnen komen.

Ben daarom nu bezig om een dubbele USB adapter met volt meter aan te sluiten op de 12V uitsparing op het dashboard. Maar heeft iemand enig idee wat voor soort stekker de 12V accessoire van 2020 gebruikt?

Ik had netjes een kabeltje gemaakt gebaseerd op een YouTube filmpje van Jonathan Long voor een 2018 model maar kwam er bij aansluiten achter dat het een ander soort connector is geworden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200503-155010_Chrome.jpg
    Screenshot_20200503-155010_Chrome.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 8
Als het goed is, zit de steker al in de accersoireplug. Beetje motorgarage heeft de pinnetjes die erin passen.

Zo heb ik de mijne aangesloten.
 
Ik heb inderdaad een plug waar de stekker in opgeborgen zit (zonder pinnetjes). Dus even naar de motorzaak voor de pinnetjes?

20200503_152215.jpg
 
Dat is wel hoe ik het gedaan heb. Maar buiten de pennetjes heb je dan ook een krimptang nodig om de pennetjes op de draadjes te persen.
 
Goeiemorgen! Weet iemand of de servicemanuals van model 2014 hetzelfde zijn als model 2016? Heb servicemanual zitten opzoeken vr model 2016, en dan kwam ik op deze, maar op de foto is dit precies ouder model dan 2016

20200504_083554.jpg
 
Goeiemorgen! Weet iemand of de servicemanuals van model 2014 hetzelfde zijn als model 2016? Heb servicemanual zitten opzoeken vr model 2016, en dan kwam ik op deze, maar op de foto is dit precies ouder model dan 2016
Als je naar de marketing afdeling van Kawasaki luistert dan is om de zoveel jaren 'alles' nieuw. Echt geheel nieuw ontworpen. Nieuw, nieuwer, nieuwst.
Als je daarentegen vaker aan Kawasaki's sleutelt dan zie je dat Kawasaki zeer conservatief is, onder de kappen is er heeeel veel jaren hetzelfde. Ook bij verschillende types uit hetzelfde jaartal.
Je moet voor de grap eens naar de duo-steuntjes kijken van de 'geheel nieuwe' Ninja 1000SX; de linker heeft een rubber dop en onder de rechter hangt een lelijke verlengstuk voor de uitlaat. M.a.w. dit zijn precies dezelfde die er al jaren onder de Z1000SX zitten.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste viel mij ook al op ja.

Dat doet Aprilia (mijn vorige merk) toch netter.

En die waren op een boel punten ook een stuk verder.
 
Wat mij gisteren opviel, is dat er op de voetsteuntjes (binnenzijde schetsplaat) soort van dopjes/rubbers zitten.
Waar zijn deze voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan