Ridder Bauknecht
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #101
Hier gaan we weer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb gisteren de wiellagers van binnen eens bekeken. Behoorlijk wat roest erin. Was een goeie tip! Wist niet dat je die schildjes eraf kreeg. Ik ga nu alle wiellagers al maar vervangen.En als je het overdreven goed wil doen (en jij lijkt me wel zo iemand ) kun je de bruine schildjes van de lagers wippen en daar ook ontvetten en nieuw vet in doen.
wordt mooi. Is het niet een idee om ipv een 21 inch voorwiel een 19 inch te plaatsen?Toch maar even een slagpen gaan kopen. Dat werkt pas vlot. Geniaal concept ook om die gaten te voorzien!
Bekijk bijlage 1493361
Bekijk bijlage 1493362
Lagerschalen uit het frame geslagen. Echt diepe groeven en corrosie erin.
Bekijk bijlage 1493363
Bekijk bijlage 1493364
Nieuwe lagerschalen en stuurstang liggen in de diepvries, klaar voor morgen.
Vola, dat was het weer voor vandaag.
Dat kan kloppen, veel voorvorken hebben tegenwoordig maar aan een kant een demper.Veerpoten eruit, de linker heeft even veel demping als een fietspomp.
zoiets dus.Alleen is dit een 17 inch, is iets kleiner....wordt mooi. Is het niet een idee om ipv een 21 inch voorwiel een 19 inch te plaatsen?
Dat kan kloppen, veel voorvorken hebben tegenwoordig maar aan een kant een demper.
Ik heb ondertussen men eerste (essentiële) kilometers op de 800 gemaakt. Enkele opmerkingen:
-Hij is redelijk luid & I love it! Dikke ploffen in de uitlaat bij terug schakelen en gas lossen. Ook enkel bij vollast, dus als je wat rustig doet in de bebouwde kom, is het niet asociaal. Heb aan de politie gevraagd of het legaal is; blijkt dat de wetgeving in België heel subjectief is. Je mag gewoon geen overlast veroorzaken en er wordt niet gemeten. Voor Duitsland mss best de de uitlaat collectoe mét cat terug plaatsen.
-Vermogen volstaat voor openbare weg, geen raket maar voldoende koppel onderin!
-Zithouding is even wennen als je altijd sport motoren hebt gereden. Mn staartbeen zeurt wat na een uur rijden.
-Schakelt als boter! Opschakelen zonder koppelen gaat heel soepel.
-Heel zuinig! 300km op een tank, berekend verbruik 5l/100km, boordcomputer geeft 4,8. En heb echt behoorlijk de hooligan uitgehangen.
-Gaat moeilijk de bocht om: Balhoofdlager is een drama! Enorme hapering in het center & de banden zijn 9 jaar oud en vierkant gereden. Mijn motorzaak was zo vriendelijk om een nieuw balhoofd lager op te sturen per post! Mijn bandenboer ligt er helaas nog even uit. Volgens de revieuws denk ik dat Pirelli Scorion Rally STR’s perfect zijn voor mijn toepassing.
Desondanks de problemen met de besturing krijg ik er best nog wat hellingshoek uit:
Bekijk bijlage 1491140
Nu duik ik terug de garage in voor het balhoofd lager!
Bedankt! Ja kwa insturen zal een 600cc SS zoiezo sneller zijn.Mooi om te horen!
Vergeet niet dat ondanks verse banden en een balhoofdlager het insturen in een bocht niet te vergelijken is met SS motor.
De allroad motor is dan net een tank die alleen rechtdoor wil.
Dit komt door de balhoofdhoek.
Plaats een veel kleiner voorwiel en je merkt direct een groot verschil.
Des al niet te min veel plezier gewenst!
Hm daar heb ik ook aan gedacht. Gezien de vorkolie 3 jaar geleden gewisseld is, vond ik het bijzonder dat 1 demper al geen demping meer had zonder sporen van olie lekkage.. De voorpoten zijn duidelijk al open geweest.Dat kan kloppen, veel voorvorken hebben tegenwoordig maar aan een kant een demper.
Dat kan kloppen, veel voorvorken hebben tegenwoordig maar aan een kant een demper.
Bedankt! Ja kwa insturen zal een 600cc SS zoiezo sneller zijn.
Van de GS verwacht ik niet het zelfde; dat is net de charme aan 2 totaal verschillende motoren te hebben!
Heb ook eens gekeken naar de opties voor een kleiner voorwiel, maar er is niks plug & play in het OEM gamma.
Heb wel al enkele projecten gezien, maar dat is dan met aangepaste ABS ringen, of herspaakte wielen met BMW naaf en KTM velg etc.
Daarbij wil ik wat off road gaan rijden (de TET passeert hier dichtbij!) dus is zo een 21" wiel wel goed!
Inderdaad als je het lagerhuis goed warm maakt dan valt het nieuwe lager er over het algemeen heel soepel in.een verffohn werkt mooi voor het (de)monteren van de lagers van het wiel.