Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Gewoon zuigertjes ff oppoetsen, ik doe dat met tandenborstel en siliconespray, terug drukken en blokken wisselen, appeltje eitje ;)
 
Tandenborstel van je vrouw gaat het beste altijd :Y
:+

Een oude tandenborstel en een flinke dosis remreiniger werken perfect. Spuiten jullie ook wat conserveringsmiddel op de remzuigers? Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, maar het lijkt mij wel corrosiewerend. Pufje ACF50 bijvoorbeeld.
 
Remreiniger is best wel agressief voor je stofringen en zo extreem vervuild kunnen ze niet zijn vanaf november me dunkt
 
Remmenreiniger gebruik ik ook niet vanwege de rubbers inderdaad. Eigenlijk gebruik ik zelfs babyshampoo 😁 weet zeker dat daar niks in zit en tja "it's my baby he" :')

Corrosiewerende goedjes gebruik ik ook niet op of in de buurt van mijn remmen. Staat ook op de spuitbussen dat je dat niet moet doen. En is ook niet echt nodig. Hoe vaker je ze loshaald en even schoonmaakt, des sneller je er in wordt en des te beter gangbaar ze blijven. Als je die dingen vaker in je handen hebt ga je er ook steeds minder tegenop zien om er iets aan te doen.
 
Hmm, ik dacht dat remreiniger voor remklauwen wel de juiste applicatie was. 🤔
 
Aha. Dan heb ik het blijkbaar altijd fout gedaan, maar is het desalniettemin tot nu toe goed gegaan.

Wat voor spul is dan wel veilig om de remklauwen mee te reinigen?
 
Gewoon zeep. Je kunt niet met olie-achtige substanties in de buurt van je remschijven komen en rubbers houden niet van op alcohol gebaseerd spul. Damned if you do, damned if you don't.
 
Siliconenspray heeft ook agressieve dragers net als remreiniger (daarom maakt het ook goed schoon ;) ). Met een lauw-warm sopje en inderdaad een tandenborstel is het zo schoon.
 
Nee hij kon er goed bij. Ze doen wel vakWerk! Reparatie was 120 euro en ik had een gebruikte demper gekocht van 190 euro. Het maken van de linkpijp zit bij de prijs van de demper in. Gebruikte dempers worden ook onderhouden voordat ze verkocht worden. Nieuwe dempers hebben ze ook. Je kiest een aantal dempers uit en die kun je dan ook horen op je motor. Degene met het mooiste geluid kies je dan uit :)
Ziet er goed uit mazzel dat er niets los moest. Bij mij was dat nog wel een werkje, maar is gelukkig zonder schade gelukt.

Merk je ook verschil met rijden, geluid natuurlijk. En moest je ook nog opnieuw afstellen? Vaak hoor je dat zonder afstellen te arm loopt?
 
Ziet er goed uit mazzel dat er niets los moest. Bij mij was dat nog wel een werkje, maar is gelukkig zonder schade gelukt.

Merk je ook verschil met rijden, geluid natuurlijk. En moest je ook nog opnieuw afstellen? Vaak hoor je dat zonder afstellen te arm loopt?
Totaal andere beleving bij mijn gsf 650. Vooral stationair vind ik het mooi klinken haha. Ik vind het vooral mooier ogen. Pajic gaf aan dat de aanpassing van de carburatie vaak bij een andere demper niet hoeft maar dat het ook afhankelijk is hoe het rijdt. Bij een b1200 is het vaak wel noodzakelijk aangezien deze enorm is geknepen op de uitlaat. Ik merk in het rijden geen verschil. Hij pakt nog steeds goed op en geen dipjes. Heb het idee dat de bandit nu iets lekkerder rijdt maar kan ook tussen de oren zitten. Daarnaast start hij ook hetzelfde met of zonder choke.
 
Totaal andere beleving bij mijn gsf 650. Vooral stationair vind ik het mooi klinken haha. Ik vind het vooral mooier ogen. Pajic gaf aan dat de aanpassing van de carburatie vaak bij een andere demper niet hoeft maar dat het ook afhankelijk is hoe het rijdt. Bij een b1200 is het vaak wel noodzakelijk aangezien deze enorm is geknepen op de uitlaat. Ik merk in het rijden geen verschil. Hij pakt nog steeds goed op en geen dipjes. Heb het idee dat de bandit nu iets lekkerder rijdt maar kan ook tussen de oren zitten. Daarnaast start hij ook hetzelfde met of zonder choke.
Beter:]. Dat afstellen houdt mij altijd tegen voor een nieuwe demper. Wil namelijk niet dat mijn motor te arm loopt. Krijg je toch verbrande kleppen van? En een veel te warme motor?
 
Laatst bewerkt:
Een 600 hoef je eigenlijk niet opnieuw af te stellen, bij een 1200 is het wel beter. Heeft te maken met de grootte van het effect.

In beide gevallen loop je echt niet direct tegen problemen aan :)
 
Hier gisteren de B600 van vers rubber voorzien en ingereden.. Duurde even voor hij wilde starten na 4 maanden stil staan, maar niet langer dan 5 min.

Binnenkort nog even een olie/filter wissel doen. Kan mn vriendin hierop gaan rijden en kunnen we er samen op uit..
IMG-20200502-WA0001.jpeg

IMG-20200502-WA0003.jpeg


IMG-20200502-WA0005.jpeg

DSC_0089.JPG
 
Vind 5min best lang :+, arme accu
Tip: bij laatste keer tanken voor de winter: fuelstabilizer erin en tank vol, paar minuten naar huis rijden zodat het ook in je carbs zit.
Na de winter bij 1e keer starten: kraantje van te voren even op PRI.

Mijn 400 had ook altijd de grootste moeite na de winter. Nu start hij gewoon binnen 5 seconden.
 
Laatst bewerkt:
Achja hij doet het weer. Doe wel starten met tussenpozen, niet continue doorstarten hoor.. 😉
Nou het lag eigenlijk ook beetje aan het feit dat de achterband lek was en dat deze bij buren in de schuur stond, anders had ik er meer op gereden en hoefde ik niet zo lang te starten. Daarnaast heb ik nog een B12 in de tuin staan die het prima doet.

Leuk om met z'n tweeën te gaan rijden :Y:t

Ja dan hoeft ze niet meer achterop. Doet ze ook graag.
Heeft al ruim 20 jaar rijbewijs maar daarna nooit meer gereden. Paar heropstap lessen geboekt en toen kwam corona om de hoek.. Ze wil perse nog een les voordat ze zelf alleen wil. Maar dan staat de motor alvast klaar.
 
Laatst bewerkt:
Hier gisteren de B600 van vers rubber voorzien en ingereden.. Duurde even voor hij wilde starten na 4 maanden stil staan, maar niet langer dan 5 min.

Binnenkort nog even een olie/filter wissel doen. Kan mn vriendin hierop gaan rijden en kunnen we er samen op uit..
Bekijk bijlage 1495616
Bekijk bijlage 1495618

Bekijk bijlage 1495613
Bekijk bijlage 1495619
Ziet er weer goed uit. Orginele formaat banden gekozen of een maatje groter?

Ik moet binnenkort ook aan nieuwe set, huidige hebben dot van 2009. Vorige eigenaar heeft er 1 maat groter (120/60 en 160/60) onder gelegd en dat rijdt prima. Maar ik twijfel nu om daarbij te blijven, of weer terug naar orgineel. Iemand die daar ervaring mee heeft?
 
Laatst bewerkt:
Doe ik ook inderdaad, brengt ze naar een zaak die vraagt 15,- incl balanceren per band. Via een zaak kan natuurlijk ook gewoon, die kunnen ook de wielen voor je demonteren. Soms is dat zelfs bijna voor niks, maar die prijs zit gewoon bij de band in haha, daarom is online o.a. vaak ook een stuk goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan