Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Daar gaan we weer ...
Ben er klaar voor 😁😁😁😁😁😁
20200503_215926.jpg
 
Ik heb ze op mijn VERSYS 1000 liggen en ik ben er erg tevreden over..
het is reeds mijn tweede set.
Duurt even voor ze echt warm zijn, maar geven dan zeer goede grip, ook in het nat en ze gaan (voor mijn doen) erg lang mee.
Het zijn uiteraard pure wegbanden .
 
Kijk, hierboven werd gevraagd waarom ik een GS verkies boven een GSA.

Die hoogst persoonlijke uitleg heb ik dus gegeven.

Dat heeft niks te maken met (goed) te kunnen rijden met zo'n ding of niet.

Ik denk dat ik na + 400.000 km wel een stukje kan sturen op het asfalt, maar ik ben een zéér matig (eufemisme !) offroad rijder, zelfs met m'n KTM Enduro, en dus al zeker met een GS of GSA.

Mijn stelling (voor wat ze waard is) is, dat een GSA plomper is op de weg en niét meer geschikt is voor offroad dan een gewone GS.

Met uitzondering van de grotere tank (die hem topzwaar maakt), de spaakwielen (die een GS ook kan hebben) of de grotere ruit ( die een GS ook kan hebben),zie ik dus geen enkele extra-aantrekkingskracht bij een GSA , die ook nog eens een hele mep duurder is dan een GS.

Dat anderen wél echt goed off-road kunnen rijden met een GS(A), zal best zijn, maar zo dik zullen die ook niet lopen... en ik hoor daar niet bij : ik zit naast het asfalt niet gerust op m'n GS en ik huiver bij de idee wat het me gaat kosten als ik hem zou neerleggen.

'n Beetje zelfkennis kan ook af en toe geen kwaad. ;)

Ik zal het niet zo vaak zeggen, maar Slijk heeft eigenlijk wel gelijk (op één punt na). De GSA is inderdaad iets lomper, zwaarder en minder geschikt om naast de weg te rijden.

Waar ik het niet echt mee eens ben is dat de GSA veel duurder is. Ik heb destijds de vergelijking gemaakt en met gelijke uitrusting was er geen 400 Euro verschil, want ik wil ook de extra lichten, beschermbeugels, kofferdragers, ...

Waarom heb ik dan een GSA?
Het oog wil ook wat
De grotere tank is goed voor woon werk verkeer (en dan moet ik minder vaak tanken)
De limieten van een GSA liggen iets minder ver dan die van de GS, maar liggen nog steeds verder dan de mijne
Het rijgevoel van de GSA bevalt me.

Het verbruik op de snelweg loopt inderdaad snel op met de GSA met koffers. Gezien mijn gewoonlijke traject volstaat met flitspalen en trajectcontroles rij ik toch nooit meer dan 125 en op vakantie mijd ik snelwegen.
 
Mort Subite *O*



Is dat zo vreselijk?

Wij hadden dit jaar een huisje in Evian geboekt en zouden daarna naar toe rijden met tenminste 1 overnachting. Eerst voorbij lux en dan slingerend door Jura en Berner Oberland naar Frankrijk. Ik hoef niet 1200km om de snelweg te zitten - geen fck aan. Lekker binnendoor en van de omgeving genieten. :Y
Op vakantie rij ik snelweg tot aan de Ardennen (soms tot aan luxemburg) en vervolgens ga ik van de snelweg en rij ik binnendoor.

Ik ben hier éénmaal van afgeweken en heb ooit de trip Brussel-Kopenhagen in één dag over de snelweg gemaakt. Dat was 10u op het gemak over de snelweg en ik ben éénmaal gestopt om te tanken.
 
Ik gebruik nu de road 4 trail en ben er tevreden ben. Op de E40 gedragen ze zich prima. Voor het betere bochtenwerk zal ik afwachten tot ik terug naar het buitenland meg op de motor.
 
Ik ook, Hertog Jan, zo uut het flessie.
Dinsdag wil ik proefrijden, zal mijn bevindingen delen.
Proefrit is niet gemaakt.
Ik wil altijd eerst overeenstemming over de prijs, daarna proefrit en als dit ok is, deal!
Verkoper en ik komen er mbt het toe te betalen bedrag niet helemaal uit.
Verschil is niet eens idioot maar we hebben ons beiden behoorlijk ingegraven.

Kortom; ik Tiger nog even door, zadelverwarming is immers ook erg lekker met de temperaturen van vanochtend....
Daarnaast wordt het toch een jaar met weinig buitenlandse toeren en dus kan ik net zo goed even doorzoeken.

Dank voor alle tips, trucs en input. Wordt zeer op prijs gesteld.
 
Op vakantie rij ik snelweg tot aan de Ardennen (soms tot aan luxemburg) en vervolgens ga ik van de snelweg en rij ik binnendoor.


Hier staan elke langere vakantie zowieso de eerste en de laatste dag minstens 500-600km snelweg op de planning.
Niet omdat dit fijn rijdt, maar dan ben je de gebieden wel door die je ook op een dagtrip, midweekje of weekendje kan doen.

Even die gebieden overslaan en op dag twee de Alpen induiken. Als je 12 dagen gepland hebt rij ik liever 10 dagen op bestemming dan 8.. No time to waste. :] :]
 
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Dunlop Roadsmart 3 banden? Zit te kijken om of deze of de Pilot Road 4's de vervanger te laten zijn van de Anakees namelijk...

Aah, ik mag weer eens wat zeggen over banden. Jawel, ik heb al een paar sets versleten van deze banden op m'n R12X0RS. Erg fijne band die het qua grip nèt niet haalt bij de Pirelli Angel II, maar wel wat slijtvaster is én, wat ik nog belangrijker vind, deze band blijft gedurende de looptijd fijn sturen in tegenstelling tot de Pirelli's die na pakweg de helft aanvoelen alsof je op een trekker zit. Oh shit, daar zitten jullie al op...

:+
 
ik heb de roadsmart 3 erop .Erg fijne band en kan tencats mening onderschrijven. Stuur gedrag blijft heel lang goed en de band stelt je niet voor onaangename verrassingen. Met laatste bandje 14,5k gereden . Huidige zit er nu 9k op en kan nog een flink eind mee. Ik rij best wel hard en kan me voorstellen dat iemand met een wat voorzichtiger rechterhandje er meer kilometers uithaalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan