het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Één van mijn vorige werkgevers ging het ook zelf presteren om electra in zijn nieuwbouw aan te leggen,
Had nog een hele hoop witte draad liggen, welke sectie? Had hij geen idee van,
Dus bedraade hij alles (aarding inclusief) met zijn witte draad.
Was zéér verbaast toen de keurder alles afkeurde.
Heel herkenbaar_O-

Vrienden hadden een mooi oud huis gekocht dat helemaal was opgebouwd van ruïne tot een woonhuis door de vorige eigenaar.... die had alleen oranje draad gekocht want dat was in de aanbieding denk ik... zelfs nog nooit eerder gezien die kleur _O-
De meterkast, 2 lampen en 3 stopcontacten klopten. Die waren aangelegd door de elektricien voor de goedkeuring voor de verzekering.
de rest....? Oranje. Zie dan maar eens een storing op te lossen.

Dat zelfde huis had een tijdje terug sluiting in een buitenlamp, als ze de schakelaar om deden klapten de stop eruit. Was een elektricien voor geweest. Die had ea losgetrokken en was toen vertrokken. Die dacht wss fuck dit.
Prima, ga wel even kijken.
Lamp buiten eraf gehaald en toen werd et nog interessanter. Binnen een dubbele schakelaar. Als ik de ene aan zette dan ging de linkerkant van de keuken “aan”, zette ik de andere schakelaar om (van de buitenlamp) dan ging de rechterkant van de keuken aan en de linkerkant uit.
dan sta je wel vreemd te kijken_O-

Die “elektricien” had dus random weer kabels bij elkaarin lasdoppen geduwd. Duurde even voor ik dat door had. (Incl een rotschok van de aarde buiten, die had ie binnen ook in een verkeerde lasdop gepropt :X ).
 
Heel herkenbaar_O-

Vrienden hadden een mooi oud huis gekocht dat helemaal was opgebouwd van ruïne tot een woonhuis door de vorige eigenaar.... die had alleen oranje draad gekocht want dat was in de aanbieding denk ik... zelfs nog nooit eerder gezien die kleur _O-
De meterkast, 2 lampen en 3 stopcontacten klopten. Die waren aangelegd door de elektricien voor de goedkeuring voor de verzekering.
de rest....? Oranje. Zie dan maar eens een storing op te lossen.

Dat zelfde huis had een tijdje terug sluiting in een buitenlamp, als ze de schakelaar om deden klapten de stop eruit. Was een elektricien voor geweest. Die had ea losgetrokken en was toen vertrokken. Die dacht wss fuck dit.
Prima, ga wel even kijken.
Lamp buiten eraf gehaald en toen werd et nog interessanter. Binnen een dubbele schakelaar. Als ik de ene aan zette dan ging de linkerkant van de keuken “aan”, zette ik de andere schakelaar om (van de buitenlamp) dan ging de rechterkant van de keuken aan en de linkerkant uit.
dan sta je wel vreemd te kijken_O-

Die “elektricien” had dus random weer kabels bij elkaarin lasdoppen geduwd. Duurde even voor ik dat door had. (Incl een rotschok van de aarde buiten, die had ie binnen ook in een verkeerde lasdop gepropt :X ).

zijdelingse info : oranje wordt oa wel gebruikt als synch -draad bij brand/rook melders die op 230Vac werken. Als er in 1 ruimte rook is , gaan alle melders af.
 
Wie zegt er dat het aan de magazijnier ligt?
Lijkt me dat het management dat verplicht.
Ik ken natuurlijk niet hoe alle magazijnen werken maar vaak moet er inderdaad opgegeven worden waar het onderdeel naartoe gaat.(door middel van chassisnr of klantennummer of referentienummer,....)

omdat ik hem niet meekreeg voordat ik een kenteken had gegeven, dus in de showroom stond een 940 met hetzelfde blok, dus toen ik dat kenteken had gegeven, kon hij het plotseling WEL vinden.....
 
omdat ik hem niet meekreeg voordat ik een kenteken had gegeven, dus in de showroom stond een 940 met hetzelfde blok, dus toen ik dat kenteken had gegeven, kon hij het plotseling WEL vinden.....


Als dat volgens zijn leidinggevende de juiste manier is om het af te boeken is het prima toch?

Jij hebt je onderdeel, daar gaat het om.
 
Ik persoonlijk vind het helemaal niet prima.
Een typisch geval van: computer zegt nee.
Ja daar ligt het onderdeel maar ik mag het jou niet verkopen want ik heb geen kenteken.
Dat is voor mij een reden om om te draaien en ergens anders heen te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: K@W@
citaat van vrouwlief ''Volgens mij moet je de ketting even spannen, hij maakt wat lawaai''. Test gereden, bijna me broek vol gepoept van angst. Dikke schokken door de voorvork..... Dit was haar ook opgevallen, maar als je wat harder reed had ze er niet zoveel last van. _O- Zaten nog 5 kogels in het linker voorwiel lager, verder was alles eruit.

Maar inderdaad, dan moet je het wel echt bond maken. Om dan toch nog verder te rijden8)7

James Bond?
 
Ik persoonlijk vind het helemaal niet prima.
Een typisch geval van: computer zegt nee.
Ja daar ligt het onderdeel maar ik mag het jou niet verkopen want ik heb geen kenteken.
Dat is voor mij een reden om om te draaien en ergens anders heen te gaan.

Computer zegt niet nee. Leidinggevende zegt nee.
 
Het zijn gewoon puur administratieve regeltjes. Als je bij de administratie bij elk onderdeel een kenteken of chassisnummer hebt is het gewoon veel makkelijker te verwerken.

Ik zal als bedrijf zijnde ook écht geen uitzondering gaan maken voor een eigenwijze klant die meent dat de bedrijfsvoering anders moet. Als de klant daarom vind dat hij ergens anders heen moet gaan; :W
 
Kan me voorstellen dat ze veel leergeld hebben betaald. Hoevaak zal het niet zijn voortgekomen dat het net de verkeerde pakking was die ze hebben meegenomen. Bleek toch van een ander bouwjaar te zijn. Verpakking open als het meezit vuil geworden, maar wel weer geruild willen hebben. En de volgende klant wil een schone en hele verpakking hebben.
voor je het weet heb je een magazijn vol liggen met onverkoopbare producten.
 
Ik persoonlijk vind het helemaal niet prima.
Een typisch geval van: computer zegt nee.
Ja daar ligt het onderdeel maar ik mag het jou niet verkopen want ik heb geen kenteken.
Dat is voor mij een reden om om te draaien en ergens anders heen te gaan.
En gelijk heb je. Een kenteken is een bijzonder persoonsgegeven volgens de AVG en er moet een dwingende reden zijn om dit te verwerken. Die is er in dit geval niet (verkoop kan ook op passant geboekt worden) en dus overtreedt de verkoper de AVG.
Hij moet aangegeven worden bij de AP zodat die passende maatregelen kan treffen en eventueel een sanctie kan opleggen.
 
En gelijk heb je. Een kenteken is een bijzonder persoonsgegeven volgens de AVG en er moet een dwingende reden zijn om dit te verwerken. Die is er in dit geval niet (verkoop kan ook op passant geboekt worden) en dus overtreedt de verkoper de AVG.
Hij moet aangegeven worden bij de AP zodat die passende maatregelen kan treffen en eventueel een sanctie kan opleggen.
Als er geen verband tussen een kenteken en een persoon te maken is door degene die het gegeven opslaat, overtreed je het AVG niet.
Bedrijven kunnen een tenaamstelling niet opvragen bij de rdw.
 
Het grote verschil is alleen dat je kenteken overal en altijd zichtbaar is waar je ook naar toe gaat en alle andere persoonsgebonden informatie niet.
Ik snap die angst voor het delen van je persoonsgegevens al slecht maar als het over een kenteken gaat dat aan twee kanten duidelijk zichtbaar op je voertuig zit ben je mij kwijt.
 
En gelijk heb je. Een kenteken is een bijzonder persoonsgegeven volgens de AVG en er moet een dwingende reden zijn om dit te verwerken. Die is er in dit geval niet (verkoop kan ook op passant geboekt worden) en dus overtreedt de verkoper de AVG.
Hij moet aangegeven worden bij de AP zodat die passende maatregelen kan treffen en eventueel een sanctie kan opleggen.

Toestemming van degene die het geeft is al 1 van de 6 redenen. Soep wordt niet zo heet gegeten als je m opdiend.

En voor de toezichthouder zijn kentekens alleen persoonsgegevens voor diegenen die toegang hebben tot het register. Succes met je aangifte bij het AP... Onzinnig geklets dit.
 
Kenteken is een persoonsgegeven. Net als een naam, telefoonnummer, email adres, fysiek adres enzovoort.
Niet waar:

Kentekens Hoe zit dat nou met kentekens? Eerder schreef ik al over de definitie van persoonsgegevens en de elementen ervan. Er moet kort samengevat een verband bestaan tussen het gegeven en de persoon. Degene die de verantwoordelijke is voor de gegevens, moet zonder al teveel inspanning de persoon kunnen identificeren. Dat betekent dat als een bedrijf of overheidsinstelling alleen de informatie van het kenteken zelf bezit, nog geen natuurlijke personen kan identificeren. Daar is aanvullende informatie voor nodig, bijvoorbeeld toegang tot het Kentekenregister van de RdW. Niet ieder bedrijf en niet iedere overheidsinstelling heeft toegang tot dat register. Kentekens zijn dus niet altijd persoonsgegevens, alleen als deze gecombineerd worden met andere gegevens. De toezichthouder draait het om: kentekens zijn alleen persoonsgegevens voor diegenen die toegang hebben tot het register.
 
Als er geen verband tussen een kenteken en een persoon te maken is door degene die het gegeven opslaat, overtreed je het AVG niet.
Helaas een veelgemaakte fout. Kenteken is een persoonsgegeven en mag alleen met uitdrukkelijke toestemming verwerkt worden indien de doelbestemming (de reden van de verwerking) niet anders bereikt kan worden.

Dus nee geen kentekens verwerken
 
Helaas een veelgemaakte fout. Kenteken is een persoonsgegeven en mag alleen met uitdrukkelijke toestemming verwerkt worden indien de doelbestemming (de reden van de verwerking) niet anders bereikt kan worden.

Dus nee geen kentekens verwerken
Ik moet toch zeggen dat @Johan m een punt heeft hier. Ik heb er wel eens scholing over gehad, maar dat was nog voor dat deze wet praktijk werd. Blijkbaar heeft de praktijk de theorie ingehaald.
De registers van de RDW bevatten persoonsgegevens dit soort linkjes zijn volgens mij wel betrouwbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan