het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.319
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Dom mens en dan nog zeggen ja maar ik hoef pas te tanken na zoveel km,s.
Ach de eerste keer dat ik als broekie de motor van mijn moeder mee kreeg heb ik met een lege tank gestaan.
Ma: Je hoeft pas na 300km te tanken
En ik stond na 250km leeg... Ach, als je niet weet dat je rechter handvat kunt draaien dan haal je de 300km wel.
Dus tja, leer momentje.
 
Is het een sleutelblunder als ik een K&N filter uit een motor trek zonder filterolie? Ik denk dat ie zo'n 10K gezeten heeft, was nog wel erg schoon. Zou die veel troep het blok in hebben gezogen en hoeveel kans is er op schade? :/
 
Is het een sleutelblunder als ik een K&N filter uit een motor trek zonder filterolie? Ik denk dat ie zo'n 10K gezeten heeft, was nog wel erg schoon. Zou die veel troep het blok in hebben gezogen en hoeveel kans is er op schade? :/
Als een K&N filter er maar lang genoeg in zit is de olie grotendeels al verdwenen,dan lijkt het of er geen olie in gezeten heeft,
maar het is altijd nog beter als geen filter.Overigens filtert er niks beter dan een origineel filter,een K&N laat tot op zekere hoogte meer
lucht door ,maar ook meer vuil.
 
Laatst bewerkt:
Als een K&N filter er maar lang genoeg in zit is de olie grotendeels al verdwenen,dan lijkt het of er geen olie in gezeten heeft,
maar het is altijd nog beter als geen filter.Overigens filtert er niks beter dan een origineel filter,een K&N laat tot op zekere hoogte meer
lucht door ,maar ook meer vuil.

Oke prima, ja ik heb liever ook een origineel filter dus deze gaat er dan ook weer in. Ik zet de oude te koop. Nu hopen dat er eigenlijk geen motorschade is ontstaan.
 
Vandaag de schijf en remblokken van het voorwiel van mijn KTM exc-f aan het vervangen. Dit trok ik uit de klauw, rara wat klopt er niet.

IMG_20200511_173118.jpg



De beide borgpennen missen, kon de pin er zo uithalen.

En nee, ik ben ze niet vergeten.
 
Als een K&N filter er maar lang genoeg in zit is de olie grotendeels al verdwenen,dan lijkt het of er geen olie in gezeten heeft,
maar het is altijd nog beter als geen filter.Overigens filtert er niks beter dan een origineel filter,een K&N laat tot op zekere hoogte meer
lucht door ,maar ook meer vuil.

Als je je motor lief is doe je nooit zo'n open luchtfilter in je motor als je ziet hoeveel zand je telkens in het luchtfilterbox zit bij motoren met die gemonteerde filters..
 
Telt 's ochtends vroeg struikelen op de wenteltrap van mijn appartementencomplex (6 hoog) en in de poging de trapleuning te grijpen om m'n evenwicht te vinden mijn voordeursleutel over de trapleuning op het dak van de gezamenlijke berging gooien als een sleutelblunder? Inmiddels alweer een week of 4-5 geleden...

Als ik wakker was geweest, was ik omgedraaid, had ik aangebeld, had m'n vriendin om haar sleutel gevraagd, had vervolgens de ladder uit de berging gehaald en was het dak op geklommen. Maar zoals ik zei, 's ochtends vroeg, dus ochtend logica vertelde me dat het best mogelijk was om vanaf de wenteltrap op het dak te springen. Omdat ik in Rotterdam Zuid woon en de plaatselijke jeugd ook wel 'ns wil avonturieren kan je natuurlijk niet gewoon van de trap het dak afstappen, maar moet je een sprongetje van ik schat 2 meter maken. Dat moet als 43 jarige toch wel lukken?

Goed, 's ochtends ook geen afstanden meer schatten, bij de landing realiseerde ik me dat dat meer 3 meter was en dat er een reden is dat ik met gym altijd als laatste werd gekozen. Gelukkig heeft geen van de buren die landing waargenomen. In ieder geval hoera:"Sleutel en ik weer verenigd en zo te voelen alleen een schrammetje van de landing". Alleen crap! Hoe kom ik nu van het dak af? Mijn mogelijkheden waren:

1. Nog een sprong van 3 meter (over metalen spikes). Ervaring met de voorgaande sprong gaf me het gevoel dat dat een dom idee was.
2. Me laten zakken op het pleintje van de school onder mijn appartementencomplex. Alleen kon ik zo gauw geen mogelijkheid bedenken daar weer af te komen. En met de lockdown kon dat nog best een langdurig verhaal worden.
3. Dan maar op handen en voeten over het golfplaten dak van de parkeergarage dat aan het dak grenste en door het aangrenzenden appartementencomplex weer naar buiten.

Toegegeven, ik was in ieder geval meteen wakker. Volgende keer misschien toch m'n veters strikken voordat ik naar beneden loop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan