Zelfdiagnose opstarten gts 1000

Scheepsbel

Rookie
15 jan 2020
3
1
Ik krijg geen vonk, alles doorgemeten en dat is goed, de motor staat wel in storing dus voordat ik van alles aanschaf wil ik de ecu-efi testen, ik weet dat het kan maar niet hoe, iemand een duidelijke omschrijving?
 
ALLES doorgemeten? Da's een hoop werk als je geen vonk hebt.
Wat heeft het achterlicht er mee te maken?

Misschien even wat meer info, bouwjaar, onlangs nog wat gedaan? Hoe is het ontstaan? Wat en hoe heb je gemeten en wat waren de waarden?

Geen vonk op 1 bougie of 1 bobine?

Zo veel vragen...

Uitlezen kan soms door 2 kabels te verbinden en een knippercode, soms heb je een specifieke interface met software nodig, soms lukt met een generieke OBDII interface. Ken dit type verder niet maar wellicht dat er in de werkplaatshandleiding iets te vinden is.
 
ALLES doorgemeten? Da's een hoop werk als je geen vonk hebt.
Wat heeft het achterlicht er mee te maken?

Misschien even wat meer info, bouwjaar, onlangs nog wat gedaan? Hoe is het ontstaan? Wat en hoe heb je gemeten en wat waren de waarden?

Geen vonk op 1 bougie of 1 bobine?

Zo veel vragen...

Uitlezen kan soms door 2 kabels te verbinden en een knippercode, soms heb je een specifieke interface met software nodig, soms lukt met een generieke OBDII interface. Ken dit type verder niet maar wellicht dat er in de werkplaatshandleiding iets te vinden is.
Als de motor zelf al doorheeft dat er iets mis is dmv een storing is het altijd handig om hem uit te lezen. Niet te verwarren met blind gaan varen op opgeslagen foutcodes, maar het is wel dom om ze niet mee te nemen in het diagnoseproces en stocijns zelf een voor een alles langs te gaan. Dat kost je vooral heeeeeel veel tijd.
 
I know, het is een hele mooie richtlijn.
Weet niet of je het korte topic met 2 auto's hebt gezien maar heb dus 2 voertuigen zonder fouten en met problemen en da's niet grappig.
Daarom ook zeker uit (laten) lezen.

Vaak worden codes gewist bij contact uit dus moet wel constant zijn, niet sporadisch.
 
Met alles bedoel ik alle sensoren, bougie kabels, doppen, coils en dergelijke, alle hadden de waarde die in het werkplaatshandboek staat, achteraf bleek het de stekker van de nokkenAs sensor te zijn, schoonmaken, starten en lopen

iedereen bedankt voor het meedenken👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan