Corona nieuws mbt ons circuitrijden

Ligt eraan,als je buurman/vrouw nergens naar kijkt en geen onderhoud pleegt,ben ik daar niet zo van gecharmeerd.
Op mettet eens een gast aangesproken die koelvloeistof lekte (vrij rijden).
Hij bleef er maar bij kieperen en doorrijden 😒
Kan dus ook voor andere technische issues zoals remmen,versleten banden ,blokken die op ploffen staan etc.

Ja, daar heb je gelijk in. Ook soortgelijke situaties meegemaakt
 
Ligt eraan,als je buurman/vrouw nergens naar kijkt en geen onderhoud pleegt,ben ik daar niet zo van gecharmeerd.
Op mettet eens een gast aangesproken die koelvloeistof lekte (vrij rijden).
Hij bleef er maar bij kieperen en doorrijden 😒
Kan dus ook voor andere technische issues zoals remmen,versleten banden ,blokken die op ploffen staan etc.

Klopt, maar hoeveel dergelijke echt gevaarlijke zaken ziet een keurmeester?

Ik heb ooit eens mijn achterwiel gewisseld, alles netjes vast. Keurmeester remt en doet zijn ding. Ik rij weg en ivm beperkte stuuruitslag draaien met achterrem erbij en ineens alles vast.
Blijk ik sukkel de remklauw niet in maar net onder de sleuf in de achterbrug gezet te hebben.
Niets aan de hand zolang je niet remt en rijd maar doe je dat wel draait de klauw dus vrolijk mee in het achterwiel.
 
Laatst bewerkt:

Als OW Cup niet mag, dan gaat RSZ ook vast niet door 🤔 dat wordt een jaartje vrij rijden voor iedereen 😅
 
Regels op Assen
 

Bijlagen

  • 3A81A482-0356-4493-BE89-0319C8E19B6D.png
    3A81A482-0356-4493-BE89-0319C8E19B6D.png
    79,4 KB · Weergaven: 7
Interessant interview. Maar in het begin wordt er gezegd dat Covid een geduchte tegenstander is. Volgens mij is de rivM een geduchte tegenstander.
 
Interessant interview. Maar in het begin wordt er gezegd dat Covid een geduchte tegenstander is. Volgens mij is de rivM een geduchte tegenstander.
Volgens mij probeer je een discussie te starten die beter hier https://www.motor-forum.nl/threads/politiek-binnenland-populisten-en-plucheplakkers.435696/ of hier past https://www.motor-forum.nl/threads/...irus-sars-cov-2.450024/page-472#post-29606291.

OT, hopelijk zijn we snel van covid en de maatregelen af of worden beiden in ieder geval minder dominant in ons dagelijks leven. Ik had eigenlijk gehoopt wel te kunnen camperen op Assen, gezien er behoorlijk uitgebreide sanitaire faciliteiten zijn daar en omdat het ook gewoon veel leuker is om met je groepje er een uitje van te maken (desnoods met de 1.5m) en je als alles staat ook een soort van rust hebt. Nu wordt het een weekend lang met spullen leuren en van locatie naar locatie rijden :X.

Ik ben blij dat we weer mogen rijden, maar zo lang het zo strikt blijft is het voor mij het geld nog niet waard en houd ik het bij de dagen die al gepland stonden. Zonder het slappe geouwehoer/bbq-en/biertje achteraf is het voor mij toch niet zoals het hoort te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik begrijp jullie argumenten. Ik heb geluk dat een goede vriend 10 minuten van het circuit woont en ik daar altijd kan blijven overnachten (voor mij is het ook dik 2 uur rijden met trailer), maar niet iedereen heeft die luxe
 
Laatst bewerkt:
:^
Voor mij kleine 2u rijden en dat is te overzien maar wil je 8:00 bij de keuring zijn is dat al snel 4:30 je nest uit.
Maar ehh... hoe wil je 08:00u bij keuring zijn, als je (bij starttijd 1e sessie van 09:00u) op dat moment pas
de paddock op mag? Met toegangscontrole en in de wetenschap dat er ongeveer 39 andere personen exact
hetzelfde doel hebben..?
 
Maar ehh... hoe wil je 08:00u bij keuring zijn, als je (bij starttijd 1e sessie van 09:00u) op dat moment pas
de paddock op mag? Met toegangscontrole en in de wetenschap dat er ongeveer 39 andere personen exact
hetzelfde doel hebben..?

Tijden even uit de duim. Als het moet...
7:00 paddock op
7:05 motor uut de bus rollen
7:10 bij keuring (als die er al is)
En dan hopen dat ze die idd geordend en snel doen
7:30 in de warmers.
Half uur is beter als niet.
 
Word allemaal heel lastig te realiseren..
want als iedereen 10 over 7 bij de keuring staat schiet het ook niet op
 
Er zijn zoveel manieren te bedenken hoe je het opstarten van een circuitdag efficienter kan maken.

Je zou "parkeervakken" op de paddock kunnen maken, ieder met een nummer net als in een restaurant tafels genummerd worden. Dan kom je aan op de paddock, kiest je vak voor de dag, motor opbokken en in de bandenwarmers, "parkeervaknummer" drop je bij de keurmeester (desnoods mail/sms/whatsapp als het remote moet) als teken dat je motor gekeurd kan worden en vervolgens bouw je rustig je spullen op terwijl de keurmeester langs komt als hij tijd heeft voor je en daarbij prioriteit geeft aan mensen die het eerst moeten rijden.

Voordeel is dat coureurs niet in een rij hoeven te wachten voor keuring en hebben dus minder tijd nodig. Ze hoeven ook niet de paddock over te rijden waarmee je het aantal verplaatsingen zonder helm op reduceert. Keurmeester hoeft niet eens in de beurt van de coureur te komen itt normaal waar je samen met je motor naar ze toe rijdt en niet fatsoenlijk afstand kan houden door gebrek aan een standaard en dat ding rechtop moet houden.

Alleen de keurmeester zal meer tijd nodig hebben omdat hij meer moet lopen. Maar dan zouden ze een extra keurmeester kunnen inzetten of gewoon meer tijd reserveren omdat mensen toch gefaseerd aan zullen komen. Als je pas om 10 uur hoeft te rijden kan je prima om 9:15 je motor laten keuren als de eerste groep inmiddels rijdt. Dat tijdswindow wat nu wordt gehanteerd heb ik nooit begrepen...

Er zijn talloze manieren te bedenken hoe ze creatief met de spelregels om kunnen gaan en het toch voor iedereen zo prettig mogelijk te maken. Puntje waar organisaties zich op een positieve manier kunnen onderscheiden.
 
Heb alleen nog niets gehoord of de wedstrijden op 15 juni door gaan. Gezien de uitspraken zal dit een lastig verhaal worden, of komt er een soort ZAC oplossing met rollende start?
 
Heb alleen nog niets gehoord of de wedstrijden op 15 juni door gaan. Gezien de uitspraken zal dit een lastig verhaal worden, of komt er een soort ZAC oplossing met rollende start?

als je het interview met Henny Lentink gezien hebt toevallig....geeft hij antwoord ook op de rollende start. Dit is besproken en ook dit kwam niet door de commissie, lijkt mij sterk dat RSZ dit nu willens en wetens toch gaat doen?
 
Wedstrijd is wedstrijd en ook RSZ zal zich hier wel aanhouden. Ik vermoed dat het vrijrijden dagen worden.
En ik moet zeggen dat ik in dit geval dan ook zou bedanken.

Misschien sep-okt voor de leuk maar verder verloren seizoen qua wedstrijden.
 
Er zijn zoveel manieren te bedenken hoe je het opstarten van een circuitdag efficienter kan maken.

Je zou "parkeervakken" op de paddock kunnen maken, ieder met een nummer net als in een restaurant tafels genummerd worden. Dan kom je aan op de paddock, kiest je vak voor de dag, motor opbokken en in de bandenwarmers, "parkeervaknummer" drop je bij de keurmeester (desnoods mail/sms/whatsapp als het remote moet) als teken dat je motor gekeurd kan worden en vervolgens bouw je rustig je spullen op terwijl de keurmeester langs komt als hij tijd heeft voor je en daarbij prioriteit geeft aan mensen die het eerst moeten rijden.

Voordeel is dat coureurs niet in een rij hoeven te wachten voor keuring en hebben dus minder tijd nodig. Ze hoeven ook niet de paddock over te rijden waarmee je het aantal verplaatsingen zonder helm op reduceert. Keurmeester hoeft niet eens in de beurt van de coureur te komen itt normaal waar je samen met je motor naar ze toe rijdt en niet fatsoenlijk afstand kan houden door gebrek aan een standaard en dat ding rechtop moet houden.

Alleen de keurmeester zal meer tijd nodig hebben omdat hij meer moet lopen. Maar dan zouden ze een extra keurmeester kunnen inzetten of gewoon meer tijd reserveren omdat mensen toch gefaseerd aan zullen komen. Als je pas om 10 uur hoeft te rijden kan je prima om 9:15 je motor laten keuren als de eerste groep inmiddels rijdt. Dat tijdswindow wat nu wordt gehanteerd heb ik nooit begrepen...

Er zijn talloze manieren te bedenken hoe ze creatief met de spelregels om kunnen gaan en het toch voor iedereen zo prettig mogelijk te maken. Puntje waar organisaties zich op een positieve manier kunnen onderscheiden.

100% mee eens en ook nog eens een werkbare situatie voor organisatie en coureur. Zou super zijn als ze het zo zouden uitwerken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan