YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen allen!

Ik zal mij even kort voorstellen; ik ben Thomas Pronk van 26 jaar oud uit Hilversum. Werk als uitvoerder in de bouw en rij in mijn vrije tijd graag motor🤣

Sinds een week of viet ben ik ook eigenaar van een tracer 900 uit 2015 in de kleur mat grey(persoonlijk erg mooi).
Ik lees al een tijdje mee en dacht er daarom ook goed aan te doen om mij even voor te stellen.

Grappig om te zien dat andere eigenaren dezelfde struggles hebben met de motor als dat ik heb(slechte windbescherming en stabiliteit op hoge snelheid). Gelukkig heeft de motor ook veelpluspunten, ik ben er dan ook ontzettend blij.


Ik zal regelmatig meelezen, maar of ik veel zal reageren weet ik niet. Krijg vaak klachten dat afwezig ben in groepswhatsapps😜

Mijn Tracer was bij aankoop geheel standaard, maar heb zelf inmiddels de Puig touring ruit (smoke) erop gezet en daar ben ik erg blij mee.

Groet Thomas
 

Bijlagen

  • DA5A3986-1F78-4BCA-92E2-3ABCA5F46EF0.jpeg
    DA5A3986-1F78-4BCA-92E2-3ABCA5F46EF0.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 24
Goedemorgen allen!

Ik zal mij even kort voorstellen; ik ben Thomas Pronk van 26 jaar oud uit Hilversum. Werk als uitvoerder in de bouw en rij in mijn vrije tijd graag motor🤣

Sinds een week of viet ben ik ook eigenaar van een tracer 900 uit 2015 in de kleur mat grey(persoonlijk erg mooi).
Ik lees al een tijdje mee en dacht er daarom ook goed aan te doen om mij even voor te stellen.

Grappig om te zien dat andere eigenaren dezelfde struggles hebben met de motor als dat ik heb(slechte windbescherming en stabiliteit op hoge snelheid). Gelukkig heeft de motor ook veelpluspunten, ik ben er dan ook ontzettend blij.


Ik zal regelmatig meelezen, maar of ik veel zal reageren weet ik niet. Krijg vaak klachten dat afwezig ben in groepswhatsapps😜

Mijn Tracer was bij aankoop geheel standaard, maar heb zelf inmiddels de Puig touring ruit (smoke) erop gezet en daar ben ik erg blij mee.

Groet Thomas

Ik heb geen last van onstabiel gedrag op snelheid hoor, kwestie van de juiste afstelling ;)
Puig ruitje heb ik er ook op zitten, maar dan de lage waardoor je eigenlijk vol in de wind zit maar dan zonder gebulder.
Veel plezier met je tracer!
 
Goedemorgen allen!

Ik zal mij even kort voorstellen; ik ben Thomas Pronk van 26 jaar oud uit Hilversum. Werk als uitvoerder in de bouw en rij in mijn vrije tijd graag motor🤣

Sinds een week of viet ben ik ook eigenaar van een tracer 900 uit 2015 in de kleur mat grey(persoonlijk erg mooi).
Ik lees al een tijdje mee en dacht er daarom ook goed aan te doen om mij even voor te stellen.

Grappig om te zien dat andere eigenaren dezelfde struggles hebben met de motor als dat ik heb(slechte windbescherming en stabiliteit op hoge snelheid). Gelukkig heeft de motor ook veelpluspunten, ik ben er dan ook ontzettend blij.


Ik zal regelmatig meelezen, maar of ik veel zal reageren weet ik niet. Krijg vaak klachten dat afwezig ben in groepswhatsapps😜

Mijn Tracer was bij aankoop geheel standaard, maar heb zelf inmiddels de Puig touring ruit (smoke) erop gezet en daar ben ik erg blij mee.

Groet ThomasBekijk bijlage 1501411
 

Bijlagen

  • 0F035061-D6AC-45C6-95C4-F5C80F06FC52.jpeg
    0F035061-D6AC-45C6-95C4-F5C80F06FC52.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 17
  • CA5C420C-E3C7-4AE8-9D25-E7AF0812FBB3.jpeg
    CA5C420C-E3C7-4AE8-9D25-E7AF0812FBB3.jpeg
    3,3 MB · Weergaven: 18
Goedemorgen allen!

Ik zal mij even kort voorstellen; ik ben Thomas Pronk van 26 jaar oud uit Hilversum. Werk als uitvoerder in de bouw en rij in mijn vrije tijd graag motor🤣

Sinds een week of viet ben ik ook eigenaar van een tracer 900 uit 2015 in de kleur mat grey(persoonlijk erg mooi).
Ik lees al een tijdje mee en dacht er daarom ook goed aan te doen om mij even voor te stellen.

Grappig om te zien dat andere eigenaren dezelfde struggles hebben met de motor als dat ik heb(slechte windbescherming en stabiliteit op hoge snelheid). Gelukkig heeft de motor ook veelpluspunten, ik ben er dan ook ontzettend blij.


Ik zal regelmatig meelezen, maar of ik veel zal reageren weet ik niet. Krijg vaak klachten dat afwezig ben in groepswhatsapps😜

Mijn Tracer was bij aankoop geheel standaard, maar heb zelf inmiddels de Puig touring ruit (smoke) erop gezet en daar ben ik erg blij mee.

Groet ThomasBekijk bijlage 1501411
Waar zijn je handkappen gebleven?

Ook ik rij een 2015 model en heb geen last van instabiliteit op hoge snelheid. Wellicht een beetje spelen met de afstelling van je vering.
 
Waar zijn je handkappen gebleven?

Ook ik rij een 2015 model en heb geen last van instabiliteit op hoge snelheid. Wellicht een beetje spelen met de afstelling van je vering.

Hi Ron, mijn handkappen liggen in de berging, deze had ik even gedemonteerd aangezien deze in de normalen opstelling het puin ruitje raken.
Bij dat ruitje zit er setjes om de hand kappen naar buiten te plaatsen. Maar als ik dat setje gebruik past de motor niet meer in mijn berging.

Tevens heb ik het idee dat de motor minder zwabbert zonder de kappen.
 
Hi Ron, mijn handkappen liggen in de berging, deze had ik even gedemonteerd aangezien deze in de normalen opstelling het puin ruitje raken.
Bij dat ruitje zit er setjes om de hand kappen naar buiten te plaatsen. Maar als ik dat setje gebruik past de motor niet meer in mijn berging.

Tevens heb ik het idee dat de motor minder zwabbert zonder de kappen.

*normale opstelling
 
Hi Ron, mijn handkappen liggen in de berging, deze had ik even gedemonteerd aangezien deze in de normalen opstelling het puin ruitje raken.
Bij dat ruitje zit er setjes om de hand kappen naar buiten te plaatsen. Maar als ik dat setje gebruik past de motor niet meer in mijn berging.

Tevens heb ik het idee dat de motor minder zwabbert zonder de kappen.
Ik heb ook de PUIG touringruit, en heb idd ook de handkappen naar buiten moeten brengen, om niet de ruit te raken.

Ik heb niet het idee dat de motor meer zwabbert met handkappen. Die kappen maken de motor wel af, hoort erbij.
 
Een poosje geleden hadden we het over de koplampen, dat sommigen het jammer vinden dat standaard maar één dimlicht aan staat.

Ik heb dat opgelost, zie filmpje voor het resultaat:


nadelen:
  • je mist je grootlicht
Voordelen:
  • simpel
  • goedkoop
  • geen 'scheve' koplamp
  • eenvoudig te herstellen
Alles wat ik deed was het grootlicht véél lager instellen. Binnen bij donker: dat hoogste licht grootlicht gelijke hoogte heeft met het horizontale stuk van het dimlicht.
Kan zonder gereedschap.
 
  • Leuk
Waarderingen: RL71
Een poosje geleden hadden we het over de koplampen, dat sommigen het jammer vinden dat standaard maar één dimlicht aan staat.

Ik heb dat opgelost, zie filmpje voor het resultaat:


nadelen:
  • je mist je grootlicht
Voordelen:
  • simpel
  • goedkoop
  • geen 'scheve' koplamp
  • eenvoudig te herstellen
Alles wat ik deed was het grootlicht véél lager instellen. Binnen bij donker: dat hoogste licht grootlicht gelijke hoogte heeft met het horizontale stuk van het dimlicht.
Kan zonder gereedschap.

Dan ben je inmiddels een expert.. hoeveel moet je aan die licht verstelling draaien? Ik heb het idee dat ik me helemaal de rambam draai namelijk
 
Een poosje geleden hadden we het over de koplampen, dat sommigen het jammer vinden dat standaard maar één dimlicht aan staat.

Ik heb dat opgelost, zie filmpje voor het resultaat:


nadelen:
  • je mist je grootlicht
Voordelen:
  • simpel
  • goedkoop
  • geen 'scheve' koplamp
  • eenvoudig te herstellen
Alles wat ik deed was het grootlicht véél lager instellen. Binnen bij donker: dat hoogste licht grootlicht gelijke hoogte heeft met het horizontale stuk van het dimlicht.
Kan zonder gereedschap.
Interresant! Heb je ook een fotootje van de voorkant, hoe dat er dan uit komt te zien?
 
Dan ben je inmiddels een expert.. hoeveel moet je aan die licht verstelling draaien? Ik heb het idee dat ik me helemaal de rambam draai namelijk
Ja, je bent wel even bezig, echt wel. Maar je komt er wel.
Wie weet is het fijn om het met handschoenen aan te doen, want soms zijn die stelschroeven wat scherp.
 
Een poosje geleden hadden we het over de koplampen, dat sommigen het jammer vinden dat standaard maar één dimlicht aan staat.

Ik heb dat opgelost, zie filmpje voor het resultaat:


nadelen:
  • je mist je grootlicht
Voordelen:
  • simpel
  • goedkoop
  • geen 'scheve' koplamp
  • eenvoudig te herstellen
Alles wat ik deed was het grootlicht véél lager instellen. Binnen bij donker: dat hoogste licht grootlicht gelijke hoogte heeft met het horizontale stuk van het dimlicht.
Kan zonder gereedschap.


Ha geinig! ga het van de week ook eens doen.
krijg commentaar van me zoon, die vind het stom en lelijk dat er maar 1tje brand.
 
Het heeft een reden... is het een auto ver weg, of een motor dicht bij?
Ik wil toch wel eens een lichtsignaaltje kunnen geven, en soms is het echt donker.
Als ik er op zit zie ik de koplamp niet 8-)
 
Hi Ron, mijn handkappen liggen in de berging, deze had ik even gedemonteerd aangezien deze in de normalen opstelling het puin ruitje raken.
Bij dat ruitje zit er setjes om de hand kappen naar buiten te plaatsen. Maar als ik dat setje gebruik past de motor niet meer in mijn berging.

Tevens heb ik het idee dat de motor minder zwabbert zonder de kappen.
Aha, goed om te weten van die adapters :) bij de mijne zat een touring scherm. Had die er al af gehaald en nu ook de adapters voor de handkappen eraf gehaald. Scheelt weer een centimeter 👍
 
Goedemorgen allen!

Ik zal mij even kort voorstellen; ik ben Thomas Pronk van 26 jaar oud uit Hilversum. Werk als uitvoerder in de bouw en rij in mijn vrije tijd graag motor🤣

Sinds een week of viet ben ik ook eigenaar van een tracer 900 uit 2015 in de kleur mat grey(persoonlijk erg mooi).
Ik lees al een tijdje mee en dacht er daarom ook goed aan te doen om mij even voor te stellen.

Grappig om te zien dat andere eigenaren dezelfde struggles hebben met de motor als dat ik heb(slechte windbescherming en stabiliteit op hoge snelheid). Gelukkig heeft de motor ook veelpluspunten, ik ben er dan ook ontzettend blij.


Ik zal regelmatig meelezen, maar of ik veel zal reageren weet ik niet. Krijg vaak klachten dat afwezig ben in groepswhatsapps😜

Mijn Tracer was bij aankoop geheel standaard, maar heb zelf inmiddels de Puig touring ruit (smoke) erop gezet en daar ben ik erg blij mee.

Groet ThomasBekijk bijlage 1501411
Vind dit een gevalletje ruit waar ga je met de motor naar toe. Wat een joekel!
En handkappen hoeven er niet af als je het voor stabiliteit doet hoor. Staat een stuk mooier met ;)

Raad je trouwens aan om niet zelf met de vering te spelen, tenzij je echt weet wat je doet. Maar gewoon even langs een hyperpro filiaal rijden. Die doen het met alle liefde voor je, als het meezit zelfs gratis!
 
Vind dit een gevalletje ruit waar ga je met de motor naar toe. Wat een joekel!
En handkappen hoeven er niet af als je het voor stabiliteit doet hoor. Staat een stuk mooier met ;)

Raad je trouwens aan om niet zelf met de vering te spelen, tenzij je echt weet wat je doet. Maar gewoon even langs een hyperpro filiaal rijden. Die doen het met alle liefde voor je, als het meezit zelfs gratis!
Nou zeg. De PUIG staat haar goed. Tis wel een grote idd, maar ik zit echt volledig uit de wind.

Ik heb hem in een getinte kleur.
2020-04-26-16-17-55.jpg

Tis zeker een ander gezicht als de kleine sportruitjes, maar ik vind het niet misstaan.

Kappen moeten we idd wel op, anders de beugels van de kappen ook weghalen.
 
Het heeft een reden... is het een auto ver weg, of een motor dicht bij?
Ik wil toch wel eens een lichtsignaaltje kunnen geven, en soms is het echt donker.
Als ik er op zit zie ik de koplamp niet 8-)

De reden vind ik niet helemaal op gaan, zijn genoeg motors waar het standaard is, wel af en toe een lichtsignaal geven vind ik handig..
Vind het wel jammer dat je ze niet alle twee standaard kunt laten branden en toch de groot licht fuctie behoud.
Op mijn Fazer was het ook niet standaard, maar daar kon je het eenvoudig aanpassen dmv een stekkertje


Gr Ivo
 
(...) wel af en toe een lichtsignaal geven vind ik handig..
Vind het wel jammer dat je ze niet alle twee standaard kunt laten branden en toch de groot licht functie behoudt.
Lichtsignaal is nu als het ware een knipoog.

Maar dat je de grootlichtfunctie mist is inderdaad jammer. Even stoppen op een parkeerplaats en omhoogdraaien is een optie, maar wel een beetje een gedoe.
 
Na lang twijfelen toch ook maar gedaan en het resultaat vind ik geslaagd... :D. Ik gebruik zelden (zeg nooit) m'n grootlicht en anders heb ik nog verstralers. Ben wel benieuwd naar het nachtbeeld op de weg en of ik echt geen mensen verblind.. Kort filmpje (overdag (Geluid is verschrikkelijk..) ) :
 
Ziet er goed uit! De verlichting dan...
Zit je nou een beetje uit de wind achter zo'n serre?
 
Ziet er goed uit! De verlichting dan...
Zit je nou een beetje uit de wind achter zo'n serre?
LOL..
Maar ja, dat is echt beter dan vol in de wind! Rij 2x in de week 200 km op een dag en dan is zo'n scherm echt lekker. Vind deze het best staan van alle grote ruiten.. 😄
 
LOL..
Maar ja, dat is echt beter dan vol in de wind! Rij 2x in de week 200 km op een dag en dan is zo'n scherm echt lekker. Vind deze het best staan van alle grote ruiten.. 😄
Dat zijn aardige stukjes! Ja op zulke stukken zou ik liever ook wat beter beschermd zitten ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: RL71
Zojuist de conti road attack 3 laten bestellen door de dealer. incl montage 400 euro.. wat een geld '(

Heeft iemand een indicatie van de kosten voor een 60k beurt? Kleppen moeten gesteld worden e.d.. Zit er ook aan de komen. Ach ja, hobby’s kosten geld :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan